Bil, båt og motorsykkel BMW premiere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    man kan selvsagt kjøre rundt med samme dempere i 240000km, men da kan jeg garantere deg at kjøreegenskapene ikke er som de burde.
    støtdempere er slitedeler, men mange venner seg til bilens forverrede kjøreegenskaper bytter de alt for sjeldent. :rolleyes:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er sant men 50k var litt i korteste laget synes nå jeg da :) På min forrige Audi byttet jeg på ca 240000 da var 2 av dem "sykkelpumper" og 2 av fjærene faktisk knekt.. Ble en litt annen kjøreopplevelse etterpå ;)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Joda, men når man har bilen inne på merkeverksted til service bør de jo påpeke at demperne begynner å bli slitt og bør skiftes. Så får man jo vurdere om man skal gjøre det eller ikke. NAF bør jo oppdage det på EU-kontrollen også (selv om de ikke spesifikt ser etter det).
    Støtdempere er selvfølgelig slitedeler, men det er forskjell på slitt (slik at kjøreegenskapene blir dårligere) og utslitt (slik at bilen blir farlig å kjøre). Til BMWs forsvar skal det sies at verkstedet sa at de begynte å bli slitt, ikke at de var utslitte, og jeg merker ingen ting på bilen - tror nok at jeg lett kan kjøre 20-30000 til før de må skiftes uten at det vil merkes så veldig på bilen.

    Ja, det er en 5-serie, men en relativt gammel en - 2000 modell.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    3 ganger jorda rundt er vel ikke ille for ett sett støtdempere likevel. Var forresten ute på glatta med lånebilen (3-serie). Slipper lett på glatta, men er godt balansert og lett å håndtere. Bra. Bare få inn bensin og manuell kasse i tillegg så blir det forhåpentligvis enda bedre.

    Er det forresten noen som vet om iPhone tappes digitalt og konverteres i bilens steroanlegg eller om det er det røtine innebygde DAC'en i iPhone som brukes? Mener å huske at det er digital tapping a la pure i20. Det er (på Pure i20) himmel og helvete i lydmessig forskjell, men jeg har ikke testet det på tyskeren. Selgeren trodde/mente/håpte det var slik, men var ikke sikker.

    Min kjære (som forøvrig har erfaring fra merket) synes til og med den ser bra ut, ihvertfall på utsiden.
     
    Sist redigert:

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477
    Ein støtdemper har ca. 50.000 km varighet. Det kan vel tenkes at man blir vant til å kjøre på dårlige dempere om dei egentleg er 50.000 kilometer "over dato".
    Sjølvsagt er dette veldig bruksavhengig. Eg har "ødelagt" justeringsmulighetene på en støtdemper som kostet 10-gangen standarddemper på eit forholdsvis hardt smell. Lot seg reparere, men med vår vegstandard så skal det ikkje så mykje til.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Adaptivt chassis er notert. Dropper gjerne sportsseter og runflat er overhode ikke aktuelt. Tilleggsutstyret er priset på highendkabelnivå og nødvendig utstyr er alt for dyrt. Sitter med en følelse av at "standard" tilleggsutstyr fort havner på 150k eller mer. Det må gis god rabatt på slik ellers blir det nok noe annet.
    Du får ofte en pakke pris på utstyr, og selger du din nåværende bil selv, er det normalt enda mer å hente.

    Press dem hardt, de lever av å selge, men del selgere i de større byene er ofte ganske utskjemt, og vant til kunder som kjøper bil på firma og derfor ikke nødvendig vis ikke tenker pris på samme måte som en som må betale herligheten av sine egne høyt skattede netto kroner.

    En ganske aktiv medlem i BMWCCN hadde hørt at 75-80% av 5 serien var "firma biler" for noen år siden.
    Hvor mye er det realistisk å prute ned prisen? 5%, 10%?

    Leaser du eller skal du kjøpe ? Kjøp av Stenshagen , eller Autozentrum. Ikke Sulland.
    Har spek'et en variant av 3-serien og bedt om tilbud fra alle de 3 nevnte. Trist at prisen øker 35% for å få den komplett...... Har prøvd et par demobiler også, står en utenfor døren her nå. Det som har vært tilgjengelig er 320i og 320d, begge med automat. Til tross for at både diesel og automat har fått mye skryt i pressen passer ikke dette mine preferanser. Og jeg snakker om 8-trinns sportautomat med paddler på rattet, adaptivt understell og styring etc etc. Bensinversjonen er som forventet vesentlig mer responsvillig og automatens "slitt clutch" opplevelse hver gang man kjører i veien er like pinlig og frustrerende hver gang. Bortsett fra dette (som man heldigvis kan velge bort) er det jo definitivt en bra bil kjøremessig. Ikke morsom, men forutsigbar og prektig som tyskerne gjerne er. Kanskje en vel tam lydkulisse selv på 7000o/min, men det er sikkert regler som begrenser slikt. Hadde vel egentlig både trodd og håpet på litt mer moro så smilet kunne blitt sluppet løs, men for all del, en bra bil på mange måter. Håper forresten på å få testet manuell bensin en dag da det er det som evt er aktuelt.

    (Ser ut som man må ut å sjekke ut flere merker også.... Synd Lexus IS ikke er i stasjonsvogn, den har jeg stor tro på, men sjekker den nok ut likevel. Ellers har jeg lyst til å prøve Honda Accord, Citroën C5, kanskje Volvo V50, neppe stygge V60 eller satte V70 og naturligvis Alfa Guiletta selv om jeg tror de sistnevnte blir for små. Andre biler blir neppe aktuelt. Maserati og Ferrari er nok litt for dyrt og ingen andre merker ser ut til å være aktuelle. Det er dessverre lite som frister om dagen. Sorry for offtopic.)
    Den tamme lyd kulissen er det nok dessverre "respiratoren"= turboen som står for.

    Vi får håpe at ///M avdelingen kan lage en folke racer til en noenlunde fornuftig pris, slik de gjorde med E90 = 320 SI versjonen som var en frisert turtals villig 4 sylindret M utviklet sugemotor motor på 177hk.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Har spek'et en variant av 3-serien og bedt om tilbud fra alle de 3 nevnte. Trist at prisen øker 35% for å få den komplett...... Har prøvd et par demobiler også, står en utenfor døren her nå. Det som har vært tilgjengelig er 320i og 320d, begge med automat. Til tross for at både diesel og automat har fått mye skryt i pressen passer ikke dette mine preferanser. Og jeg snakker om 8-trinns sportautomat med paddler på rattet, adaptivt understell og styring etc etc. Bensinversjonen er som forventet vesentlig mer responsvillig og automatens "slitt clutch" opplevelse hver gang man kjører i veien er like pinlig og frustrerende hver gang. Bortsett fra dette (som man heldigvis kan velge bort) er det jo definitivt en bra bil kjøremessig. Ikke morsom, men forutsigbar og prektig som tyskerne gjerne er. Kanskje en vel tam lydkulisse selv på 7000o/min, men det er sikkert regler som begrenser slikt. Hadde vel egentlig både trodd og håpet på litt mer moro så smilet kunne blitt sluppet løs, men for all del, en bra bil på mange måter. Håper forresten på å få testet manuell bensin en dag da det er det som evt er aktuelt.

    (Ser ut som man må ut å sjekke ut flere merker også.... Synd Lexus IS ikke er i stasjonsvogn, den har jeg stor tro på, men sjekker den nok ut likevel. Ellers har jeg lyst til å prøve Honda Accord, Citroën C5, kanskje Volvo V50, neppe stygge V60 eller satte V70 og naturligvis Alfa Guiletta selv om jeg tror de sistnevnte blir for små. Andre biler blir neppe aktuelt. Maserati og Ferrari er nok litt for dyrt og ingen andre merker ser ut til å være aktuelle. Det er dessverre lite som frister om dagen. Sorry for offtopic.)
    Den tamme lyd kulissen er det nok dessverre "respiratoren"= turboen som står for.

    Vi får håpe at ///M avdelingen kan lage en folke racer til en noenlunde fornuftig pris, slik de gjorde med E90 = 320 SI versjonen som var en frisert turtals villig 4 sylindret M utviklet sugemotor motor på 177hk.
    Årsaken er neppe teknikken for skylden sitter vel ikke der. Det finnes da turbomotorer med fin lyd. Og det er da denne motoren de har valgt å sette inn. "Det er ikke BMW, det er turboen" blir for meg en litt underlig forklaring :). Ellers forstår jeg ikke hva du mener. Men bevares, motoren er veldig bra den uansett lyden.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Det var da ikke noe å hoppe i taket for. Dyrere enn 3, ser ut som ... Og kjører som .... Neppe veldig salgbar i norge.

    De burde heller brukt cc-konseptet på 1-serien og kalt den Tii. Sånn for historikkens skyld :). GT blir uansett feil.
     
    Sist redigert:

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Har spek'et en variant av 3-serien og bedt om tilbud fra alle de 3 nevnte. Trist at prisen øker 35% for å få den komplett...... Har prøvd et par demobiler også, står en utenfor døren her nå. Det som har vært tilgjengelig er 320i og 320d, begge med automat. Til tross for at både diesel og automat har fått mye skryt i pressen passer ikke dette mine preferanser. Og jeg snakker om 8-trinns sportautomat med paddler på rattet, adaptivt understell og styring etc etc. Bensinversjonen er som forventet vesentlig mer responsvillig og automatens "slitt clutch" opplevelse hver gang man kjører i veien er like pinlig og frustrerende hver gang. Bortsett fra dette (som man heldigvis kan velge bort) er det jo definitivt en bra bil kjøremessig. Ikke morsom, men forutsigbar og prektig som tyskerne gjerne er. Kanskje en vel tam lydkulisse selv på 7000o/min, men det er sikkert regler som begrenser slikt. Hadde vel egentlig både trodd og håpet på litt mer moro så smilet kunne blitt sluppet løs, men for all del, en bra bil på mange måter. Håper forresten på å få testet manuell bensin en dag da det er det som evt er aktuelt.

    (Ser ut som man må ut å sjekke ut flere merker også.... Synd Lexus IS ikke er i stasjonsvogn, den har jeg stor tro på, men sjekker den nok ut likevel. Ellers har jeg lyst til å prøve Honda Accord, Citroën C5, kanskje Volvo V50, neppe stygge V60 eller satte V70 og naturligvis Alfa Guiletta selv om jeg tror de sistnevnte blir for små. Andre biler blir neppe aktuelt. Maserati og Ferrari er nok litt for dyrt og ingen andre merker ser ut til å være aktuelle. Det er dessverre lite som frister om dagen. Sorry for offtopic.)
    Den tamme lyd kulissen er det nok dessverre "respiratoren"= turboen som står for.

    Vi får håpe at ///M avdelingen kan lage en folke racer til en noenlunde fornuftig pris, slik de gjorde med E90 = 320 SI versjonen som var en frisert turtals villig 4 sylindret M utviklet sugemotor motor på 177hk.
    Årsaken er neppe teknikken for skylden sitter vel ikke der. Det finnes da turbomotorer med fin lyd. Og det er da denne motoren de har valgt å sette inn. "Det er ikke BMW, det er turboen" blir for meg en litt underlig forklaring :). Ellers forstår jeg ikke hva du mener. Men bevares, motoren er veldig bra den uansett lyden.
    Kommentaren om motor lyden er ikke fra meg men motorjournalister under testing av "335" modellen.

    Kommentaren angående eldre BMW modeller den såkalte 02 serien er Combikupen het vell turing.

    2002 = toliter motor enkel to trins forgasser ca 100hk

    2002 TI = to dobble forgassere som regel solex. 120hk

    2002 TII = Mekanisk insprøytning ca 130hk

    Min svoger hadde en 2002 ti og det var en sprek bil for sin tid.

    Beklager hvis jeg virker belærende det er ikke meningen, men den gamle bil mekanikeren i meg dukket plutselig opp, og etter et mangeårig medlemskap i BMWCCN rogaland med på følgende quis konkuranser på medlemsmøter mener jeg å kunne huske noe slik.

    Er selv fornøyd BMW E46 eier gjennom snart 10 år, og ca 240 000 km bak rattet på den bilen.

    Angående levetid på komponenter varer hjuloppheng deler hos meg ca 120000km, bremsene ca 150-170 000km men har byttet klosser og skiver på disse bilene på 60-70 000km hvis bilen lever et litt aktivt liv.

    BMW liker gode dekk, og jeg bruker selv michelin både som sommer og vinter hjul, Det med michelin er også bekreftet av andre i BMWCCN, men kjøres det hardt, er det dyre dekk å flå kjøre med.

    Angående støtdempere så sliter 5 serien mer på demperne en 3 serien gjør, og det siste jeg leste så ble 3 serien "F30-31" ofte foretrukket som "kjøre" bil av motorjournalister.

    Men 5 serien har kjempe gode komfort stoler som er "farlig" å prøvesitte, da disse er meget gode.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Du har selvfølgelig rett med hensyn til -02 Touring. Ellers takk for nomenklaturforklaringen. Det blir vel Tiii da med elektronisk innsprøytning ;). Siden stasjonsvognen i dag heter Touring så går ikke det på en cc-modell. Men GT er feil uansett. Spiller vel egentlig ingen rolle. Gran Turismo begrepet har blitt brukt feil før ...
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tror fort den kan bli salgbar i Norge, avhengig av prisen. Nordmenn er ivrige etter biler med mye plass. Slik jeg leser det er den litt softere enn 3-serien, som jo har hatt som kanskje eneste ankepunkt at den kan være litt hard.

    Skal sjekke den ut hvertfall...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Er ute etter en ny bil - men har ikke funnet noe som passer følgende hovedkriterier:

    a) 4-hjulstrekk
    b) god plass i baksetet til 3 personer (inkl. nesten flatt gulv uten drivakseltunnel)
    c) god bagasjeplass
    d) relativt sportlig å kjøre (les; krenger ikke i svinger)

    Har sett på 3-serien og den har for vårt behov alt utenom b). 5-serien er bare mer av det samme, men mangler fortsatt b) - og både 3-serien og 5-serien har egentlig bare to seteplasser bak, fordi det midterste setet er slik at det ikke er spesielt komfortable med tanke på ryggstøtte.

    X3 er bedre på b), men jeg sliter litt med d) på denne modellen.

    X5 kommer jo i ny modell (ukjent når, men "snart") - og å kjøpe en ny X5 nå er derfor uaktuelt.

    Så, den nye GT i 3-serien så ut som en reddende engel - men så viser det seg at kona blånekter fordi den ser ugly ut. Damn. Begynner å bli lei av å lete etter bil, og har begynt å gå i ring (vurderer de samme modellene om igjen).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Lykke til med søket Loev. Det er ikke lett å finne noe ok til tross for enormt utvalg. Alt har blitt så prektig ...
    Kjelken 3 ligger godt an her til tross for at den er trang og har lite bagasjeplass. Hengerfeste og skiguard får kompensere for det. Bensinen går hvertfall fint og den kjører greit med adaptivt chassis og styring. Bra funksjon, bob formgivning, særlig inni. Mye svartfarge demper det. Men den er effektiv og kjører fint.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det. Jeg ser du har valgt bensin - og det er det stor sannsynlighet for at jeg også går for. Forrige nye bil (4 år siden) var helt bevisst bensin etter diesel ble valgt i 2004.

    Er det mulig å velge M-pakken til BMW, men få den (spesialbestilt) med lyst taktrekk? Jeg er ingen fan av sort taktrekk, fordi jeg synes det blir for dystert.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Loev eller meg? Jeg tipper du kan velge lyse farger i det de kaller individual-programmet. Fryktelig mange valgmuligheter og det er sikkert greit å snakke med en forhandler. Liker det mørkt og dystert jeg. Det blir mørk grå utvendig, svarte skinnseter og svarte lister på dashbordet. Det rydder opp i et uryddig litt overlesset inventar med mange knapper og "ettermontert" skjerm.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Loev - tenkte siden det ikke var spesifiert men var plassert i BMW tråden :) Så da går jeg ut fra at ønsket er en BMW som kan overholde de krav/ønsker som framstilles. Var bare en tanke om å utvide spekter (merker) så blir det mer å velge mellom.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Du kan så si. Det er kanskje "which BMW" for Loev? Hva vet jeg? For eget vedkommende er det vanskelig å engasjere seg i bilvalg da det ikke er noe jeg virkelig har lyst på. De vakre og morsomme valgene har forsvunnet til fordel for de prektige middels pene. Hvertfall i de prisklasser jeg opererer. Honda-test gjenstår her ellers ligger trådtemaet best an ser det ut til. Litt for husfreden også ... Men bra er den såvisst. Og bakhjulsdrift er brillefint.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er ikke låst til BMW. Innrømmer at jeg før har sett på BWM som litt "klysete", men om jeg er i ferd med å bli ei klyse - eller at jeg VIL ha svært gode kjøreegenskaper og relativt problemfritt bilhold skal være usagt. :)

    Fra spøk til alvor: Jeg har vurdert en god del andre og prøvekjørt ditto. Denne gangen ville jeg ha en ny bil der det praktiske ikke var prioritert helt øverst på lista (f. eks. VW Touran 7-seter satt opp som 6-seter). Slik sett så den nye GT i 3-serien ut som et godt kompromiss, men madammen liker ikke formgivingen på den.

    Jeg vurderte Tesla Model S, men den mangler 4-hjulstrekk - men ser jeg litt lenger frem så kommer jo Tesla Model X. Ulempen er at jeg ikke vil vente 1-2 år til.

    Så på en 525d Touring Xdrive her om dagen. Farlig. Ikke vil jeg ha diesel og baksetet er ikke for 3 personer - men den trigget MÅ-HA-NÅ lysten helt utrolig. Madammen var helt med...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Hos meg var det omvendt: Rasjonalitet og ikke må-ha. Man er forskjellig. A-gjengimaget driter jeg i. Og biler er ikke klysete, bare figuren inni :).
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ofte følelser ute og går når det gjelder bil og hifi :) En menneskelig og bra ting.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er galt med Alfa 159 stv da trondmeg ? Trodde det var bilen for deg, du har jo forfektet Alfa før ? :)... Kjører selv 6 sylindret diesel og klager ikke over det..Over 500Nm gjør noe med deg...Og forbruk på 0,49...BMW kan motorer... :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Får ikke kjøpt slike lenger. Og slettes ikke med den ultracoole 3-literen. Og 159 er dessverre langt mindre inspirerende enn sine forgjengere. Selv om den er vakrere enn alt annet i klassen. Det er riktig at diesel gjør noe med deg. Har hatt det i 2,5 år i firmabil. Aldri igjen ;)
     
    Sist redigert:

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    528
    Har ikke Jaguar en 4x4 stasjonsvogn mon tro? Mener de har en som skulle konkurere med bmw's 3 klasse...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får ikke kjøpt slike lenger. Og slettes ikke med den ultracoole 3-literen. Og 159 er dessverre langt mindre inspirerende enn sine forgjengere. Selv om den er vakrere enn alt annet i klassen. Det er riktig at diesel gjør noe med deg. Har hatt det i 2,5 år i firmabil. Aldri igjen ;)

    En fire-sylindret BMW er bare en blek kopi uansett... DET gjør noe med deg... :cool:
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Du nærmer deg vel kjapt en mill for noe annet enn firer fra bmw så det er langt over det jeg vil betale uansett. Da skal det langt mer enn rasjonalitet til for meg. Da må følelsene trigges.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du nærmer deg vel kjapt en mill for noe annet enn firer fra bmw så det er langt over det jeg vil betale uansett. Da skal det langt mer enn rasjonalitet til for meg. Da må følelsene trigges.

    Kjørt en M-utgave noen gang ? Siden du er vant til Alfa, for ikke prøve noe gøy..Istedet for budsjett cruisere... :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Nei, aldri. Sikkert bra biler det og. Er forresten en stund siden jeg hadde Alfa nå. Men jeg har kjørt Alfa RZ og slikt kan mine følelser trigges av. Nydelig form og passe sær :). Sorry for offtopic. Bmw er brillefint og ser ut til å bli vår neste bil.
     
    Sist redigert:

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Godt poeng, en rimelig "5-serie". Blir spennende å se prisen her hjemme. Argumentene er bedre plass og mer komfortabel enn en 3-serie. Designet kan jo tale i mot...
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Etter videoen å dømme må jeg si 3-serie GT så veldig bra ut. Den så også veldig stor ut, noe som også nevnes.


    Geir Arne
     

    lasset

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    2
    Sted
    Gjerdrum
    Jeg har en 09 mod 330d touring m sport. Den er kansje litt stiv, men fy


    f... morsom ja det er den.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Liten forskjell mellom bensin og diesel også, som gjør bensin mye mer aktuelt. Kun ti tusen på en 320. Når jeg kjøpte min 520 i fjor var det nesten 50000 i forskjell.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syntes også bensin har blitt mye mer attraktivt siste tiden. Både pris og utførelse er temmelig likt det man får med diesel. Dessverre var også motorkarakteren litt "diesel-aktig" da jeg testet en 116i. Det var et godt bunndrag(alt tatt i betraktning) og friskt skyv i mellomregisteret, men over 4,5-5k skjedde det ikke noe mer. Jeg håpet i utgangspunktet på en karakter som minnet om gamlebilen med 2,2 R6 mens faktum var at den ikke var så ulik min '10 116d. Litt skuffende, men på en annen side forstår jeg prioriteringen. Det er ikke ofte man ligger og leker helt der oppe.

    Noen som har testet noen av de "større" bensinmotorene? 18i-motoren syntes jeg virker spennende på papiret. Toppeffekten ligger ganske høyt opp, slik den skal gjøre på en bensinmotor etter min mening, noe som forhåpentligvis gjør den mer inspirerende enn 16i-motoren. Den er også tett på 20i-motoren på spesifikkasjoner. Det jeg lurer på er altså om disse motorene oppleves som "friske og raske" eller "sterke og seige".


    Geir Arne
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Da ble bilen bestilt. Levering ut på sommeren pga noen individualvalg. Det ble 320i touring med endel tillegg. Skjønner ikke hvordan man kan komme unna uten.

    Og som kommentar til 3"GT" så er den visstnok større enn touring, hvilket gir "GT" mening i form av betydningen grand touring.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Jeg syntes også bensin har blitt mye mer attraktivt siste tiden. Både pris og utførelse er temmelig likt det man får med diesel. Dessverre var også motorkarakteren litt "diesel-aktig" da jeg testet en 116i. Det var et godt bunndrag(alt tatt i betraktning) og friskt skyv i mellomregisteret, men over 4,5-5k skjedde det ikke noe mer. Jeg håpet i utgangspunktet på en karakter som minnet om gamlebilen med 2,2 R6 mens faktum var at den ikke var så ulik min '10 116d. Litt skuffende, men på en annen side forstår jeg prioriteringen. Det er ikke ofte man ligger og leker helt der oppe.

    Noen som har testet noen av de "større" bensinmotorene? 18i-motoren syntes jeg virker spennende på papiret. Toppeffekten ligger ganske høyt opp, slik den skal gjøre på en bensinmotor etter min mening, noe som forhåpentligvis gjør den mer inspirerende enn 16i-motoren. Den er også tett på 20i-motoren på spesifikkasjoner. Det jeg lurer på er altså om disse motorene oppleves som "friske og raske" eller "sterke og seige".


    Geir Arne
    16i-motoren er ingen højdare, snarere tvert i mot. Og bensin har da alltid vært det eneste attraktive valg uansett. Etter 2 år og 145kkm i oljebrennerfirmabil er hvertfall jeg sikker. Og den motoren har fått mye skryt rundt omkring uten at jeg kan si at jeg forstår det :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn