Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.092
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    10
    Liten aktivitet er kanskje bare et tegn på at vi Bryston-eiere er såre fornøyde og derfor ikke føler noe behov for "stadig påfyll" om Brystons fortreffelighet for å holde entusiasmen ved like. Etter å ha lyttet til mye forskjellig de senere år, er jeg kommet til at Bryston er noe man kan leve godt med, lydmessig og designmessig. Etter et lite inngrep i psu'en til BP26, som fjernet en lett irriterende during, er alt nå bare fryd og gammen.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Anonym skrev:
    Grattis med flott forsterkersett.Ifølge Bryston's nettsider leveres produktene ferdig innbrent
    De er testet i 100 timer , men trenger nok 500-600 timer til for å låte optimalt , er det jeg er blitt fortalt .
     

    fibreist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    2
    Hei.
    Hadde for noen år siden et par 28 monoblokker.Da jeg fikk dem fra fabrikken
    var bias helt ute på den ene,som ble mye varmere enn den andre.Måtte på verksted for justering.
    Syntes dette var snålt siden det fulgte med målepapirer på hver forsterker.Litt slapp testing muligens. 8)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det samme var tilfelle med begge de to 4B SST2 jeg fikk nå nylig også (fikk en som erstatning for den andre når den ikke fungerte). Til slutt måtte man ty til justering for å fikse problemene. Merkelig at dette med BIAS ved førstegangsbruk er såpass gjennomgående.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Min sen modell ST måtte jeg også justere BIAS på for den ble varmere på ene siden.

    Men med målepunkter rett under topplokket var det plankekjøring.
     

    Karre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    0
    Har havari på cd-spilleren og finsikter ny red-book. Jeg vurderer sterkt en BCD-1, og skal også lytte til den ved anledning. Den synes imidlertid ikke - vurdert ut fra denne tråden - å være noen utpreget kjeledegge selv her hos "blodfansen" på denne tråden; det var ikke mange vidnesbyrd her? Jeg er mao nyfiken på kvalifiserte erfaringer i en innledende fase......
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Skal jeg synse så vil jeg gjette på at den er meget god i typisk Bryston ånd.

    Hvis jeg skulle hatt flere bokser ville jeg hatt den på lista opver ting å sjekke ut.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor ikke kjøpe en Bryston dac?
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hvorfor ikke kjøpe kun Bryston og være fornøyd med det? 20 års garanti på hele greia, slappe av, drikke rødvin, nyte livet?

    /Tor
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.092
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    10
    wivel skrev:
    Hvorfor ikke kjøpe kun Bryston og være fornøyd med det? 20 års garanti på hele greia, slappe av, drikke rødvin, nyte livet?

    /Tor
    Etter mye prøving og feiling er jeg kommet fram til det samme. Skulle gjerne hatt Bryston CD-spiller også, for å ha alt likt, men orker ikke prøve å selge min Eximus til bruktprisen som forventes idag.
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    God aften mine herrer, og min dame

    Nå har jeg vært nede i mitt dedikerte lytterom, noen kaller det furterom, -bod, -kjerringfri sone etc etc. Jeg er så heldig at jeg har en kone som skjønner mitt behov for musikk og at vi fra tid til annen har behov for å være alene i våre hoder - ære være henne for det. Når det er sagt er ikke hun videre opptatt av håndarbeid og den type ting.

    Vel, det til side.

    Jeg har surret med mye rart oppigjennom. Jeg har endelig funnet hva jeg trenger når det gjelder lyd. Egengtlig trenger jeg ingenting, men....

    Jeg så diskusjonen i sted, jeg måtte ned i rommet (jeg har ikke bare et dedikert lytterom, men et dedikert lyttehus, 15 m i anden men det holder). Må også informere om at jeg kjøpte en lasermåler forleden dag, og veggene i huset er ikke så rette for å si det mildt!

    Nok om det - jeg vandret ned den skjeve trapp og fant det foreskrevne nøkkelhull, og vips - jeg var inne!

    Satte på Billy Cobham på vinyl og jeg sverger, SVERGER, at den djevelske gitaristen som driver og herjer i venstre kanal stod akkurat 1,72 meter fra meg, vinkel 57 grader, mens Billly og hans venner (les basssist) spilte bak meg? Jeg tenkte i mitt stille sinn - Ærre muli?

    Jeg er også så heldig å kunne si at jeg har erhvervet meg et eksemplar (da jeg var ung) av Thelma Houston direktepressing (Val hvor er du) som jeg seff sate på for å finne ut om jeg var dum eller ikke. Det var jeg ikke. Lyden er altomsluttende.

    Så mine herrer,

    erhverv dere en snill kone, som skjønner behovene deres. Om noen har lyst på en lytt bor jeg i Oslo. Nirvana? det opppnår jeg nok aldri, men jeg er ganske nær. Kabler og dritt gidder jeg ikkke å bruke mer penger på, ikke stereo helller. Jeg er HAPPY!

    Med de beste ønsker for helgen,

    /Tor
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    /edit

    Hvordan i svarte editerer man? Moderator styrk stereo og settt inn "dyrt utstyr".

    Jaja.

    /Tor
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Du må være innlogget - og så velger du "Rediger" på det av innleggene dine du vil forandre på.

    En Bryston 14B SST - som jeg ser at du har - kunne jeg gjerne ha tenkt meg, ja.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    wivel skrev:
    Hvorfor ikke kjøpe kun Bryston og være fornøyd med det? 20 års garanti på hele greia, slappe av, drikke rødvin, nyte livet?

    /Tor
    Den dagen de kommer med en dac med analoge innganger og volumkontroll er det svært aktuelt. Pr dags dato ønsker jeg ikke å ha så mange bokser i stua.

    Med Bryston cd spilleren er vel unntatt eller delvis unntatt 20 års garantien?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.176
    Antall liker
    4.370
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    ...
    Den dagen de kommer med en dac med analoge innganger og volumkontroll er det svært aktuelt. Pr dags dato ønsker jeg ikke å ha så mange bokser i stua.
    ...
    Forforsterkeren til Bryston kan leveres med innebygd DAC - BP26DA:
    http://bryston.com/preampsel.html

    mvh
    KJ
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Anonym skrev:
    wivel skrev:
    Hvorfor ikke kjøpe kun Bryston og være fornøyd med det? 20 års garanti på hele greia, slappe av, drikke rødvin, nyte livet?

    /Tor
    Den dagen de kommer med en dac med analoge innganger og volumkontroll er det svært aktuelt. Pr dags dato ønsker jeg ikke å ha så mange bokser i stua.

    Med Bryston cd spilleren er vel unntatt eller delvis unntatt 20 års garantien?
    Korrekt - tror det er fem års garanti på den.

    /Tor
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    KJ skrev:
    Anonym skrev:
    ...
    Den dagen de kommer med en dac med analoge innganger og volumkontroll er det svært aktuelt. Pr dags dato ønsker jeg ikke å ha så mange bokser i stua.
    ...
    Forforsterkeren til Bryston kan leveres med innebygd DAC - BP26DA:
    http://bryston.com/preampsel.html

    mvh
    KJ
    Klar over det men det kortet har ikke akkurat mengder med innganger så den er ikke så veldig aktuell for min del.

    Nå det er sagt har jeg ved et par anledninger vurdert både å kjøpe BP26 og nyere og større effekt men fornuften holder meg igjen.
     

    Karre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    0
    Da har Karre a) utført eutanasi på en uhelbredelig syk CD-transport,
    b) vedtatt å avhende en MF X-DAC V8 til første og beste forbipasserende, samt ikke minst
    c) rekvirert en Bryston BCD-1 fra Tor i Torggata, og
    og anser seg derved kvalifisert til medlemsskap i Bryston-brorskapet. I år skulle altså nissen kunne komme i god tid før jul!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, den beste julegaven er den en kjøper til seg selv.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.092
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    10
    Karre skrev:
    Da har Karre a) utført eutanasi på en uhelbredelig syk CD-transport,
    b) vedtatt å avhende en MF X-DAC V8 til første og beste forbipasserende, samt ikke minst
    c) rekvirert en Bryston BCD-1 fra Tor i Torggata, og
    og anser seg derved kvalifisert til medlemsskap i Bryston-brorskapet. I år skulle altså nissen kunne komme i god tid før jul!
    Gratulerer med ny BCD-1 underveis! Ser fram til lytteinntrykk når du får den.
     

    wivel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    50
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Karre skrev:
    Da har Karre a) utført eutanasi på en uhelbredelig syk CD-transport,
    b) vedtatt å avhende en MF X-DAC V8 til første og beste forbipasserende, samt ikke minst
    c) rekvirert en Bryston BCD-1 fra Tor i Torggata, og
    og anser seg derved kvalifisert til medlemsskap i Bryston-brorskapet. I år skulle altså nissen kunne komme i god tid før jul!
    Gratulerer, kjempefornøyd med min BCD-1. Gled deg til leveransen!

    /Tor
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Noen som har forsøkt Bryston og Sonus Faber ilag? Eventuelt hørt?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Kjære Bryston.

    Jeg trenger en fullbalansert forforsterker med hjemmekino passthrough NÅ.

    Mvh
    marsboer
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Til uka kommer Bdp-1 inn på lageret til Lyric , i følge Tor .
    Pc driverk uten støyen høres veldig spennende ut :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Den gjør vel ingentng som andre ikke gjør ;D
    Men den passer designmessig til Bda-1 .
    Er mest spennt på brukergrensesnittet , og hvordan den kan styres med feks I pad .
    Hvis allt går etter planen ligger den under treet på fredag :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Dette er en av komentarene nederst på siden .

    "I heard another demo of the Bryston combo in a highend system tonight - Krell amps, EgglestonWorks Andra III. I was mighty impressed by the performance again.

    The improvements that the Brystons brought were just there to be heard - coherence, composure, musical, excellent details, dynamics to die for. It was a sound that I just wanted to listen on and on. "

    http://hifi-unlimited.blogspot.com/2010/12/better-way-towards-hi-rez-bryston-bdp-1.html

    Min er på vei , dette tror jeg blir bra :)
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    E.I.A. skrev:
    Dette er en av komentarene nederst på siden .

    "I heard another demo of the Bryston combo in a highend system tonight - Krell amps, EgglestonWorks Andra III. I was mighty impressed by the performance again.

    The improvements that the Brystons brought were just there to be heard - coherence, composure, musical, excellent details, dynamics to die for. It was a sound that I just wanted to listen on and on. "

    Min er på vei , dette tror jeg blir bra :)
    Litt skeptisk til at det blir så innmari bedre på vanlig flac kontra andre spillere, men high resolution flac eventuelt andre formater låter sinnsykt. Problemet mitt er at musikken jeg liker ikke finnes i det formatet...
    Har du BDA-1? hvis ja husk AES-EBU digitalkabel...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    I dag kom det pakke på døra , en Bryston Bdp1 :)
    Har nettopp pakket den ut , og lar den stå og temperere seg litt før oppkobling .

    Vedlagt følger et lite skriv :

    "As a token of our appreciation please find enclosed a Bryston USB Thumb-drive containing eight preloaded high-resolution digital files to get you up and running quickly. "

    Dave's True Story - Dear Miss Lucy
    Livingston Taylor - Isn't She Lovely
    Sara K - If I Could Sing your Blues
    Chuck Mangione - Aldovio
    Rebeeca Pidgeon - Spanish Harlem
    Jen Chapin - You Haven't Done Nothing
    McCoy Tyner - Recorda Me
    Christy Baron - Ain't No Sunshine

    Dette gleder jeg meg virkelig til å prøve .
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    I dag kom det pakke på døra , en Bryston Bdp1 :)
    Har nettopp pakket den ut , og lar den stå og temperere seg litt før oppkobling .

    Vedlagt følger et lite skriv :

    "As a token of our appreciation please find enclosed a Bryston USB Thumb-drive containing eight preloaded high-resolution digital files to get you up and running quickly. "

    Dave's True Story - Dear Miss Lucy
    Livingston Taylor - Isn't She Lovely
    Sara K - If I Could Sing your Blues
    Chuck Mangione - Aldovio
    Rebeeca Pidgeon - Spanish Harlem
    Jen Chapin - You Haven't Done Nothing
    McCoy Tyner - Recorda Me
    Christy Baron - Ain't No Sunshine

    Dette gleder jeg meg virkelig til å prøve .

    [/quote]


    Gratulere så mye! En skikkelig julegave :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Har koblet opp Bdp1 og spiller fra den medfølgende minnepennen .
    La oss si det sånn , jeg er glad jeg bestillte min med en gang , denne kommer til og gå som varmt hvetebrød ;D

    Dette er bare helt SINNSYKT BRA !!! Slik lyd kan jeg lytte på hele dagen .
    Dette er gjennom Accuphase E-560 og D15 , tenk hvordan dette kommer til og bli på D80 når de er i hus !!

    Dette er det beste jeg har hørt av digital avspilling , med god margin !! (I egen stue)

    Denne kommer til å få mye skryt i hifi pressen , det garanterer jeg :)

    Anbefaler alle til og ta turen innom Tor for å få en lytt på denne .

    Kjenner julefreden begynner og senke seg :)

    God Jul til alle Bryston tilhengere :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Er ikke BDP-1 bare en digital transport? Eller snakker du om kombinasjonen med BDA-1 også?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Det er i kombinasjon med Bda1 , med WW Gold Starlight Aes/Ebu kabel i mellom .
    Brukte pc med Lynx Aes16 tidligere , Bdp1 spiller med en helt annen ro og oversikt , nydelig .
    Mye som skjer nå før jul , men skal teste den ut skikkelig i rom jula med egne cd rip og div flac jeg har på pc'en .
    Samt få lagt opp nettverks kabel for å få Bdp1 på nett ,så jeg kan bruke laptop/Ipad/Iphone el. til styring av innhold .

    Sitter nå og lytter til Band on the run , lastet ned fra HDtracks mmmmmm nydelig ;D
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Melder meg herved inn i Brystons venner:),
    Har hatt BDA-1 i ca ett år nå og er superfornøyd med den,har hittil brukt den til PC-avspilling.
    I går kom jammen BDP-1 i hus også så nå er Jul.
    Denne komboen er det beste jeg har hørt av digital-lyd!!!!!
    Løp og kjøp!!!!!!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.369
    Torget vurderinger
    49
    Velkommen Rolfb*123 og grattis med Bdp1 :)

    Tror vi blir flere med brede glis etterhvert som folk får hørt Bdp1 i kombo med Bda1 .
    Jeg synes personlig at denne komboen spiller bedre enn min Accuphase Dp-700 til 150K .
    Foreløpig er den bare testet med high res filer , så prøver å være litt nøktern , men det er ikke lett når det spiller så sinnsykt bra .
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ingen grunn til nøkternhet, den gjør rippede CD`r minst like bra; samme glatte detaljrike, luftige lyden, ingen tegn til lyttetretthet i det hele tatt, og det er nytt for meg og dessuten hovedgrunnen til at jeg fremdeles har vinylrigg som jeg tror kommer til å bli mindre brukt fremmover.

    Med begeistret hilsen Rolf ;D ;D ;D
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Personlig gjør det at den mangler mulighet for å hente musikken fra nettverket hele boksen uinteressant. Jeg har problemer med å se hvem som ønsker en USB-harddisk stående i racket og USB-minnepinner er jo alt for små til å ta hele musikksamlingen.

    Det jeg ikke liker er at nettverksstøtte ikke er inkludert under usaklige lydmessige påskudd som jitter, når det i praksis er det å få en nettverksbasert løsning brukervennlig og funksjonell out-of-the-box som er hovedproblemet. Dette krever mer programvareutvikling noe de sannsynligvis rett og slett ikke har kompetanse eller ressurser til å gjøre på nåværende tidspunkt. Det høres ut som det kun er én kar som har modifisert real time Linux med MPD i den nåværende løsningen (dette er helt greit på nåværende tidspunkt, men inkludér for guds skyld mulighet for å hente musikk fra nettverket senere)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn