Høyttalere Bryston og Dynaudio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Det ble Dynaudio X14 , valget var enkelt :)
    Av de høyttalerne jeg prøvde var det de som passet best, til rommet og min lydsmak, en fantastisk liten høyttaler .
    Så til helgen blir rommet snudd og forhåpentligvis står de å spiller her da :)
    Jeg har vurdert Focus 160, men er redd også de kan ha litt for mye bass i mitt lytterom på bare 10m2, i likhet med nylig testede Harbeth M30.1. Hadde derfor begynt å leke med tanken på X14, jeg også, men etter å ha lest noen tester som hevder de låter litt for polert og snilt, har jeg slått disse fra meg. Ikke fordi jeg ikke kunne likt dem, men fordi jeg tviler de vil gi noen større lytteglede enn Rogers LS3/5A som jeg bruker nå. System Audio høyttaleren har jeg definitivt slått fra meg da de høres litt for friske ut for meg også, så takk for tilbakemelding angående disse.
    jeg har Rogers Ls3/5A selv, kan godt gjøre en sammenligning når jeg får mine nye Dynaudio X14 .
    Jeg opplever X14 som vennlige og innbydende i lyden, men ikke daffe, runde eller kjedelige i lyden.
    Rommet mitt nede er ca 12m2.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Det ble Dynaudio X14 , valget var enkelt :)
    Av de høyttalerne jeg prøvde var det de som passet best, til rommet og min lydsmak, en fantastisk liten høyttaler .
    Så til helgen blir rommet snudd og forhåpentligvis står de å spiller her da :)
    Jeg har vurdert Focus 160, men er redd også de kan ha litt for mye bass i mitt lytterom på bare 10m2, i likhet med nylig testede Harbeth M30.1. Hadde derfor begynt å leke med tanken på X14, jeg også, men etter å ha lest noen tester som hevder de låter litt for polert og snilt, har jeg slått disse fra meg. Ikke fordi jeg ikke kunne likt dem, men fordi jeg tviler de vil gi noen større lytteglede enn Rogers LS3/5A som jeg bruker nå. System Audio høyttaleren har jeg definitivt slått fra meg da de høres litt for friske ut for meg også, så takk for tilbakemelding angående disse.
    jeg har Rogers Ls3/5A selv, kan godt gjøre en sammenligning når jeg får mine nye Dynaudio X14 .
    Jeg opplever X14 som vennlige og innbydende i lyden, men ikke daffe, runde eller kjedelige i lyden.
    Rommet mitt nede er ca 12m2.
    Flott, kan bli spennende å høre hva du synes om Rogers vs. Dynaudio.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Det ble Dynaudio X14 , valget var enkelt :)
    Av de høyttalerne jeg prøvde var det de som passet best, til rommet og min lydsmak, en fantastisk liten høyttaler .
    Så til helgen blir rommet snudd og forhåpentligvis står de å spiller her da :)
    Jeg har vurdert Focus 160, men er redd også de kan ha litt for mye bass i mitt lytterom på bare 10m2, i likhet med nylig testede Harbeth M30.1. Hadde derfor begynt å leke med tanken på X14, jeg også, men etter å ha lest noen tester som hevder de låter litt for polert og snilt, har jeg slått disse fra meg. Ikke fordi jeg ikke kunne likt dem, men fordi jeg tviler de vil gi noen større lytteglede enn Rogers LS3/5A som jeg bruker nå. System Audio høyttaleren har jeg definitivt slått fra meg da de høres litt for friske ut for meg også, så takk for tilbakemelding angående disse.
    Fikk Dynaudio X14 i dag , allerede rett ut av esken spiller de bedre enn mine Rogers .
    Hvis det er ord som polert og snill du er redd for kan jeg si at hos meg låter Rogers polerte, snille og litt høflig tilbaketrukket i lyden, BBC dippen.
    Dynaudioene låter mer bouncy og åpne i lyden, og tror de blir enda bedre med noen hundre timer på seg .
    Står på innspilling nå, blir rydding på rommet i morgen, lover å legge ut noen bilder når allt er på plass :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Det ble Dynaudio X14 , valget var enkelt :)
    Av de høyttalerne jeg prøvde var det de som passet best, til rommet og min lydsmak, en fantastisk liten høyttaler .
    Så til helgen blir rommet snudd og forhåpentligvis står de å spiller her da :)
    Jeg har vurdert Focus 160, men er redd også de kan ha litt for mye bass i mitt lytterom på bare 10m2, i likhet med nylig testede Harbeth M30.1. Hadde derfor begynt å leke med tanken på X14, jeg også, men etter å ha lest noen tester som hevder de låter litt for polert og snilt, har jeg slått disse fra meg. Ikke fordi jeg ikke kunne likt dem, men fordi jeg tviler de vil gi noen større lytteglede enn Rogers LS3/5A som jeg bruker nå. System Audio høyttaleren har jeg definitivt slått fra meg da de høres litt for friske ut for meg også, så takk for tilbakemelding angående disse.
    Fikk Dynaudio X14 i dag , allerede rett ut av esken spiller de bedre enn mine Rogers .
    Hvis det er ord som polert og snill du er redd for kan jeg si at hos meg låter Rogers polerte, snille og litt høflig tilbaketrukket i lyden, BBC dippen.
    Dynaudioene låter mer bouncy og åpne i lyden, og tror de blir enda bedre med noen hundre timer på seg .
    Står på innspilling nå, blir rydding på rommet i morgen, lover å legge ut noen bilder når allt er på plass :)
    Gratulerer med nye X14 som høres ut til å være veldig gode.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det der blir bra :) Er det Hegel H80 og HD20 du har nederst der i racket?

    Slit an med nye høyttalere ;)

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det der blir bra :) Er det Hegel H80 og HD20 du har nederst der i racket?

    Slit an med nye høyttalere ;)

    Mvh Øyvind
    Gikk for en pakkeløsning H80 og HD 25:D

    Gromt :) Kjøpte du dette sammen med Exite`ene?
    H80 har nok sikkert bunn nok til å klemme liv i X14. Og når du da har en såpass god dac som HD25 til signalene,
    ja da burde det bli god lyd som kommer ut av dette ;)

    Grattis :)

    Mvh Øyvind
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Det der blir bra :) Er det Hegel H80 og HD20 du har nederst der i racket?

    Slit an med nye høyttalere ;)

    Mvh Øyvind
    Gikk for en pakkeløsning H80 og HD 25:D

    Gromt :) Kjøpte du dette sammen med Exite`ene?
    H80 har nok sikkert bunn nok til å klemme liv i X14. Og når du da har en såpass god dac som HD25 til signalene,
    ja da burde det bli god lyd som kommer ut av dette ;)

    Grattis :)

    Mvh Øyvind
    Takk for det Øyvind :)
    jepp kjøpte de sammen med X14 .
    H80 på 12-13m2 er kraftig nok til X14, men blir litt liten til Fokus160, og HD25 har jeg hørt er en veldig god dac, så håper på godlyd :)
    Står på 24/7 nå på Spotify playlisten "Classic Hip Hop" , burde riste liv i X14 i løpet av noen dager .
    Lot dem først spille 10-15 timer på lavt volum, vet ikke hvorfor, men har alltid brukt å gjøre det med nye høyttalere . Deretter noen døgn på brukbart volum, med noen timer hver dag på høyt volum.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja jeg tror også H80 har nok power til et slikt rom. Siden og X14 har blitt en lettere last.
    Uansett er nok lyden upåklagelig som en samlet kombinasjon.

    Du får smøre tålmoden nå med innspilling. Den som venter på noe godt som de sier :)

    Gi et hint om lyden når det nærmer seg ferdig innspilt ;)

    Er enig i måten du spiller inn på. Har jeg kjøpt nytt har jeg gjort det samme her.

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    Ser fra Hegel vennetråden at du hadde en Hegel H300 for litt siden. Høsten i fjor?

    Hva var grunn for at du solgte denne?

    Mvh Øyvind
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Hei

    Ser fra Hegel vennetråden at du hadde en Hegel H300 for litt siden. Høsten i fjor?

    Hva var grunn for at du solgte denne?

    Mvh Øyvind
    Hadde den i et anlegg nr3 og mente den ble for dyr i dette anlegget.
    Fikk nesten det samme igjen som jeg hadde gitt for den, derfor ble den solgt .
    Den er markant bedre enn H80, også på lettdrevne høyttalere som X14, men til 3x prisen .
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Akkurat :) Ja lurte på hvorfor du evt kjøpte H80 nå om du også hadde en H300 :)

    Det burde jo være litt kvalitetsforskjell mellom dem. Ellers hadde det vel etterhvert gått
    dårlig med salget av H300 om du fikk det samme ut av H80 ;)

    Men vet mange sier lydsignaturen er mye lik grunnet mange like løsninger i byggemåten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn