Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en BR-2 til overs? Får snart i hus BCD-1 til å pares med min BDA-1, og da er det smooth med en fjernkontroll som funker på begge.

    Har noen forresten erfaring med bruk av 12v-triggerne? Noen påvirkning på lyden? Skulle ikke tro det, dog. Bryston skjermer vanligvis slikt meget godt.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har ikke bare gode erfaringer med bruk av 12v triggere. Fjernet f eks akkurat en sånn for påslåing av Bryston 14B3 fra min Classe Pre. Opplevde at Brystonen plutselig slo seg av, uten noen åpenbare grunner. Så nå har jeg gått tilbake til manuell på- og avslåing. Fungerer greit og uten uønskede powercut. (Kan selvsagt være Classeen sin feil, men gidder ikke forske mer på det).
    Takk for svar, Harald! Tror jeg dropper trigger da. Er jo ikke mange knappene å trykke på uansett, og har bare godt av litt mosjon =)
    Jeg har brukt 12v trigger på 4B SST2, 4B3 og nå 14B3 uten noen som helst problemer. Så vil si at du trygt kan bruke det.
    Takk for svar, Thomas!

    Har en Krell med trigger både inn og ut, som skal spille med BCD-1 og BDA-1. Kanskje et dumt spørsmål, men akkurat triggere har jeg ikke prøvd før. Hvilke kabler bruker jeg? Noe å få kjøpt? Krellen har minijackinn- og utgang for trigger, men Bryston-produktene vel spiser rå kabel.

    Mvh,
    Andreas
     

    jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    96
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    Noen som Har BP173 og 14B3 her ? Erfaringer og resten av utstyret ? mvh KAS Har hatt BP26 og 14B2. Noe av det beste jeg har hatt.
    Jeg har en 14B3 sammen med resten av oppsettet som du ser i signaturen. Siden i fjor sommer. Veldig godt fornøyd, men kan ikke vurdere i forhold til annet Bryston-utstyr. Dette er min første fra den produsenten. Er forøvrig godt fornøyd innen canadiske og britiske utstyrspakker. B3-en erstattet en Classe Ca-D200. Syns kanskje Classeen var hakket vassere og stram i bass og slagverk. Men med B3 fikk jeg laaangt mer dypbass, så det var tydelig at i mitt lytterom måtte ht-ene ha mye kraft for å trives.

    Jeg er svært langt fra å vurdere noen annen effekt framfor Brystonen. Så den blir stående i uoverskuelig framtid;)
    Jeg har BP173 og 4B3 (erstattet B135), som Harald HM skriver dypbass, noe ikke B135 klarte å få ut av talerne mine. Med 4B3 er bassen tørr når den skal være det, og detaljert. Lydbildet med mikrodetajer, perspektiv og dybde og bredde er slik jeg vil beskrive mitt oppsett. 14B3 må jo bare gi «mer» siden det er mer krefter...
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takk for svar, Harald! Tror jeg dropper trigger da. Er jo ikke mange knappene å trykke på uansett, og har bare godt av litt mosjon =)
    Jeg har brukt 12v trigger på 4B SST2, 4B3 og nå 14B3 uten noen som helst problemer. Så vil si at du trygt kan bruke det.
    Takk for svar, Thomas!

    Har en Krell med trigger både inn og ut, som skal spille med BCD-1 og BDA-1. Kanskje et dumt spørsmål, men akkurat triggere har jeg ikke prøvd før. Hvilke kabler bruker jeg? Noe å få kjøpt? Krellen har minijackinn- og utgang for trigger, men Bryston-produktene vel spiser rå kabel.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har brukt triggerfunksjon på alt utstyr som har den muligheten - stort sett helt problemfritt, men det kommer jeg tilbake til.

    Normalt trenger du bare en ganske simpel kabel med 3,5 mm monoplugger i hver ende. Ikke noe hifi-krav til slike kabler, spør du meg. Finnes å få kjøpt ferdig terminert - f.eks. noe slikt:

    https://www.prisjakt.no/product.php?p=2359835

    Du kan også kjøpe løse 3,5 mm mono-plugger og lodde selv - bruk gjerne lampettledning e.l. Lodder du selv, bør du passe på å få samme polaritet i begge ender - en del utstyr er følsomt for slikt. Til Bryston-utstyr trenger du muligens bare plugg i den ene enden - og da kobler du enden uten plugg på egnet sted på Bryston-boksen. Mine Bryston-monoblokker stiller seg likegyldig til polariteten - så der er det grei skuring.

    Det eneste problemet jeg har hatt med bruk av triggere, var da jeg koblet altfor mange bokser til én og samme triggerutgang. Da ble triggerutgangen overbelastet - greide ikke å levere nok strøm til alle boksene samtidig - med det resultat at opplegget kollapset. Måtte gradvis koble fra boks etter boks inntil jeg kom under kritisk grense for trigger-utgangen - slik at jeg fikk en kombinasjon av trigger-oppstart og manuell oppstart. Selvfølgelig med trigger på de vanskeligst tilgjengelige boksene. Generel dårlig info om dette i alle brukermanualer - både m.h.t. hvor mye trigger-strøm hver boks trekker, og m.h.t. hvor mye trigger-strøm trigger-utgangen kan levere.

    Men ellers har dette vært helt problemfritt her hjemme.
     
    Sist redigert:
    T

    ThomasN

    Gjest
    Takk for svar, Harald! Tror jeg dropper trigger da. Er jo ikke mange knappene å trykke på uansett, og har bare godt av litt mosjon =)
    Jeg har brukt 12v trigger på 4B SST2, 4B3 og nå 14B3 uten noen som helst problemer. Så vil si at du trygt kan bruke det.
    Takk for svar, Thomas!

    Har en Krell med trigger både inn og ut, som skal spille med BCD-1 og BDA-1. Kanskje et dumt spørsmål, men akkurat triggere har jeg ikke prøvd før. Hvilke kabler bruker jeg? Noe å få kjøpt? Krellen har minijackinn- og utgang for trigger, men Bryston-produktene vel spiser rå kabel.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har bare klippet av en vanlig minijack siden det er minijack i Anthem STR Pre og koblet lederne i "sukkerbiten" i Bryston. Fungerer helt utmerket.
     

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for alle svar! Virkelig god hjelp å få i denne tråden, og glad for å være med i det gode selskap, selv om jeg bare har Bryston av eldre modeller. Det svinger likevel!

    Fikk i dag Bredes BCD-1 i hus, og bruker den som transport til BDA-1 via AES/EBU. Merker virkelig at det er gjort en god jobb med digitalkretsene i BCD-1, og den lineære strømforsyningen gjør vel også sitt. Spilleren er ennå ikke varm, men likevel et meget godt førsteinntrykk. Til og med Müllers virtuoser med Kari Bremnes ble bare kult og aldri slitsomt.

    Neste skritt blir trigger. Planlegger å skaffe en monojack å putte i Krellens triggerutgang, og bruker vanlige minijackkabler uten plugger i sukkerbitene på Bryston-utstyret.

    Mvh,
    Andreas
     

    DCM4EVER

    Medlem
    Ble medlem
    05.09.2013
    Innlegg
    18
    Antall liker
    7
    Melder overgang..

    Akkurat fått min "Board-room edition" Bryston 4B3 inn døra.hadde etpar på prøve og likte umiddelbart lydsignaturen på disse,etter å ha vært i kontakt direkte og via importør med Bryston i Kanada med etpar forespørsler for endring etter mitt ønske,må jeg bare berømme Bryston Og importør for å lytte til meg som kunde OG å være villig til å gjøre de endringene jeg ønsket:Føler meg rimelig sikker på at få andre ville ha vært SÅ til de grader supportive!
    -Melder meg på Brystons venner og ser fram til å få tilsendt den gratise T-skjorta :cool:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Hva innebærer styreromsversjonen, at den ei i rack og gjemt i er skap? ;)
     

    DCM4EVER

    Medlem
    Ble medlem
    05.09.2013
    Innlegg
    18
    Antall liker
    7
    Hva innebærer styreromsversjonen, at den ei i rack og gjemt i er skap? ;)
    Hei! Neida,det betyr at Bryston var villige til å høre på mine forslag/ønsker og villige til å endre min i samsvr med ønsker men ville at styret skulle ha siste ord,
    -de hadde derfor en lytterunde da de ville kunne gå god for produktet før de satte sitt navn på sluttproduktet--
    Noe de gjorde og jeg har forsterkeren her nå -med 20 års garanti ok?
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Hva innebærer styreromsversjonen, at den ei i rack og gjemt i er skap? ;)
    Hei! Neida,det betyr at Bryston var villige til å høre på mine forslag/ønsker og villige til å endre min i samsvr med ønsker men ville at styret skulle ha siste ord,
    -de hadde derfor en lytterunde da de ville kunne gå god for produktet før de satte sitt navn på sluttproduktet--
    Noe de gjorde og jeg har forsterkeren her nå -med 20 års garanti ok?
    Morsomt at dette er mulig.
    Kan du si noe om hva du fikk endret, hvordan du gikk frem og hva dette kostet?
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Bryston 14B3 spiller meget bra på Resons høyttalere får liv i de, veldig fornøyd????????????????????????????????????
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Virkelig krefter i disse Bryston forsterkerene, men duverden så silkemykt, detaljert og trykk i bassen. Andre som har erfaring med 4B3 modellen?
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Noen som har Brayston høyttalere, hvilken erfaring Har dere med disse høyttalerene?
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer et nytt effektrinn til mine Burmester 995MKII. Er det stor forskjell lydmessig (detaljer, åpenhet, nøytralitet etc) på 3B og 4B?
    Jeg regner med at 4B gir mer trykk i det nedre registeret, men 3B bør også gi en god og kontrollert bass. Er det noen som har erfaringer med de begge ?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Jeg vurderer et nytt effektrinn til mine Burmester 995MKII. Er det stor forskjell lydmessig (detaljer, åpenhet, nøytralitet etc) på 3B og 4B?
    Jeg regner med at 4B gir mer trykk i det nedre registeret, men 3B bør også gi en god og kontrollert bass. Er det noen som har erfaringer med de begge ?
    Jeg har bare hatt 4B3 og ved å bytte til 14B3 ga det ett markant løft på alle områder.
    Så om det er tilsvarende løft fra 3B til 4B vet jeg ikke... men hopp heller over Bryston og gå for Vera P400/1000 :)
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Vera piper og hyler, ikke å annbefale !! Velg Bryston til Burmester :)
    Kan aldri tenke meg at Vera piper og hyler.
    Men ut fra egen erfaring på Burmester 961 MK3 var Audia Flight FLS4 ett bedre valg enn Bryston 14B3.
    Men for all del, Bryston fungerte veldig bra.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere, - jeg har en Mcintosh ma8000 som driver Sonus Faber Amati. Jeg har lenge ønsket meg en primaluna forforsterker som driver en eller annen effektforsterker.

    jeg vurderer nå at bytte min Mc inn for en Bryston 14B3. Hvis jeg gjør det vil det sannsynlig bli uten at ha hørt Brystonen hjemme først. - jeg vil derfor høre om det er noen av dere som kjenner forskjellen på signaturen til Mc og Bryston. - og om det er noen som har tanker rundt synergieffekten til Bryston, primaluna rørpre og SF ...

    ... håper ikke jeg spurgte om for mye der😀
     

    Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    Hei dere, - jeg har en Mcintosh ma8000 som driver Sonus Faber Amati. Jeg har lenge ønsket meg en primaluna forforsterker som driver en eller annen effektforsterker.

    jeg vurderer nå at bytte min Mc inn for en Bryston 14B3. Hvis jeg gjør det vil det sannsynlig bli uten at ha hørt Brystonen hjemme først. - jeg vil derfor høre om det er noen av dere som kjenner forskjellen på signaturen til Mc og Bryston. - og om det er noen som har tanker rundt synergieffekten til Bryston, primaluna rørpre og SF ...

    ... håper ikke jeg spurgte om for mye der😀
    Går under 4 ohm i bassen, 14b er brokobla, liker ikke lavimpedante høytalere.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Går under 4 ohm i bassen, 14b er brokobla, liker ikke lavimpedante høytalere.
    Veit ikke om SF Amati er lavimpedante.. .. ser de går i 4ohm, er det lavimpedant?
     
    Sist redigert:

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har ikke hatt 14b i hus men 4b3. Kjøpte den ny og hadde er Cary rørpre koblet opp med denne. Jeg må si jeg savner det settet til tider. Går kjellerdypt disse Bryston effekt forsterkerne. Og har en gedigen byggekvalitet. Tror nok en Primaluna pre vil låte bedre i en kombinasjon med Bryston enn min Cary pre.
    Jeg oppdaget at min Bryston trang lang innspillingstid før lyden satt som den skulle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Lar dere effektforsterker stå på hele tiden?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hva er egentlig status for Bryston i Norge. Ser jo nå at både Lyric og Ståle Kornberg selger Bryston på Finn, og de virker jo ikke akkurat "omforent". I en annonse virker det jo også som Ståle Kornberg selger Bryston privat, og ikke som forhandler.

    Og nå som Lyric slutter med Bryston, hvem er det egentlig som utfører service? Sitter selv med Bryston pre/effekt, men synes dette har blitt ganske rotete for meg/oss som forbruker(e), og for å være ærlig så hadde jeg kvidd meg litt for å oppgradere.

    Screenshot_20230815-142513-309.png
     

    ingmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    98
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    2
    Hva er egentlig status for Bryston i Norge. Ser jo nå at både Lyric og Ståle Kornberg selger Bryston på Finn, og de virker jo ikke akkurat "omforent". I en annonse virker det jo også som Ståle Kornberg selger Bryston privat, og ikke som forhandler.

    Og nå som Lyric slutter med Bryston, hvem er det egentlig som utfører service? Sitter selv med Bryston pre/effekt, men synes dette har blitt ganske rotete for meg/oss som forbruker(e), og for å være ærlig så hadde jeg kvidd meg litt for å oppgradere.
    Jeg har vært i kontakt med Ståle som har en servicemann i Norge og tar i mot Bryston, også eldre årganger som han ikke har solgt selv. Dette gjaldt min BP-25, men det bør kanskje tillegges at jeg ikke har fått den tilbake enda!😀
     
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    6
    Antall liker
    4
    Sted
    Grua
    Hva er egentlig status for Bryston i Norge. Ser jo nå at både Lyric og Ståle Kornberg selger Bryston på Finn, og de virker jo ikke akkurat "omforent". I en annonse virker det jo også som Ståle Kornberg selger Bryston privat, og ikke som forhandler.

    Og nå som Lyric slutter med Bryston, hvem er det egentlig som utfører service? Sitter selv med Bryston pre/effekt, men synes dette har blitt ganske rotete for meg/oss som forbruker(e), og for å være ærlig så hadde jeg kvidd meg litt for å oppgradere.

    Vis vedlegget 943648
    Vi har egen sammarbeidspartner på service på Bryston .
    Stemmer det att jeg bruker navnet mitt i annonsene foreløpig men det er fordi Boahs ikke sletter Lyric navnet på annonsene . Jeg vet grunnen til det så han får slite med det .
    Når man handler Bryston i dag så kommer faktura fra Pipemontørene as grunnen er at vi skal bytte navn på org nr . Vi har heller ikk ferdig stilt nettsiden enda . Men show rommet er klart på Harestua 40 min nord for Oslo .
    Søk Facebook : Bryston Norway
    Ståle Kornberg 91663120
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.079
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Minner om:
    11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "Jeg representerer (navn på firma)", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.

    Og
    9. Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn