Bom stopp i vinylsalget

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Alltid en glede å være innom Shabby. God og platenerdete stemning der, ofte mer og mindre kjente artister innom, kaffe i bøtter og spann, og gull å finne overalt i hyllene og på gulvet for den som har satt av tid til skattejakt!
Neste besøk for min del blir under Karmøygeddon, gleder meg allerede! :)

Ellers er det jo mye aktivitet på facebooksiden til Shabby. Det blir lagt ut nyheter, samleobjekter etc. så godt som daglig.
Er det "kun" Facebook siden jeg kan se igjennom utvalget....? Ingen nettside man kan bestille fra? Er ikke så ofte i Haugesund nemlig.
Ingen nettside, og utvalget er så stort og uoversiktlig at det tror jeg nesten du må basere deg på reinkarnasjon for å rekke å se gjennom... :) Men hvis det er noe du er på utkikk etter, så svarer Vidar kjapt på henvendelser på facebook. Han har imponerende god oversikt over hva han har inne!
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Alltid en glede å være innom Shabby. God og platenerdete stemning der, ofte mer og mindre kjente artister innom, kaffe i bøtter og spann, og gull å finne overalt i hyllene og på gulvet for den som har satt av tid til skattejakt!
Neste besøk for min del blir under Karmøygeddon, gleder meg allerede! :)

Ellers er det jo mye aktivitet på facebooksiden til Shabby. Det blir lagt ut nyheter, samleobjekter etc. så godt som daglig.
Er det "kun" Facebook siden jeg kan se igjennom utvalget....? Ingen nettside man kan bestille fra? Er ikke så ofte i Haugesund nemlig.
Ingen nettside, og utvalget er så stort og uoversiktlig at det tror jeg nesten du må basere deg på reinkarnasjon for å rekke å se gjennom... :) Men hvis det er noe du er på utkikk etter, så svarer Vidar kjapt på henvendelser på facebook. Han har imponerende god oversikt over hva han har inne!
Får sende han en pling tenker jeg.
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Alltid en glede å være innom Shabby. God og platenerdete stemning der, ofte mer og mindre kjente artister innom, kaffe i bøtter og spann, og gull å finne overalt i hyllene og på gulvet for den som har satt av tid til skattejakt!
Neste besøk for min del blir under Karmøygeddon, gleder meg allerede! :)

Ellers er det jo mye aktivitet på facebooksiden til Shabby. Det blir lagt ut nyheter, samleobjekter etc. så godt som daglig.
Er det "kun" Facebook siden jeg kan se igjennom utvalget....? Ingen nettside man kan bestille fra? Er ikke så ofte i Haugesund nemlig.
Ingen nettside, og utvalget er så stort og uoversiktlig at det tror jeg nesten du må basere deg på reinkarnasjon for å rekke å se gjennom... :) Men hvis det er noe du er på utkikk etter, så svarer Vidar kjapt på henvendelser på facebook. Han har imponerende god oversikt over hva han har inne!
Får sende han en pling tenker jeg.
Rettelse: det er en nettside. :)

Shabby Records Brukte og nye Vinylplater,dvd,cd
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
For min del har jeg sett på denne "resurgence" som en boble.
Når nysgjerrigheten blant uinnvidde daler er det bare en liten gruppe "hardkÅre" kjøpere igjen....


My 5¢...
En liten modulasjon....

Mente ikke en boble som sprekker - mer en ballong som lekker gass... hvor mye... dvds...

Mn om det stopper litt opp og markedet synker, hva med nyinvesteringer på presser osv...?
 

Hallo

Medlem
Ble medlem
11.11.2018
Innlegg
9
Antall liker
7
Var innom Big Dipper på lørdag før påske. Stuvene fullt av folk som gikk og kikket i platehyllene. Ingen musikk der på det tidspunktet.
Svært mye taler for at salget av plater fra butikk og på nettet faktisk går så det griner. Ref også Andreas på Big Dipper sin utlegning om hva som ble lagt til grunn for offisielle tall og det plate salget som kommer i tillegg til de offisielle tallene.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
1
Når næringslivet klager over omsetningen, er det vel ofte fordi at man ikke klarer å kontrollere omsetningen.
 

toneset2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Innlegg
200
Antall liker
203
Tror brorparten av den nye vinylfansen ikke bryr seg om lyd. Og når hipster/retro-trenden tar slutt, vil de nok hoppe av. Men hifi-folket og gamlekara som tviholder på en lykkelig ungdom på 70-tallet (jeg er en av dem, selv om jeg i 1992 solgte alle mine LPer, singler og EP-er og nå bruker en kombinasjon av Spotify via Sonos Connect og rippede CD-er fra harddisk via en Auralic Aries) vil nok fortsette å holde liv i salget.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.774
Torget vurderinger
1
Her i streames det ikke, her spilles det CD og vinyl. Tipper 70-80 prosent av platene jeg kjøper er fra utlandet, da de ikke altid er og få tak i her hjemme og att det går raskere noen ganger og få de sendt hjem kontra en butikk her på berget. CDJapan brukes mye, da de har musikk som jeg hører på som er kul umulig og få tak i her hjemme. Men er innom sjappene som selger vinyl i Oslo men enkelte utgivelser er priset litt høyt. Vis tallene for uternlandskjøp av vinyl hadde kommet med i regnestykke så hadde det sett annerledes ut. Jeg handler også en del i Stockholm, da det er mye bruktsjapper kontra Oslo der.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
1
Var innom CDJapan. Hva er egentlig Blu-spec CD?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
1
Blu-spec CDs benytter jo standard 16-bit, 44KHz, så du oppnår jo ikke mer data som kan gi utslag i lyden.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Tror brorparten av den nye vinylfansen ikke bryr seg om lyd. Og når hipster/retro-trenden tar slutt, vil de nok hoppe av. Men hifi-folket og gamlekara som tviholder på en lykkelig ungdom på 70-tallet (jeg er en av dem, selv om jeg i 1992 solgte alle mine LPer, singler og EP-er og nå bruker en kombinasjon av Spotify via Sonos Connect og rippede CD-er fra harddisk via en Auralic Aries) vil nok fortsette å holde liv i salget.
Strømming er heller ikke så dårlig som enkelte påstår. Når det gjelder tidal og spotify har heller disse steget på mange år. Men det går forsatt enkelte og kjøper remastered innspillinger til minst 500,- stk. Men man må ha en god dac for å få brukbar gjengivelse med strømming. Høres ofte at strømming er bedre enn en gjennomsnittlig vinylrigg, nå med bedre DAC.
Når dinosaurene dør ut, så blir det verken vinyl, Cd eller tape. Ser bare på denne nye generasjonen som vokser opp med mobil. headset og MP3. Det blir ikke noe audiofiler av:)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Bom stopp i lp salget.......tror jeg ikke noe på....... kjøpte nemmelig 10 lp'er i går ..... så det så :cool:
 
Topp Bunn