Bostedsadresse vedr. salg.

S 80

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.05.2008
Innlegg
67
Antall liker
0
Noterer meg at det er gått sport i (for noen) å ikke oppgi bostedsadresse i forbindelse med salg av produkter her på hfs.(Litt greit å vite med tanke på prøvelytting og visuell kontroll +++.)
Ubregipelig for meg, men kanskje noen bostedsløse selgere kan forklare dette?

Jan
(Med ukjent risikomoment kan jeg opplyse at jeg er fra Bergen).....
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
33 skrev:
Noterer meg at det er gått sport i (for noen) å ikke oppgi bostedsadresse i forbindelse med salg av produkter her på hfs.(Litt greit å vite med tanke på prøvelytting og visuell kontroll +++.)
Ubregipelig for meg, men kanskje noen bostedsløse selgere kan forklare dette?
Enig. Det ligger en egen tråd om Bruktbørsen i seksjonen "Bruk av forumet" i avdelingen for "Kommentarer og hjelp til forumet".... der noen alt har nevnt dette, se: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,48294.0.html
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.476
Antall liker
999
Om jeg selv skulle ha utelatt bostedsadresse ville det utelukkende ha vært for å unngå å oppgi at "utstyr XX står på adresse XX". Men så legger man gjerne ved et telefonnummer, og det er jo som oftest (?) registrert på den samme adressen som utstyret står på... ???
 
J

J.J

Gjest
Det skal etter sigende bli bedre i HFS 3.... flere ting som skal fylles ut ... etter hva jeg har skjønt ::)

Men når en har store eller tunge ting som skal selges bør det være et krav og si ihvertfall hvilket fylke det er snakk om.............
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
villov skrev:
Produktet er strøkent.
Svar: Er det noen riper eller andre feil?

osv. Folk må liksom overforsikre seg selv om at det er som det skal.
Så lenge det ikke finnes en endtydig definisjon av "strøkent" kan jeg i grunnen skjønne denne; jeg har kjøpt ting som var beskrevet som 100%/strøkent, men som f.eks. hadde riper rundt skruhull i fronten. For meg er strøkent det samme som "som nytt", for andre er det tydeligvs ikke det.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
villov skrev:
Produktet er strøkent.
Svar: Er det noen riper eller andre feil?

osv. Folk må liksom overforsikre seg selv om at det er som det skal.
Ja? Med så mange "kreative" selgere med såpass vide definisjoner, synes jeg det er helt på sin plass når man skal overføre en liten haug av surt ervervede penger for å kjøpe et brukt produkt usett.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
GAA skrev:
villov skrev:
Produktet er strøkent.
Svar: Er det noen riper eller andre feil?

osv. Folk må liksom overforsikre seg selv om at det er som det skal.
Så lenge det ikke finnes en endtydig definisjon av "strøkent" kan jeg i grunnen skjønne denne; jeg har kjøpt ting som var beskrevet som 100%/strøkent, men som f.eks. hadde riper rundt skruhull i fronten. For meg er strøkent det samme som "som nytt", for andre er det tydeligvs ikke det.
Helt enig. Ganske irriterende når en har gledet seg til å få noe i hus som sies å skal være strøkent og det viser seg å ikke være det. For noen mener tydeligvis at det meste ser strøkent ut uansett stand.
 
C

Cyber

Gjest
prnesse skrev:
GAA skrev:
villov skrev:
Produktet er strøkent.
Svar: Er det noen riper eller andre feil?

osv. Folk må liksom overforsikre seg selv om at det er som det skal.
Så lenge det ikke finnes en endtydig definisjon av "strøkent" kan jeg i grunnen skjønne denne; jeg har kjøpt ting som var beskrevet som 100%/strøkent, men som f.eks. hadde riper rundt skruhull i fronten. For meg er strøkent det samme som "som nytt", for andre er det tydeligvs ikke det.
Helt enig. Ganske irriterende når en har gledet seg til å få noe i hus som sies å skal være strøkent og det viser seg å ikke være det. For noen mener tydeligvis at det meste ser strøkent ut uansett stand.
Strøkent er nokså vidt føler jeg ja, har kjøpt ting før som har vært "strøkne" som jeg ville kalt meget godt brukt og da blir en irritert om en har betalt en pris som tilsa at produktet var - vel, strøkent.

Derfor spør jeg ofte litt ekstra slik at ikke noe er uklart om ting skulle ankomme og ikke være slik som en ble forespeilet.
 

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
33 skrev:
Noterer meg at det er gått sport i (for noen) å ikke oppgi bostedsadresse i forbindelse med salg av produkter her på hfs.
Når det i tillegg står "Må hentes!", er annonsen fullkommen.

Frode
 

vins666

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Innlegg
155
Antall liker
1
Når det i tillegg står "Må hentes!", er annonsen fullkommen.

Frode
[/quote]

Hva er nå feil med det ::)
 
Topp Bunn