orso skrev:
Målingene av Dynaudio Confidence C4 viser at de faller ganske mye ved 12-13k. De virker til å stige litt vel tidlig i bassen også. Fra 300 Hz løfter nivået seg. Skikkelig dypbass har de ikke. Mulig at det kan være annerledes i et veldig stort rom, men jeg synes ikke det vitner om en spesielt nøytral høyttaler.
Rød graf er C4.
Vel,vi skulle vel ikke diskutere mitt anlegg og C4 i denne tråden

,men her er ett bilde av respons i ett annet rom enn de grafene du la ut.
Når det i tillegg blir konkludert med dette i summary hos Stereophile:
"Summing up
While the Dynaudio Confidence C4's low frequencies will sound most neutrally balanced in large rooms, its top octave might then sound a little mellow. But in the right room, the listener will be knocked out by its natural-sounding midrange, its high-frequency transparency and lack of grain, and its well-defined, stable stereo imaging, none of which have been achieved at the expense of the speaker's musical communication. I can confidently recommend the Confidence C4, offering as it does much of the performance of this Danish manufacturer's cost-no-object Evidence models at a considerably more affordable price"
Jeg må tilføre at det selfølgelig ikke er denne lille teksten eller testen som gjorde at de står i stua,men hva som treffer ørene mine når de gir lyd fra seg.