Bolig i Stavanger

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Jeg har latt meg lokke av sort gull, og flytter i løpet av et par måneder til Stavanger. Å bo i byen ser jeg frem til, men boligmarkedet skaper litt hodebry – oljefyrte priser og steder jeg aldri har hørt om. Håper derfor på noen glupe tips fra sentralens lokalkjente.

Å bo midt i sentrum er neppe aktuelt, men jobben ligger like ved togstasjonen, så alt annet enn kollektivtransport blir problematisk. Er ute etter et område med gode turmuligheter – både for korte kveldsturer og beliggende slik at helgeturer på fjellet ikke medfører alt for mye ekstra tid i bil; samtidig blir noe særlig mer enn en halvtime til sentrum traurig. Om prisene ikke er helt hinsides er det sikkert også en fordel, skjønt en omreisende fant som meg ikke helt ser hvordan jeg skal klare å få alle lønnskronene til å forsvinne.

Tips belønnes med påspandert vin i konserthuset, eventuelt disse fjonge pølsene som er å få tak i der nordvest. :)

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Nordvest, det er Kristiansund det, og der har de bacalao og fishan.

Stavanger er vel det nærmeste sørvest en kan komme?

C

Cappuccino

Gjest
Jeg har bodd i Stavanger og bodde da på Gausel. Det er et område vi likte særdeles godt. Det er sentralt med kort forbindelse til både Stavanger, Forus, Sola og Sandnes.

Om du ønsker ennå mer landlig og virkelig nærhet til natur osv. kan du se på f.eks. Austrått eller Smeaheia rett syd for Sandnes. Fine områder, og fortsatt nokså sentralt, og vel også noe rimeligere enn slike områder som Gausel. Sola er også flott, med nærhet til sjø. Anbefaler deg å reise bort og gjøre deg litt kjent.

N

nb

Gjest
Cappuccino skrev:
Anbefaler deg å reise bort og gjøre deg litt kjent.
Tiltredes. Det er greit å ta noen få dager og få litt "feelingen" med ulike områder i og rundt byen. Det er klart det er mye info man ikke får på en slik rundtur, men det gir i alle fall en pekepinn på hva som finnes av fasiliteter og muligheter i området. Om man lurer på noe er det jo ikke værre enn å stoppe noen som ser ut som de bor der og spørre litt.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Tusen takk for tips så langt. De stedene du nevner later til å være på rett spor, Cappuccino. Skal definitivt bruke noen dager på å gjøre meg kjent, men det er veldig greit å ha noen omtrentlige tips å gå etter – å reke gatelangs uten antydning til forkunnskap er risikosport.

Barbaresco skrev:
Nordvest, det er Kristiansund det, og der har de bacalao og fishan.

Stavanger er vel det nærmeste sørvest en kan komme?
Det har muligens blitt for mange sentraleuropeiske Wagner-oppsetninger i det siste, avstander har en lei tendens til å bli målt relativt til Rhinen: Kölnerdomen er origo. (Malapropos: kom fra bacalaoens rike i sørvest i går – Portugal er ikke det verste stedet å tilbringe juni.)

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.849
Jeg har bodd i Stavanger-området i over 20 år nå. Avstandene er korte og det er mange kjekke steder å bo. Mikrobeliggenheten og kvaliteten på boligen er ofte viktigere enn makrobeliggenheten. Da vi oppgraderte til enebolig for 12 år siden så vi på boliger i 4 kommuner og en bråte med bydeler. Vi var primært på jakt etter en god bolig med nok plass, vestvendt veranda og skjermet fra hovedferdselsårene - til en pris vi kunne tåle. Vi fant det rette huset mellom universitetet og Hafrsfjord og har det aller meste innenfor 15 minutters reisetid med bil.

Hvis du skal jobbe i nærheten av jernbanen - og skal bo alene - bør du ta en ekstra kikk på Våland. Våland ligger noen få skritt fra jernbanestasjonen, har en herlig kort gangavstand til Stavanger Sentrum samtidig som det er godt skjermet mot trafikk og nattlig uteliv. Beliggenheten er også god for bilkjøring - og det er en urban sjarm som er upåklagelig hvis du finner en brukbar leilighet der. Friområdet med Vålandstårnet og Mosvannet er et par skritt unna, og hvis du tar sykkel eller joggesko så er du i Sørmarka i løpet av 5-10 minutter.

Trafikkmessig kan det være greit å holde seg sør for Madlaveien og nord for Sandnes. De som ligger utenfor denne sektoren får mere rushtrafikk - men trafikkavviklingen i Stavanger er generelt sett ganske god så dette betyr ikke all verden heller.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Takk for gode tips, Bx. Skal ta meg god tid til å bli kjent – i første omgang kommer jeg antageligvis til å leie, greit å få tid til å bo meg inn før jeg binder meg til et område.

Våland høres ut som et veldig godt alternativ, finner jeg en ålreit leilighet der er jeg på god vei. En del nærmere sentrum enn jeg hadde sett for meg, men gangavstand til både sentrum og turområder er forlokkende.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Det er på Jæren du vil bo! Smeaheia, gausel og disse andre stedene som er nevnt er bare tull. Det værste er at det er sant!
Nei kom deg til Bryne du! (Time kommune). Der har du allt du trenger. Klepp også for den slags skyld.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126
Hvor er Bryne? Ligger det i nærheten av dette Sandnes som folk driver å snakker om?

;)

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Klart du skal bo på Jæren :) Kvernaland,Orstad og klepp området er jo perfekt.Togstasjon (Øksnevadporten) er like i nærheten.Og det viktigste av alt er jo at der er mye hifi i området ;D
Turområder er der mye av.Jærstrendene er i en egen klasse,men her er der også turområder i skog og mark.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
@Markmus. ALLT ligger i nærheten av Jæren.

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
God kvelden,

Bare du holder deg LANGT borte fra Sandnes (sadnes) er du trygg. For min del holder jeg til på Mariero, det er nydeligt, landlig med havutsikt samt alt av butikker i nærheten, og 4 min med tog til byen. Når vi fra Jæren og Stavanger snakker om byen menes ALLTID Stavanger. Hinna er også en kjempeplass, da har du gåavstand til stadion ;D

Det finnes en del hifi i byen og omegn også, ikke vær redd..

mvh
Della

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Og her er bilde av Tinghaug (Den lille hompen på bildet der). Tinghaug er (Lav)Jærens høyeste punkt. 120 meter.
Herfra kan du se 7 kjyrkje sogn!

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Har bodd på Våland i 15 år, og er enig i det som sies om bydelen.

Men her er trange tomter, og du får naboen nært innpå livet. Det nytter ikke å være for blyg, for å si det sånn. Mye gamle hus, som er sånn lagom egnet for hfi. Men rolig og nært sentrum og friluftsområder, i likhet med mange andre steder.

Stavanger er dog en liten by og ingenting er i grunnen langt unna. Jæren samt omlandet nord for byen er ikke dårlige alternativ utfra hva du får for pengene i sentrumsnære strøk.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Men det klart beste stedet å bo må være på Undheim! Elle Onnai så me seie på jæren.
Der vil du trives så bra att de 40 minuttene i bil til byen vil gå som en lek. 25 av minuttene er jo tross allt gjennom noe av norges vakreste natur. (Sør for skjævelandsbrunå).

Edit. 12 min. med buss til bryne, så 20 min. med tog til byen.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Mange gode tanker og forslag her – hjertelig takk!

Vurderer Jæren seriøst – med en liten biltur til stasjonen blir Bryne noen minutter lengre unna enn planlagt, men behagelige omgivelser og prisnivå som gir (minst) et ekstra soverom kompenserer godt. Tilgangen på utleieobjekter på de kanter ser ut til å være begrenset, men noe fristende dukker formodentlig opp i løpet av de neste par månedene.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Gode poeng fra Bx..
PLUSSER
Har bodd 10+ år i Stavanger(Sola) og kan bekrefte at hvis du skal jobbe i sentrum så er Våland både hendig og fint, med gå avstand til sentrum, en ørliten park rundet Vålandstårnet og kort vei til joggerunden rundt Mosvannet.

Området på Gausel, Frøystad gård og Hinna og spesielt Vaulen er populære områder som minner litt om østlandet.( har trær og sånt, og i le for nordvesten)

Gausel og Frøystad gård ligger nær den nye bybanesporet (Stav-Sandnes) så kommunikasjonen er bra. Men det er mest eneboliger der da, er det bare deg så er det kanskje ikke så mye å velge mellom. Forøvrig er Frøstad Gård et av de mest vellykkede utbygginger jeg har sett på Nordjæren. Tett men hyggelig. (Stavanger og nordjæren har mye jævlige bantustan's inngjerdet med støyskjerm og med microtomter, og knalsk byggeskikk)

Storhaug er arbeiderstrøket som har mye nye landsmenn, men det er noen perler innimellom og kort vei til sentrum.

Stavanger er en veldig kompakt og sjarmerende og hyggelig, trivelige folk og bra uteliv uten bøller. Butikkbetjeningen smiler og hilser!!

MINUSER
Vær obs på Hillevågslukta , det lukter pyton fra fiskemelsfabrikken som kan forpeste et stort område.
Hard klima medfører mye slitasje og råtne hus...
Det blåser mye, nordavinden er sur og temperaturen lave om sommeren, så å finne en solrik plass i le er viktig. Legg merke til at ordet solrik ikke finnes i eiendomsmeglerenes vokabular, det heter "gode solforhold".
Det lukter kumøkk særlig på fine vårdager , bortsett fra i de mest fortettede villa/by områdene

TRAFIKK
Vær obs på at kollektivtilbudet er er variabelt og langt under Oslos, typisk en buss pr halvtime, og skal du fra Sola til sør i Sandes (Gandal) kan det kreve 3 busser og 1,5 timer å komme seg en strekning som går på 23 minutter med bil. Kollektivfelt er mangelvare.

Bx har rett ang trafikk, men det er fælt å se stakkarene fra nord (ligg unna E39 nordfra og Tjensvollkrysset), Hundvåg og sør for Sandnes stå i stampe på overbelastede veier i rushen. Jobber du i sentrum er nok også Randaberg problematisk.Det blir billigere mot Sandnes og Ålgård og utover Jæren, men det straffer seg kømessig.

TUR
Det er små friområder og lite skog, men i Sørmarka kan man gå til akkopagnement av motorveien, og treffe 8 naboer som alle går på de samme stiene. Men strendene er mer enn lange nok og har sjarm uansett vær. Stokkavannet er fint,men ikke akkurat gåavstand til/fra sentrum
Det er lite fjell på Jæren og mye åkerland, men på andre siden av Gandsfjorden ligger Dalsnuten og andre topper å gå opp til. 30-40 minuter fra Stavanger sentrum. Litt lenge unna ligger Lusti vannet og Ryfylke med mange fine plasser

Lykke til, du kommer til å trives
Sleiven

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.849
Wright,

Som du sikkert skjønner så er lokasjon på Jæren et luksusproblem ;D 8)

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.202
Torget vurderinger
1
Er du enslig eller kommer hele familien? Våland hadde kanskje vært mitt førstevalg dersom du er alene. Gåavstand til jobb og mange turmuligheter i nærheten. For meg er det en investering i livskvalitet å slippe å stå i bilkø 2 ganger daglig...

Har du med familien, kan jeg anbefale det familievennlige Hinna på det varmeste! Ulempen er at selv gamle små rekkehus ligger opp mot 5 mill...

Dersom du ikke er fra området, tror jeg det blir skivebom å flytte ut til "baksiden" av Sandnes eller Jæren. Blir som om man skal flytte til Oslo og bosetter seg på Hadeland.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Hvilken hjelpsomhet! Takk og takk og takk. Jeg flytter med meg selv og noen tusen plater, ingen familie å ta hensyn til.

Dette med sentrum vs. periferi er en evig diskusjon; selv har jeg aldri vært vant med gangavstand til sentrum og en liten togtur til jobb skremmer ikke. Å stampe i bilkø er ikke moro, men når jeg uansett ikke kan parkere på jobb blir problemstillingen litt hypotetisk så lenge det er kurant å kjøre til en togstasjon.

Klarer ikke helt bestemme meg for hva som er mest fornuftig. Finner jeg noe anstendig til en grei pris på Våland er det flott, ellers er det bare å glede seg over underholdningen iPaden tilbyr på togturer. Å betale ~12k for en mikroskopisk toromsleilighet i sentrum er ikke videre fristende, da tar jeg heller togturen ut på landet.

N

nb

Gjest
Skal du ut for å kurtisere pikene og generelt ha det litt morro på byen o.l. så bør du også ta med eventuelle transportutgifter hjem om natten når du velger deg område. Da jeg var i alderen 20-30 år var det å bo i periferien aldri et alternativ, men hver mann sine lyster osv. Som ny i byen kan det også bli vanskeligere å delta i det sosiale livet om du må reise et stykke til og fra, kanskje må du spise middag i byen om du skal være med på noe senere på kvelden osv osv

Bare tenk på at det er en del ting som blir dyrere om du bor usentralt.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
God tanke nb, men med mine vaner kan jeg lett forsvare timelange taxiturer for hver sene kveld på byen – også om boligen ikke er stort billigere.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
nb skrev:
Skal du ut for å kurtisere pikene og generelt ha det litt morro på byen o.l. så bør du også ta med eventuelle transportutgifter hjem om natten når du velger deg område. Da jeg var i alderen 20-30 år var det å bo i periferien aldri et alternativ, men hver mann sine lyster osv. Som ny i byen kan det også bli vanskeligere å delta i det sosiale livet om du må reise et stykke til og fra, kanskje må du spise middag i byen om du skal være med på noe senere på kvelden osv osv

Kjære nb. Skal en kurtisere piker finnes det ikke bedre objekter en Jær-piker! De er i en helt annen liga en disse late byass-damene.
Og da Bryne vitterlig er en by, finnes det faktisk både restauranter og utesteder der. Mye "høyere under taket" stemning er det og, i forhold til den mer påtatte urbane selvhøytideligheten en finner i stv.

N

nb

Gjest
Jaerbu skrev:
nb skrev:

Kjære nb. Skal en kurtisere piker finnes det ikke bedre objekter en Jær-piker! De er i en helt annen liga en disse late byass-damene.
Og da Bryne vitterlig er en by, finnes det faktisk både restauranter og utesteder der. Mye "høyere under taket" stemning er det og, i forhold til den mer påtatte urbane selvhøytideligheten en finner i stv.
Joda, har vært en del på Klepp pga slekt, så ikke helt ukjent i omrâdet, men som ny i by og med jobb i Stavanger blir det kanskje fort i stv at tingene vil skje.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland
Jeg bodde litt både på Storhaug og Bekkefaret (Våland). Begge deler er helt ålreit på mange måter. I Bekkefaret-området er det en del rekkehus. Kort vei til jernbanen + gåavstand til sentrum. På Storhaug kan du finne mindre eneboliger til akseptabel pris, kort vei til sentrum og fint friluftsområde rundt Ramsvig/Gandsfjorden. Regn dog med å måtte betale fra 2,5mnok for en grei leilighet. Du får dog pengene igjen ved salg. Skulle du vurdere horisontaldelt leilighet, finner du en del både på Våland, Storhaug og Vestre platå.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.170
Torget vurderinger
4
Så lenge du jobber ved togstasjonen kan du jo bosette deg i gåavstand ifra jerbanelinja ifra Sandnes til Stavanger spør du meg. Bor selv på Smeaheia med famlie men ville nok bodd nærmere Stavanger hvis jeg var alene :) Regner med pris også er en faktor og det er jo ikke billig nærme Stavanger.

ch

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
1.591
Velkommen til Stavanger, om det blir her. Og resten av nordjæren er fin den og :)

Prøv å bo i nærheten av jernbanen eller og mellom Stavanger og Sandnes (Gausel er et godt alternativ). Et brukbart nattbuss tilbud denne veien hjelper å holde taxi utgiftene nede.

Gang, sykkel eller tog til jobb ville jeg satset på.

Kollektivt i form av buss er dårlig, dårlig, dårlig....
Utenom til og fra jobb køene (der også bussene må stå) er der lite biltrafikk, ca. 15 min til veldig mye. 30 min til det aller meste.

Lykke til.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Igjen, takk for mange gode og velfunderte tips! Mange mysterier løst så langt i tråden, utgangspunktet for videre leting er veldig bra.

Tror min foreløbige konklusjon er i retning av det kasol skriver: prøver å finne noe som er syd for sentrum, i nærhet til toget. Satser på å holde meg rundt halvtimen fra dørkarmen hjemme til togstasjonen i Stavanger, finner jeg noe fint noen minutter lengre ut går jeg heller for det. Gangavstand til sentrum er en god tanke, men jeg tror heller jeg vil ha et ekstra soverom til gjester og plasskrevende hobbyer. Kan alltids øke budsjettet, men kjekt å ha finansiell frihet til annen moro.

Buss har jeg ikke særlig sans for i utgangspunktet, når tilbudet er magert er det like greit å stå over hele spetakkelet. Reiser gladelig til Hong Kong med tog (igjen), men en halvtimes busstur i kø kan knekke selv det beste humør.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hvordan går jakten, Wright?
Mange gode råd her, lite å tilføye, men det er litt spennende å se hvor du havner, selv om vi ikke blir nærmeste naboer i sentrum.
Det viktigste er at du holder deg klar til det nye konserthuset åpner om et år. Da blir det champagne.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Jaktsesongen er nettopp avsluttet, byttet er godt! Mange i tråden anbefalte Våland; i utgangspunktet var jeg litt skeptisk til å bli boende så nært sentrum, men med solide besteborgerlige boliger i hvitt, rolige gater og bakeri innen rusleavstand ender jeg der – i alle fall foreløbig. Har leid en rimelig stor loftsleilighet som kommer til å fungere helt ypperlig i en introfase når jeg bare trenger å ta hensyn til meg selv.

Kikket også på en del på Jæren; fabelaktig område, og om jeg en gang trenger plass til småtroll, sandkasse og slikt er jeg ikke vond å be. Kommer neppe til å bo så sentralt som nå i all evighet, greit å ha litt andre områder i horisonten.

Eiendomsmeglere insisterte på å dra meg ned til Verven, klarte ikke helt å bli overbevist om at livet i en fuglekasse er tingen, uansett hvor moderne og sentral den måtte være.

Igjen: tusen takk til dere som tok dere tid til å komme med gode tips i tråden. Uten disse hadde jeg ikke hatt sjans til å søke i nærheten av så målrettet som jeg har gjort, resultatet ville vært langt kjipere og prosessen et sant helvete.

===

Champagne? Konserthus? Jeg er klar. Alltid.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Veldig godt valg, Wright. Nøyaktig som jeg skulle gjort det selv. Bor jo i området allerede, så det er ikke så rart. :)

Våland er forresten mer sentralt enn Verven, som er ganske sterilt og kaldt i forhold.

Dampbakeriet er fine greier, åpner kl 7 på hverdager, med gode ferskvarer og min favoritt: en deilig ostekake. Eplekaken deres er en storselger, ikke uten grunn.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Villa Ottone er i nabolaget? Her føler man seg rent beæret, dette må bli bra. Kaketips er notert!

Men, om jeg får spørre: mener du har snakket om en platepusher som ligger rett ved, hvilken kan dette dreie seg om? (Eller er det «rett ved jobb» du har nevnt, mon tro? Hukommelsen svikter.)

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
LP-pusheren på våland er en liten sjappe for spesiellt interesserte. Nesten på høyde med særheten til sjappa i "High Fidelity" Boka/filmen.
De selger KUN band du ikke har hør om, og knapt nok klarer uttale navnet på. Går vel mest i obskure indie og psykedelia greier. Jeg må vokte meg vel for å gå dit for ofte, da musikk-budsjettet hadde kommet til å sprekke totalt. Rare cover og uhørt, potensiellt spennende musikk... Skummel kombo!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Wright skrev:
Villa Ottone er i nabolaget? Her føler man seg rent beæret, dette må bli bra. Kaketips er notert!

Men, om jeg får spørre: mener du har snakket om en platepusher som ligger rett ved, hvilken kan dette dreie seg om? (Eller er det «rett ved jobb» du har nevnt, mon tro? Hukommelsen svikter.)
Stavanger sentrum er forbausende lite, det er derfor du finner fine boligområder i kort gangavstand. Ikke akkurat Våland vi bor, men gangavstand til Dampbakeriet likevel. Driver og forbereder salg og flytting, litt uvisst hva det blir til men vi holder oss nok nær byen.

Vinylkafeen på Våland skjønte jeg meg ikke på, jeg er kanskje for gammel. Det finnes en lørdagsåpen vinylsjappe ved Breiavatnet, der har de et breiere utvalg, men helt klart amatør-drift.
Jeg tar heller toget til Sandnes og støtter vår kjære og høyst overlevende kulturbærer Skei Musikkhandel.

freddie77

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.09.2009
Antall liker
457
Ønsker lykke til i Stavanger!

Bodde to av mine fire studieår i byen på Våland, og syntes det var finfin plassering i forhold til sentrum. Flyttet de to siste årene litt nærmere høyskolen.

Stavanger var en by jeg trivdes godt i, og ville nok foretrukket den foran Oslo om jeg skulle føle behov for å bli litt mer "urban" igjen...

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.924
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
ottone skrev:
[quot
Jeg tar heller toget til Sandnes og støtter vår kjære og høyst overlevende kulturbærer Skei Musikkhandel.
Denne butikken er virkelig verdt et besøk. Bedre kunnskaper om musikk har jeg aldri sett i en musikkhandel!

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.849
Gratulerer med leilighetsfangsten. Du kommer nok til å trives på Våland.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
Takk og takk og takk og takk. Skei Musikkhandel skal bli – stipulert avgangstid fra Våland de fleste lørdager kl 11, rikelig med plass i bilen.

Vinylkafeen kan sikkert være verdt en visitt, men er enig i at High Fidelity gjør seg bedre i bokform enn i virkeligheten:
«"Have you got any soul?" a woman asks the next afternoon. That depends, I feel like saying; some days yes, some days no. A few days ago I was right out; now I've got loads, too much, more than I can handle. I wish I could spread it a bit more evenly, I want to tell her, get a better balance, but I can't seem to get it sorted. I can see she wouldn't be interested in my internal stock control problems though, so I simply point to where I keep the soul I have, right by the exit, just next to the blues.»

Topp Bunn