Bra fra Microsoft

N

nb

Gjest
Blir vanskelig å bli god i luftgitar også nå plutselig.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.318
Sted
Trondheim
Men er det noen som kjøper det? MS rapporterte at de hadde solgt 10 mill enheter fram til mars, og de siste salgstallene viser at de fremdeles har solgt 10 mill. Det har altså ikke vært noen bevegelse i salgstallene på 8 mnd. Sannsynligvis var tallet som ble rapportert i mars antall som var levert til forhandlere og ikke faktisk solgt til forbrukere, men likevel...

Det er sikkert en glimrende teknologi, men det virker ikke som noe markedet er spesielt interessert i?

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Antall liker
0
Når denne kommer, kan man koble den til X360, eller må man vente til nye versjoner av konsollet også? Har inne en bestilling på Kinect+X360 som julepersang til ungene ;-) Tror at Kinect sammen med Metro UI kan gi spennende løsninger på fjernkontroll av TV etc fremover.

V

vredensgnag

Gjest
otare skrev:
Men er det noen som kjøper det? MS rapporterte at de hadde solgt 10 mill enheter fram til mars, og de siste salgstallene viser at de fremdeles har solgt 10 mill. Det har altså ikke vært noen bevegelse i salgstallene på 8 mnd. Sannsynligvis var tallet som ble rapportert i mars antall som var levert til forhandlere og ikke faktisk solgt til forbrukere, men likevel...

Det er sikkert en glimrende teknologi, men det virker ikke som noe markedet er spesielt interessert i?
Jeg tror vi ser fremtiden når det gjelder interaksjon med elektronikk. Disse sensorene er merkelig følsomme for gester og nyanser, og åpner for en helt annen samhandling med software og opplevelser, for spill, trening, o.a. Stemmekontroll i tillegg frigjør på en besnærende måte.

Det var en meget underlig opplevelse med Kinect 2. Jeg har ikke prøvd første versjon, men ble fortalt at tolkingen av uttrykksvekt (weight of expression), er en helt annen i Kinect 2, og det var rart å se simulert grafikk som imiterte mine bevegelser, ned til vektleggingen bak dem - fra florlett til stamp i bakken (som på videoen).

Ble grepet av teknologien.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Xbox-folka er svært dyktige!
Live-tenesta deira står til den store gullmedaljen.

Kinect har eg kun prøvd i første versjon, men fungerte da som forventet.
Kinect 2 er vel tenkt til neste generasjon Xbox?

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.318
Sted
Trondheim
Ja, jeg har ikke prøvd det, så jeg skal ikke uttale meg om teknologien. Det kan virke som om det som mangler er et bruksområde som kan fenge mange nok til at det blir en suksess.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har testet et par ganger - veldig morsomt, og bra fest-underholdning. Jeg har ikke testet så mange av de "vanlige" spillene, bare sport og spill. Jeg ble støl av baseball og diverse. Gode greier spør du meg.

C

Cyber

Gjest
Microsoft har mye bra på gang om dagen, har selv bestilt mobil med deres nye Windows Phone Mango-operativsystem. Deilig med noe som er enkelt, funksjonelt og som ser bra ut.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
De mangler fremdeles endel viktige applikasjoner, manglende støtte for flash o.l, men de kommer seg.

C

Cyber

Gjest
Griffenfeldt skrev:
De mangler fremdeles endel viktige applikasjoner, manglende støtte for flash o.l, men de kommer seg.
Hva mangler? Apps mener du? Bruker tlf for det meste til å ringe med, SMS og litt nett så jeg tror det går fint.

C

Cyber

Gjest
Høres bra ut Tore, var litt skeptisk, men ble så lei av alle som gikk rundt med iPhone og beskyttet den som en helligdom. Greit å gå litt mot strømmen.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
cybervision_ skrev:
Griffenfeldt skrev:
Hva mangler? Apps mener du? Bruker tlf for det meste til å ringe med, SMS og litt nett så jeg tror det går fint.
du kunne klart deg med en Doro telefon du da? Jeg bruker min til alt fra fjernkontroll til banktjenester. Jeg har den nyeste Lg telefonen med mango. Foreløbig er den desverre ikke tilfredstillende, men jeg lar den ligge å modne til over jul. Mulig ting blir litt bedre etterhvert.

C

Cyber

Gjest
Griffenfeldt skrev:
cybervision_ skrev:
Griffenfeldt skrev:
du kunne klart deg med en Doro telefon du da? Jeg bruker min til alt fra fjernkontroll til banktjenester. Jeg har den nyeste Lg telefonen med mango. Foreløbig er den desverre ikke tilfredstillende, men jeg lar den ligge å modne til over jul. Mulig ting blir litt bedre etterhvert.
Hehe, kan ikke gjøre mer enn telefonen kan, og min nåværende er ikke akkurat et swiss-army-knife i det henseende. Planen er å bruke den nye som fjernkontroll til Squeeeeezeren og Spotify også så får vi se hva som baller på seg!

Jeg bestilte Samsung Omnia W, synes den så fin ut specmessig.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Microsoft har mye bra på gang om dagen, har selv bestilt mobil med deres nye Windows Phone Mango-operativsystem. Deilig med noe som er enkelt, funksjonelt og som ser bra ut.
Helt enig her! Microsoft har virkelig oppet seg på det seneste.
Windows Server 2008
Windows 7
Windows Phone 7(.5 Mango) - Og husk, det er Windows Phone, ikke Windows Mobile. (Som er noe HELT annet..!)
Xbox360 + Kinect
Lync
Div. Live.com-tjenester (Skydrive, WebApps etc) og hvordan alle ovenstående enheter/systemer smelter sammen og bare fungerer!

Har selv Windows Phone 7, Samsung Omnia 7, og har hatt det i et halvt år. I starten ble jeg hurtig lei og ville ha iPhone 4, men med Mango-oppdateringen og det at jeg har blitt kjent med måten å bruke OS'et på, gjør at jeg ikke vil bytte nå. Det er bare utrolig godt!
Og husk nå, at WP7 ikke har vært her mer enn et år ca. Mengden av apps til WP7 er den samme som det var til iPhone på samme tid, dengang...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg ble nylig sier av en xbox360/250GB konsoll, og jeg må si... dette Er en skikkelig fiks sak! Funker jo bra som drivverk til også... !

Lidderlig morro dette!

mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Der som irriterer en smule Er at Det finnes jo ikke en high-end komponent til NOEN pris, tusener eller millioner som funker så smørmykt som en xbox... Det burde IKKE være mulig....

jeg blir irritert og trist!!!¡¡¡

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.595
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt selvironi er jo også ok :)

Men win8 (server og workstation) som jeg har testet en god del allerede håper jeg blir bedre enn det inntrykket jeg har fått til nå. Tenker da ikke på stabilitet etc. men den utidige måten å "inkludere" f.eks. MS live kontoer etc. inn i hele systemet. Blir mer og mer et MS økosystem (omtrent på samme måte som strategien til Apple har vært i mange år). Noen synes sikkert slikt er supert.

Dette kan slå begge veier for MS.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2009
Antall liker
3
Når kommer Kinect 2 i salg da? Jeg synes 1eren er ganske fin, og sikkert mange muligheter med større presision.

Nolfi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2006
Antall liker
22
Torget vurderinger
4
Jeg har idag sett Microsoft sin keynote for Surface, en tablet som bygger på Windows 8 / Windows RT.
Hva synes folket om denne? Jeg synes den er VELDIG interessant!
Microsoft Surface Keynote - YouTube

Kan også nevnes at Windows Phone 7(.5) ikke vil kunne oppgraderes til Windows Phone 8, men det kommer en Windows Phone 7.8 oppgradering.
Her er en video som viser nye Windows Phone 8 start screen: Windows Phone 8 Apollo Official New Live Tiles Interface Design [Windows Phone Summit 2012] - YouTube

Topp Bunn