Er det slik å forstå at man kan bare kjøpe seg en bolig (i en annen kommune) og bruke det som en slags fritidsted, og det uten å måtte bo der?
|
Du må omregulere boligen til fritidsbolig, da betaler du også fritidstakst på kommunale avgifter, renovasjon etc.Veldig mange av stedene man har lyst til å ha en sommerbolig/vinterbolig, har også boplikt (Typisk sørlandet).
Ellers er jo vanlig bolig litt dyrere å drifte - vil tro du må betale fulle kommunale avgifter.
Jeg ville tatt en telefon til kommunen der du vurderer å kjøpe og ta en avklaring.
Mvh
OMF
Siden du er så ærlig så skal jeg også være det: med mindre du har råd til å få andre til å gjøre ting, så er IKKE hytte noe for deg. En hytte er et sted man besøker innimellom og trenger samme vedlikehold som bygninger ellers. Derfor blir det ofte å jobbe på hytta når man først er der.Eh, kan dessverre ikke skryte av å være så nevenyttig, til gjengjeld er jeg lat!Har aldri skjønt det med å dra på ferie for å jobbe livet av seg, liksom.
En nesten perfekt beskrivelse av mitt hus.Ok, hvor ille er dette?
"Følgende har fått tilstandsgrad 2:
- Det ble observert noe fukt på grunn i krypkjeller, det anbefales og legge på dampsperre på fjell/ jordgulv. Nåværende eier har montert baderomsvifte i krypkjeller for å forbedre ventilasjonen
- Det ble observert noe oppsprukket panel.
- Koblet vindu: Tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av eldre koblede vinduer.
- Eldre dører, tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av dette.
- Det er generelt noen skader på nedløpene samt at det mangler et nedløp.
- Innvendig trapp bør påregnes og slipes og overflatebehandles da denne er veldig slitt.
- Tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av luftebalkong som trenger overflatebehandling samt fundamentstolper til terrasse som fremstår som noe fuktige.
- Skiferplate på topp peis er knekt. Tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av dette.
- Det ble observert skjevheter i bjelkelaget. Tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av dette.
- Badet er ikke bygget opp som et fullverdig våtrom da dette er en fritidsbolig.
- Skapdører, benkeplate, oppvaskkum: Tilstandsgrad er gitt på bakgrunn av alder.
- Gulv: normal bruksslitasje, overflatebehandling bør påregnes."
Kjøp campingvogn og hvilestolOk, jeg overdrev, som et utslag av min beskjedne natur. Jeg er egentlig ikke så håpløst. Har noe verktøy - samt tilgang til flere - som jeg klarer fint å håndtere. Men jeg er lat, og vil helst ta det lugn. Der andre skrur og ratter setter jeg heller på musikk. Samme holdning ellers også. Men jeg fikser det meste når jeg vil/må, og kan tom få et anfall av tiltakslyst og arbeidsomhet i ny og ne![]()
Litt farlig hvis Torstein er på jakt i området der.Men det er mindre enn 3 timer fra Oslo hvis man er litt effektiv og kjører båt fra Kongens dam
Det er han jo hele året selv om det har blitt litt roligere etter at han flyttet ned til Herre sentrum.Litt farlig hvis Torstein er på jakt i området der.Men det er mindre enn 3 timer fra Oslo hvis man er litt effektiv og kjører båt fra Kongens dam