BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Traff pÄ
    en hyggelig gjeng med tĂžffe "Hedninger" i dag, ikke sant Blues? đŸ€­đŸ‘

    Vis vedlegget 815123

    Blueser'n har alltid noen damer pÄ lur - denne gang dro han fram Bebe!!!!
    -Hun skapte mange illusjoner i lĂžpet av kort tid đŸ€­


    Jeg tror at vi begge ble overrumplet av det enorme lydbildet fra BĂžrresen sin 03-hĂžyttaler fra 0-Series, eller hva?

    Absolutt!
    De spilte overraskende stort!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for moroa, hyggelig selskap og artig med litt hifitull i hverdagenđŸ€—. Godt og komme hjem ogsĂ„đŸ· sĂ„ fĂ„r vi se etterhvert hvordan Reed leverer hos den lykkelige eierđŸ€ž. K
    Det var godt Ä fÄ lufta seg litt!
    Veldig hyggelig tur med deg og de andre to gutta. Bra humþr og lysende entusiasme. Godt tiltak. Vi talas. 🙂
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Takk for hyggelig prat hos Mala i gÄr. Merker det er godt Ä treffe likesinnede igjen.
    Vennlig hilsen GunnarS
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Takk for moroa, hyggelig selskap og artig med litt hifitull i hverdagenđŸ€—. Godt og komme hjem ogsĂ„đŸ· sĂ„ fĂ„r vi se etterhvert hvordan Reed leverer hos den lykkelige eierđŸ€ž. K
    Om ikke annet sÄ blir det vakkert, denne mangler nÄ bare din magiske touch. sender deg en melding nÄr det har stabilisert seg litt her.
    IMG_0220.jpeg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny "superarm". MĂžrk teak armrĂžr?

    Det kan tenkes at antiskatingskruen skal noen omdreininger utover. Hvis mulig skal du prĂžve Ă„ sette bakloddet sĂ„ nĂŠr inntil armbasen som mulig og heller bruke vektskruen til Ă„ finjustere nĂ„letrykket. 👍
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk, nÄ var det ikke jeg som handlet i gÄr. KjÞpte min for et pr med siden, 12" med Cocobolo arm og en annen kabling.
    Han som var selskapet mitt som handlet i gĂ„r, kjĂžpte en 10.5, men husker ikke hvilken tresort det var. Den ogsĂ„ skal pĂ„ en Dr. Feickert. 🙂
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Gratulerer med ny "superarm". MĂžrk teak armrĂžr?

    Det kan tenkes at antiskatingskruen skal noen omdreininger utover. Hvis mulig skal du prĂžve Ă„ sette bakloddet sĂ„ nĂŠr inntil armbasen som mulig og heller bruke vektskruen til Ă„ finjustere nĂ„letrykket. 👍
    Takker for tips👍👌 FĂ„r vel ĂŠren av Ă„ sette opp et par slike jeg nĂ„đŸ€— (Glemte vel Ă„ presentere meg, mens vi lĂžp litt frem og tilbake i de samme rommene i gĂ„rđŸ„ŽđŸ˜©) Vet jo du har erfaring med sĂ„ vel 3p som 2p,ĂŠ. SĂ„ du stakk av med noen godsaker under armen ogsĂ„...... K
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott arm :)

    mvh
    Bare sÄ det er klart, sÄ er det flere som har kjÞpt disse fine Reed-armene, men ikke meg.
    Hadde jeg vÊrt i markedet for en ny topparm sÄ hadde jeg absolutt sett pÄ en slik Reed.
    Riktig nok koster de noen kroner, men nĂ„r man ser prisene pĂ„ SME og andre ting burde det vĂŠre interessant for flere. 🙂
    Jeg beholder min Raven 10.5. Ingen dÄrlig arm det heller.
    IMG_20220506_091032.jpg

    Joni Mitchell, Blue-Highlights.
    Record Store Day utgivelse i begrenset opplag. Inneholder demos og alternative opptak til albumet "Blue" som mange ser pÄ som rene mesterverket. Her fÄr man litt opplevelsen av at man fÄr vÊre med nÄr lÄtene blir til. Litt varierende lydkvalitet og sÊrlig noen demospor har noe bÄndsus, men det er noe autentisk ved det, og det sjenerer lite nÄr en tenker pÄ det som demotapes. Andre spor som er alternative studioopptak lÄter fabelaktig levende og troverdig. Jeg har ingen Blue i vanlig utgave som er sÄ bra. HÄper det etter hvert gÄr an Ä kjÞpe kun den nye utgaven av albumet uten Ä ruinere seg pÄ jubileumsboksen.
    Plata i 180 g vinyl er helt lytefri.
    Dette er nok mest for fansen men man er jo fan. đŸ€©

    Screenshot_20220507_205654.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bare sÄ det er klart, sÄ er det flere som har kjÞpt disse fine Reed-armene, men ikke meg.
    Hadde jeg vÊrt i markedet for en ny topparm sÄ hadde jeg absolutt sett pÄ en slik Reed.
    Riktig nok koster de noen kroner, men nĂ„r man ser prisene pĂ„ SME og andre ting burde det vĂŠre interessant for flere. 🙂
    Jeg beholder min Raven 10.5. Ingen dÄrlig arm det heller.
    Vis vedlegget 815567
    Joni Mitchell, Blue-Highlights.
    Record Store Day utgivelse i begrenset opplag. Inneholder demos og alternative opptak til albumet "Blue" som mange ser pÄ som rene mesterverket. Her fÄr man litt opplevelsen av at man fÄr vÊre med nÄr lÄtene blir til. Litt varierende lydkvalitet og sÊrlig noen demospor har noe bÄndsus, men det er noe autentisk ved det, og det sjenerer lite nÄr en tenker pÄ det som demotapes. Andre spor som er alternative studioopptak lÄter fabelaktig levende og troverdig. Jeg har ingen Blue i vanlig utgave som er sÄ bra. HÄper det etter hvert gÄr an Ä kjÞpe kun den nye utgaven av albumet uten Ä ruinere seg pÄ jubileumsboksen.
    Plata i 180 g vinyl er helt lytefri.
    Dette er nok mest for fansen men man er jo fan. đŸ€©

    Vis vedlegget 815576
    Siden du er Joni fan @bluesbreaker sĂ„ anbefaler jeg Ă„ kjĂžpe boksen👌 Hadde alle skivene fra fĂžr, men disse holder et hĂžyere nivĂ„ en de jeg hadde. Helt tyste og generelt bedre lyd👍

    E32C84E1-794D-473B-8F70-F5D4D5D89D6F.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Siden du er Joni fan @bluesbreaker sĂ„ anbefaler jeg Ă„ kjĂžpe boksen👌 Hadde alle skivene fra fĂžr, men disse holder et hĂžyere nivĂ„ en de jeg hadde. Helt tyste og generelt bedre lyd👍
    Det er vel det jeg har mistenkt, at boksen er veldig bra. 🙈🙂
    Jeg har jo alle fra fĂžr, og selv om det er ymse utgaver, synes jeg det er litt rĂ„flott Ă„ handle inn denne. Det er dessuten "Blue" som blir spilt, og mye mindre de andre fra perioden 1968-1971 pĂ„ reprise-labelen. Er i tenkeboksen forelĂžpig. đŸ€”đŸ˜Ž

    Neppe han som kjĂžpte i gĂ„r, han spiller heller musikk enn Ă„ trĂ„le sentealen tror jeg😎😀
    Joda, men S. leser nok.🙂
    Dessuten gÄr det an Ä gjÞre begge deler, men absolutt ikke noe en mÄ drive med. Tidsfordriv og hygge, men man kan jo plukke opp tips om bÄde utstyr og musikk som kan vÊre interessant.
    SĂŠrlig ny info om ny musikk synes jeg er nyttig.
    Jeg fikk med meg noen spor pÄ Shazam fra BÞrresen-demoen pÄ fredag.
    Selvsagt ikke tilfeldig hva danskene spiller for Ă„ presentere sine produkter.

    Noe av det lÄter vilt bra her hos meg ogsÄ.
    Denne f. eks :
    ajazzlife_2d80ed9a-879f-4ad0-824e-fb0448e4bef7_1080x.jpg

    Dansk bassist, komponist og produsent som visstnok har samarbeid med bl. a Mike Stern.
    Sporet heter ; "Don`t get funny with my money." đŸ€‘
    Det kan ikke vĂŠre helt tilfeldig valgt. đŸ€”đŸ˜†
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med ny "superarm". MĂžrk teak armrĂžr?

    Det kan tenkes at antiskatingskruen skal noen omdreininger utover. Hvis mulig skal du prĂžve Ă„ sette bakloddet sĂ„ nĂŠr inntil armbasen som mulig og heller bruke vektskruen til Ă„ finjustere nĂ„letrykket. 👍
    Takker for tips, venter pÄ @kwil har tid til Ä ta seg en tur, lar han fÄ tÞrr trene med den andre Reed armen fÞrst :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220508_124647.jpg

    Maja i MjĂžsa.
    Kaldt vann stopper ikke en Newfoundland. 😊
    Utsikt over mot HelgĂžya :
    IMG_20220508_110623.jpg

    En fin sÞndag med dogwalking langs MjÞsa, som nÄ har uvanlig lav vannstand.
    Kaffe pĂ„ termos og en blings med godt brĂžd og Jarlsberg. đŸ„°
    Livet kan vĂŠre godt, sjĂžl om det ikke er bobler og Beluga hver dag.
    Fugelli var en klok mann.
    FB_IMG_1613813879652.jpg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kþntri sier du! I love Norwegian country👏😆
    Vis vedlegget 814420
    BjĂžro ... Vi var pĂ„ tur til Kiel i helga i anledning min fars 75-Ă„rsdag. God stemning, og jeg sa at hadde det vĂŠrt karaokebar om bord, skulle jeg dratt – nettopp – I Love Norwegian Country. (Til mye humring blant reisefĂžlget.)
     
    Sist redigert av en moderator:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde sikkert vĂŠrt morsomt @parafinoksen ! Synd det ble med drĂžmmen.
    Tips om et alternativ til Norwegian Country i baren : Dick in Dixie - Hank Williams III.
    Advarsel, - Det er mye tekst og det gÄr ganske fort.


    đŸ€Ł
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    6.131
    Sted
    Under stjernene
    Bare sÄ det er klart, sÄ er det flere som har kjÞpt disse fine Reed-armene, men ikke meg.
    Hadde jeg vÊrt i markedet for en ny topparm sÄ hadde jeg absolutt sett pÄ en slik Reed.
    Riktig nok koster de noen kroner, men nĂ„r man ser prisene pĂ„ SME og andre ting burde det vĂŠre interessant for flere. 🙂
    Jeg beholder min Raven 10.5. Ingen dÄrlig arm det heller.
    Vis vedlegget 815567
    Joni Mitchell, Blue-Highlights.
    Record Store Day utgivelse i begrenset opplag. Inneholder demos og alternative opptak til albumet "Blue" som mange ser pÄ som rene mesterverket. Her fÄr man litt opplevelsen av at man fÄr vÊre med nÄr lÄtene blir til. Litt varierende lydkvalitet og sÊrlig noen demospor har noe bÄndsus, men det er noe autentisk ved det, og det sjenerer lite nÄr en tenker pÄ det som demotapes. Andre spor som er alternative studioopptak lÄter fabelaktig levende og troverdig. Jeg har ingen Blue i vanlig utgave som er sÄ bra. HÄper det etter hvert gÄr an Ä kjÞpe kun den nye utgaven av albumet uten Ä ruinere seg pÄ jubileumsboksen.
    Plata i 180 g vinyl er helt lytefri.
    Dette er nok mest for fansen men man er jo fan. đŸ€©

    Vis vedlegget 815576
    Fikk skiva i runddag gave. Trur é spretter den opp😜
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Takker for tips, venter pÄ @kwil har tid til Ä ta seg en tur, lar han fÄ tÞrr trene med den andre Reed armen fÞrst :)
    Skal demontere eksisterende arm der i kveld, sĂ„ mĂ„ armbordet modifiseres med tre gjenga hull (enklere og raskere enn Ă„ kjĂžpe nytt armbord vettu StorpđŸ€—) Deretter mĂ„ et par, tre bursdagsfeiringer gjĂžres unna denne uka- sĂ„ armen er vel neppe oppe og spiller fĂžr i neste ukeđŸ€” Skal forĂžvrig pĂ„montetes en My Sonic lab Eminent ex derđŸ€ž
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Skal demontere eksisterende arm der i kveld, sĂ„ mĂ„ armbordet modifiseres med tre gjenga hull (enklere og raskere enn Ă„ kjĂžpe nytt armbord vettu StorpđŸ€—) Deretter mĂ„ et par, tre bursdagsfeiringer gjĂžres unna denne uka- sĂ„ armen er vel neppe oppe og spiller fĂžr i neste ukeđŸ€” Skal forĂžvrig pĂ„montetes en My Sonic lab Eminent ex derđŸ€ž
    Ja angret mange ganger at jeg bestilte nytt armbord, Makan til lang tid for Ä skaffe en liten del. HÄplÞst Forhandler oppsett ang Dr Feicert. FÞrst mÄ de sende bestillingen til Danmark og sÄ sender dem den videre til Tyskland, sÄ mÄ delen fÞrst til Danmark og sÄ til Forhandler i Norge...... HÄper jeg ikke ryker reima.......
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Ja angret mange ganger at jeg bestilte nytt armbord, Makan til lang tid for Ä skaffe en liten del. HÄplÞst Forhandler oppsett ang Dr Feicert. FÞrst mÄ de sende bestillingen til Danmark og sÄ sender dem den videre til Tyskland, sÄ mÄ delen fÞrst til Danmark og sÄ til Forhandler i Norge...... HÄper jeg ikke ryker reima.......
    Hvilken forhandler i Norge har du benyttet deg av srtorp?
    JĂžrgen som har DaCapo HiFi i Moss hadde direkte kontakt, men det var fĂžr pandemien.
    Om jeg ikke husker feil, sÄ har han liggende ei drivreim eller to og de "nye" valsene som trekker reima rundt.
    Bestilling av ny ekstern strĂžmforsyning, ny reim og tre nye valser gikk relativt kjapt den gang uten Danmark som mellomledd.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Hvilken forhandler i Norge har du benyttet deg av srtorp?
    JĂžrgen som har DaCapo HiFi i Moss hadde direkte kontakt, men det var fĂžr pandemien.
    Om jeg ikke husker feil, sÄ har han liggende ei drivreim eller to og de "nye" valsene som trekker reima rundt.
    Bestilling av ny ekstern strĂžmforsyning, ny reim og tre nye valser gikk relativt kjapt den gang uten Danmark som mellomledd.
    Jeg brukte dem pÄ andre siden av Ferja, Tok ogsÄ direkte kontakt med chris Feickert, men han bekreftet at Exoitik (mener de heter) i Danmark er importÞr for nordiske landene.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    JasÄ, Blue gjÞr deg til en bedre kvinne, ogsÄ? :unsure:
    Javel, da fĂ„r jeg snurre den og se hva den gjĂžr med meg 😙
    Antagelig er du ikke soft nok for at Blue skal gĂ„ under huden pĂ„ @The Gunner. đŸ„° 😆
    Preller nok av pĂ„ kynikere med horn i bĂ„de stua og panna. 😊
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn