Break_out sine greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    Vidar P skrev:
    Må si meg enig med FZ i dette; lokket oppe eller aller helst helt av.
    Hos meg låter det noe bedre. Det var forresten Linn-forhandleren, Odd Rune Hegge, som gjorde meg oppmerksom på dette for mange år siden, så det var liksom litt "offisielt" :)

Mvh Vidar P
    Da får jeg gjøre mer testing og se om det er noe å hente. Hvilke forbedringer kan jeg vente meg uten lokket? Det med å bruke lokket er noe jeg liker da det skåner vinylen for støv, men dersom det gir lydforbedringer så får det stå til.
    Uten lokk er det mindre "smearing" av rytmer; det låter friskere, åpnere og kvikkere. Imo.
    Har antakelig å gjøre med at lokk/plint interfacen har en lang utklingingstid på frekvenser hvor opphenget ikke er effektivt; noe som medfører lagring av energi og følgelig maskering av detaljer.
    Kan imidlertid ikke forklare med sikkerhet hvorfor det låter bra med lokket opp (men ikke nede).... men antar at resonanser da havner i et frekvensområde som opphenget til subchassiset tar seg av.

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Kom med tilbakemelding om hvordan dette spiller i forhold til Rohman. Hvilken inngangsimpedans har du i Herron nå?
    Jeg bruker 100 Ohm motstander nå. Etter litt undersøkelser så ser jeg at det brukes fra 50 - 200 Ohm for det meste med denne PU'en. Linn anbefaler 150 Ohm som dere tidligere påpekte, så jeg får legge inn en ny bestilling på et sett 150 Ohm også.

Spiller masse for tiden og Akivaen blomstrer i riggen min som bestilt :). Skal komme med en liten sammenligning etter hvert. Det er så klart ikke en oppgradering som jeg har opplevd med Cirkus eller Herron Riaa, men den merkes helt klart :).

B

break_out

Gjest
    Har nå hatt Akivaen en stund, og jeg har spilt rundt 30 Lp-er. Jeg antar at den fungerer optimalt da den presterer som den gjør. Jeg har ikke tidligere hatt en Akiva kun hørt i andre oppsett, men i sammenligning med min Rohmann PU så presterer den såpass bra at jeg ikke er i tvil om stand på PU. Som tidligere nevnt så har jeg ingen informasjon ang. tidligere bruk, og selger har heller ikke noe å fortelle meg, men det virker som om den har vært i en eller annen skuff en tid siden den var såpass stiv i starten.

Sporingsegenskapene og ”svart bakgrunn” var ikke så imponerende i starten, men etter rundt 20 Lp-er så begynte den å falle på plass. Jeg tror den er innkjørt i mitt oppsett nå da den har vært stabil de siste dagene. Akivaen spiller uanstrengt og henger med på det som blir servert. Typisk eksempel er et klimaks i et orkesterverk der det er mye informasjon å hente ut, kan da virke som Akivaen kjører på med en hånd på rattet, det er enda mye å gå på før den resignerer. Detaljer kommer bedre frem og får mer plass en med Rohmannen. Var spennende i starten og da spesielt når Akivaen kom i de innerste sporene på vinylen. Det er jo her en i først hører om PU’en er slitt. Den var litt mer stresset i starten men sporte rimelig bra, og nå etter den korte oppvarmingen så er det ingen forskjell å høre om den er i starten av vinylen eller i slutten. Jeg har ikke funnet noen svake sider kontra Rohmannen og det skulle bare mangle, du får over 2,5 Rohmanner for en Akiva, og Akivaen koster nesten det samme som en Keel. Ingen tvil om hva jeg hadde gjort om jeg hadde pengene og valget, jeg hadde helt klart kjøpt Keelen og beholdt Rohmannen.

Oppgraderingen jeg gjorde på PU var et impulskjøp og ikke planlagt, men jeg er helt klart fornøyd med utfallet. Om jeg skulle ha følgt min planlagte rekkefølge så skulle det vært oppgradering til Ekos II på armsiden og så Keelen. Jeg forventer at når jeg har gjort disse grepene så vil Akivaen få enda bedre betingelser og prestere deretter. Men når jeg får gjort dette er et helt annet spørsmål… Så inntil da skal jeg lytte på masser av musikk og kose meg med mine oppgraderinger ;D.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    Fin tilbakemelding, Break_out. Du gjorde nok et skikkelig varp der :)
    Når det gjelder forskjell med lokk oppe og nede er jeg helt enig med Vidars betraktninger. Vi gjorde forsøk på dette for mange år siden og både på min spiller og en bekjents LP12 var konklusjonen helt entydig: Det låt absolutt best med lokket oppe. Be en annen åpne og lukke lokket mens du spiller og hør etter. Hører du ikke forskjell er jo saken grei. Jeg for min del spiller alltid med lokket oppe og hvis jeg virkelig skal finlytte innbiller jeg meg at det spiller enda bedre med lokket helt av spilleren.....

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Når det gjelder forskjell med lokk oppe og nede er jeg helt enig med Vidars betraktninger. Vi gjorde forsøk på dette for mange år siden og både på min spiller og en bekjents LP12 var konklusjonen helt entydig: Det låt absolutt best med lokket oppe. Be en annen åpne og lukke lokket mens du spiller og hør etter. Hører du ikke forskjell er jo saken grei. Jeg for min del spiller alltid med lokket oppe og hvis jeg virkelig skal finlytte innbiller jeg meg at det spiller enda bedre med lokket helt av spilleren.....
    Jepp, det går inn som mitt beste kjøp hittil :).

Har testet litt med lokket og jeg får en fornemmelse om at det er en viss forbedring der. Men med slike ting så er jeg litt forsiktig med å mene bastant da jeg blir usikker om det er viljen eller en reell forbedring. Men ja jeg kommer til å spille med lokket i oppreist stilling fra nå av…. En pussig oppdagelse som jeg har gjort i sommer er at når det er varmt i lytterommet så spiller det bedre. Mitt lytterom/loftsstue er i toppetasjen og blir litt ekstra varm når sola steiker utenfor (har ikke vært det store problemet denne sommeren…). Komponentene vil være varmere disse dagene så kanskje det er årsaken? Men det kan jo være at humøret spiller inn på om det blir en god lyttesesjon? Jenter har til tider dårlige hårdager, jeg kan av og til ha dårlige lyttedager, der ting ikke stemmer av en eller annen grunn. Jeg tror humøret har mye av skylden for hvor bra musikken blir ut av høytalerne, så kanskje lykkepille kan være en stor oppgradering på de dagene som er litt bratte?

Jebus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Antall liker
    0
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    Jepp, det går inn som mitt beste kjøp hittil :).

Har testet litt med lokket og jeg får en fornemmelse om at det er en viss forbedring der. Men med slike ting så er jeg litt forsiktig med å mene bastant da jeg blir usikker om det er viljen eller en reell forbedring. Men ja jeg kommer til å spille med lokket i oppreist stilling fra nå av…. En pussig oppdagelse som jeg har gjort i sommer er at når det er varmt i lytterommet så spiller det bedre. Mitt lytterom/loftsstue er i toppetasjen og blir litt ekstra varm når sola steiker utenfor (har ikke vært det store problemet denne sommeren…). Komponentene vil være varmere disse dagene så kanskje det er årsaken? Men det kan jo være at humøret spiller inn på om det blir en god lyttesesjon? Jenter har til tider dårlige hårdager, jeg kan av og til ha dårlige lyttedager, der ting ikke stemmer av en eller annen grunn. Jeg tror humøret har mye av skylden for hvor bra musikken blir ut av høytalerne, så kanskje lykkepille kan være en stor oppgradering på de dagene som er litt bratte?
    Det er ikke bare det at når det er varmt legger "kjølepilsen" det ekstra lille til lyden da? ;)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    En pussig oppdagelse som jeg har gjort i sommer er at når det er varmt i lytterommet så spiller det bedre.
    Oppheng både i pu og i høyttalere skulle vel lett tenkes å være mykere i oppstarten av en lyttesession når rommet er godt og varmt.
    Jeg har lagt merke til samme selv (særlig med metallelementer og enkelte pu'er); skjønt det bedrer seg etter en tids spilling.

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    Jebus skrev:
    Det er ikke bare det at når det er varmt legger "kjølepilsen" det ekstra lille til lyden da? ;)
    Det er ikke umulig at en blir litt ekstra ivrig med litt alkohol i kroppen. Det virker som en gjenganger når hififolket møtes at det blir servert gode saker, så kanskje det gjør opplevelsen en smule sterkere, eller at hodet jekker ned noen hakk med riktig setting. Det skal mye til å slå en fredagskveld etter en lang arbeidsuke med huset for seg selv, nydelig musikk og god malt eller grappa i hende.

B

break_out

Gjest
    Vidar P skrev:
    Oppheng både i pu og i høyttalere skulle vel lett tenkes å være mykere i oppstarten av en lyttesession når rommet er godt og varmt.
    Jeg har lagt merke til samme selv (særlig med metallelementer og enkelte pu'er); skjønt det bedrer seg etter en tids spilling.

Mvh Vidar P
    Jeg opplevde det samme med Rohmannen så jeg kan eventuelt misstenke høytalerne eller andre komponenter som trives bedre med varmere rom. Hvordan er det egentlig med disse rørene, jeg har jo fem av dem i riaaen? Men en skal ikke undervurdere det faktum at er en i god stemning så kan det ha en innvirkning.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    Ikke tvil om at min dagsform er med på å bestemme hvor bra det låter. Synes i motsetning til en del andre at den beste tiden for lytting er om morran etter en god natts søvn, helt uten til dels sløvende stimuli. Søndagsmorran fra 9 og et par timer framover er optimalt, spesielt hvis ikke været er for fristende å gå ut i.
    At det låter bedre i varmt rom har jeg vel aldri tenkt på. Min Benz Ruby 2 er anbefalt å spille i 23 grader C av fabrikanten og det er for meg en temmelig grei innetemp....

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Synes i motsetning til en del andre at den beste tiden for lytting er om morran etter en god natts søvn, helt uten til dels sløvende stimuli. Søndagsmorran fra 9 og et par timer framover er optimalt, spesielt hvis ikke været er for fristende å gå ut i.
    Åhhh... det er så godt å høre; vet du hva? Jeg er så hjertens enig; er så lei av å høre om hifinevrotikere som synes mye og mangt om "utklinging" og "luft" og "detaljer" som er best på kvelden mot natta... selv bevilger jeg meg morgenkonsert hver helgemorgen, og ellers ved fridager; og synes det låter helt fortreffelig!

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    Er ikke feil med god musikk uansett når det er på døgnet, men jeg har heller aldri hatt noen fordel av å lytte sent på kvelden grunnet renere strøm eller denslags. Min begrensning ligger som oftest i at jeg ikke kan spille høyt nok pga barn som sover. Bygde huset med tanke på åpne løsninger og masser av lys.. glemte lytteseansene jeg sårt trenger. Men det blir litt usosialt og kjedelig å stenge seg inne i et eget rom også.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    Dette er nok en trykkleif, det finnes ingen aluminium topplate til LP12.

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    Det hadde vært et logisk neste steg siden alt annet stål har blitt tatt bort?

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    Nå tar du litt hardt i, det er bare en ståldel som er blitt erstattet av aluminium. Mye stål igjen: Lager, indre- og ytre platetallerken, "brua" inni spilleren, en haug med skruer, muttere, skiver, fjærer osv. ;)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    Nå tar du litt hardt i, det er bare en ståldel som er blitt erstattet av aluminium. Mye stål igjen: Lager, indre- og ytre platetallerken, "brua" inni spilleren, en haug med skruer, muttere, skiver, fjærer osv. ;)
    Joda du har helt rett i det, men siden det nå henger en motor samt kobling mot fjøringer etc. så hadde det kanskje gjort seg med en topplate av aluminium også? En av grunnene til keelen var vell å holde ressonansene i sjakk, kanskje en topplate i aluminium kunne hjelpe til med jobben.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    Joda du har helt rett i det, men siden det nå henger en motor samt kobling mot fjøringer etc. så hadde det kanskje gjort seg med en topplate av aluminium også? En av grunnene til keelen var vell å holde ressonansene i sjakk, kanskje en topplate i aluminium kunne hjelpe til med jobben.
    Da måtte plata blitt tykkere enn den er nå og ville ikke passet i plinth'et og du måtte byttet dette også. Hadde ikke blitt mye igjen av spilleren din da 8)
    Ellers har jeg hørt at Linn eksprimenterte med en kasse i aluminium med integrert topplate. Hadde blitt svinedyr (antageligvis en god del dyrere enn Keel) og etter det jeg har hørt låt det ikke noe bedre så de slo det fra seg....

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    Da måtte plata blitt tykkere enn den er nå og ville ikke passet i plinth'et og du måtte byttet dette også. Hadde ikke blitt mye igjen av spilleren din da 8)
    Ellers har jeg hørt at Linn eksprimenterte med en kasse i aluminium med integrert topplate. Hadde blitt svinedyr (antageligvis en god del dyrere enn Keel) og etter det jeg har hørt låt det ikke noe bedre så de slo det fra seg....
    En kunne frest ut en plate og laget en kant som passet til kanten av spilleren innside samt for holdere av festeskruene til plint. Da kunne en bygget inn den ekstra tykkelsen inn i spilleren (2-3 mm). Videre for å kompensere for tykkelsen inni spilleren så kunne en hatt lavere fjører eller lavere gummi foringer. Kanskje det er noen millimeter der tilgjengelig allerede så kunne en beholdt fjører og foringer som de er?

Tillegg: En måtte kanskje gjort noen justeringer på fjærpryden for å få den rette spretten... kanskje. Kunne vært et lite prosjekt, men jeg har blitt lat på den fronten i det siste...

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Hva betalte du for oppgradering av Ekos armen din FZ?
    Hvis jeg ikke husker helt feil var det 5200,-

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Da går armen i posten til Kontrapunkt i neste uke :) :(. En ny arm, men uten vinylsnurrer i to uker... Tenkte at jeg sender nå så blir det gjort, vil ikke passe uansett... Hva er det egentlig som gjenstår av den gamle armen etter oppgraderingen?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Da går armen i posten til Kontrapunkt i neste uke :) :(. En ny arm, men uten vinylsnurrer i to uker... Tenkte at jeg sender nå så blir det gjort, vil ikke passe uansett... Hva er det egentlig som gjenstår av den gamle armen etter oppgraderingen?
    Kjøp en Dual 12xx i mellomtiden! Da vil du garantert ikke savne din LP12/Lingo/Ekos/Akiva!

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Ikke stort. Selve armen er helt ny, men de flytter over liften og serienummeret fra den gamle. Anbefaler deg å sende med motvektsloddet. Jeg gjorde det og Linn byttet gummiforingen slik at loddet sitter mye tightere.
    De andre løse delene kan du la ligge igjen hjemme.
    Kontrapunkt sa 2 uker til meg også, men det tok ca. 4......

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Kjøp en Dual 12xx i mellomtiden! Da vil du garantert ikke savne din LP12/Lingo/Ekos/Akiva!
    Pardon, har du frekventert AA-forum p.t. og konvertert 8)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar P skrev:
    Pardon, har du frekventert AA-forum p.t. og konvertert 8)
    Det som skjedde var at en kompis kjøpte seg en gammel Massey Ferguson 135 til å ha på landstedet. Deilig lyd fra MF-dieselen, som jeg innbiller meg er produsert av Perkins. Denne kaklingen og skrallingen var så medrivende at jeg følte at jeg måtte prøve å reprodusere det i stua.
    In comes Dual-og-duppeditt; det er den platespilleren som kommer nærmest til lyden i en ekte MF135! Selv uten vinyl på, bare med motoren igang! :D

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    Det som skjedde var at en kompis kjøpte seg en gammel Massey Ferguson 135 til å ha på landstedet. Deilig lyd fra MF-dieselen, som jeg innbiller meg er produsert av Perkins. Denne kaklingen og skrallingen var så medrivende at jeg følte at jeg måtte prøve å reprodusere det i stua.
    In comes Dual-og-duppeditt; det er den platespilleren som kommer nærmest til lyden i en ekte MF135! Selv uten vinyl på, bare med motoren igang! :D

Mvh Vidar P
    Har aldri ledd så mye av et innlegg på nøtteforumet før, men hvor faen er moderatorene og høvdingen. Få bannlyst denne kjetteren som vanærer Dualistenes guder ;D

FZ

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    Har aldri ledd så mye av et innlegg på nøtteforumet før, men hvor faen er moderatorene og høvdingen. Få bannlyst denne kjetteren som vanærer Dualistenes guder ;D

FZ
    Tvert om; det er ikke ment negativt; Perkins-diesler låter faktisk deilig, og Dual-spillere har en viss likhet lydmessig med de... uten vinyl på altså.

Den eneste forskjellen er vel at jeg neppe ville ha stilt i et 2007 F1-løp med en MF135; mens dualistene ikke betenker seg på å stille i tilsvarende hifidivisjon med sine Dual'er. :D

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
    ;D ;D Dette var morsom lesning.

Vell det blir nok å vente for min del, har faktisk en Thorens 124 i en eske som jeg kunne fått rimelig lett i stand, men jeg spiller heller CD’er i mellomtiden. Har midlertidig mistet ”mekke” ånden da jeg er lei av å bli slått av proffene. Gjorde flere forsøk med å bedre lyden til LP12’en tidligere med div tweeks, men jeg kom til kort mot det originale. Kan jo være at jeg er håpløs med den slags, men jeg tror det har endel med at det er en knakande god spiller vi har.

Det virker som de like gjerne kunne gitt meg en ny arm, blir ikke mange deler igjen ??? Hvordan er det med antiskaten, blir den justert/sett over?

P

Parelius

Gjest
    "Den eneste forskjellen er vel at jeg neppe ville ha stilt i et 2007 F1-løp med en MF135; mens dualistene ikke betenker seg på å stille i tilsvarende hifidivisjon med sine Dual'er."

Der er vel for en gangs skyld Dualister og Linnstadianere på bølgelengde.

(Er det ikke på tide at denne tråden - slik den utvikler seg - flyttes til geriatrisk avdeling?)

B

break_out

Gjest
    Parelius skrev:
    "Den eneste forskjellen er vel at jeg neppe ville ha stilt i et 2007 F1-løp med en MF135; mens dualistene ikke betenker seg på å stille i tilsvarende hifidivisjon med sine Dual'er."

Der er vel for en gangs skyld Dualister og Linnstadianere på bølgelengde.

(Er det ikke på tide at denne tråden - slik den utvikler seg - flyttes til geriatrisk avdeling?)
    Vi får tåle noen avsporinger i trådene, men det er nå ”mine greier” som skal være tema her, så ja det får bli med noen her og der. Tror ikke jeg har sett en eneste tråd av en viss lengde på dette forumet som har holdt en ren sti, og det er kanskje bra?! Men jeg vil helst ikke ha en krangel om hva som er best eller ikke, da dette helt klart passer bedre i en av de andre krangletrådene.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    Det virker som de like gjerne kunne gitt meg en ny arm, blir ikke mange deler igjen ??? Hvordan er det med antiskaten, blir den justert/sett over?
    Antiskaten er en integrert del av armen og er derfor helt ny. Sjekket forøvrig nåletrykket med en digital vekt. Den var spot-on.

P

Parelius

Gjest
    Bare en artighet fra min side, break_out. Var i godt humør etter konsert med John Hammond Quartet i går. (Fosse var guide)

(Parelius - Dual, Linn og Rega empatiker, om en kan si noe slikt)

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    Antiskaten er en integrert del av armen og er derfor helt ny. Sjekket forøvrig nåletrykket med en digital vekt. Den var spot-on.
    Ja nåletrykket er spot-on hos meg også, men jeg stiller alltid antiskate litt høyere for å tilfredsstille testplaten. Derfor har jeg en følelse av at den kanskje er litt slitt? Å stille etter testplater er jo ikke alltid det rette, men jeg synes at det fungerer fint med Ekosen. Er din antiskate like korrekt?

B

break_out

Gjest
    Parelius skrev:
    (Parelius - Dual, Linn og Rega empatiker, om en kan si noe slikt)

Vell det spørs hva en legger i det ;). Mye hypet ustyr der ute, og mange feller...

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    break_out skrev:
    [Ja nåletrykket er spot-on hos meg også, men jeg stiller alltid antiskate litt høyere for å tilfredsstille testplaten. Derfor har jeg en følelse av at den kanskje er litt slitt? Å stille etter testplater er jo ikke alltid det rette, men jeg synes at det fungerer fint med Ekosen. Er din antiskate like korrekt?
    Har ingen testplate og stoler på at Ekos'en er riktig kalibrert.
    Hvilken testplate bruker du?

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    break_out skrev:
    [Ja nåletrykket er spot-on hos meg også, men jeg stiller alltid antiskate litt høyere for å tilfredsstille testplaten. Derfor har jeg en følelse av at den kanskje er litt slitt? Å stille etter testplater er jo ikke alltid det rette, men jeg synes at det fungerer fint med Ekosen. Er din antiskate like korrekt?
    Har ingen testplate og stoler på at Ekos'en er riktig kalibrert.
    Hvilken testplate bruker du?
    Jeg har denne testplaten:

http://www.svalander.se/vinyl/testlp.htm

Var spesielt grei å ha med testing av AKIVA'en, og den bestod med glans :).

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    4
    En kompis har denne. Kanskje jeg skulle låne den og sjekke litt for moro skyld.
    Har forøvrig lest litt på Naim-forum om denne. De mente at det var så og si umulig å få den til å spore uten forvrengning på test-kuttene for antiskating.....

B

break_out

Gjest
    FZ skrev:
    En kompis har denne. Kanskje jeg skulle låne den og sjekke litt for moro skyld.
    Har forøvrig lest litt på Naim-forum om denne. De mente at det var så og si umulig å få den til å spore uten forvrengning på test-kuttene for antiskating.....
    Kan ikke skade ;). Det siste kuttet på antiskate testen er brutalt og jeg antar at de fleste komboer har problemer med denne. Men dersom du får jevnt støy på begge kanalene på den siste så blir det kanskje mest riktig?

B

break_out

Gjest
    Da begynner ting å utjevne seg igjen, etter en solskinnshistorie med AKIVA pu’en så fikk jeg i dag en kjedelig nyhet. Linn har sluttet å oppgradere EKOS armene sine til versjon 2. Da ble det troll i ord med dine spådommer Mr. FZ.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn