BTs lyd (og bilde?)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Birdman skrev:
    Gratulerer!

Tipper Picasso også ville likt denne ;).

Hva koster forresten et klippekort på denne saken. Med ditt forbruk av PU-er har du vel ordnet med en kvantumsrabattordning!?
    Takk!

Det er jo venteliste på disse. Jeg har allerede satt meg opp på en ny, for sikkerhets skyld... ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    emotikon skrev:
    Gratulerer BT!!
    Gjorde et bra innhugg i hifikontoen den der....
    Spent på å høre dine betrakninger av lydsignaturen på denne.

Og som Birdman nevner; du bør nok finne på noe lurt ang. beskyttelse...eller har du "idiotforsikringen" til If? ;)
    Takk.
    Jeg fikk avslag på idiotforskring. Man kan ikke forsikre seg mot noe man er fra før, fikk jeg høre.

Betraktninger av lydsignaturen? Hvilken lydsignatur? ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    ;D
    Om den forrige var dagens var vel denne kveldens...

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    men mikroskop da BT.......

mikroskop??????
    For meg ser det ut som et kombinert mikroskop og stereolupe. Må jo ha stereolupe!!!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Veldig fornøyd med vinylen for tiden, men så var det kanskje på tide å komme i tiktig tidssone igjen, og da ble det en ny dings i hus. En liten hvit stikkontakt med eple på...

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.494
    Torget vurderinger
    13
    Grønt lys er ett godt tegn på at du er på riktig nettfrekvens.. ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Må innrømme at jeg sleit litt med å få den grønn... :-\

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    en liten diskret hvit optisk kabel inn til cd-spilleren...

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    og vips så hadde man en kilde til.

så nå begynner slitet med å rippe cd-samlingen... :p

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.494
    Torget vurderinger
    13
    Minner mistenkelig likt ett annet oppsett jeg kjenner til.... ;D Utrolig nok er den optiske hi-fi klubb kabelen også den samme ;D ;D Tru det eller ei.

Hvilket format skal du rippe i ?

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Tøft!

Det blir sikkert lossless eple-format, med mindre noen har gode argumenter for noe annet.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.619
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fint anlegg du har her BT. Sett litt av utviklingen på oppsettet ditt på AVforum. Godt gjennomførte løsninger her :) Lekker den vinylriggen din og spennende pick-up. Kan du si litt mer om den og hvordan den spiller?

OU812

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jan Allaerts :D

skriv gjerne noen lytteinntrykk av denne pickupen BT......dette skal være flotte saker....

Mvh Espen

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg har fått mange forespørsler om Jan Allearts pick upen, så jeg får vel skrive noen velvalgte ord.

Utgangspunktet er litt vanskelig, fordi jeg har ikke fått sammenlignet all verden med puer i samme klasse. På den andre side så har jeg testet mye annet, derfor ble jeg litt forbløffet over hvor mye en slik klarte å løfte hele oppsettet. De innvidde er kanskje ikke overrasket over det, siden jeg gikk fra en rimelig Denon 103 som utvilsomt var den største begrensningen i kjeden, men likevel. Uover den hadde jeg bare testet en Garrott-pu som ikke fungerte helt. I alle fall, det var først da det hadde gått et års tid siden sist junior tok livet av en Denon pick up at jeg tok sjansen på en skikkelig oppgradering på den fronten. Siden det er vanskelig å få låne puer til test valgte jeg å stole på Odder da han påsto at Jan Allaerts var skikkelige saker, og om jeg ville kunne jeg "få" den første som kom. Det var jo et beleilig tidspunkt. Det var naturligvis en risiko å ta, men nå kjenner jeg ham så godt at jeg regnet med at han ville være hjelpsom om det ikke skulle fungere som jeg håpet. Men det gjorde den, og vel så det.

Det jeg legger mest merke til med JA pu er faktisk det jeg ikke hører, dvs. fraværet av støy og mangel på egenlyd. Skal man besktive lydsignaturen må nøytral være det rette ordet. Jeg opplever at musikken i mye større grad enn før presenteres som den skal være, uten at det legges til eller trekkes fra noe. Vokal og spesielt akkustiske instrumenter er veldig naturlig. Oppløsningen er fenomenal, og her er det definitivt ikke puen som er begrensningen lenger. Og så har den en herlig dynamikk, som gjør at kveldene blir alt for korte når man setter seg ned og lytter. Fraværet av støy gjør dessuten at man får lyst til å spille mye høyere enn før. Det blir aldri ubehagelig, i alle fall ikke før bassen blir for voldsom for lytterommet. Og musikken blir gjerne enda mer engasjerende når man skrur opp litt. Svakheter? Jeg har ikke funnet noen. De ligger i såfall andre steder i kjeden.

Men hvordan den står seg i forhold til andre merker i samme prisklasse vet jeg ikke nok om. Jeg burde sikkert sendt den til Ruby for vurdering...

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.857
    Torget vurderinger
    28
    Takker for innspill BT. Dette høres veldig, veldig spennende ut.
    Jeg håper å få sjekket ut Jan Allearts selv.

Gratulerer med fantastisk pickup!

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Tøft!

Det blir sikkert lossless eple-format, med mindre noen har gode argumenter for noe annet.
    Da er du bundet til Apple-produkter, men det er kanskje ikke en ulempe?

Makan til stilig kabel, forresten ;)

Jeg bruker flac selv, men så bruker jeg wintendo til å spille det av med, selv om det muligens blir en nettverksløsning her også etterhvert.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    tore_v1 skrev:
    BT skrev:
    Tøft!

Jeg bruker flac selv, men så bruker jeg wintendo til å spille det av med, selv om det muligens blir en nettverksløsning her også etterhvert.
    Kanskje er det en ulempe. Men jeg har trivdes lenge med iTunes så ulempen er ikke stor nok. Genialt at iTunes automatisk konverterer fra lossless til 128 når den overfører musikken til iPoden, som ble anskaffet i går som foreløpig siste ledd i operasjon mediasenter. Fjernkontroll med nogo attåt. Det fungerte også glimrende, etter at jeg endelig skjønte hva jeg skulle bruke de fire tallene som dukket opp da jeg skulle starte Remote...

Visst er det stilig kabel. Virker gjør den også. Man må aldri høre på selgerens anbefalinger, vettu. ;D

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    tore_v1 skrev:
    BT skrev:
    Tøft!

Kanskje er det en ulempe. Men jeg har trivdes lenge med iTunes så ulempen er ikke stor nok. Genialt at iTunes automatisk konverterer fra lossless til 128 når den overfører musikken til iPoden, som ble anskaffet i går som foreløpig siste ledd i operasjon mediasenter. Fjernkontroll med nogo attåt. Det fungerte også glimrende, etter at jeg endelig skjønte hva jeg skulle bruke de fire tallene som dukket opp da jeg skulle starte Remote...

Visst er det stilig kabel. Virker gjør den også. Man må aldri høre på selgerens anbefalinger, vettu. ;D
    Helt klart!

Men - siden jeg ikke skal hive meg på apple-bølgen så blir det nok en høyst stillegående mediaserver på meg - skal se om jeg ikke greier å bygge en som er helt vifteløs, med ssd, da blir det minst like stillegående som din!
    (Og med hdmi-kontakt slik at jeg kan spille litt film også..)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nå som jeg har bitt i det sure eplet kommer sikkert snart syndefallet og applebølgen og skyller over paradiset. ;D

Nuvel, jeg tror jeg kan klare å begrense meg til airport og ipod...

Noen mediaserver har det ikke blitt. En gammel pc som har fått tre disker med tiden og som er alt annet enn stillegående gjør nytten. Siden den står på kontoret i sokkelen høres den uansett ikke i stua. Jeg spiller for øvrig også av film fra den, men da via PS3 og hdmi til surround og TV'n. Far var smart og kjøpte PS3 i julegave til barna. ::)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Litt av en varmeovn det der ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Blue Light District

(an area in Chicago, particularly along North Avenue, where the presence of the new security cameras to deter crime is noted by the blue lights that constantly flash to scare off would be criminals)

(An area on the top of the city of Trondheim to have the most humongous and belligerent Dance parties. Known for there wild theme parties)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Digger den ampen din BT... Skal jeg noen gang ha dynamiske høytalere igjen, les bassrefleks, så er beista dine det optimale :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Anonym skrev:
    Jeg bor jo i trøndelagen så det trengs litt ekstra varme.
    Men den avgir ikke mer varme enn at det knapt merkes.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    emotikon skrev:
    Blue Light District

(an area in Chicago, particularly along North Avenue, where the presence of the new security cameras to deter crime is noted by the blue lights that constantly flash to scare off would be criminals)

(An area on the top of the city of Trondheim to have the most humongous and belligerent Dance parties. Known for there wild theme parties)
    ;D ;D ;D
    And the day after we play that moody blues...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    BT skrev:
    Anonym skrev:
    Blir vel drøye 1000W i varme med den der tenker jeg, er iallfall i området der Sonic Frontiers Power 3 ligger med ca lik rørbestykning (6550).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Anonym skrev:
    BT skrev:
    Anonym skrev:
    Blir vel drøye 1000W i varme med den der tenker jeg, er iallfall i området der Sonic Frontiers Power 3 ligger med ca lik rørbestykning (6550).
    Jeg tror nok Zeus ligger godt under kilowatten. SFP3 med sine 8 6550 per monoblikk er oppgitt til 375W at idle, 580W at rated output. Zeus med sine 12 KT88 tilsammen er oppgitt til 225 wpc i ultralineær, men jeg har aldri behov for å switche over fra triode-drift. Riktignok er jeg en powerslave, men det bor andre i huset også. ;D

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    1.219
    Torget vurderinger
    6
    BT skrev:
    Anonym skrev:
    BT skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg tror nok Zeus ligger godt under kilowatten. SFP3 med sine 8 6550 per monoblikk er oppgitt til 375W at idle, 580W at rated output. Zeus med sine 12 KT88 tilsammen er oppgitt til 225 wpc i ultralineær, men jeg har aldri behov for å switche over fra triode-drift. Riktignok er jeg en powerslave, men det bor andre i huset også. ;D
    Hva er så galt med litt varmeutvikling? Jeg for min del spiller musikk i den tiden på året når man likevel må ha på varme til å varme opp huset. Med en Zeus eller for den del to stk McIntosh 275 monoblokker så går jo varmen uansett til oppvarming. Dermed går det jo ikke energi tapt! Jeg forstår egentlig ikke denne propagandaen om sparepærer innendørs i rom som likevel må varmes opp.... Skifter man om til sparepærer så fører jo det bare til at man må skru opp ovnene for å holde samme temperatur. Man sparer jo ikke 5 øre.... ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    La meg introdusere moderatoren min. 8)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn