BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen flere som også ble hørt på messa :
    Vis vedlegget 852697
    Vis vedlegget 852696

    Folk spør ofte hva som blir spilt her og der, og selvsagt bør den som holder demo opplyse om dette.
    Hvis man har Shazam er man mer sjølhjulpen, og kan finne låtene fram igjen og glede seg over hvor godt det låter hjemme også. 😊
    Shazam er bra. Man kan tom nynne seg frem til info, vaffal hvis du har like god stemme som meg, og det skal ikke mye til.

    Og god morgen, blues😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Shazam er bra. Man kan tom nynne seg frem til info, vaffal hvis du har like god stemme som meg, og det skal ikke mye til.

    Og god morgen, blues😊
    Good morning C!
    -så vidt jeg hilste på bror din på lørdag, men du hadde sikkert noe annet fore?😊

    Jeg håper det blir en ny spennende messe litt nærmere deg i mars -23.

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Good morning C!
    -så vidt jeg hilste på bror din på lørdag, men du hadde sikkert noe annet fore?😊

    Jeg håper det blir en ny spennende messe litt nærmere deg i mars -23.

    Ja, det var føkkt for min del. Først var det fotballturnering med yngste gutten, deretter jubileumskonsert med korpset med eldste gutten. Utgjort! :(
    Kunne tatt en liten tur søndag, men da hadde jo de fleste bekjente allerede forlatt åstedet. Som de fleste, så drar jeg på slike messer mest for det sosiale, men også for å skaffe meg krutt til å uttale meg bastant om diverse produkter senere!:geek:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Etter inspirasjon fra @_RoDa_, ser dere nedenfor noen av favorittene som ble spilt på messa sist helg. Det er brukt shazam, men dere får lete det opp sjøl. (ingen ferdig liste)
    Det er ikke rett cover på den korrekte versjon av Tanita Tikaram. Det ligger flere på Tidal, så dere hører hvem som er den riktige (?) 🙊😊
    Anbefaler særlig Ole Staveteig /Paus som ble spilt på rommet med Dayne i Horten.
    Helt nytt bekjentskap for meg, men det er en kar som kan handtere en Strato! 😊
    Hepp!
    Vet ikke helt hva du mente angående Tanita, og jeg fant ikke det Arizona-klassiske.
    Men jeg har da i det minste oppdatert spillelisten (din slappkuk) :D :D :D

    Hyl ut om du finner det andre, så kan jeg redigere listen (y)

    https://tidal.com/browse/playlist/523ab738-b1b7-4d21-8aa7-c7c0217c38e3

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg håper det blir en ny spennende messe litt nærmere deg i mars -23.

    «Dum» dato, da det er et annet arrangement med høyere pri den helgen - om da ikke været skulle slå seg helt vrang.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hedmarksgeriljaen på plass i Gøteborg.
    Vi har tjuvstartet og hørt fantastisk god lyd hos Marten i deres egne lokaler. (Ikke på messa)
    De tok velvillig i mot oss til tross for at man egentlig må booke tid. Vi hadde flaks ettersom greiene var varmet opp før et kundebesøk. O du helige jul!!! 😇
    Jeg har tidligere hatt en oppfatning av at Marten har vært litt mye "på" for min smak.
    Her har alt gått i riktig retning.
    Ikke spør hva dette koster.
    Spør heller om hvordan det er mulig. 😆

    IMG_20220930_171446.jpg

    Svanå-behandlet digert rom.
    RBN tar bilde av meg som tar bilde av han.🤪
    Tror høyttalerne heter Statement.
    IMG_20220930_171540.jpg

    IMG_20220930_131009.jpg

    IMG_20220930_130441.jpg

    Marten mono, ikke lenger i produksjon /salg.
    MSB
    IMG_20220930_130459.jpg


    MSB


    IMG_20220930_131026.jpg


    Reed🤩
    IMG_20220930_171725.jpg

    IMG_20220930_131159.jpg

    Aurora Vida supreme phonoforsterker.
    IMG_20220930_131117.jpg

    Reed tp5
    IMG_20220930_130805.jpg


    Ringsakergutta og den ene av brødrene Olofson som står bak Marten design.
    IMG_20220930_130359.jpg

    Dette begynte bra.👌
    God helg til alle der hjemme,
    -og dere ute på havet. 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Herlig, @bluesbreaker 👍👍
    Synes alltid storMarten har vært myke og fine, spes til fra millionen og oppover.
    De billigere, submillion som de også kalles, kan være mer på og mot det mindre tilgivende.
    syns eg

    Kos dere
    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hørt de rakkerne i Belgia (eller kan det ha vært forrige modell). Står fremdeles langt fremme i hjernebarken.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Messias beste lyd, er vel kåret FØR den åpner😅😱😇 Marten har def. fått til noe med sine nye serier kontra de eldre imo (ja, elektronikken er hentet fra øverste hylle🤞) Etter en svært hyggelig kveld med innlandsmobben, med mye (mer enn nok) krydderbrenvin OG svært god mat- entres kjeller'n for en kaffe og cognac før tornerosesøvn, frokost og kafé før eventet endelig et i gang👍 Svært god start på dette oppholdet imo👌😎
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Herlig, @bluesbreaker 👍👍
    Synes alltid storMarten har vært myke og fine, spes til fra millionen og oppover.
    De billigere, submillion som de også kalles, kan være mer på og mot det mindre tilgivende.
    syns eg

    Kos dere
    mvh
    Takk, - vi koser oss. 🥰
    Her er det umåtelig god stemning. 😆

    Vi hørte på submillionen også. 😊 (høyttalere)
    Mingus Quintet Statement..
    IMG_20221001_023741.jpg

    Mye samme karakter på lyden men mindre format. MSB monotrinn og DAC.
    Lyden var egentlig ikke noe å diskutere.
    Alle var enige om at "det satt", fra første tone. Dette var meget godt balansert og det spilte supert sjøl om anlegget står i foajeen der du går inn til Marten.
    Altså ikke i et rom som det er gjort veldig mye slik som det større anlegget nevnt før. Høy prisklasse, men det leverer. 👍

    Konstruktør/designer, - hyggelige Leif Morten Olofson :
    IMG_20220930_125928.jpg


    Flott utførelse på høyttalerne.
    IMG_20220930_130015.jpg


    IMG_20220930_131549.jpg

    IMG_20220930_130042.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er hjemme igjen etter å ha tilbragt helga på messa i Gøteborg. Jeg er full av inntrykk og inspirasjon. Det er virkelig verdt å ta turen for slike opplevelser.
    Man får snudd opp ned på en del oppfatninger man har om lyd og utstyr ved å oppleve eller reoppleve sakene under andre betingelser.
    Veldig mye bra lyd, - egentlig ikke så mye som låter dårlig her.

    Takk til gjengen fra Hedmarken for godt selskap og mye moro. @RBN, @kwil, @Trondmeg, Tom, Truls og Aksel (som hang med innlendingene.) Det var også artig å treffe @HasseBasse, @Grumpy, @Powerpoint og resten av OVK-fraksjonen. 👌

    Lydmessige inntrykk er mange, og hodet blir kanskje litt fullt etterhvert.
    Noen personlige favoritter får man likevel. Særlig etter en "Second opinion" på dag 2.
    Anleggene er nokså forskjellige, og ulikt det jeg har hjemme sjøl. Jeg liker å tenke at jeg ikke er sneversynt og forutinntatt, men det er mulig jeg bare er en vinglepetter. 😋😊

    QLN Prestige 5 låt fabelaktig på Vinnie Rossi Brama integrert amp og Innous streamer+Merason DAC1.
    "Sladd" på HiFi Consult holdt en informativ og artig demo med mye forskjellig og god musikk.
    IMG_20221002_122705.jpg

    IMG_20221002_125227.jpg

    IMG_20221002_121641.jpg


    Avantgarde TrioG3. Nærmere konserthuset kommer du vel nesten ikke. (?)
    IMG_20221001_155416.jpg

    Systemet :
    IMG_20221001_163512.jpg
    IMG_20221001_154949.jpg


    Audiovector med Accuphase.
    Frisk og fin lyd uten at det ble masete.
    Tror Accuphase og disse Audiovectorhøyttalerne må være knallmatch.
    IMG_20221001_124104.jpg

    IMG_20221002_075810.jpg


    YG med Moon, Brinckmann og Lyra Atlas Lambda. WOW!
    IMG_20221001_132644.jpg

    IMG_20221001_132637.jpg


    I hvert fall på to av disse rommene fikk jeg en helt annen oppfatning enn jeg tidligere har hatt av hva noen av merkene presterer.
    Dessuten begynner digital lyd å bli veldig, veldig bra.
    Jeg er litt forsiktig med å rangere her, men hadde valgt anlegget med YG hvis jeg stod foran det utopiske valget. 😊

    Alle disse systemene låter nokså forskjellig, men samtlige fikk meg til å sitte lenge i rommet og ha lyst til å høre mer, mer, mer...
    Tipp-topp-tur. 👍😊
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye fine bilder som gir godt inntrykk av messa @bluesbreaker (tenker også på de du har lagt ut i messetråden). Ser ut at dere hygget dere med god mat, drikke og sosialisering som minst er halve moroa! Ang. Avantgarde så har jeg hørt de på flere messer (senest i München) og demos og jeg har vel aldri hørt de spille dårlig! Hadde jeg hatt plass så hadde det merket stått høyt på lista!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye fine bilder som gir godt inntrykk av messa @bluesbreaker (tenker også på de du har lagt ut i messetråden). Ser ut at dere hygget dere med mat og drikke og sosialisering som minst er halve moroa! Ang. Avantgarde så har jeg hørt de på flere messer (senest i München) og demos og jeg har vel aldri hørt de spille dårlig! Hadde jeg hatt plass så hadde det merket stått høyt på lista!
    Nå er de dessuten aktivt forsterket med Itron innebygd. Det er tydelig at det gjør noe bra.
    Tidligere har jeg vært litt fornøyd etter en halvtimes tid i et demolokale med Avantgarde, for jeg har syntes lyden har vært FOR mye "på" . Hadde ikke den oppfatningen nå, men selvsagt er ikke dette "fløyelsgrøt" . 😊
    Takk for hyggelig tilbakemelding. 👍
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint du deler inntrykk. At du tilkjennegir at horn faktisk kan gjøre mye rett er spennende tanker fra deg. Synd det skal koste en bedre el-bil, men slik er det jo bare. Fine bilder og, takk blues :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fint du deler inntrykk. At du tilkjennegir at horn faktisk kan gjøre mye rett er spennende tanker fra deg. Synd det skal koste en bedre el-bil, men slik er det jo bare. Fine bilder og, takk blues :)
    Takk. Jeg har da aldri vært fanatiker. 😆
    Vil likevel ikke ha horn i stua mi, men ser absolutt at det er mulig å skape mye realisme og moro med slike konstruksjoner.
    Skal man lytte lenge, er nok andre ting å foretrekke for min del.

    Hvorfor skal man hele tida sammenligne med bil?
    Det finnes da nok av biler som heller ikke er oppnåelig for folk med vanlig inntekt. 🙃
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hmm... kjenner noen som for noen år side sa akkurat det samme, men hva skjedde...

    F.eks kom en kollega (rett over 50) tilbake etter ferien i sommer og lurte på om han ikke skulle... - og det endte med å melde seg på teori og kjøretimer - og brått var også en ny HD på vei fra Belgia 😁. Så i høst har jeg hatt mine første turer med L på ryggen og "lekt" kjørelærer.
    Pga storpågang på oppkjøring så rekker han ikke det i år, men teoriprøven fikk han unna i forrige uke.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det virker som det folk er mest interessert i her på Hifisentralen er bil, motorsykkel og bransjedamer på hifimesser. 🙊
    Jeg har ikke greie på noe av dette, så jeg må komme meg tilbake på eget track...😎

    Vi var som nevnt på Bengans.
    Kjøpte 2 "vinyler" som ungdommen sier. 😊

    IMG_20221003_133344.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice! Selv om jeg naturlig nok heller ville nappet med meg årets utgivelse fra, Wilco 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nice! Selv om jeg naturlig nok heller ville nappet med meg årets utgivelse fra, Wilco 😊
    Jeg skal da vel for faen ha den, men klarer du å oppdrive den på vinyl pr dags dato skal jeg gullforgylle deg! 😆

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skal da vel for faen ha den, men klarer du å oppdrive den på vinyl pr dags dato skal jeg gullforgylle deg! 😆

    Har hørt det skal gjøres tilgjengelig et lite eksklusivt opplag i Warszawa i slutten av måneden 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    You fix.🙏👍😊
    Det kommer nok, men også platebransjen sliter med logistikk og supply-problemer, så vi får streame så lenge.
    Dette er jo nærmest køntri.
    Jeg har jo sagt i mange år at før eller senere ender vi opp med rørforsterker og køntri.
    Fryktelig dumt du skal selge din nå som du nærmer deg målet! 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    You fix.🙏👍😊
    Det kommer nok, men også platebransjen sliter med logistikk og supply-problemer, så vi får streame så lenge.
    Dette er jo nærmest køntri.
    Jeg har jo sagt i mange år at før eller senere ender vi opp med rørforsterker og køntri.
    Fryktelig dumt du skal selge din nå som du nærmer deg målet! 😆
    Vi kunne nok kverulert lenge om forskjellen på køntri og americana 😄 Rørforsterkeren står nå her ennå, men det blir for upraktisk med kabelasje og slikt (når Ayre transen får frem det beste fra begge verdener 😊). Nei, ender nok opp med slumreteppe, Ayre og hard-bop 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn