Bruktbørsen - Hvor i landet befinner varen seg?

G

Gjestemedlem

Gjest
Mange folk er veldig lite flink til å skrive hvor i landet objektet befinner seg. På store ting som høyttalere er dette en helt vesentlig opplysning.

Er det mulig å legge til et eget felt med lokalitet som må utfylles for at annonsen skal kunne legges ut?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg er enig. Det er spesielt morsomt å lese annonser varene "må hentes", men ikke hvor varene befinner seg.

E

Element

Gjest
Mal for bruktsalg, dette bør selger informere om i annonsen.

Hvordan vil du karakterisere tilstanden til produktet?
Hvor befinner varen seg?
Hvor ble varen kjøpt?
Har du kvittering?
Har du original emballasje?
Hvor mange eiere har utstyret hatt?
Hvorfor selger du utstyret?
Hva slags utstyr ble produktet benyttet sammen med?
Hvordan ønsker du å gjøre opp (betaling og evt. frakt) ?
Pris

Legg ved evt. produkt spec, bilder og tester.

B

Bollefjes

Gjest
Hajoken skrev:

Hvor befinner varen seg?
Hvor ble varen kjøpt?
Har du kvittering?
Pris

Jeg må innrømme at jeg aldri helt har sett poenget med antall eiere. Hvis tilstanden er god er vel det uvesentlig?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hajoken skrev:

Hvor befinner varen seg?
Hvor ble varen kjøpt?
Har du kvittering?
Pris

-....dette er vel ting som kommer frem etterhvert...Det må være i selgers egenintresse å lage en annonse som gjør at noen er intr i å forespørre pm produktet en selger.... "Hvorfor selger du osvosv" synes jeg har lite med saken å gjøre...Nei gjør annonsen kort og konsis...Norsk STIL er jeg ferdig med... ;)

E

Element

Gjest
av erfaring viser det seg at det er disse spørsmålene jeg ofte blir nødt til å svare på, på pm eller mail.
kan like gjerne legge alle kortene på bordet med engang, slik at man får luket vekk de som egentlig ikke skal handle men bare vil prate eller er "interessert".

stil? vel vel... tar deg noen ekstra minutter. til gjengjeld virker annonsen mer forseggjort og gir inntrykk av å være mer seriøs.

samtidig føler jeg at slik info er relevant, da det sier meg noe om hvor mye jeg evt. er villig til å gi for det aktuelle produktet.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.043
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Produktets alder, nypris (evt dagens pris dersom det fortsatt er i salg med referanse til hvor) og prisantydning er i tillegg til hvor varen befinner seg vesentlige opplysninger for å kunne vurdere om dette er noe å bruke tid på for meg som kjøper.

Tidvis annonseres det svært sjeldne produkter uten informasjon om mye av dette og det er uhyre vanskelig å vurdere annonsens relevans uten slik informasjon. Som oftest blir det til at man "driter i det" - og annonsen henvender seg da bare til denne lille menigheten som allerede kjenner til produktet og er hektet på det. Jeg er interessert i god lyd og har penger å bruke på det, men i likhet med mange (tipper jeg) sitter jeg ikke og nileser HiFipresse - faktisk finner jeg HiFiblader særdeles lite meningsfyllte å bruke mye tid på (musikklitteratur er derimot en annen sak!)

Veldig lite glupt av selger. Obligatoriske felter som må fylles ut har jeg liten sans for, men en skikkelig veiledning til selger om hva en god annonse bør inneholde er en helt annen sak.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
liten sans for obligatoriske felter?
Hvordan greide du da å registrere deg til dette forumet, samt andre fora? :)

Samt, finn.no har haugevis av slike felter, rene skrekken :)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Men noen hadde vært greit?
Spesielt adresse, nypris, pris.

Pk

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er alltid greit med mest mulig informasjon i en annonse men ikke alt er like viktig. Pris, alder, stand og slikt kan man forhandle eller spørre om hvis man er interessert. Men lokalitet er helt avgjørende på store objekter som må hentes. Det er ikke ønskelig med hauger med obligatoriske felter, men 1 med lokalitet hadde vært topp. Noen har jo registrert dette på personlig infor, men langt ifra alle. Det er irriterende å måtte slå opp på gule sider på tlf. for å prøve å finne en evt. adresse der.

G

Gjestemedlem

Gjest
Savner fremdeles noen respons fra admin om dette kan la seg innføre. Det er fremdeles like irriterende når det ikke opplyses om hvor varen befinner seg, og kun ca halvparten gidder å opplyse om eller kommer på at dette kan være en vesentlig opplysning.

Jeg ser at alle annonser på AVtorget har disse opplysningene, så det kan da ikke være helt umulig å gjennomføre i praksis.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det er faktisk litt tricky å få til dette hvis det også skal synes under "100 siste annonser", men sikkert fullt mulig, men jeg er ikke sikker på om jeg vil gjøre det. Denne debatten har forøvrig vært oppe flere ganger tidligere.

Jeg synes at en selger bør ha retten til å skrive hva han ønsker i en annonse, og det vil jo være fullt mulig å skrive "..." under "sted" hvis jeg lager en egen boks for dette.

Jeg ser helt klart fordelen med å lage en egen rubrikk som skal fylles inn, men jeg ser også en rekke ulemper, og jeg har mere lyst til å lage en liten rubrikk som oppfordrer brukerne til å fylle ut sted, tlf. osv for at annonsene skal bli mest mulige informative, men jeg synes fortsatt at det er opp til selgeren å avgjøre.

HFS har en av de enkleste bruktbørsene på markdet, og det tror jeg mange brukere setter pris. Jo lettere det er å sette inn annonse, jo bedre. Selvfølgelig vil det bli en del annonser med for lite info, men jeg synes da en synlig info-boks som anbefaler enkelt type info er bedre.

Dette er forøvrig ikke enden på diskusjonen - som sagt, jeg er usikker.

Mvh
Høvdingen

G

Gjestemedlem

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg ser helt klart fordelen med å lage en egen rubrikk som skal fylles inn, men jeg ser også en rekke ulemper, og jeg har mere lyst til å lage en liten rubrikk som oppfordrer brukerne til å fylle ut sted, tlf. osv for at annonsene skal bli mest mulige informative, men jeg synes fortsatt at det er opp til selgeren å avgjøre.

Dette er ingen dum løsning. Det er sikkert mange som rett og slett glemmer å skrive hvor varene er. At det eksisterer en slik boks som kan fylles inne vil nok minne de fleste på dette, og da bør det ikke være noe i veien for at den kan settes åpen hvis det ønskes av selger.

Det er forøvrig nok at det kan leses når man åpner selve annonsen, det er ikke nødvendig å kunne sortere på dette eller se det i oversikten.

Kjekt å se problemstillingen har vært vurdert iallefall.

Topp Bunn