Bluesound - Ny musikkstreamer på trappene

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.569
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Lyden forsvinner med Tidal

    De siste kveldene har jeg hatt problemer med at lyden forsvinner når jeg strømmer fra Tidal med Bluesound2.

    I appen ser det ut som det spilles musikk, men null lyd. Skifter jeg spor er lyden tilbake igjen. Har skjedd noen ganger nå.

    Er det andre som opplever/har opplevd det samme? Fryktelig irriterende!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Jepp. Samme her, men fra spotify. Siste dagene har vært veldig ustabile.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.569
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kommer vel snart en oppdatering av noden da, håper jeg.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.619
    Antall liker
    84.931
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg opplever ikke disse problemene ved avspilling via Tidal. Har versjon 2.14.10
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk support hos bluesound.
    De ba meg om å slå på imgp proxy i routeren. Resultatet ble at kun en "device" om gangen kunne brukes på nettverket. Håpløst.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ny software for NODE2 er klar! Versjon 3.0.0. Noen med erfaringer?

    Dønn stabilt med wi-fi eller Ethernet kabel.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har aldri skjønt dette med multirom. Mye bedre med ett skikkelig anlegg som kan lage lyd for hele huset enn en haug med små høyttalere ??
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    NODE2 er det beste kjøpet jeg har gjort pris kontra ytelse. Oppgraderte til den til 3.0.0. Lyden ble ytterligere forbedret.
     
    Sist redigert:

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri skjønt dette med multirom. Mye bedre med ett skikkelig anlegg som kan lage lyd for hele huset enn en haug med små høyttalere ??
    Funker jo sikkert bra i en 2-roms, om en bor aleine .. Uten naboer .

    Ellers er multiroom helt Konge .
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.277
    Antall liker
    1.175
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    X

    X186841

    Gjest
    Da har jeg spilt ett par timer på NODE 2i og det er en klar forbedring i mine ører i forhold til forrige modell. Når absolutt ikke opp til Pioneer N-70AE men kunne ha levd godt med den.
    Beste lyden jeg har hørt fra Tidal MQA plater. Bedre enn både Pro-ject og Mytek Dac,ene jeg har prøvd.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Da har jeg spilt ett par timer på NODE 2i og det er en klar forbedring i mine ører i forhold til forrige modell. Når absolutt ikke opp til Pioneer N-70AE men kunne ha levd godt med den.
    Beste lyden jeg har hørt fra Tidal MQA plater. Bedre enn både Pro-ject og Mytek Dac,ene jeg har prøvd.
    Bruker du den som transport eller kjører du analogt ut inn i en forsterker?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Testet begge deler, med MQA fra Tidal er det best med analogt inn i forsterker. Med spilling fra ROON blir lyden best med digitalt inn i Pioneer N-70AE.

    Da har jeg spilt ett par timer på NODE 2i og det er en klar forbedring i mine ører i forhold til forrige modell. Når absolutt ikke opp til Pioneer N-70AE men kunne ha levd godt med den.
    Beste lyden jeg har hørt fra Tidal MQA plater. Bedre enn både Pro-ject og Mytek Dac,ene jeg har prøvd.
    Bruker du den som transport eller kjører du analogt ut inn i en forsterker?
     
    Sist redigert av en moderator:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hva er forskjellen på node 2 og node 2i?
    Trodde bare det var airplay2, toveis blåtann og 2 bånds wifi.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg var totalt uforberedt på hva som skjulte jeg i NODE2i. Lydmessig oppfatter jeg denne som mer dissekerende og spennende en alle andre streamere jeg har hatt i hus. All "ull" er barbert vekk og den har suverene dynamiske egenskaper.
    Bruker denne sammen med Benchmark DAC3. En utmerket kombinasjon. Node2i har løftet DAC3 ytterligere ett hakk opp.

    Er veldig glad for at jeg tok sjansen på denne streameren. Det hele skulle bare være en test. Tenkte den var for billig.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg var totalt uforberedt på hva som skjulte jeg i NODE2i. Lydmessig oppfatter jeg denne som mer dissekerende og spennende en alle andre streamere jeg har hatt i hus. All "ull" er barbert vekk og den har suverene dynamiske egenskaper.
    Bruker denne sammen med Benchmark DAC3. En utmerket kombinasjon. Node2i har løftet DAC3 ytterligere ett hakk opp.

    Er veldig glad for at jeg tok sjansen på denne streameren. Det hele skulle bare være en test. Tenkte den var for billig.
    Hehe, jeg ler her, av meg selv, har en uåpnet Node 1 liggende, bruker AirExpress men vurderer "rette streamer" når jeg finner ut hva som er rett, og har tenkt det samme som deg at disse Blusesound greiene må være for billig - koster halvt hundre tusen mer de man sikler på...

    Jeg kjører Benchmark DAC 2, forresten, tror den du har og forsterkerne deres (som jeg hadde, men solgte som uåpnet pga. kjøp av aktive høyttalere), tilhører den desiderte elite av utstyr. Men ser pinglete og lite high-end aktig, koster sikkert også for lite for mange ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Spennende å høre Zerostat. Husker jeg feil, eller hadde ikke du en node 2? Oppgradert til 2i?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Spennende å høre Zerostat. Husker jeg feil, eller hadde ikke du en node 2? Oppgradert til 2i?
    Interessant dersom noen har erfaringer med både Node 2 og Node 2i, og om det faktisk er noen forskjeller i lydkvalitet på de.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bruker den kun som streamer i et kablet nettverk. Ifølge Google er det Wi-Fi egenskapene og noe Apple greier som det er endret på. Samme DAC også, uten at det betyr noe for meg. Men det hadde vært interessant å få feedback på om det er bedre lyd hvis den kun brukes som streamer. Liker forøvrig brukergrensesnittet og stabiliteten i Bluesoundappen. Dette er en billig streamer som jeg synes gir mye for pengene.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Spennende å høre Zerostat. Husker jeg feil, eller hadde ikke du en node 2? Oppgradert til 2i?
    Interessant dersom noen har erfaringer med både Node 2 og Node 2i, og om det faktisk er noen forskjeller i lydkvalitet på de.
    Ja, jeg oppgraderte til "i" versjonen. Brukt via DAC'en er den ganske mye bedre. Enkelt å høre uten at jeg vil komme med detaljer om dette. Jeg bruker Benchmark DAC3 som er ganske mye bedre igjen. "i" støtter 5Ghz wi-fi. Hadde dem ikke side om side, men syns å huske at mellomtonen ble noe klarere og at ting er mer dynamisk og åpent bakover. Mer fokus-tyngde i tillegg. Mindre "transistorhvit" i lyden. Vanskelig å beskrive dette.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har tenkt litt på et dedikert CD-drivverk i det siste, men etter å ha lest litt her inne begynner jeg å helle mot at en slags harddiskbasert løsning via DAC'en jeg allerede har kan være en vel så god løsning. Ble derfor temmelig skuffet når jeg så at Bluesound VAULT 2i bare har vanlig HDD, og ikke SSD som sitter i det meste annet som av nyere dato. Dang. Hvis denne hadde hatt SSD hadde det jo vært helt genialt til den prisen, med mulighet for ripping direkte rett til en 2 TB harddisk.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Min Node2i gikk i retur på angreretten, den holdt mål og hadde egentlig bestemt meg for å selge Pioneer N-70AE og beholde Node,n. Men da jeg lagde annonsen og resatte
    Pioneer til fabrikkinnstillinger dukket det opp varsel om ny oppdatering i displayet og etter en del minutter hadde den støtte for MQA og bedre lyd. Master filer på Tidal ble vesentlig bedre på pioneeren enn på Node 2i så da slettet jeg annonsen før den var ferdig og leverte tilbake Node 2i.
    Men Node 2i er det beste jeg har hørt under 10,000.- og har hørt verre til ennu større summer.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hvordan har du lyttet til node2i? Dac/pre...
    Min auralic aries femto ble danket ut. Spesielt ifm oppløsning oppover og på mellontonedynamikk.
    Bruker benchmark dac3 og prima luna.

    Sorry OT.
    PL Dialogue med el34 er match til dine nye 30.1. (det blir mye harpiks fra 30.1 uten rør IMO.)
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Node 2i rett i forsterkeren og gjennom ekstern dac. Best igjennom ekstern dac på alt utenom Tidal Masters. Men da Pioneer fikk MQA støtte her om dagen var det ingen fortrinn igjen til Node 2i. Men som sagt så er node 2i noe av det absolutt bedre på markedet.

    Hva mener du med harpiks uten rør ? Det er jo en seigtflytende blanding av terpener, fenylpropanoider og gummistoffer som utsondres fra sårflater på trær og stivner i kontakt med luft.


    Hvordan har du lyttet til node2i? Dac/pre...
    Min auralic aries femto ble danket ut. Spesielt ifm oppløsning oppover og på mellontonedynamikk.
    Bruker benchmark dac3 og prima luna.

    Sorry OT.
    PL Dialogue med el34 er match til dine nye 30.1. (det blir mye harpiks fra 30.1 uten rør IMO.)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Sitter og forbanner meg over egen udugelighet når det kommer til å koble opp node 2i på min wifi. Den nekter. Føler jeg har prøvd alt. Men den detter liksom tilbake på at den vil koble seg opp på nettet til en nabo. Rett som det er kommer det opp "congratulations, you`ve connected to wi-fi" eller lign etter at jeg har tastet inn router og passord, men den nekter å funke.. Noen som vet? Kunne evt benyttet meg av 5ghz som node 2i har også. Da ville den evt holde seg unna andre nett enn mitt også..
     
    X

    X186841

    Gjest
    Koblet til nettverket med ledning, oppdaterte programvaren og gikk så inn på webgrensesnittet og koblet opp trådløst. Brukte 5 GHz
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har koblet til med ledning. Altså kablet bluesound eller kablet mac? Hvilken programvare?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Brukte nettverkstilkobling med ledning og oppdaterte firmwaren i node, når den var ferdig oppdatert hadde jeg fortsatt nettverksledningen tilkoblet og logget på adressen noden hadde fått tildelt med nettleseren på iMac, kommer da inn på en meny der man kan legge inn trådløst nettverk. Når det var gjort slo jeg av noden og trakk ut nettverksledningen og siden gikk den stabilt på trådløst nettverk.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    1 time med hifiklubben på support nå, så her er det noe rart! :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Høyst sannsynlig feil på node`n, evt at den har gått i lås. Den lyser blått hele tiden selv om den ikke har nett. Har testet re-setting and the works, men ikke mulig å få den til å samarbeide. Takker dog for hjelp!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Måtte 5 forsøk til før min ville resette seg til fabrikk innstillinger, funket tilslutt selvom jeg gjorde det samme hver gang
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Måtte 5 forsøk til før min ville resette seg til fabrikk innstillinger, funket tilslutt selvom jeg gjorde det samme hver gang
    Oi! Tar den med til en kompis og prøver hos han i morgen, før jeg drar til Hifiklubben..
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Havde Devialet for et stykke tid tilbage, og Havde denne koblet op over WiFi 2,4 båndet med bra rigtig bra signal styrke, med egenligt bra resutat rent lydmessig.
    Men på Wi-Fi overvåkning programmet, så jeg at der til tider var forholdsvis stor trafikk på de 11 tilgjengelige bånd, og en del overlapping mellem brukerne, samt noglen ultra høje pick der vedvarende kom ind med forholdsvis korte tids intervaller.

    Alt i alt, blev det vurdert at eliminere den mulighet, for en eventuel lydmessig degradering dette kansje kunne bevirke, og der blev således trukket et net kabal frem til stereo benken, og har ikke set mig tilbage siden.

    Det er klart at en streamer m 5 G bånd , er en bedre løsning end at benytte 2,4G båndet, da det er lettere at finde et ubenytte fri bånd at benytte for Wi-Fi-produktet.

    Solgte Devialet og trengte da en Streamer, og da købte jeg faktisk Node2 lidt tilfeldig i påvent, grundet usikkerhet på hva og hvilken av de andre dyrere løsninger på markedet det var lurt at gå for.

    Har aldrig hørt Node2 over Wifi forbindelse, og har heller aldrig benyttet den innbygde Dac, så jeg har ingen peiling på lydkvaliteten av node 2, som den opringelige er tenkt benyttet.

    Har derimod, benytte den m Kablet net tilslutning og koaisial kablet direkte til diverse Dac, med så bra resutat at andre løsninger i realiteten aldrig er blevet aktuel.
    På ren CD kvalitet har jeg bedre lyd på Accuphase avspilleren i 50 kilo klassen, end hva som oppnås m Node 2 og Accuphase dac 50 kredsløbs kortet, med forskellen er ikke større end at jeg aldrig har fået taget mig sammen til at prøve at koble Node2 til accuphase CD avspilleren for at se om det er der, forskellen ligger.

    Mit spørsmål: er der nogen som har sjekket om der er lydmessig forskel på Node2 og Node2i når disse benyttes med extern dac med kablet net tilslutning?

    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn