BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.950
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Dylan-cover skiva er kuler og krutt :cool: 🎶
    Enig.👍🙂
    Det kunne man muligens si om Cat Power generelt.
    Dame som legger sjela si i alt hun gjør.🥰

Noe som er morsomt er at albumet inneholder nøyaktig setlista Dylan gjorde på din såkalte "Judas konsert" i 1966, hvor han gikk elektrisk etter halve showet. De konservative blant "Folk -folket" så på det som et svik ,da de mente at ekte musikk skulle framføres akustisk. Dylan ga f. 😊😎

Anbefaler denne filmen til de interesserte som ikke har sett den:

Her får man bl a se oppstyret en elektrisk gitar kunne lage.

Vegard0

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    645
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Fin versjon og Nordby er flink.
    Kanskje litt for flinkis etter min smak, slik at det blir fint og høre på men mindre nerve. Men altså en smakssak.
    Den aller første innspillingen med Johnny Mathis er også "pen", og nærme det man kan kalle sviskegrøt.:

Bowie-versjonen har vel alle hørt, og i mine ører er det den beste jeg kjenner til.
    Ingen hemmelighet at jeg er fan av Cat Power og hennes utgave er etter min mening av de bedre:
    Vis vedlegget 1165476
    Vis vedlegget 1165477

Forøvrig et album som er verdt å lytte til, hennes "Covers". Hun er en av få som klarer å få fram nye sider og uttrykk fra andres sanger. Nesten en slags spesialist som aldri faller i klisjèsuppa.
    Vis vedlegget 1165475
    Har vært på noen konserter med henne. Sist gang i Stavanger konserthus når hun var på Sings Dylan turneen. En favoritt her i huset også.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.036
    Pussig.... Satt på Guiden i går og mimret om historien da Ginger Baker for tipper 30 ish år siden ,via NSB, entret verdens navle (Moelv:eek:) for å spille på "byens" storstue (Cafe' 108) :ROFLMAO::cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.950
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pussig.... Satt på Guiden i går og mimret om historien da Ginger Baker for tipper 30 ish år siden ,via NSB, entret verdens navle (Moelv:eek:) for å spille på "byens" storstue (Cafe' 108) :ROFLMAO::cool:
    Fantastisk! I "Mølf"😉
    Urolig hvilk musikere de har fått til å opptre der på 108 gjennom tidene. Har vært der noen få ganger sjøl, men ikke så mange som deg K.🙂
    Utvilsomt en av de beste, Baker.
    Bakgrunn i jazz Jeg har sagt det før.
    Ginger Baker slår ikke trommer.
    Han spiller trommer.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.487
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Cat power /Chan gjør mye flott imidlertid hadde jeg høye forventninger til Cat tolker Dylan konserten i fjor, & må innrømme at det tok litt tid før det ble skikkelig fyr i peisen og hun følte seg komfortabel`` men etter den reisen hun har hatt så har hun sitt å stri med hun også,& bærer nok litt preg av det nå i senere tid,med det sagt jeg føler virkelig med hun da jeg selv har endel erfaring av hvordan Ptsd & lign kan være hemmende til tider, hun er en tøff dame oppi alt :giggle: jeg må si at jeg kunne godt tenke meg på den kommende The Greatest da hadde det nok ei tåre sprungig 😅🎶 imo så føler jeg ofte at konserter av hennes karakter fungerer nesten best på Sentrum Scene, forrige gang var det Oslo konserthus
    ønsker fortsatt ei trivelig helg:giggle:🎶 mvh Ivan

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.950
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Cat power /Chan gjør mye flott imidlertid hadde jeg høye forventninger til Cat tolker Dylan konserten i fjor, & må innrømme at det tok litt tid før det ble skikkelig fyr i peisen og hun følte seg komfortabel`` men etter den reisen hun har hatt så har hun sitt å stri med hun også,& bærer nok litt preg av det nå i senere tid,med det sagt jeg føler virkelig med hun da jeg selv har endel erfaring av hvordan Ptsd & lign kan være hemmende til tider, hun er en tøff dame oppi alt :giggle: jeg må si at jeg kunne godt tenke meg på den kommende The Greatest da hadde det nok ei tåre sprungig 😅🎶 imo så føler jeg ofte at konserter av hennes karakter fungerer nesten best på Sentrum Scene, forrige gang var det Oslo konserthus
    ønsker fortsatt ei trivelig helg:giggle:🎶 mvh Ivan
    Hadde dessverre ikke mulighet for å se henne sist i Oslo konserthus. Takk for innspillet.👍🙂
    For min del synes jeg Sentrum Scene er best nesten samme hvem det er. Stort nok til at det blir trøkk og stemning og samtidig har man mulighet til å se og høre godt uten å stå og glo opp på en storskjerm.
    Jason Isbell har skjønt det. Han kunne visstnok spilt en (1) konsert i Spektrum sist han og bandet var i Oslo, men ba i stedet om to kvelder på Sentrum Scene.
    Ikke akkurat lettjente penger.
    Da strekker man seg så det står respekt av det!

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    5.487
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja husker du nevnte det om Isbell 😊Står cred for de som velger en mindre scene som sentrum ja der de får mer koll på lyden🤩& enig akk passe stort til at de får til riktig perspektiv på det meste av songwrider indie/folk olign så fremt man ikke drar frem Rammstein der 😅 men nå tilhører nok jeg også mer i leiern intim konsert" der jeg føler jeg får mye bedre kontakt med artisten, samme går igjen i lokale kulturhuset Ælvespeilet i foajeen der det er store glass flater og alt som skal tilsti at det skulle låte som knust glass er faktisk der jeg trives best 😊🎶syns du da skal gi Cat en sjangs neste år om muligheten byr seg 🤗

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn