- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Tja, stemmer bra for meg. 8)egnet til å vekke sentimentalt farget medynk
Tja, stemmer bra for meg. 8)egnet til å vekke sentimentalt farget medynk
I moderne språk brukes ordet patetisk vanligvis i den engelske betydningen av ordet pathetic, som har en noe annen definisjon.Fra Caplex:
patetisk (av gr. pathos, lidelse), følelsesfull, lidenskapelig (især på kanten av det høystemte el. sentimentale); gripende; egnet til å vekke sentimentalt farget medynk; latterlig, tragikomisk.
Dette minner ikke meg mye om Willoch.
Honkey
Og da minner det enda mindre om Willoch.I moderne språk brukes ordet patetisk vanligvis i den engelske betydningen av ordet pathetic, som har en noe annen definisjon.
Trenger da ikke egen tråd, du kan ta det her...Jeg venter på at noen skal starte en tråd om den patetiske Paul Chaffey, og hans knefall for kapitalistene.
Jeg forventer bastante og entydige påstander om at han er kjøpt og betalt, og sier ting han ikke mener 'for en neve dollar'.
Any takers?![]()
Jasså, hva da??Kva har språket å seie når det som betyr noko er det som har blitt gjennomført! Gro har gjort mykje bra for dette landet!
Vel, det var du som nevnte ham først da... Han plager ikke meg.Hvorfor det? Jeg har da ikke noe beef med Harry Potter..
Chaffey har jeg faktisk hatt sansen for helt siden han var SVer. Mannen tenker jo! At han nå er på borgerlig side viser en helt logisk utvikling for et tenkende individ.Jeg venter på at noen skal starte en tråd om den patetiske Paul Chaffey, og hans knefall for kapitalistene.
Jeg forventer bastante og entydige påstander om at han er kjøpt og betalt, og sier ting han ikke mener 'for en neve dollar'.
Any takers?![]()
Willoch høres ut som han har forlest seg på Odd karsten Tveit og Sions vises protokoller. Derfor er han også på syltynn is, og glir over i demagogien. i stedet for å forholde seg til fakta og diskutere.Det klinger ingen bjelle hos noen når venstresiden plutselig hyller en gammel høyremann..?
De 20 siste gangene jeg så Willoch uttale seg om noe som helst så var det om Israel/Palestina-saken, og der sier han det samme hver gang. Uansett hva han blir spurt om og i hvilken sammenhemg så kjører han den samme leksen og kommer inn på dette. Det synes jeg er patetisk. At måten han snakker på får han til å fremstå som gammel og vis får så være, JEG synes han er patetisk, andre får selvsagt lov å være uenig, det er da vel heller ingen tradsjon for å bli enige om noe som helst her inne...
Historielaust!Kåre Willoch er norgeshistoriens beste og viktigste politiker. .
Til Bergenser å være var han ikke så verst.Historielaust!
Kva med Christian Michelsen?
Når Willoch kommer med propagandasvada om midtøsten så er det pinlig å høre på. Fremdeles påstår han at Hamas var i ferd med å akseptere israel som stat, men at israelerne ødela den sjansen. Det er jo mest greit om han hadde holdt seg til realitetene.Chaffey har tatt valg og endret holdninger i tråd med sin personlige utvikling. Så kan man velge å være enig eller uenig i hans ståsted, han har drevet fra SV, via AP og nå altså over i H. Bremser han ikke er han i FrP i løpet av 2008-sesongen.Sikkert mange av hans tideligere kolleger som anser ham for å være en overløper. Folk tar sine valg, og de har i de fleste tilfeller en årsakt til dette. Chaffey er et tenkende menneske, og har altså benyttet sitt tankegods til endring av en del grunnleggende standpunkter. Og heldigvis er det lov i Norge.
Willoch er også et tenkende menneske, han har benyttet sine erfaringer til endring av en del oppfatninger om verden. Jeg oppfatter ikke at han har endret grunnholdninger, dog, kun blir mer rund i kantene. Å mene at han er patetisk av den grunn at han etter sine egne erfaringer i Midtøsten har kommet med uttalelser i retningav støtte til det palestinske folk, sier mer om meningsbæreren enn om Willoch. Willoch har til dags dato aldri uttalt seg uten et visst grunnlag for sine uttalelser, uansett hvor enig eller uenig man måtte være i hans konklusjoner.
Honkey
Det var egentlig noe i denne retningen jeg fisket etter. Vi 'gærningene' på 'venstresiden' aksepterer tilsynelatende at folk endrer mening. Vi aksepterer til og med at de endrer standpunkt til et annet enn vårt eget. Som Honkey, føler heller ikke jeg noe behov for å idiotforklare Chaffey. Han virker etter min ringe forståelse mye mer reflektert og mye mindre dogmatisk enn før. At jeg og han er uenige på en del punkter har jeg ingen problemer med.Chaffey har tatt valg og endret holdninger i tråd med sin personlige utvikling. Så kan man velge å være enig eller uenig i hans ståsted, han har drevet fra SV, via AP og nå altså over i H. Bremser han ikke er han i FrP i løpet av 2008-sesongen.Sikkert mange av hans tideligere kolleger som anser ham for å være en overløper. Folk tar sine valg, og de har i de fleste tilfeller en årsakt til dette. Chaffey er et tenkende menneske, og har altså benyttet sitt tankegods til endring av en del grunnleggende standpunkter. Og heldigvis er det lov i Norge.
Willoch er også et tenkende menneske, han har benyttet sine erfaringer til endring av en del oppfatninger om verden. Jeg oppfatter ikke at han har endret grunnholdninger, dog, kun blir mer rund i kantene. Å mene at han er patetisk av den grunn at han etter sine egne erfaringer i Midtøsten har kommet med uttalelser i retningav støtte til det palestinske folk, sier mer om meningsbæreren enn om Willoch. Willoch har til dags dato aldri uttalt seg uten et visst grunnlag for sine uttalelser, uansett hvor enig eller uenig man måtte være i hans konklusjoner.
Honkey
Med en palestiner i familien, skifter man fort ståsted.Når Willoch kommer med propagandasvada om midtøsten så er det pinlig å høre på. Fremdeles påstår han at Hamas var i ferd med å akseptere israel som stat, men at israelerne ødela den sjansen. Det er jo mest greit om han hadde holdt seg til realitetene.
I skarp kontrast til slike forenklede analyser står Willochs holdninger fram med tanke og forstand. Jeg undres om noen her kan hevdes å ha i nærheten av hans politiske kunnskapsnivå og erfaring...? Eh.. nei.Med en palestiner i familien, skifter man fort ståsted.
På den annen side gjør vel kontakt med folk fra flere kulturer nettopp det at man i større grad nyanserer sine standpunkter enn om man bare omgir seg med folk som hovedsaklig er blåkopier av hverandre.Med en palestiner i familien, skifter man fort ståsted.
Helt sikkert riktig.På den annen side gjør vel kontakt med folk fra flere kulturer nettopp det at man i større grad nyanserer sine standpunkter enn om man bare omgir seg med folk som hovedsaklig er blåkopier av hverandre.
At Willoch er genierklart er ikke noe nytt. At begge parter i midt-østenkonfilkten misliker Willochs uttalelser ser jeg på som positivt for hans rolle. Han er mer balansert enn de fleste.Willoch er etter mitt syn bare en av veldig mange erfarne norske politikere, hvorfor han plutselig, lenge etter å ha vært særlig aktiv politiker, nå plutselig skal bli så geniforklart skjønner ikke jeg.
Hans syn i Midtøsten-saken er ganske ekstremt, han overser glatt at en organisasjon som Hamas er en terrororganisasjon og er ikke på linje med særlig mange andre moderate politikere her.
Hva med Hagen, er han også er erfaren norsk politiker det er verdt å lytte til?
Har aldri hørt noen geniforklare ham, å hevde at han har ekstreme sysnpunkter faller på sin egen urimelighet, Hagen har også enkelte lyse øyeblikk.Willoch er etter mitt syn bare en av veldig mange erfarne norske politikere, hvorfor han plutselig, lenge etter å ha vært særlig aktiv politiker, nå plutselig skal bli så geniforklart skjønner ikke jeg.
Hans syn i Midtøsten-saken er ganske ekstremt, han overser glatt at en organisasjon som Hamas er en terrororganisasjon og er ikke på linje med særlig mange andre moderate politikere her.
Hva med Hagen, er han også er erfaren norsk politiker det er verdt å lytte til?
MEN: Har han også et høyere politisk kunnskapsnivå og erfaringsnivå enn alle i hele den store verden som er uenige med ham? For å plukke noen helt tilfeldig.....Condoleezza Rice eller Shimon Peres?Jeg undres om noen her kan hevdes å ha i nærheten av hans politiske kunnskapsnivå og erfaring...?
JaMEN: Har han også et høyere politisk kunnskapsnivå og erfaringsnivå enn alle i hele den store verden som er uenige med ham? For å plukke noen helt tilfeldig.....Condoleezza Rice eller Shimon Peres?
Nei, det kan jeg ikke tenke meg. Det er helt sikkert mennesker der ute med like stor ballast som Willoch, men som basert i sitt grunnsyn velger andre konklusjoner. Noe jeg ikke ser problemet i. Jeg tror ikke det er grunnlag for å geni / idiot - erklære dem uansett.MEN: Har han også et høyere politisk kunnskapsnivå og erfaringsnivå enn alle i hele den store verden som er uenige med ham? For å plukke noen helt tilfeldig.....Condoleezza Rice eller Shimon Peres?
Det er typisk norsk å tro at man er best...
Det var ikke snakk om best, men om kunnskaps- og erfaringsgrunnlag. Condoleezza er jo en novise. Willoch er vår lokale 7. far i huse, stort mer politisk erfaring er det knapt mulig å få. Men viktigst av alt, han har en betydelig friere agenda enn de to nevnte. At han kommer med uttalelser som ikke alltid stemmer med faktanivået i Dagbladet KAN tenktes å skyldes at han er mer ufarget og har tilgang til fakta som går utenpå journalistenes.Det er typisk norsk å tro at man er best...
En velutdannet novise.BT: Hvis du avskriver Condoleezza Rice som en novise, snakker du mot bedre vitende. Professorer er sjelden noviser. Hun er en meget anerkjent akademiker innen politisk vitenskap, en av de ledende i faget. Kan jo gjengi litt av CVen:
- Avgangsstudent St. Mary's Academy, 1970 (16 år)
- B.A. Political Science, University of Denver, 1974 (20 år)
- Master's Degree Political Science, University of Notre Dame, 1975 (21 år)
- Ph.D. Political Science, University of Denver, 1981 (26 år)
- Praktikant, Bureau of Educational and Cultural Affairs (1977-1981)
- Assistant Professor in Political Science, Stanford University (19811987)
- Associate Professor in Political Science, Stanford University (19871993)
- Professor in Political Science, Stanford University (1993-)
- Senior Fellow, Institute for International Studies
- Senior Fellow, Hoover Institute
- Æresdoktor Morehouse College, University of Alabama, University of Notre Dame, Mississippi College School of Law, University of Louisville, Michigan State University, Boston College Law School.
- Medforfatter av et titalls bøker innen statsvitenskap / politisk vitenskap.
Dette fungerer slik: Er du amerikansk, er du idiot, hvis du ikke heter Michael Moore da.Et professorat er da praksis, vitenskapelig publikasjon og forfatterskap likeså. Jeg tror ikke jeg kommer langt ovenfor en Gløshaugen-professor med 25 års ansiennitet, tallrike fagbokutgivelser og papers, om jeg prøver å argumentere for at vedkommende er en faglig novise. Fem år som nasjonal sikkerhetsrådgiver og ett år som utenriksminister er nok også erfaring med høy status i politikkfaglige miljøer.
Når hun nå i tillegg har fått erfaring med hvordan en kommer ut i en hengemyr, er det vel nesten ingenting hun ikke har erfaring med.Et professorat er da praksis, vitenskapelig publikasjon og forfatterskap likeså. Jeg tror ikke jeg kommer langt ovenfor en Gløshaugen-professor med 25 års ansiennitet, tallrike fagbokutgivelser og papers, om jeg prøver å argumentere for at vedkommende er en faglig novise. Fem år som nasjonal sikkerhetsrådgiver og ett år som utenriksminister er nok også erfaring med høy status i politikkfaglige miljøer.
Det gjelder å velge sine medspillere, vet du...Condo er riktig dyktig. Jeg håper at den videre karrieren hennes ikke hemmes for mye av å ha spilt på et så elendig lag.