Enig.Den Dylan-cover skiva er kuler og krutt![]()
![]()
Har vært på noen konserter med henne. Sist gang i Stavanger konserthus når hun var på Sings Dylan turneen. En favoritt her i huset også.Fin versjon og Nordby er flink.
Kanskje litt for flinkis etter min smak, slik at det blir fint og høre på men mindre nerve. Men altså en smakssak.
Den aller første innspillingen med Johnny Mathis er også "pen", og nærme det man kan kalle sviskegrøt.:
Bowie-versjonen har vel alle hørt, og i mine ører er det den beste jeg kjenner til.
Ingen hemmelighet at jeg er fan av Cat Power og hennes utgave er etter min mening av de bedre:
Vis vedlegget 1165476
Vis vedlegget 1165477
Forøvrig et album som er verdt å lytte til, hennes "Covers". Hun er en av få som klarer å få fram nye sider og uttrykk fra andres sanger. Nesten en slags spesialist som aldri faller i klisjèsuppa.
Vis vedlegget 1165475
God artist.Har vært på noen konserter med henne. Sist gang i Stavanger konserthus når hun var på Sings Dylan turneen. En favoritt her i huset også.
Blir solgt ut dette.Det var nytt for meg. Her må det sjekkes i kalenderen. Takk for tips!
Fantastisk! I "Mølf"Pussig.... Satt på Guiden i går og mimret om historien da Ginger Baker for tipper 30 ish år siden ,via NSB, entret verdens navle (Moelv) for å spille på "byens" storstue (Cafe' 108)
![]()
Hadde dessverre ikke mulighet for å se henne sist i Oslo konserthus. Takk for innspillet.Cat power /Chan gjør mye flott imidlertid hadde jeg høye forventninger til Cat tolker Dylan konserten i fjor, & må innrømme at det tok litt tid før det ble skikkelig fyr i peisen og hun følte seg komfortabel`` men etter den reisen hun har hatt så har hun sitt å stri med hun også,& bærer nok litt preg av det nå i senere tid,med det sagt jeg føler virkelig med hun da jeg selv har endel erfaring av hvordan Ptsd & lign kan være hemmende til tider, hun er en tøff dame oppi altjeg må si at jeg kunne godt tenke meg på den kommende The Greatest da hadde det nok ei tåre sprungig
imo så føler jeg ofte at konserter av hennes karakter fungerer nesten best på Sentrum Scene, forrige gang var det Oslo konserthus
ønsker fortsatt ei trivelig helgmvh Ivan