BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mandag igjen.
    Tenk over hvor heldig du er, som ikke sitter i buret ! 🙈
    IMG_20220916_102054.jpg




    Formiddagsmusikk her i huset er heller sjelden. Det er som regel kvelds og nattetid som er beste tida for meg. Et unntak i dag. - Med kaffe!
    f2a00f493ee2bc14ae1c2002ae247ae0.jpg
    😊

    Streaming er supert. Ny musikk i god gjengivelse er der med en gang!
    Nå f eks, den mye omtalte remiksen av Pink Floyds Animals. Det blir nok vinylkjøp, men inntil videre er ikke dette dårlig med Tidal og Lumin.

    Det morsomste med streaming, er for meg å gå på "Oppdagelsesferd".
    Jeg er veldig begeistret for Pentangle.
    Britisk 60-70 talls folk, vise, jazz, vokalmusikk, slæsh:-"umulig å plassere i bås" . 🤔
    Bert Jansch og John Renbourn spilte begge i Pentangle. Her har vi altså to av tidenes beste på akustisk gitar i samme band.
    Jacqui McShee`s stemme er aldri til å ta feil av. Bandet er helt spesielt. Samtlige er i toppklasse på akustiske instrumenter.


    Hvis du er nysgjerrig, prøv gjerne albumet som heter The Pentangle.
    Det er å få på en repress fra Music on Vinyl til +- 300 kr. Den låter utrolig bra. 🙂

    Det er nok en del som samler vinyl av Pentangle.
    For noen år siden var jeg innom ei platesjappe på Söder i Stockholm. "Som vanlig", så jeg etter en del av de platene jeg synes jeg mangler. I butikken var det et fabelaktig utvalg, men ikke ei eneste plate med Pentangle. Jeg nevnte dette for innehaver som fortalte at veldig mye av europeiske Pentangle-plater ble solgt til Japan. De betalte godt.
    De fleste innspillinger med disse låter dessuten veldig bra, særlig mht alder på opptak. Det er her streaming via Tidal er gull.
    Her finner jeg bl a en Oslokonsert innspilt av NRK , og mer skal det ikke til før man føler litt happiness. 😊

    IMG_20220915_223755.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fin stemning i bluestråden 😊
    Den mye omtalte remiksen, er den fra 2018?
    Ble litt undrende til om den har vært talt om i fire år, eller om noe har skjedd som gjør at den tales om nå?

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin stemning i bluestråden 😊
    Den mye omtalte remiksen, er den fra 2018?
    Ble litt undrende til om den har vært talt om i fire år, eller om noe har skjedd som gjør at den tales om nå?

    mvh
    Takk for det.🥰
    Det er vel først nå Gilmour og Rogers klarer å få gitt ut 2018 miksen uten å drepe hverandre først (?)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synd at vi ikke fikk hilst face to face! En veldig bra konsert👏😊
    Det skjer nok snart. Det blir nærmere og nærmere. 😆

    Los Straitjackets skuffet ikke. 😊
    IMG_20220923_170445.jpg

    IMG_20220923_170733.jpg


    IMG_20220923_171050.jpg

    IMG_20220923_170903.jpg


    De opptrer alltid iført masker som mexicanske fribrytere bruker.
    Bortsett fra å spille backing for Lowe kan det ligne en del på The Ventures. Mye gitarlyd og litt sånn surfestyle.

    Nick Lowe synger fremdeles bra, og har fortsatt både stil og humor i bøtter og spann.
    Han gjorde både gammelt og nytt fra "Heart of The City" , "Cruel to be kind" , "I knew the bride (when she used to Rock'n Roll)" , "Half a boy - half a man" til nyere sanger som "Whats Wrong with Peace love and understanding" og "Trombone".
    Og mange flere. Han ble klappa opp igjen på scena to ganger. Fin kveld. 😊
    IMG_20220923_170131.jpg


    IMG_20220923_172600.jpg

    God helg. 😊
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det er godt det ikke står skrevet HFS i panna på oss. 😆
    Dog. Tatovering i nakken kunne vært et nyttig hjelpemiddel. Særlig for meg som pleier å stå litt bak og ut på siden i salen og ser rett i baksiden av et teppe av gubbehelvete.

    Men seriøst, det var jo en sal full av oss gamle gubber, hvem vil vel bruke til å studere oss nærmere når Nick Lowe er på scenen?
    Jeg var helt fornøyd jeg, over at det var så få distraherende sexy babes tilstede?

    Eller var det det?
    Noen ganger blir man så dradd inn/så oppslukt at ingenting kan distrahere.:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dog. Tatovering i nakken kunne vært et nyttig hjelpemiddel. Særlig for meg som pleier å stå litt bak og ut på siden i salen og ser rett i baksiden av et teppe av gubbehelvete.

    Men seriøst, det var jo en sal full av oss gamle gubber, hvem vil vel bruke til å studere oss nærmere når Nick Lowe er på scenen?
    Jeg var helt fornøyd jeg, over at det var så få distraherende sexy babes tilstede?

    Eller var det det?
    Noen ganger blir man så dradd inn/så oppslukt at ingenting kan distrahere.:)
    Det var ganske få under 50 der.
    Du stod nok mellom meg og Finn Bjelke da skjønner jeg. 😊
    Alle damene (og så og si ingen menn) , var nok på Sentrum Scene og så Celeste Barber...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hifi Horten 2022.
    Kort oppsummert må jeg si at det var langt mellom lydmessige høydepunkt for meg.
    Selvsagt var det mye fint utstyr og gode anlegg, men lite som engasjerte meg til heftig begeistring.
    (Det skjer av og til. 😊)
    Jeg synes at noe av det som er stas på messe er å høre store kostbare anlegg som er et godt stykke over den divisjonen jeg sjøl spiller i. Det var lite av det i Horten i år, og jeg tror man må ha litt flere åpenbare trekkplastere for å holde interessen oppe framover.

    Ble en liten handel med Jorwed HiFi og Vinyl. Grace Jones; Warm Leatherette er et av de albumene som er spilt inn i Compass Point, Bahamas. Super-Reggae-duoen Sly & Robbie bidrar på produksjonen, og det låter så fett at det er hinsides. 😆
    IMG_20220925_154410.jpg


    Takker for hyggelig reisefølge (som vanlig😊) med @Trondmeg, @RBN, og @kwil.
    Dessuten trivelig å hilse på kjente og ukjente folk i godt humør. Himalaya Tandori leverte godt i år også. 😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Synes remixen av Animals er svært bra og bedre enn originalen. Hadde vært morsomt om det kom remix av WYWH og DSOTM også, men sånn som stemningen er mellom de to herrer er det vel lite sannsynlig. Ødelegger litt av gleden over PF musikken denne evigvarende kranglingen.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synes remixen av Animals er svært bra og bedre enn originalen. Hadde vært morsomt om det kom remix av WYWH og DSOTM også, men sånn som stemningen er mellom de to herrer er det vel lite sannsynlig. Ødelegger litt av gleden over PF musikken denne evigvarende kranglingen.
    Jeg er helt enig @Final ,selv om jeg bare har hørt fra Tidal.
    Jeg har ikke fått hentet min vinyutgave av Animals ennå, men i følge tilbakemeldinger på nettet skal den som du sier være bedre enn originalen lydmessig. Det som er av negativ kritikk går på at det nye mer friske og "shiny" lydbildet ikke passer så godt til albumets dystopiske innhold. At det på en måte ødelegger tristessen i stemningen.
    Jeg tror ikke hifi folket er så opptatt av den siden av saken.
    Tror også du kan ha rett mht WYWH og DSOTM.
    Man kan på en måte si at Gilmour og Waters har blitt fanget i sitt eget nett. De har laget triste historier og skildringer om fremmedgjøring og mismatch i menneskers kommunikasjon en hel mannsalder.
    Det har kommet mye fantastisk musikk ut av dette, men jeg må innrømme at jeg etter å ha hørt PF i så mange år kan få overdose.
    Gleder meg likevel til 2018 Animals på vinyl. 🙂
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke dumt å høre litt annet enn sitt eget anlegg i blant.
    Jeg er likevel fornøyd med lyden jeg har, og særlig musikkvalget. 😊

    Thinkerbell
    IMG_20220925_175402.jpg

    Nick Cave, No More Shall We Part.
    IMG_20220925_174942.jpg


    Det ble noen plater med hjem etter ukas Oslo-tur også. Bl. a. Angel Olsens Big Time.
    Utvilsomt et av årets beste album.
    Produsert av Jonathan Wilson, - noe jeg liker svært godt. Diger og klar lyd. 😊

    IMG_20220925_152253.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    De som liker 80-talls Miles Davis må høre dette.
    Ny plate med uutgitt materiale.
    Ganske lettfordøyelig til Miles Davis å være. Catchy, funky, nesten pop. 😊
    IMG_20220925_184802.jpg

    Med bl.a. Marcus Miller, Daryl Johnson, Mike Stern, John Scofield, John McLaughlin og en tidvis glitrende Davis. Ikke la deg skremme av at det står Bootleg Series på albumet. Dette låter godt. 😊
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er helt enig @Final ,selv om jeg bare har hørt fra Tidal.
    Jeg har ikke fått hentet min vinyutgave av Animals ennå, men i følge tilbakemeldinger på nettet skal den som du sier være bedre enn originalen lydmessig. Det som er av negativ kritikk går på at det nye mer friske og "shiny" lydbildet ikke passer så godt til albumets dystopiske innhold. At det på en måte ødelegger tristessen i stemningen.
    Jeg tror ikke hifi folket er så opptatt av den siden av saken.
    Tror også du kan ha rett mht WYWH og DSOTM.
    Man kan på en måte si at Gilmour og Rogers har blitt fanget i sitt eget nett. De har laget triste historier og skildringer om fremmedgjøring og mismatch i menneskers kommunikasjon en hel mannsalder.
    Det har kommet mye fantastisk musikk ut av dette, men jeg må innrømme at jeg etter å ha hørt PF i så mange år kan få overdose.
    Gleder meg likevel til 2018 Animals på vinyl. 🙂
    Ja, de har laget musikk som vil stå seg i historien. Den ydmykhet og godvilje de så treffende påpeker mangler hos maktmennesker og autoriteter, den ser de paradoksalt nok ut til å mangle selv.

    Jeg har kun hørt nye Animals på Spotify, og vinylmiksen kan være annerledes, men antagelig ikke så mye at vurderingen min endres. Var ikke klar over at remixen var kritisert for å låte for polert opp mot tristessen albumet uttrykker. Om noe, synes jeg faktisk den kommer bedre frem. Du får avgi dommen når vinylen er på spilleren.:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vinylmiksen virker å være i samme gata som stream-filene og oppleves som en totalrenovasjon - noe som har medført at den har fått en ny rennesanse. Husk at Animals ikke var en Abbey Roadproduksjon, men fra PF/Gilmour sitt "nye studio" i husbåten Astoria Brittania Row Studio. Nick Mason sa vel at Animals var den PF-skiva som hadde størst forbedringspotensiale - og det høres, synes nå jeg da 👀

    Edit: korrigert studioetter kraftig refs fra ptb 🐧 :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Eeh. Må nok korrigere det. Animals ble spilt inn i Brittania Row Studio, som PF hadde kjøpt. Gilmour kjøpte ikke husbåten før flere år senere :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har jo denne fra før, men klarte ikke å la utgaven fra Speakers Corner stå igjen på Big Dipper.

    IMG_20220925_223245.jpg

    IMG_20220925_223308.jpg

    Uansett utgave; hvis man har noen som helst interesse for blues, så skal man ha dette albumet.
    Jeg mener det er helt essensielt hvis man vil ha innsikt i musikkhistorien.
    Hendrix, Clapton, Bloomfield og Stevie Ray Vaughan var alle tungt inspirert av dette albumet.
    På plata spiller et kremlag, foruten King sjøl
    Steve Cropper, Donald "Duck" Dunn, Booker T, Isaac Hayes The Memphis Horns og noen til. 😎
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ..burde ha gjort research og ikke skrevet på gammel husk skjønner jeg, men poenget er innafor håper jeg :rolleyes:😊
    Har pløyd igjennom en del PF litteratur i sommer, så derav litt «fresh» memory på noe av deres historie.
    Var sikker på at det ikke var Astoria, men måtte allikevel google navnet på studioet :)
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    688
    Antall liker
    624
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Mandag igjen.
    Tenk over hvor heldig du er, som ikke sitter i buret ! 🙈
    Vis vedlegget 850194



    Formiddagsmusikk her i huset er heller sjelden. Det er som regel kvelds og nattetid som er beste tida for meg. Et unntak i dag. - Med kaffe!
    Vis vedlegget 850300 😊

    Streaming er supert. Ny musikk i god gjengivelse er der med en gang!
    Nå f eks, den mye omtalte remiksen av Pink Floyds Animals. Det blir nok vinylkjøp, men inntil videre er ikke dette dårlig med Tidal og Lumin.

    Det morsomste med streaming, er for meg å gå på "Oppdagelsesferd".
    Jeg er veldig begeistret for Pentangle.
    Britisk 60-70 talls folk, vise, jazz, vokalmusikk, slæsh:-"umulig å plassere i bås" . 🤔
    Bert Jansch og John Renbourn spilte begge i Pentangle. Her har vi altså to av tidenes beste på akustisk gitar i samme band.
    Jacqui McShee`s stemme er aldri til å ta feil av. Bandet er helt spesielt. Samtlige er i toppklasse på akustiske instrumenter.


    Hvis du er nysgjerrig, prøv gjerne albumet som heter The Pentangle.
    Det er å få på en repress fra Music on Vinyl til +- 300 kr. Den låter utrolig bra. 🙂

    Det er nok en del som samler vinyl av Pentangle.
    For noen år siden var jeg innom ei platesjappe på Söder i Stockholm. "Som vanlig", så jeg etter en del av de platene jeg synes jeg mangler. I butikken var det et fabelaktig utvalg, men ikke ei eneste plate med Pentangle. Jeg nevnte dette for innehaver som fortalte at veldig mye av europeiske Pentangle-plater ble solgt til Japan. De betalte godt.
    De fleste innspillinger med disse låter dessuten veldig bra, særlig mht alder på opptak. Det er her streaming via Tidal er gull.
    Her finner jeg bl a en Oslokonsert innspilt av NRK , og mer skal det ikke til før man føler litt happiness. 😊

    Vis vedlegget 850191
    «Will theCircle Be Unbroken» må jeg bare spille fra tid til annen, - for en stemme Jaquee har! Takk for en veldig hyggelig tråd.

    Ole G
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Etter inspirasjon fra @_RoDa_, ser dere nedenfor noen av favorittene som ble spilt på messa sist helg. Det er brukt shazam, men dere får lete det opp sjøl. (ingen ferdig liste)
    Det er ikke rett cover på den korrekte versjon av Tanita Tikaram. Det ligger flere på Tidal, så dere hører hvem som er den riktige (?) 🙊😊
    Anbefaler særlig Ole Staveteig /Paus som ble spilt på rommet med Dayne i Horten.
    Helt nytt bekjentskap for meg, men det er en kar som kan handtere en Strato! 😊
    Screenshot_20220927_215559_com.shazam.android.jpg

    Screenshot_20220927_215713_com.shazam.android.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen flere som også ble hørt på messa :
    Screenshot_20220928_091012_com.shazam.android.jpg

    Screenshot_20220928_091024_com.shazam.android.jpg


    Folk spør ofte hva som blir spilt her og der, og selvsagt bør den som holder demo opplyse om dette.
    Hvis man har Shazam er man mer sjølhjulpen, og kan finne låtene fram igjen og glede seg over hvor godt det låter hjemme også. 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn