BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk. Jeg når nok ikke Hr Bjelke så veldig langt over skosålene.
    Jeg har Band of Golds prisbelønte LP. Har ikke spilt den mye, men kanskje på tide å ta den fram igjen?

1594401139659.png

Jeg vet ikke hva slags planer disse to har, men når man ser hvor mye Eilertsen er involvert i kan en lure på om han rekker med så mye mer.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    5.843
    Bikka just 15000 innlegg her på HFS.
    Synd en ikke får betalt. (Fikk en rød sten:LOL:)

Feirer litt med en av de bedre pop-platene i år. Får stort sett veldige gode kritikker siste albumet til Haim ; Women In Music Pt.III.
    Liker dette godt, og det er mye mulig at det er fordi det ligner uforskammet mye på Fleetwood Mac i popversjonen.

Dette minnet meg om en annen flink dame fra Canada Blues.
    Sjekk ut Imogen Heap - Ellipse

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    14.202
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    13
    Mangler den Nick Lowe plata, hvor fant du den ? ellers altid noe og få med seg av tips fra deg. Her har det som du vet vert innflytting inn i ny "stereo benk" Er vel lov til og plage tråden din med godt norsk håndtverk og design?
    Dette ble bare helt rått fint Stig, gratulerer👍🎼

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde meget hyggelig besøk av en mer enn gjennomsnittlig hifi-interessert motorsyklist fra Tromsø i formiddag.
    STRØM her på hfs. Trivelig at han tok seg tid til en stopp med litt kaffe & vinyl på den lange vegen hjem.

Juli Strøm på besøk.jpg

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.083
    Sted
    Skien
    Hadde meget hyggelig besøk av en mer enn gjennomsnittlig hifi-interessert motorsyklist fra Tromsø i formiddag.
    STRØM her på hfs. Trivelig at han tok seg tid til en stopp med litt kaffe & vinyl på den lange vegen hjem.

Vis vedlegget 650314
    En hyggelig mann og ha besøk av :)
    Han var en tur innom meg også på sin motorsykkeltur runde helt fra Tromsø.

Mvh: Espen L

STRØM

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2008
    Antall liker
    96
    Sted
    Troms

Vis vedlegget 650314
    Trivelig med kaffebesøk inkludert litt vinyl, takker så mye, satser på ett litt lenger stop ved en annen anledning.

_RoDa_

Æresmedlem
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    5.492
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    6
    ......og det sier du nå som jeg allerede har kjøpt forsterker?
    Jeg kunne jo spart masse penger :cool:

Den er jo kjempetøff - Forbidden City med COOL Class A technology

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.323
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    Hadde Celius modda cd spiller. Helt grei etter min smak. Tror jeg ga 5700 inkl modding. Likte ikke skuffen. Men kult utseende med røde lys :)

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Celius modda cd spiller. Helt grei etter min smak. Tror jeg ga 5700 inkl modding. Likte ikke skuffen. Men kult utseende med røde lys :)
    Det var billig.:) Nyprisen var vel ca 10.000.
    Det er det jeg håper å få for både cdp og forsterker.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen nye LPer som er kommet i hylla i løpet av sommeren.
    august plater.jpg

Plata til Fiona Apple; Fetch The Boltcutters, er en underlig skapning, og ligner egentlig ikke noe annet jeg har hørt. Kreativt og lekent med mye perkusjon som basis. + at den låter veldig bra, gjør den kanskje til årets album for meg, så langt i hvert fall.
    Årets Isbell-album; REUNIONS er etter min mening et av hans beste, med den særskilt gode låta Overseas som en favoritt.
    Dylans Time Out of Mind er regnet for å være et av Nobelprisvinnerens sterkeste album.Produsert av Daniel Lanois.
    Med låter som Not Dark Yet og Make You Feel My Love, må man ta av seg hatten osv. Synger som ei kråke, skriver som en gud. Dette er en brukt Colombia original fra 97. Det kom ikke mye vinyl på den tida, så prisene på discogs er deretter. Er også å få på repress fra Music on Vinyl.Har ingen aning om hvor bra pressingen er, men de er ofte bra.
    DIDOs STILL ON MY MIND er plukket fra ei kasse med salg. Rosa vinyl og greier. Plata som helhet synes jeg er noe ujevn, men ingen tvil om at dette er kompetent popmusikk. Låta som heter Hurricane, er vel dette albumets White Flag. Lekkert produsert, med digert lydbilde og mange fine detaljer.

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er litt etterslep her som jeg skal prøve å rette opp.
    Forrige lørdag var nemlig srtorp ån je på tur litt nordover langs Mjøsa.
    august z4.jpg

Ble henta i i Blåskogen i standsmessig skyss, som passet været som var bestilt.
    (Har nå bytta leverandør, og har vært fornøyd med været i august.:cool:)

Det er mange fine anlegg i Innlandet, og et av dem står hos Chako.
    Vi ble godt mottatt av en blid og trivelig vert som forstår seg på hifi-traktement.
    Vi klarer dessverre sjelden å si nei når Napoleon kommer på bordet, og slik sett funker det som god smøring når superlativene skal fram.
    august th traktement a1.jpg

De fleste bør kjenne igjen en eller annen velrennomert komponent i dette anlegget , men også noen interessante saker man ser og hører mer sjeldent.
    Rommet er gjort ganske mye med mht akustiske tiltak. Det er ikke veldig stort, men det er en del plass bakover fra Osborn høyttalerne til frontvegg, og også til bakvegg bak sweetspot. Det er to Osborn suber med 15" (?) bak høyttalerne som man ikke ser.
    Har desverre ikke modellbetegnelsen på høyttalerne, men Osborn er gjort i Australia, og jeg tror det er Bubingatre og Focal-diskanter i dem.(?)
    Min medsammensvorne srtorp, og verten Chako foran høyalteret:
    august th oversikt 1.jpg

forts. følger...

Sist redigert:

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Digitalsida + ARC LS 27pre:
    august th digital.jpg

EC cdp, Lumin U Mini og Luxman DAC. Kompetente greier.
    Vi spilte ikke CDer. Verten er en av de få her i landet som har tilgang på både Tidal hifi og Quboz. Man fikk altså sammenlignet de to.
    Litt spinkelt grunnlag for meg til å mene så mye, men på et gitt spor med Maria Mena var det mer kjøtt på benet som ble servert fra Quboz. På dette sporet var det Quboz som ble foretrukket av oss alle tre. Man fikk altså inn ennå et parameter...
    Ellers må en si at dette er streaminglyd av høy klasse. Ikke noe digitalt glare eller shimmer. Ikke kantete eller slitsomt.
    Bela Fleck`s Hippo danset avgårde gjennom rommet så man riktig kjente hvor tung den var.

1597521183286.png

Sist redigert:

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Analogsida med TWA Raven AC på topp.
    aug th analog.jpg

Arm 1: Graham Phantom med Ortofon Cadenza Black MC-pick up.
    Arm2: Jelco 12" med VTA kit og et meget spesielt "lealøst headshell" (jeg ikke husker navnet på etter ei uke dessverre)
    Pick up her er MM. En Music Maker som verten synes var fin til "gamle råkkeplater".Helt tydelig en god pick up som man godt kunne bruke til mer enn Zeppelin og Sabbath hvis man vil. Den gjorde ikke noe galt, men man hørte noe mindre "finlir" og en bredere pensel enn med oppsettet i arm1. Med to slike ulike ploger ser man straks nytten av to armer.
    twa AC.jpg

Fantastisk flott spiller som får mye ut av platene. Ro og fundament, eller en slags ryddighet man bare får med spillere som har masse og nærmest dødt plinth. Jeg har jo lillebroren til denne spilleren, og har lenge forstått at Thomas Woschnick vet hva han driver med. Riaa er Audiovalve Sunilda og signalet blir kjørt via Ortofon St90 Step up. Min erfaring er at det er mindre støyproblemer med SUT enn aktiv MC riaa, og flere som har topprigger og prioriterer vinyl som kilde foretrekker en løsning med SUT. ST90 er dessuten spesiell iom at man kan kjøre signalet balansert via xlr.
    Generelt kan man si at heller ikke her var det ulyder eller unoter å høre. Presentasjonen var ryddig, og godt definert . Klar og naturlig klang i gjengivelse. På Yamamotos Midnight Sugar er anslaget på tangentene dynamisk slik vi kjenner det, og det sprekker ikke opp som en hører i noen anlegg. LPs Muddy Waters gjengis ganske stort, men ikke så digert som hjemme på Maggies. Dominic Miller blir gjengitt med glød og finfine detaljer. Pin-pointing og perspektiv/romfølelse er meget bra i sweetspot. Dire Straits, Communique på MoFi gjengis bra også på dette anlegget, og man forbløffes over hvor bra denne reutgivelsen er, nok en gang.
    På gulvet står ampene. Monoblokker med rør fra franske Kora, som jeg har hørt levere godt i et annet anlegg som befinner seg i samme kommune. Ukjent for de fleste kanskje, men ingen overraskelse for meg å finne disse i enda et høyklasseanlegg.
    Uten tvil, --gode forsterkere.
    august th rack +amp.jpg

Vi spilte ganske mye forskjellig musikk utover formiddagen, men delvis husker jeg ikke, og dessuten fører det for langt å gjengi alt.
    Generelt vil jeg si at anleggets klare styrke er at det gjengir musikken med ryddighet og ro, og helt uten tendenser til at det blir slitsomt eller opplevelse av lyttetretthet. Hvis jeg skulle ønsket det annerledes , måtte det være i retning av mer transparens og temperament i gjengivelsen. Kanskje med en anelse mer nerve, eller litt mindre snilt. Det er farlig å si for mye, for det kan lett misforståes. Hvis man justerer i den retningen jeg etterlyser, er det fort gjort at man mister de kvalitetene som gjør lyden av dette anlegget lett og leve med, og som gjør at man bare kan spille plate etter plate uten at man får noe snev av nevroser over seg.
    Etter min smak er nok rommet i overkant mye dempet, men det gjør også at lydbildet står bra i rommet, -også ved pådrag.
    Et anlegg eieren kan være stolt av, og som bør fungere både som kilde til glede og som tidsmaskin.
    Tusen takk for at vi fikk komme å høre og se Chako.:)

bluesbreaker

Rock`n`Roll Animal
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    22.380
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    august raknes bass vokal.jpg

Etter besøk hos Chako styrte srtorp Z4 sørover igjen til Hamar, Gregers, ute i bakgården til gamle brannstasjonen.
    Her fikk vi oppleve Steinar Raknes i fri utfoldelse. Denne gangen solo , men med loops, diverse "moderne" effekter og pedaler.
    MYE lyd fra en bass fra 1700-tallet. Den hyggelige "øyboern " og hifi /musikk-entusiasten "T"., var vennlig og bød oss plass ved sitt "kongebord" rett foran artisten. :)
    august raknes publikum.jpg

Meget sympatisk møte også denne gang.
    Raknes spilte ett langt sett på over 2 timer, mye kjent eget stoff, og også låter fra album som kommer om ikke lenge.
    Som vanlig, meget gode coverlåte i ny innpakning. Springsteen, John Prine, Rowland Salley/ Plant& Krauss, Dylan, Depeche Mode, Gillian Welch m.m. På oppfordring fra u.t. fikk vi også Deeper Well, skrevet av David Olney, Emmylou Harris og Daniel Lanois. Fabelaktig godt framført av Steinar Raknes.
    A Perfect Day.
    :):):)

srtorp

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    9
    God oppsummering av en veldig trivelig Lørdag. Har ikke mye og tilføye av et veldig flott anlegg hos chako, det spilte meget behagelig med gode detaljer og trøkk og en imponerende dybde i lydbilde.... og de Kora blokkene har jeg sansen for.
    Steinar Raknes anbefales til alle som er glad i en god konsert.
    Takk for lage og kos dere i kveld.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn