Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    En annen rimeligere variant er jo å få seg noen 805S og bruke en sub i tillegg. Dette er nok den mest fleksible løsningen på problemet ditt og krever ikke like mye av forsterkeren.
    Ønsker du fortsatt 804S kan du flytte 805S-ene til bak-kanalen med tid og stunder...

    PS! Dette reflekterer bare min mening og er ingen fasit ;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    FZ skrev:
    Jeg skal komme med bilder av et par klassikere: DM-6.
    Artig å se igjen disse "pingvinene". Hadde ett par på slutten av 70-tallet sammen med Threshold NS10+400A. Signalkilde var Kenwood KD-500 med SME 3009 series 2 improved og AKG P8ES pu. + Revox A77 mk.IV.
    Dette var vel standard highend pakka i Oslo på slutten av 70-tallet?

    Hadde selv (har selv) samme platespillerkombinasjon (står Staxarm fra Audioscan på den i dag, men SMEen står i hylla, og AKGen er skiftet ut med AT) kjøpt opprinnelig i 77. OHC pushet Threshold ganske heftig, husker godt jeg var på noen Thresholddemoer i VIKA, og ett eller annet fima i Møllergata som for lengst har gått inn solgte disse den gang nye og dyre High-End høyttalerne. Jeg endte opp med LS5A da DM6 ble for dyre for meg, husker jeg.
     
    O

    omholt

    Gjest
    saturnia skrev:
    Hei alle sammen...

    Er en veldig stor fan av B&W, spesielt 800D serien.
    Men hadde tenkt å starte i den litt rimeligere enden. Har i dag kun 5.1 anlegg ifra pioneer og denon, men er på utkikk etter ett 2 kanals anlegg..
    Har kikket litt på 804s, men har ikke funnet noen forsterker/cdspiller-kombo som får frem smilet.. (untatt Classe Delta oppsett til over 120k)..

    Har hørt de med Nad Master-sett, men d ble for rotete syntes jeg..
    Lyngdort tda2200 bli litt kjedelig..
    Denon pma-2000AE låt heilt greit, men litt lite morrofaktor..

    Ser at d selges endel Krell 400xi, noen som har prøvd den på 804s?
    Sikler også litt etter den integrerte Chapteren, men da begynner d å bli litt dyrt...
    Kikker fortrinnsvis på en integrert..
    Andre forslag taes imot med takk..

    mvh Stefan
    Jeg har brukt Thule med hell på mine 703. Litt varm lydsignatur som jeg synes passer bra. Kanskje ikke helt ulik EC, men ikke fult så varm. Alikevel tror jeg det nok finnes noe som matcher enda bedre. McIntosh er det flere som bruker med stort hell.
    Marantz er også kjent for å passe bra med B&W. Problemet med de integrerte fra Marantz er mangel av krefter og kontroll i bunn. Det kommer derimot et separat forsterker sett snart fra Marantz (november, tror jeg). Kommer til å koste ca. 35k pr enhet. Ville selv sterkt vurdert det hvis det ikke var for at jeg har lagt mine 703 ut for salg (skal oppgradere til høyttalere i helt annen prisklasse). Marantz har en herlig kombinasjon av oppløsning og mykhet.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Hei!
    Noen her som kan fortelle meg hvorda McIntosh vil matche B&W?
    Har en MA6900, og hadde tenkt å kjøre og kjøpe noen Nautilus 803 i kveld.
    Takker for alle innspill:)
    Roger
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    rorres skrev:
    Hei!
    Noen her som kan fortelle meg hvorda McIntosh vil matche B&W?
    Har en MA6900, og hadde tenkt å kjøre og kjøpe noen Nautilus 803 i kveld.
    Takker for alle innspill:)
    Roger
    Hør om du kan ta med deg McIntoshen og prøv den på høyttalerene før du kjøper.

    Mvh
    Geir
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    Nautilus 803 er nå i hus :)
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    372
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Håper du får kost deg med disse.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.439
    Antall liker
    1.507
    Torget vurderinger
    29
    e-h skrev:
    Gratulerer! Håper du får kost deg med disse.
    Takk for det:)
    Oppdaget til min store overaskelse at det bare var 6mm gjenger til spikes på disse, så jeg må få tak i nye Soundcare spikes. Fikk ikke plassert de med originale spikes i går kveld. Litt vanskelig å få gjort det uten hjelp. Så det ble ikke mye lytting. Må få rigget de skikkelig opp i ettermiddag. Men førsteinntrykket var veldig bra:) Til og med kona likte de!!!!! :)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Ja hvis kona likte dem er du jo et langt steg på vei. Den vanlige kommentaren er vel "jeg synes du sa de var mindre jeg". Lykke til med høytalerne.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    kjøpte mine B&W 803 serie II Matrix på begynnelsen av 90 tallet og har fulgt meg siden. Spilte de opprinnelig med ECI 1 og en Marantz 63 KI signature noe som var en god match. For ikke lenge siden skiftet jeg til rør både pre og effekt. Synes lyden ble åpnere både i mellomtone og diskant. Bassen derimot ble slapp og nesten litt støyende. Byttet høytalerkabler som var et oppsving for lyden men bassen hang fremdeles igjen Så kom en EMC i hus og alt er tilgitt. Høytalerne spiller nydelig og blir nok værende litt til. Hadde et bud inne på noen nautilus 802 men de røk.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.713
    Torget vurderinger
    96
    Elektron skrev:
    Har hatt et par B&W 803 Matrix serie II nå i 12 år sammen med en ECI 1 som jeg har hatt like lenge. Passer som hånd i hanske. Nå har jeg oppgradert meg en god del men beholder høytalerne inntil videre. De er faktisk en meget god match til rørene også. Har noen 802 Nautilus i kikkerten så det blir spennende.

    Elektron
    Ikke for å kaste skitt på Electrocompaniet, men her har du et stort potensiale uforløst :) Har selv Matrix 802 mk III, og disse høyttalerne krever sin forsterker. Jo mer strøm jo bedre kontroll. Vil nå tro at ECI 1 sin mellomtone/diskant gjengivelse heller ikke er det optimale for 802, men da antar jeg at lydsignaturen er ganske lik den gamle 250'en. Har hatt 'companiet forsterkeri sjøl, men dog ikke på B&W. Men men, er du fornøyd er jo det bare bra :)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Polkagris! Som nevnt i innlegg i går er jeg gått over til rør både pre og amp, pluss andre oppdateringer. Jada klart det var potensiale så det holdt. ECI 1 er blitt forsterker på landstedet. Må jo si såpass at electrocompaniet var det produkt som virkelig åpnet min hifi-interesse. Den spiller samtidig mykt og fint og du blir ikke sliten i ørene av å høre på den over lengre tid av gangen. Samtidig har vel dette avdekket at også høytalerne i seg selv hadde et uforløst potensiale.By the way fant den gamle kvitteringen på utstyret 1994.

    mvh
     

    saturnia

    Medlem
    Ble medlem
    26.09.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Etter det jeg har hørt, så er Mcintosh en bra kombinasjon med B&W...
    Noen som vet hvordan MA6900 (integrert på 2*200 watt, 34kg) vil fungere på 803d?
     

    Signature

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    374
    Antall liker
    29
    Sted
    Trøndelag
    det er bare å løp å kjøp!
    har selv kombinasjonen å trives meget gått med den ja!

    kjell
     

    Signature

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    374
    Antall liker
    29
    Sted
    Trøndelag
    har hørt ma 6900 sammen 802 å det var en go match,men det kommer helt ann på om du skal spille "full guffe"hele tiden.I såfall må du ha mer.

    kjell
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Nye bilder med nytt EC utstyr på 802D!
    En kjempematch lydmessig i hvertfall!!





    Flere bilder på linken i signaturen min er det også :)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Liotheles skrev:
    Designperle eller forvokst pedalbøtte ? ;D
    En av verdens beste høytalere i følge Fidelity :)

    Men fy søren så stygg den er. Jeg tenker i hvertfall alltid på toaletter når jeg ser den..
     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.877
    Antall liker
    9
    Den er ikke helt ulik denne krabaten:

     

    arildji

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    91
    Antall liker
    12
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    4
    Necroth skrev:
    Noen her som eier et par Nautilus?
    De finns i alle fall i privat eie i Norge. Så en gang bilder fra en villa i Ålesundstraketene på finn.no, og i stua der stod det et par sneglehus. Til alt overmål hadde huset i tillegg eget hjemmekinorom, og der var det et par Dali Megaline .....
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Lurer på et par ting her:

    1) Hvilke gjengedimensjoner (?) er brukt på B&W 804, eller på hele B&W rekka hvis alle har samme gjengedimm. Snakker altså om hvilken størrelse det må være på spikes.

    2) Vil Electrocompaniet ECi 5 klare å hamle opp med 804 eller blir det for lite krefter?
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Hørte 804S på Cambridge elektronikk på Klubben og det fungerte bra i hvertfall.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Har mine tvil om Electrocompaniet ECi 5 vil kunne dra 804s skikkelig, men skal aldri si aldri.

    B&W Signatur Diamond:
    Wow! For en mellomtone og diskant.
     

    eosten

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2003
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    .Marcus skrev:
    1) Hvilke gjengedimensjoner (?) er brukt på B&W 804, eller på hele B&W rekka hvis alle har samme gjengedimm. Snakker altså om hvilken størrelse det må være på spikes.
    Alle modeller har 6mm gjenger.

    Mvh
    Eirik
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Eirik O skrev:
    .Marcus skrev:
    1) Hvilke gjengedimensjoner (?) er brukt på B&W 804, eller på hele B&W rekka hvis alle har samme gjengedimm. Snakker altså om hvilken størrelse det må være på spikes.
    Alle modeller har 6mm gjenger.

    Mvh
    Eirik
    Hvis jeg forstår rett blir dette M6?

    Takker for hjelp!

    For den interesserte skal vi lage et produkt i Teknologi & Forskningslære på VGS, så tenkte jeg skulle designe noen spikes à la Nordost Pulsar Points, trenger da å vite dimensjonene :)

    Er det noen som har hørt ECi 5 på 804S? Hvilken Cambridge var det som drev høyttalerne på Klubben, Marsboer?

    Igjen, takk for all hjelp :)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    .Marcus skrev:
    Er det noen som har hørt ECi 5 på 804S? Hvilken Cambridge var det som drev høyttalerne på Klubben, Marsboer?

    Igjen, takk for all hjelp :)
    Tror det var disse, men det kan også ha vært 740. Jeg vet ikke helt siden jeg ikke var ute etter kjøp uansett så merket jeg meg ikke typen.

    http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cambridge_840a_integrert_forsterker_sort_.htm
    http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/cd-spillere/cambridge_840c_cd-spiller_sort.htm

    Fåes i sort og sølv. Dette var som sagt en butikkdemo, men det spilte engasjerende og bra, til tross for at de sto litt merkelig plassert med lite rom rundt.
     

    ICE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Innlegg
    141
    Antall liker
    0
    arildji skrev:
    Necroth skrev:
    Noen her som eier et par Nautilus?
    De finns i alle fall i privat eie i Norge. Så en gang bilder fra en villa i Ålesundstraketene på finn.no, og i stua der stod det et par sneglehus. Til alt overmål hadde huset i tillegg eget hjemmekinorom, og der var det et par Dali Megaline .....
    søk på "Villa Bakke" i Sandvika. Der står det ett sett med X antall Nemo tror jeg
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    .Marcus skrev:
    Er det noen som har hørt ECi 5 på 804S? Hvilken Cambridge var det som drev høyttalerne på Klubben, Marsboer?

    Igjen, takk for all hjelp :)
    Du får nok ikke ut det fulle potensialet i 804S med dette utstyret. Jeg brukte en Hegel H200 en tid, det fungerte greit. Men noen dager hadde jeg gleden av å få låne en McIntosh MC-402. Da våknet 804S virkelig! :) I min erfaring er det ofte sånn dessverre at høyttalere trives aller best med tøff elektronikk - som gjerne koster 50% - 100% mer enn høyttalerne. Sagt på en annen måte - det skal godt gjøres å ha for mye effekt tilgjengelig.

    Mvh
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Har akkurat samme erfaring selv. Mine 802D begynte ikke å "puste" skikkelig før jeg fikk satt på noe skikkelig elektronikk i samme prisklasse (til sammen vel og merke)
     
    O

    omholt

    Gjest
    Min opplevelse er at B&W sine gulvstående først og fremst trenger bra med krefter for å våkne og oppnå sitt potensiale. Men det betyr ikke at det trenger å koste så forferdelig mye. Samme pris som høyttalerne, synes jeg blir litt drøyt. Finnes alternativer som f.eks ICE, Xindak og Thule som gir mye krefter uten at det koster skjorten. Tror det er viktigste i tillegg til bra med krefter er at elektronikken matcher og passer lytternes smak.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn