Nokon som har fått tak i denne?
Vedlegg
-
6.8 KB Visninger: 254
Merk at den kan fåes uhyre billig her:awe skrev:Dersom LP er mest attraktivt, er fort vekk Brendel den heitaste kandidaten. Som erato peikar på, plasserte syklusen frå 70-talet Brendel høgt på Schubert-himmelen, og der har han vore etter den tid. Flott lyd, Philips-kvalitet.
Har den - men har aldri helt fått taket på den. Må kanskje lytte igjen.awe skrev:Om eg skulle velje ein komplett syklus utan omsyn til format, vert svaret Andras Schiff (Decca).
Definitivt. Finnes også i en litt større pakke med hans Brahms og Beethoven - her er det bare å kjøpe.awe skrev:Skal du ha ei mindre pakke, er Radu Lupu (også Decca) ein av mine favorittar.
Ja. For et skjellsettende, og spesielt, Schubertspill bør man også kjøpe Sviatoslav Richter på Regis eller Alto.awe skrev:Schuberts sonater kan måle seg med kva som helst.
Har Radu Lupu's innspilling av Impromptus op. 90 & 142 på LP, definitivt "må ha". Har også samme verk med Wilhelm Kempff, men selv om jeg (vanligvis) er en stor beundrer av WK, synes jeg han har for dårlig tid her.awe skrev:Dersom LP er mest attraktivt, er fort vekk Brendel den heitaste kandidaten. Som erato peikar på, plasserte syklusen frå 70-talet Brendel høgt på Schubert-himmelen, og der har han vore etter den tid. Flott lyd, Philips-kvalitet.
Om eg skulle velje ein komplett syklus utan omsyn til format, vert svaret Andras Schiff (Decca). Skal du ha ei mindre pakke, er Radu Lupu (også Decca) ein av mine favorittar. Men du slette tid: Går Schuberts pianomusikk til hjartet, vil innspelingar av einskilde verk med andre utøvarar enn dei som er nemnde her, vere høgaktuelle.
Schuberts sonater kan måle seg med kva som helst.
Og Bleken virket enig, for en gangs skyld. Hun må ha gitt ham en pille.Odd J skrev:I 'Påsporet' sist søndag var det vel Brendels variant som ble holdt som referanse av Ragnhild Veire.
Eller jeg har laget bråk og mailet med Hege Duckert.ottone skrev:Og Bleken virket enig, for en gangs skyld. Hun må ha gitt ham en pille.Odd J skrev:I 'Påsporet' sist søndag var det vel Brendels variant som ble holdt som referanse av Ragnhild Veire.
200grensa regnes eks frakt så du slipper; men sjekk prisen på amazon.de også, dyrere frakt men kanskje billigere lell der?Odd J skrev:Ikke så lett å overta etter Sandmo/Krohn da....
Et lite praktisk spørsmål: Den 7CD-boksen bikker akkurat 20pund (20,79) på Europadisc, frakt kommer i tillegg; blir det da toll og tull oppå?