Bot for å stopp innbruddstyv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
Stoler ikke en meter på disse psykotiske beistene. Å slippe en rotweiler løs i et hus med unger er vel som å la en spastisk nevrotiker sette på neste LP. Det går stort sett bra, men rissikoen for at det ender med tårer og tenners gnissel er overhengende. Lenke, hundehus og piggtråd hvis man absolutt skal eie disse skapningene.
Finnes ikke dårlige hunder, bare dårlige eiere...

MVH Johnny

G

Gjestemedlem

Gjest
johnnygrandis skrev:
Gjestemedlem skrev:
Stoler ikke en meter på disse psykotiske beistene. Å slippe en rotweiler løs i et hus med unger er vel som å la en spastisk nevrotiker sette på neste LP. Det går stort sett bra, men rissikoen for at det ender med tårer og tenners gnissel er overhengende. Lenke, hundehus og piggtråd hvis man absolutt skal eie disse skapningene.
Finnes ikke dårlige hunder, bare dårlige eiere...

MVH Johnny
Det er stor forskjell på rasene og deres lynne. Noen hunder er i beste fall egnet for spesielt interesserte. Det er ikek uten grunn heller at Pitbuller og Rotweilere ligger helt øverst på statistikkene av mannevond adfærd.

Men for all del, de fleste rotweilere med god og grundig dressur er helt greie hunder. Men jeg ville aldri noensinne stolt 100% på en slik. Plutselig bare klikker det for dem, og man vet aldri helt om man har en slik eller ikke. De har jo også lett for å bli svært dominerende hvis de ikke tidlig lærer å kjenne sin plass. Men som vakthunder og til skarp dressur er de nok helt utmerket. De har litt for mye dyr i seg til å være en trygg familiehund synest jeg. Men jeg vet det er mange eiere av slike som er helt uenig med meg. Jeg ville heller hatt et krysning mellom en Schaefer og en collie foret på koffeintabeletter og vom. :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå er det schaefer som topper statistikken. Golden retriever er oppe der også, det samme med noen polarhunder. Hvor Rottweiler er på lista er jeg usikker på. Det er også mange logiske grunner for at det nettopp er slik.
En ting er sikkert. Blir et barn bitt av en hund så står det:
"Gutt 8 bitt av Rottweiler" eller schaefer eller pitbull....

Gjelder det en annen rase står det:
"Gutt 8 bitt av hund"

Selv har jeg Riesenschnauzer som ikke er kjent for å bite folk, men de er store og kan virke skremmende på f.eks. innbruddstyver.
Det er jo vakthund og den har en vakthunds innstinkt inntakt.

G

Gjestemedlem

Gjest
bambadoo skrev:
Nå er det schaefer som topper statistikken. Golden retriever er oppe der også, det samme med noen polarhunder. Hvor Rottweiler er på lista er jeg usikker på. Det er også mange logiske grunner for at det nettopp er slik.
En ting er sikkert. Blir et barn bitt av en hund så står det:
"Gutt 8 bitt av Rottweiler" eller schaefer eller pitbull....

Gjelder det en annen rase står det:
"Gutt 8 bitt av hund"

Selv har jeg Riesenschnauzer som ikke er kjent for å bite folk, men de er store og kan virke skremmende på f.eks. innbruddstyver.
Det er jo vakthund og den har en vakthunds innstinkt inntakt.
Mange hunder han bite men noen av dem er livsfarlige. Rottweilere og Pit Buller står for majoriteten av angrep med fatale følger. Søk litt på "statistics dog bites" så finner du nok dokumentasjon på dette.

eksempel:

"The deadliest dogs

Merritt Clifton, editor of Animal People, has conducted an unusually detailed study of dog bites from 1982 to the present. (Clifton, Dog attack deaths and maimings, U.S. & Canada, September 1982 to November 13, 2006; click here to read it.) The Clifton study show the number of serious canine-inflicted injuries by breed. The author's observations about the breeds and generally how to deal with the dangerous dog problem are enlightening.

According to the Clifton study, pit bulls, Rottweilers, Presa Canarios and their mixes are responsible for 74% of attacks that were included in the study, 68% of the attacks upon children, 82% of the attacks upon adults, 65% of the deaths, and 68% of the maimings. In more than two-thirds of the cases included in the study, the life-threatening or fatal attack was apparently the first known dangerous behavior by the animal in question. Clifton states:

If almost any other dog has a bad moment, someone may get bitten, but will not be maimed for life or killed, and the actuarial risk is accordingly reasonable. If a pit bull terrier or a Rottweiler has a bad moment, often someone is maimed or killed--and that has now created off-the-chart actuarial risk, for which the dogs as well as their victims are paying the price.

Clifton's opinions are as interesting as his statistics. For example, he says, "Pit bulls and Rottweilers are accordingly dogs who not only must be handled with special precautions, but also must be regulated with special requirements appropriate to the risk they may pose to the public and other animals, if they are to be kept at all.""

http://www.dogbitelaw.com/PAGES/statistics.html

Eller her:

From 1979 through 1996, dog attacks resulted in more than 300 human dog-bite related deaths in the United States. Most of the victims were children.

From 1979 through 1998, at least 25 breeds of dogs have been involved in 238 human dog bite related deaths. Pit Bulls and Rottweilers were involved in more than 50 percent of these deaths.

http://www.dogbitelegalcenter.com/resources/dogbite-statistics.html

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Hunder det klikker for er vel streng tatt de som er blitt ulovlige i dette landet.

Er eierne oppegående fornuftige mennesker og har hatt hunden fra den var valp byr dette sjelden på noen som helst problemer.Vi har hatt Doberman, Rottweiler, Scaefer stort sett alt som kan kalles hund og stå på fire, og vi har aldri hatt noen "uhell" eller tull med disse.
Jeg er bitt en gang av hund, jeg var 5 år og det var en collie som klikket i gata.(ikke vår) Hunden ble tatt av dage senere.Eierne som bodde lengre opp i gata ga seg rett å slett f...an i hunden.

Statistikken er forskjellig, det kommer bare ann på hvor en henter den ifra.
Scaefer ligger som oftest på topp, men antall bitt må også sees på i forhold til hvor mange det er av rasen i forhold til andre hunder.

MVH Johnny

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.220
Sted
Holmestrand
Gjestemedlem skrev:
Nei, det er klart vi foretrekker mer eller mindre rusede innbruddstyver som kommer gjennom vinduene framfor familiens hund.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja stor forskjell på statistikk i Norge og andre land. Ingen tvil om det. Her er det masse schaefer, golden etc. De brukes som jo for det meste som familiehunder.
http://no.wikipedia.org/wiki/Hundebitt

Også forskjell på antall bitt og de hunder som faktisk dreper som du påpeker.
I Danmark er det Baatsmann som får smake

http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/OL/20070809/FORBRUKER/108090021/1006

Sannsynligvis er det småhunder som biter mest, men disse blir ikke rapportert.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er ett eksempel fra Trondheim der en politiker som eier en schaefer fikk en annen hund avlivet...
fordi denne hunden forsvarte eieren, en dame som hadde ett spedbarn i barnevogn, da scaeferen til politikeren
angrep barnevogna...
Hunden som forsvarte eieren, grep scaeferen i nakken og kastet den vekk, og det var det hele.

Men siden hunden som da bare forsvarte eieren var en gedigen mastiff... ja og politikeren ett meget dårlig eksemplar av menneskeheten, less ett komplett sykt rasshøl... det er vel det eneste man kan si... så måtte mastiffen avlives.

Den hadde jo angrepet denne politikerens hund jada :-X. Scaeferen hadde angrepet folk før den... det så ikke ut til å være ett problem.

Så det er pill råtne forhold i hundelovgivingen , det er det... og desverre dårlige eiere ja, det kan man si..

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Kjenner til historier der hund har forsvart hjemmet på glitrende måte. En bekjent opplevde at en "idiot" hadde tatt babyen som lå og sov i vogna på terassen, løftet ham opp og ringte på døra med beskjeden: " Får jeg ikke bilnøklene knuser jeg ungens hode mot trappa! " Familiens skarpdreserte schäfervoff sa "knurr". Far sa "Ta'n!" og håpet hunden ikke var så dum at den tok barnet. Så dum var ikke hunden og "idioten" gjør nok ikke slikt flere ganger. Hunden bet seg fast i låret på kjeltringen og som far sa etterpå, "jeg var så oppskaket at jeg bare måtte rulle en røyk og røyke den, før jeg ringte politiet". Hunden holdt bittet til politiet kom og far sa "slipp".

Ulempen er at hunder skal ha stell og pass også alle de ørten tusen dagene du ikke trenger den som vakthund. Derfor er det nok andre alternativer som egner seg for mange som ikke kan ha hund.

Kanskje en slik en?

Springer ikke inntrengeren da har han sikker så mye dævelskap i sinne at det nok er like greit å bruke den.

Topp Bunn