Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Nei, dårlig var i grunn feil ord. Mindre suverent?

    Vel, får se hva lånekassen sier først..
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg driver å ser på forskjellene nå, men det står ikke så godt beskrevet hva konsekvensene er av målingene, eller de praktiske resultatene om du vil.

    Om man tar den første grafen er min umiddelbare tanke at Bryston 3B er mer lineær?

    Om du har fem minutter - vil du komme med et par korte kommentarer til grafene?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Sikkert noen andre som kan kommentere grafene, likte å lese teksten jeg.

    "The same is true of the 10kHz squarewave response (fig.2), which is virtually textbook, with good risetime, and no overshoot or ringing (the 1kHz squarewave looked like it came directly from a squarewave generator, and is not shown)."

    "The THD of the Bryston is so low that I used 10 times our normal output power for this measurement to get results which were not obscured by noise."
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Noen som vet om eller har erfaring med ettermontering av riaa i BP26. Er dette noe bra? Eller er svaret enkelt som at en ekstern riaa er det beste alternativet uansett? Ser jo at lyric har priset MM modulen til 5k. Prisen skulle tilsi at det burde være nogenlunde, men dette har jeg null peil på. Takker for alle svar, for dette er jeg nå veldig nysgjerrig på.
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Snakket med Tor og BP26 må tilbake til fabrikken hvis en modul skal ettermonteres. En vurderings sak opp mot BP-1.5 som er Bryston sin separate riaa boks. Dyrere, men noen som har prøvd den da?
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    443
    Antall liker
    96
    Sted
    Nes Romerike
    Hmm, tydeligvis ingen som har noe erfaring med denne. Konklusjonen må da bli at den er så bra at ingen gidder å kommentere eller omvendt, den er så dårlig at ingen har giddet prøve engang. Som oftest, her må det i tilfelle bare prøves.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå er jeg blitt dobbeltvenn av Bryston. Jeg overtok en 4B SST i går kveld - til bruk i mitt anlegg nr. 2 sammen med mine ProAc Response 1SC. Sent i går kveld var det bare oppkobling og lett funksjonstesting som sto på programmet. Forsterkeren var iskald etter å ha ligget i basjerommet på en bil i et døgn. Dessuten måtte testingen foregå på hviskenivå - kona hadde allerede gått og lagt seg. Ikke rare godlyden å få ut under slike forhold - men nå har min nyervervede 4B SST fått litt varme i kroppen, og låter akkurat slik den skal.

    Sammenlignet med Krell KAV150a - som nå altså erstattes av Bryston - virker 4B SST noe mer luftig og detaljert i klangen. Krellen kan muligens oppleves som mer kraftfull i bassen - men det er vanskelig å sammenligne direkte når den allerede er frakoblet. Close race er det uansett. I mine ører er Bryston vinneren på min type musikk - men jeg har ingen problemer med å godta at enkelte - f.eks. sønnene mine - kanskje ville ha foretrukket Krellens tilsynelatende mer rocka sound.

    Men jeg må spørre Brystonvenner her på Hifisentralen om en ting. Både min nye 4B SST og mine PowerPack PP300 SST - som er monoversjoner av 4B SST - gir fra seg en litt sprakende-knitrende lyd som høres i høyttalerne et lite sekund når anlegget slås på. Jeg har tatt denne lyden som et kjærkomment tegn på at Bryston våkner til liv og er fit for fight - men spør for sikkerhets skyld: Er dette normalt?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Ulf-B skrev:
    Men jeg må spørre Brystonvenner her på Hifisentralen om en ting. Både min nye 4B SST og mine PowerPack PP300 SST - som er monoversjoner av 4B SST - gir fra seg en litt sprakende-knitrende lyd som høres i høyttalerne et lite sekund når anlegget slås på. Jeg har tatt denne lyden som et kjærkomment tegn på at Bryston våkner til liv og er fit for fight - men spør for sikkerhets skyld: Er dette normalt?
    Det er et kjærtkomment tegn på at Brystonen våkner til liv, har i hvertfall samme lyd i min 14 BSST.
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Rizzo skrev:
    Ulf-B skrev:
    Men jeg må spørre Brystonvenner her på Hifisentralen om en ting. Både min nye 4B SST og mine PowerPack PP300 SST - som er monoversjoner av 4B SST - gir fra seg en litt sprakende-knitrende lyd som høres i høyttalerne et lite sekund når anlegget slås på. Jeg har tatt denne lyden som et kjærkomment tegn på at Bryston våkner til liv og er fit for fight - men spør for sikkerhets skyld: Er dette normalt?
    Det er et kjærtkomment tegn på at Brystonen våkner til liv, har i hvertfall samme lyd i min 14 BSST.
    Samme med min 4B-SST
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Min 4B ST gir fra seg en kort og svak summelyd under oppstart, ingen knitring.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er ikke noe god på sånne lydbeskrivelser - summing, knitring.... noe à la det en gammeldags TV gir fra seg når den slås på, eller en litt skarp summing man av og til kan høre i nærheten av kraftledninger når værholdene er litt spesielle. Men da lar jeg dette bare være et kjærkomment tegn på at Bryston våkner til liv.

    Takk for beroligende tilbakemeldinger!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke Bryston er det merket med flest feil akkurat......
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Porto tur retur Hong Kong i mitt tilfelle blir noen kroner.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Så nettopp på Hififorum at Bryston vil komme med en musikkserver :) 20 år tok det før de kom med en cd-spiller, heldigvis tar det ikke like lang tid med det neste skrittet. Alt er ikke helt klart ennå, men har kommet såpass langt at de stller ut en prototype på CES 2009. Meningen er at den skal streame digitalt til Brystons egen DAC.

    Her er linkenhttp://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=71107&whichpage=3

    Er ikke dette spennende nyheter så vet ikke jeg ;D 8)

    Vennelig hilsen
    Jabba-Jabba
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.173
    Antall liker
    695
    Torget vurderinger
    1
    Snerr, brum eller knitring, hjemme hos meg lager den lyd i ca 1 sek ved "power-on"

    Ser forøvrig at de kommer med en oppdatering, merket:New Bryston SST²(squared) Amplifiers

    January 2009

    Based on our research in designing the Bryston 28B-SST Mono power amplifier we have decided to include these performance advancements in a new series of Bryston amplifiers.

    All our newer designed power amplifiers will now be designated the Bryston SST² (squared) Series. We will be debuting these new SST² amplifiers at the January 2009 CES Show.

    The front panel power switches as well as the rear panel serial numbers will have the squared (²) symbol as part of the model/serial number.

    EX: (28B-SST²), (7B- SST² ), (4B-SST² ) - etc.

    Depending on the specific amplifier model advancements include:

    New power supply transformer design
    New push on/of power switch
    New chassis design
    New Soft-Start Circuit
    New Balanced input stage
    New Power Supply board.
    Bridging mode performance improvement
    Reduced point to point wiring
    Reduced circuit board count
    Redesigned output chokes

    We do not anticipate any price increases over the next few months.


    James Tanner v/Bryston om den lydmessige effekten av oppgraderingen:
    "Over the many years we have been doing these updates they tend to be more 'evolutionary' rather than 'revolutionary' (other than the ST to the SST) and the same is true with the SST² (squared).

    It is a bit of a simplification but if I had to put a word on it I would say our goal has been and always will be 'NUETRALITY". Each progression of amplifier has provided a more 'linear' amplification of the input so hopefully customers hear more of what the source is doing."

    Kostnadsmessig vil det ikke være forsvarlig å oppgradre fra SST til SST². Ingen upgrade-kit blir tilbudt. Til det er oppgraderinger i chassis, PS og krets tilpassning for store.

    De siste versjoner av SST kan dog være SST² uten at de er merket slik - grunnet en overgangsfase i produksjon. SST kjøpt i nov kan være SST² - må sjekkes i hvert tilfelle.

    Eksempel: 7B SST's with serial numbers starting at "001563" are in fact SST² (squared) versions

    Unntak er for 28B SST - denne er "født som SST²" og er følgelig far/mor til hele denne oppgradringen.
    OFFICIAL - the 28B SST was the first of the SST Squared Series and will not and has not changed

    Igjen et godt eksempel på at utvikling av topp modeller eller referanseprodukter danner grunnlag for oppgraderinger som øvrige produkter nyter godt av. Well done Bryston!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heihei.. Har mitt første Bryston komponent her til utprøving. Bp25 pre amp. Er det noen som kjenner den. Tror denne har en feil, jeg finner ivertfall ikke ut av det.

    Saken er at denne har en mono stereobryter. I mono, så har jeg lyd i begge høytalerene, men på stereo så er det lyd kun i venstre. Bet er mye mere lyd / renere i stereo innstillingen. Regner med et er slik det skal vere.

    Har prøvd ulike kabler og kilder og headsett utgangen med samme resultat. Alt er koblet uballasert. ballaserte kabler er på vei i posten.

    Noen som har kjennskap til dette?

    Mvh
    Peter
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Heihei - du skal inn i Brystonfamilien nå?? Spennende å høre hvordan du vurderer Bryston i forhold til EC som preamp.

    Men nok om det. Det skal ikke være slik som du beskriver. Det første som bør sjekkes ut er at balansen står i midten - og ikke maksimalt mot den ene siden, slik at den ene kanalen er slått av når du spiller i stereo. I mono legges begge kanalene sammen til å bli samme lyd i høyre og venstre kanal - da vil du alltid få lyd i begge kanalene såsant en av dem virker.

    Hvis ikke dette virker, kan du bytte om inputsignalene fra CDspiller - slik at høyre blir venstre og omvendt - da burde jo stereolyden fra den ene kanalen som virker - flytte seg hvis problemet består. Hvis lyden ikke flytter seg, har høyre kanal et alvorlig problem.

    Du kunne jo velge en annen inngang også - bare for å sjekke at problemet ikke er knyttet til den ene inngangen du har valgt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ulf-B skrev:
    Heihei - du skal inn i Brystonfamilien nå?? Spennende å høre hvordan du vurderer Bryston i forhold til EC som preamp.

    Men nok om det. Det skal ikke være slik som du beskriver. Det første som bør sjekkes ut er at balansen står i midten - og ikke maksimalt mot den ene siden, slik at den ene kanalen er slått av når du spiller i stereo. I mono legges begge kanalene sammen til å bli samme lyd i høyre og venstre kanal - da vil du alltid få lyd i begge kanalene såsant en av dem virker.

    Hvis ikke dette virker, kan du bytte om inputsignalene fra CDspiller - slik at høyre blir venstre og omvendt - da burde jo stereolyden fra den ene kanalen som virker - flytte seg hvis problemet består. Hvis lyden ikke flytter seg, har høyre kanal et alvorlig problem.

    Du kunne jo velge en annen inngang også - bare for å sjekke at problemet ikke er knyttet til den ene inngangen du har valgt.
    Hei Ulf.

    Vel, førsteinntrykket var vel skuffende. Har prøve det som du beskriver. Når jeg flyttet phono pluggene inn til pre så ble det dødsens stille. Ja jeg tenkte jeg også ville prøve å teste leste litt. Er vel egentlig fornøyd med oppsettet slik det er idag, men det skader ikke å prøve noe annet.

    Mvh
    Peter
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da her jeg byttet litt rundt på inngangene på denne. Rca inngangene vel å merke. På Aux så fungerer den fint så da får jeg vel lyttet til den. Håper ikke feilen på denne er noe som vil spre seg. Blir spennende å sammenligne denne mot min nåverende Ec-4.5. Sammen med Krell effekttrinn så håper jeg ikke dette blir noe krasch!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Godt å høre - men dette er ikke bra. Selv om du eventelt aldri skal bruke RCA-inngangene til CDspilling når du omsider får de XLR-kablene du skal ha, skal alle inngangene virke. Grunnlag for en aldri så liten prisdiskusjon, det der - hvis du skal kjøpe, da.

    Ellers får du la ørene dine bestemme hva du synes er best. Hos meg ble en Krell preamp pluss mine Bryston monoblokker - litt "motsatt" av ditt oppsett, men dog... - ingen vellykket kombinasjon.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heihei.

    Ja skal la ørene bestemme ja. Gjør stort sett det. er et Selger er et firma så her skal det diskuteres ja, om det skulle bli slik at jeg ønsker denne. Er ikke helt sikker. Førsteinntrykket er ikke WOW, men tror jeg aner en tørrere bass, men er ikke sikker. Toppen er også noe bedre, men stort MEN vet ikke om dette er den lyden jeg vil ha.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Bryston venner!

    Har eid Bryston i ca.1 år no.
    Er storfornøyd. En stor takk til hordasped som jeg kjøpte 7bsst hos,og til
    Birdman som jeg kjøpte forforsterker BP26 av.
    Fantastisk golyd i lytterommet mitt nu.
    Tenker på å skaffe meg en Bryston DAC nå.
    Er det noen som har erfaring med DACen ?

    Mvh Finn
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Hei,
    jeg har siste årsmodell av BP 25 med DAC, I praksiser det samme forforsterkeren som BP26 kun at supplypakken er av den mindre elegante typen.
    Så til ditt spørsmål, jeg er meget fornøyd med Dac'en på denne forforsterkeren. har forøvrig 2 dac innganger. Uten at man kan sammenligne noe forøvrig, vil jeg anta at en ren Bryston dac bør overgå min innebygde dac.
    Sammen med dine andre Bryston produkter, blir nok det en bra kombinasjon, største ulempen er vel egentlig prisen på Dac'en, men igjen dette er en hobby og til tider en dyr en ;)
     
    W

    waitingforcolumbus

    Gjest
    Anbefaler BDA-1 med liv og lyst! Denne DACen er mitt første Bryston-produkt, men må bare få si at jeg er dypt, dypt imponert. Har brukt den et halvt års tid nå sammen med Squeezebox, Cary V12R og etterhvert Creek passiv. Synes spiller den alle typer musikk helt frapperende godt; engasjerende og detaljert, men samtidig med totalt homogen og dertil ørevennlig presentasjon. Hvordan gjør de det? "It just sounds right" og det til en fornuftig penge. At den trekker den gamle Creeken så bra oppdaget jeg ved en tilfeldighet - en innskytelse, men den har vært en ikke rent liten åpenbaring. Det hører med at jeg aldri spiller særlig høyt og derfor kanskje setter ekstra god pris på gjennomsiktighet, men likevel: fem, nei seks, ekstrapoeng til BDA-1 bare for dette!
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Jeg er helt enig, it just sounds right.
    Man glemmer helt man lytter til utstyr, endelig fri for "tweake helvetet".
    Én av Bryston sine helt fantastiske evner er det spiller så utrolig dynamisk og fritt ved meget meget lave nivåer.
    Nå er Bryston sin dac ( og 28BSST) også listet som Class A i "Stereophile Recommended Components"
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det mest interessante å lese her - ikke bare mellom linjene, men ganske direkte - er ikke at Bryston har laget enda et bra produkt, men at 4B SST fortsatt holder mål. Betryggende for en som i praksis eier to stykker av den gamle varianten (Mine PowerPack PP300 SST er jo en 4B SST kuttet i to - for å si det veldig kort og populært).
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Vingler fælt mellom Hegel H200 og Bryston B-100. Hva sier de lærde om kombinasjonen B-100 og Triangle Celius?
    Steinar
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hva med å se etter noe helt annet.

    De er jo ganske lettdrevne.
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    Hva med å se etter noe helt annet.

    De er jo ganske lettdrevne.
    Det var et kort, men lite opplysende svar, men blir kanskje feil å anbefale noe annet i denne tråden?
    Steinar
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har jo selv en Bryston effektforsterker og jeg mener personlig at alle Bryston lager meget gode produkter.
    Hegel er nok heller ikke et dårlig produkt.

    Men faren min har Triangle høyttalere, en generasjon nyere enn dine og de er meget lettdrevne og de spiller veldig "rocka" på en NAD 3020, sånn at det er veldig tøft å ratte opp volumet.

    Personlig ville jeg prøvd med noe rør eller klasse A transistor på noen sånne høyttalere.
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Joda, har prøvd det. Har tidligere drevet høytalerne med Yaqin MS-300B, men den har dessverre tatt kvelden. Trenger noe robust da jeg har en liten propell som har kløe i fingrene i huset.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har en bryston integrert, og kan absolutt gå god for den på lettdrevne høytalere. Nå har ikke jeg hatt andre hegel produkter enn en hegel cd'spiller jeg ikke likte så godt, så jeg er nok muligens litt biased. Men bryston er uansett kvalitet!
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Da har jeg avtalt kjøp av en Bryston B-100, ahhhh, ventetiden er alltid laaaaang når man venter på noe nytt. Jeg må innrømme at det som tiltrekker mest med Bryston (som jeg ennå ikke har hørt) er det som sies om byggekvalitet. Jeg gleder meg!
    Stesch
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    stesch skrev:
    Da har jeg avtalt kjøp av en Bryston B-100, ahhhh, ventetiden er alltid laaaaang når man venter på noe nytt. Jeg må innrømme at det som tiltrekker mest med Bryston (som jeg ennå ikke har hørt) er det som sies om byggekvalitet. Jeg gleder meg!
    Stesch
    Gratulerer med kvalitetsevighetsmaskin! 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn