Breiviks verden

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Lite vet vi om Breiviks verden. Men jeg kan ikke si meg 100% enig i at verdensbildet er helt borti staur og vegger. Breivik lever i en verden som skal angivelig oppstå når Europa er et muslimsk kontinent. At denne "profetien" blir blank avvist er greit nok, men det er ikke bare han som tror det (Ikke undertegnede)

Men han har rett i en ting og det er at AP og SV fører en politikk som vil ramme deler av den norske kultur som for eksempel kristendommen og kristne. Den nye ekteskapsloven er formulert på en slik måte at den ikke bare hetser bibelens ekteskapssyn, men åpner for et barneslaverimarked som homofile og lesbiske par kan benytte seg av.

Sv og Ap konstruerte en løgn for å knuse evangeliesenteret. De ville plutselig etterforske de økonomiske forhold i denne organisasjonen som kun er opptatt av de svake i samfunnet og ønsker å hjelp dem ut av rushelvetet.

Regjeringen har ikke innvilget en eneste søknad fra en kristen friskole. Men Montessori og muslimske friskolesøknader innvilges støtt og stadig.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.167
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Vestens historie er en flere tusen år gammel historie om å befri seg fra hersketeknikker, religion og overtro. Uansett hva de kaller guden. Kampen er ikke over enda. Get over it.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.488
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Fra manifestet:
"An alliance with the Jihadists might prove beneficial to both parties... We both share one common goal."
Høres ikke akkurat som en run-of-the-mill islamkritiker, nei.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Hvem bruker hersketeknikker? Hvilken tusen år historie sikter du til erato? Gi eksempel på "Hersketeknikker"

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Kjendis skrev:
Regjeringen har ikke innvilget en eneste søknad fra en kristen friskole. Men Montessori og muslimske friskolesøknader innvilges støtt og stadig.
Skoler bør basere seg på kunnskap og ikke tro.
Det beste er om staten ikke gir støtte til noen form for religiøse skoler. Det eneste måtte kanskje være til dem som kan dokumentere at troen er sann..
Sekularisme er eneste redning for Europa.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Breiviks verden er ikke syk, men beregnende. Det er mange der ute som er opptatt av kampen mellom religionene, rasene, løgnene og sannhetene. Å avfeie Breiviks verden som fjas, sykt eller fantasi - det er farligst!

Han er dessverre ikke alene...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Kjendis skrev:
Lite vet vi om Breiviks verden. Men jeg kan ikke si meg 100% enig i at verdensbildet er helt borti staur og vegger.

Men det kan jeg!! Og alle de hundretusenvis av skikkelige mennesker som har vist sin forakt og avsky til ABB's "verden", alt hanstår for og de ubegripelige ugjerningene hans. Vi har sett hvilke grusomheter som denne type forkvakla tankegods fører med seg!
Men han har rett i en ting og det er at AP og SV fører en politikk som vil ramme deler av den norske kultur som for eksempel kristendommen og kristne. Den nye ekteskapsloven er formulert på en slik måte at den ikke bare hetser bibelens ekteskapssyn, men åpner for et barneslaverimarked som homofile og lesbiske par kan benytte seg av.

Barneslaveri??? Hvor henter du dette fra? tror du virkelig at flertallet i Stortinget åpner for barneslaveri??

Å, det finnes da noen skoler i regi av Guds Menighet. Etter min oppfatning er den sekta og flere andre, meir fundamentalistisk enn de mest inngrodde ortodokse jødene og muslimer.
Jeg har utheva mine kommentarer med rødt. Mener du virkelig det du gir uttrykk for her? Lever du i den villfarelse at det er regjeringa alene som styrer og steller her i landet? Vi har da vitterlig demokrati her til lands - og takk og lov for det. De fleste lovendringer står nok Stortinget bak, og der er det som kjent flertallet som avgjør.

ABB's verden er en verden som jeg heldigvis ikke kjenner, og som jeg virkelig håper at vi slipper å oppleve. Jeg kjenner meg utrolig provosert og rystet langt inn i beinmargen over at noen kan finne selv et lite snev av "sannhet" i det denne feige kujonen måtte stå for. "Kommandør i den norske motstandsbevegelsen" - har du hørt sånt skjitsnakk?? Mannen er og forblir Norgeshistoriens verste massemorder. Sjøl Rinnan blir nesten sympatisk sett i forhold til ABB's ugjerninger!

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.779
Torget vurderinger
1
Kjendis skrev:
Lite vet vi om Breiviks verden.
Går det i det hele tatt an å føre en fornuftig diskusjon, men utgangspunkt i ABB og hans såkalte "manifest"? På meg virker dette helt galimatias. :-\

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jo vi skal jo ha et multikulturelt samfunn og da skal vi ha ateistisk offentlig skole, noen få kvalitetsskoler som drives av kristne organisasjoner og så skal vi ha noen muslimske, budhistiske osv hvis tilbudet er seriøst nok. Er det noen skoler som utelukkende baserer seg på kunnskap er det religiøse. Haward, Yale university. Jeg lister ikke opp noen norske.

Europa sier nei til kristendom og ja til ateisme. Hva skjer da, Jo se deg rundt!

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
pedal skrev:
Kjendis skrev:
Lite vet vi om Breiviks verden.
Går det i det hele tatt an å føre en fornuftig diskusjon, men utgangspunkt i ABB og hans såkalte "manifest"? På meg virker dette helt galimatias. :-\
Enig.

På denne måten går vi i Breiviks felle..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.633
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt usikker på om ABB fortjener en egen tråd... Det er allerede en "terror" tråd der tema blir diskutert.
En ting er saken og mannen som person. En annen er medlemmer her på HFS som på en eller annen måte er direkte involvert i dette.

Tråden vurderes stengt... Blir sannsynligvis stengt.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.779
Torget vurderinger
1
Kjendis skrev:
Europa sier nei til kristendom og ja til ateisme. Hva skjer da, Jo se deg rundt!
Dette kan vel drøftes her på HFS uten at vi legger ABB og hans galskap i bunnen?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ser på nyhetene akkurat nå. Massemorderen vil gjerne fremstå som motstandsmann og ridder, han tar avstand fra rettens legalitet og dommerens habilitet. Minner meg mye om filmklipp fra Nurnberg-rettergangen og Quislings fremtoning under rettsaken.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Jeg sa at breivik hadde delvis rett i et par ting og det er hetsideologi, hets mot kristendomen alene er mit poeng. Jeg ser tydelig hetstendenser i denne tråden og jeg startet den for å få dette fram at han har rett på det punktet.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Hvor ser du denne hetsinga som du skriver om? Frihet, likhet og brorskap...men det ville ikke ABB ha noe av!

De som vil tro på noe av religiøs art, må gjerne få gjøre det for min del. Det er plass nok til oss alle, og det bør være rom for enhver tro. Så lenge troen ike tar en voldelig eller undertrykkende retning. Hvilken religion ser du som ikke er undertrykkende, som ikke er konstruert av de herskende for å undertrykke??

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Antall liker
316
Sted
Trondheim
Lite taktisk å argumentere for noe som helst og nevne Breivik samtidig. For min del kan Breivik ties ihjel og HFS må gjerne bli en Breivik-fri sone. Skulle ønske at diskusjonen fortsatte under en annen overskrift.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Kjendis skrev:
Lite vet vi om Breiviks verden. Men jeg kan ikke si meg 100% enig i at verdensbildet er helt borti staur og vegger. Breivik lever i en verden som skal angivelig oppstå når Europa er et muslimsk kontinent. At denne "profetien" blir blank avvist er greit nok, men det er ikke bare han som tror det (Ikke undertegnede)

Sv og Ap konstruerte en løgn for å knuse evangeliesenteret. De ville plutselig etterforske de økonomiske forhold i denne organisasjonen som kun er opptatt av de svake i samfunnet og ønsker å hjelp dem ut av rushelvetet.

Det virker som du ønsker å diskutere den teksten jeg har uthevet. Hvorfor trekke inn massemorderen Breivik.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Hvor ser du denne hetsinga som du skriver om? Frihet, likhet og brorskap...men det ville ikke ABB ha noe av!

De som vil tro på noe av religiøs art, må gjerne få gjøre det for min del. Det er plass nok til oss alle, og det bør være rom for enhver tro. Så lenge troen ike tar en voldelig eller undertrykkende retning. Hvilken religion ser du som ikke er undertrykkende, som ikke er konstruert av de herskende for å undertrykke??
Her bare slenger du ut om en ubetydelig menighet i Vegårshei. eller snakker du om sekta i Sverige?
"Å, det finnes da noen skoler i regi av Guds Menighet. Etter min oppfatning er den sekta og flere andre, meir fundamentalistisk enn de mest inngrodde ortodokse jødene og muslimer."

Hvilken Guds menighet? Den på Vegårshei? Nevn eksempel på hva slags hersking de har gjort? At de er mer fundamentalistiske en de Al Qaida kan jeg ikke forstå. Er de terrorister?

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Kjendis skrev:

Det virker som du ønsker å diskutere den teksten jeg har uthevet. Hvorfor trekke inn massemorderen Breivik.
Fordi AP og SV setter kjepper i hjulene for kristne organisasjoner, verdisynet skal justeres, Det er en kristenhets i regjering miljøet. Handlingene tyder på det. Statsråder snakker med kløvet tunge. Leger skal tvinges til å abortere pasienter som ber om det.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.633
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråden stenges da det kommer inn endel reaksoner. Det finnes en "terrortråd" allerede.

EDIT: Rødt ska're værra!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn