BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke galt det der, men mangler litt den flyten til Gilmour.
    Ikke enig at det mangler noe som helst. (selvfølgelig! 😊) At du opplever mindre flyt kan være fordi du ikke har hørt det før. Gilmour spiller deilig, ingen tvil. Likevel ikke noe poeng at det skal høres ut som Gilmour. Brukte bare han som eksempel for at folk kunne begripe noe av det jeg mener.
    Nelson har en helt annen rigg. Råere, fetere lyd. Brukte Yamaha sg2000 på 70 tallet. Aldri sett et bilde av han med Stratocaster, men mye annet.
    Det beste med Nelson er særegenhet og kreativitet. Høyt verdsatt av mange musikere. Alt for lite kjent blant musikkinteresserte ellers. Han er en litt beskjeden type. Her er Nelson for noen år sida (2011)
    Det ser nesten ut som det er medlemmer av HiFi sentralen som utgjør publikum.
    Omtrent samme aldersgruppe og kjønnsfordeling. 😆
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tipset med Be Bop deluxe 😃
    Har snart hørt hele albumet, og det traff skikkelig, digger det!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt HiFi sentralen er for oss alle.
    Screenshot_20220721_090131.jpg


    Screenshot_20220721_090235.jpg


    DER har vi bandet sitt, der. 😎😆
    I tillegg var visst Chris Spedding og Mick Ronson med.
    Buffalo Ballet, opprinnelig fra en av John Cales beste album, Fear.


    Jeg har denne på CD med The Walkabouts.
    (+Tidal) Et helt fortreffelig album som heter Satisfied Mind. Burde vel for skams skyld vært i LP-hylla også. 🙂


    Mattis er her i Blåskogen i pensjon ei uke.
    Han er halvbror til vår Maja og Moses.
    Sistnevnte som er avbildet med hatt over her, er på stor utstilling i DK.
    Mattis er like snill som han er stor.
    IMG_20220721_141503.jpg


    Ønsker alle som ser innom her på "Horse & Hound" fortsatt god sommer. 🌞😊
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da har undertegnede endelig fått hørt Magnepan. Av en merkelig grunn har jeg aldri hørt noen av Magnepan sine modeller.

    Ferien tilbringes på Lillehammer, og da kom jeg til å tenke på «blues» som bor en god halvtime unna. Hadde jo sett bilder og tittet innom tråden hans ofte og likt både det jeg har sett av utstyr og mannens synspunkter innen lyd og musikk.

    Pm ble sendt og kjapt besvart. Joda, bare å komme på besøk . Etter noe knoting med å finne fram oppe i skauen kom jeg til slutt fram. Der ble jeg møtt av to svære, men godlynte vofser som vi alle har sett i denne tråden.

    Vel plassert i gostolen foran anlegget ser en hvor store Magnepan 3.7 er, men samtidig glir de godt inn i miljøet de står i.
    Det hjelper at de står i en stue som er stor nok, og totalt sett synes jeg at anlegget passer godt til rommet rent visuellt.

    Hvordan låter så dette ? For en som er vant til jbl ble dette veldig uvant. Det spiller helt i andre enden av hva jeg er vant til.
    Da tenker jeg først og fremst på presentasjonen, der jbl slår seg på brystet og trøkker uhemmet til, der er Magnepan høflig og nesten litt beskjeden i forhold. Når det er sagt så må det sies at Magnepan ikke er noe mindre detaljert eller mangler andre kvaliteter(bortsett fra bassen, men dette fikser jo subben din strålende) i mine ører, som er vant til jbl, blir det hele noe ned tonet og ikke så tøff i tryne lyd. Det handler mye om tilvenning og smak, hva en liker best.

    Det ble dessverre alt for kort tid til å komme litt under huden på ankegget ditt Rune, grunnet to fruer som var på Ikea og måtte hentes før retur Lillehammer. Jeg er sikker på at noen flere timer/dager sammen med sitt flotte anlegg hadde hjulpet godt på med å få vent seg til Magnepan og resten av oppsettet.

    Konklusjon blir…ingen konklusjon. Det ble alt for kort tid til å trekke noen konklusjon, men Magnepan er gode på det de er gode på, akustisk, stemmer og behagelige uten å låte slitsomme var mitt inntrykk. Skulle bare hatt bedre tid.

    Takker forat jeg fikk komme innom, og fortsatt god sommer til deg og dine Rune.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Balansert og fornuftig tilbakemelding ut fra den lille tiden du hadde til rådighet.
    Jeg forstår veldig godt hva du sier, og jeg er ingen dogmatiker mht veier å gå for å oppnå god lyd. Kunne virkelig godt tenke meg å ha hatt et par JBL-bamser og bytta på med når det skal spilles råkk n roll på litt trøkk.
    Likevel er det også deilig å spille time etter time uten å bli sliten eller egentlig å savne noe særlig. Dessuten har jeg størrelse og diger scene. Det gjør opp en del for manglende bakoversveis. 😎
    Som vi var inne på, lever oss fleste med lydmessig kompromiss, men tror neppe det er synd på noen av oss to. 🙂
    Takk for at du tok deg tid til å komme @musicman , og også fin tilbakemelding. Fortsatt god ferie. 🌞
    Mvh.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Formen er ikke helt på topp, så jeg har ordna meg en konsultasjon hos Dr Feelgood.
    IMG_20220726_122101.jpg

    Det er mulig at en resept på JBL hadde hjulpet meg her. 😆
    Milk and alcohol er skrevet av gitarist Mayo og Nick Lowe. Visstnok som et produkt av en 70talls historie omhandlende Lowes dårlige erfaring med Kahlua-drinker ifb med en konsert i statene med John Lee Hooker.
    Noe av teksten gjenspeiler dette.
    "Main Attraction dead on his feet,
    Black man rythm with a white boys beat."
    IMG_1109-958x1024.jpg

    Mer å lese her:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fint i Bittermarka nå.
    Passe temperatur og nesten fritt for mygg og knott. Det er godt å være både mann og hund. 😊

    IMG_20220729_140704.jpg

    Ikke noe slott, men det er mitt.. 🙂
    Og det er stille og rolig.
    Ser bare ei anna hytte langt unna. Det er så vidt man kan se taket til naboen på bildet.
    Utsikt fra trappa :
    IMG_20220729_140631.jpg

    Det gode liv kan godt være enkelt.
    IMG_20220729_142542.jpg

    IMG_20220729_144105.jpg

    Ønsker alle som ser innom god helg. 🌞🎣🙂
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Slik skal hyttelivet være!! Det er dette som er EKTE luksus. Stillhet, anonymt, ingen ting å passe på/være for engstelig over... matauk i nærheten. Gull!!
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Fint i Bittermarka nå.
    Passe temperatur og nesten fritt for mygg og knott. Det er godt å være både mann og hund. 😊

    Vis vedlegget 836972
    Ikke noe slott, men det er mitt.. 🙂
    Og det er stille og rolig.
    Ser bare ei anna hytte langt unna. Det er så vidt man kan se taket til naboen på bildet.
    Utsikt fra trappa :
    Vis vedlegget 836968
    Det gode liv kan godt være enkelt.
    Vis vedlegget 836969
    Vis vedlegget 836970
    Ønsker alle som ser innom god helg. 🌞🎣🙂
    Herlig!!!
    Ser fantastisk flott ut!!
    God helg!
    ☀☀☀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyttelivet er godt. 🙂
    IMG_20220801_145535.jpg

    Maja sitter i gapahuken og passer på nødprovianten.

    Mens jeg prøver å få litt annet på bordet...
    IMG_20220801_194538.jpg


    Eneste lydkilde på hytta er den lille Geneva DABen
    Hørte Fellbergs loft på P13 hvor han tok for seg JJCale og utallige snåle covre av After Midnight og Cocaine. Artig.
    IMG_20220801_195014.jpg


    Ikke bare JJCale som har skrevet sang om kokain. I Norge var vi tidlig ute. Finn Bø skrev Kokainvisa som Lalla Carlsen framførte på Chat Noir i 1931.
    Intet er nytt under solen. 😊


    Mye gammalt som får ny aktualitet.
    Fant et Donald-blad her på hytta fra 1979
    IMG_20220802_154911.jpg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    680
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Gilja
    Tror jeg må ha ei Kallax hylle til.
    Det går rent over styr.🙈😊
    Vis vedlegget 831285
    Litt gammelt og litt nytt.
    Et par Rory Gallagher jeg tidligere kun har på CD. Irish Tour er egentlig best på video hvis man har den muligheten.
    Müller /Funhouse PLUGGED2 er også kjent stoff, men måtte ha denne når den nå kom første gang på vinyl. En hårreisende god versjon av CARMEN, med et gitarspill du aldri fikk høre på radio, fordi live-versjonen er så lang. 🥰
    Steve Miller er plukket utelukkende pga THE JOKER. 🃏
    Kip Hanrahan er såpass spesielt at jeg ikke tør anbefale den, men jeg har et par plater fra før. Det er en slags jazz med rocketekster. Mye sex.
    (Tenker det får opp interessen😎😄)
    Joni Mitchell Live at Carnegie Hall er rett og slett ei tidsmaskin. Hennes første store konsert 25 år gammel. Bernie Grundmann har gjort en svært god jobb med lyden.
    Best of Cream er jo kremen av Cream. Ganske bra re. fra Back to Black som jeg ellers har litt ymse erfaringer med.
    Nick Drake ble genierklært etter sin død.
    Pink Moon er vel ikke helt så bra som Five Leaves Left, men likevel helt nydelig.
    Originalene er fryktelig dyre og vanskelig å finne i god stand. Denne er på Simply Vinyl.
    Thinkerbell med Saugestad og Christensen er gitt ut på det gode tiltaket Norske Albumklassikere.

    God helg! 🙂
    Rory Gallagher e sjef 👍
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Harry rike Nordmenn har ødelagt hytte kulturen såvel i Nor som Swe på noen årtiende :oops: :sick:
    Og ikke nok med det Cash, de nyrike norske svina raserer store naturarealer med deres fordømte retthaverske materialisme.
    Det bygges ut i vilden sky, tett og stort langt ut på bygda opp under skoggrensen.
    Det er ikke så nøye om man ødelegger lokalklimatiske forhold eller fortrenger ennå litt mer skogsfugl og pattedyr fra deres naturlige leveområder med nok en "hyttegrend". Tenk så skummelt det må være å ha en enkel hytte langt inn i skogen hvor man må smyge seg inn for ikke å bli tatt av rovviltet i tussmørket :eek:
    Nei, da er det mye bedre å klumpe seg sammen i ei "hyttegrend" og ha det mer luksuriøst enn man har det hjemme.
    Så skal de ha slalåmbakke, hotell med lounge, bar, diskotek osv.osv.
    Man må jo få lov til å more seg når man er på "hytta" kan du skjønne.
    Gå tur i naturen? Nei, vet du hva her har vi kommet opp med et knippe kostbare viner og dertil hørende spise for å slappe av i "week-enden" etter en lang arbeidsuke.
    Men hyle om at strømmen har blitt dyr, det kan de. Skal det være noe mer før vi stenger?
    Det er simpelthen blitt alt for lite sabeltanntigre og T-Rex som kan "beite" ned bestanden av hyttebaroner og baronesser ;)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt morsk i dag @Powerpoint?

    Er lett for meg å være enig, som hverken har ny hytte, vei eller strøm. Heller ikke golfbane eller alpinanlegg/ski inn-out.
    Derimot har jeg tilgang til mange vann og gode fiskemuligheter, og en liten robåt har jeg også. Jakte kunne jeg gjort, men er for bløt i hjertet. Har ikke bar, men har kortstokk, kryssord, og en dram på lur i hjørneskapet. 😊
    FB_IMG_1659598956000.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Neida, jeg er ikke mer mer morsk enn vanlig på naturens vegne Blues.
    Etter >40 år med dette som jobb og interessefelt gidder jeg ikke å bruke silkehansker mer.
    Folk flest skjønner ikke sitt eget beste, men er seg selv nærmest.
    Hva og hvem får lide for det?

    Kos deg på hytta med enkle fasiliteter Blues, det er deg vel unt.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Og ikke nok med det Cash, de nyrike norske svina raserer store naturarealer med deres fordømte retthaverske materialisme.
    Det bygges ut i vilden sky, tett og stort langt ut på bygda opp under skoggrensen.
    Det er ikke så nøye om man ødelegger lokalklimatiske forhold eller fortrenger ennå litt mer skogsfugl og pattedyr fra deres naturlige leveområder med nok en "hyttegrend". Tenk så skummelt det må være å ha en enkel hytte langt inn i skogen hvor man må smyge seg inn for ikke å bli tatt av rovviltet i tussmørket :eek:
    Nei, da er det mye bedre å klumpe seg sammen i ei "hyttegrend" og ha det mer luksuriøst enn man har det hjemme.
    Så skal de ha slalåmbakke, hotell med lounge, bar, diskotek osv.osv.
    Man må jo få lov til å more seg når man er på "hytta" kan du skjønne.
    Gå tur i naturen? Nei, vet du hva her har vi kommet opp med et knippe viner og dertil hørende spise for å slappe av i "week-enden" etter en lang arbeidsuke.
    Men hyle om at strømmen har blitt dyr, det kan de. Skal det være noe mer før vi stenger?
    Det er simpelthen blitt alt for lite sabeltanntigre og T-Rex som kan "beite" ned bestanden av hyttebaroner og baronesser ;)
    Tenkte ikke på att slike kommentarer er tennveske for deg Power :rolleyes: men du har nok helt rett(y) Når det er sagt så er svenskne ikke mye bedre på kyst/fjell🙁 Så da er vi ferdige med dette! ivf i Blues tråd🙂
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.665
    Torget vurderinger
    23
    Savner nordmannen som ikke hadde altfor mye å rutte med og var kjent for nøysomhet og måtehold. Smått e godt!

    Look no further!! Jeg er den mannen - nøysom, måteholden og tilnærmet ingen ting å rutte med. Har ikke bil, hytte, båt eller sekundærbolig... og steller pent med småfuglene (kapper ikke ned trær osv) og planter blomster og andre vekster som gavner de insektartene som virkelig trenger hjelp. Du skulle bare høre hvordan det summer i bedene her!
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Look no further!! Jeg er den mannen - nøysom, måteholden og tilnærmet ingen ting å rutte med. Har ikke bil, hytte, båt eller sekundærbolig... og steller pent med småfuglene (kapper ikke ned trær osv) og planter blomster og andre vekster som gavner de insektartene som virkelig trenger hjelp. Du skulle bare høre hvordan det summer i bedene her!
    Sluket, Man blir varm om hjertet og tårene presser på.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sluket en asket som har perfeksjonert kunstens av å utvise måtehold! Hadde jeg vært kjørbar, skulle jeg feiret deg med en raus porsjon gåselever og deretter blåmyggelost som jeg skylte ned med et velfylt glass Sauternes 😄
     
    Sist redigert:
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Er sansibel når det gjelder toalettfasiliteter, utover det er det et paradis du besitter.
    Kos deg.
    Registrerer en viss interesse for fluefiske, selv har jeg gått til anskaffelse av denne. Sliter med kastteknikken.
    Trener for harde livet. påvirket av en bror med kone som er lidenskapelig opptatt av fiske.
    ansta.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn