BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det ingen importør eller forhandler av HiFi Rose i Norge?
    rose-cover-678x509.jpg

    HiFi Rose RS150 står fram som svært interessant.


    Denne gjør så og si alt i alle format og tjenester. Premium dac. Streamer, pre amp og ripper og spiller CD ved hjelp av en tilhørende liten transport. Streamer også video. Praktisk og flott display med utrolige muligheter. Vekt 13kg (!) EISA vinner.
    Kan kjøpes i Sverige... 🙊

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble et hyggelig selskap hos @gismo i sør- fylket sammen med @sundkoien @StoneH ,@srtorp i kveld. Trivelig å møtes med god bevertning og flott musikk/godlyd. Tusen takk til verten. 🤗

    Ellers har jeg fått tak i 4 billetter til Allison Krauss og Robert Plant på Tjuvholmen, Hamar 1.juli 2022. Jeg oppfordrer alle jeg kjenner til å gjøre det samme! 😊

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vurderte det, men kombinasjon av tidspunkt og det faktum at dette ikke fenger meg tilstrekkelig resulterte i at det ikke blir noen Hamar-tur den helgen:).
    1 måned før derimot:cool:.
    Og det ligger an til en "slitsom" langhelg.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Med meg er det omvendt @ptb.
    Whitesnake har aldri krøpet under huden på meg.🐍😊
    Når det gjelder Plant og Krauss så vil jeg tro at det er en tipp topp produksjon. Det er nok litt mer enn et "twomanband" de reiser avgårde med.
    Det eneste jeg angrer litt på, er at jeg Ikke heller kjøpte billetter til Dalhalla noen dager senere. Må være perfekt å se disse folka der. Imidlertid er billettprisene en del høyere der ser jeg.


    Billetter til Anna Popovic 11 desember er også i båx.

    ana_popovic-poster-tour-tekst.jpg

    Dette er eneste opptreden i Norge, ser det ut til. Jeg har sett dem en gang tidligere, og det er ganske sikkert beste store bluesbandet jeg har sett på Hamar - med blåserekke og greier! Jeg husker at det var innmari mye lyd,(høyt! ), så de som skal dit må huske ørepropper hvis de skal ha glede av hifien sin etterpå. 🙉🙂
    Antagelig er dette (Gregers) minste lokale de spiller på, og det er ganske spesielt å oppleve store artister på så nært hold.
    Popovic spiller på store scener verden rundt, og har opptrådt m BB King, Bonamassa, Gary Clarke jr. osv. En av de største i genren nå til dags.

    Hvis man hopper litt gjennom videoen under, så får man et visst inntrykk.

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Dyktig blues-dame det der. Turnerer mye, og har vel vært i Norge flere ganger tidligere.
    Kunne vært aktuelt, men dato´n er allerede booket til annen aktivitet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt eierne er verre og krever mus på hotellrommet 😳
    Det er Nuffe-Anton som vil ha litt oppmerksomhet igjen. Eieren har et firma i Trøndelag, og den bikkja ligner mest et PR stunt. Har nok tjent seg inn mange ganger han. 😊
    Det er forsovet riktig dette med mus 😆

    IMG_20211126_080422.jpg


    Moses, aka NUCH Canned Heat, over. Forøvrig litt mer futt i han, enn i han kjendis ¬Anton. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20211116_114608.jpg

    Snart helg igjen.
    Har handla inn litt. Får se om det hjelper.
    FB_IMG_1637762977492.jpg


    De kaller meg Blues, men det er ikke alt for mye blues i denne tråden. Litt ny kvalitetsblues fra Americana-Grammy-vinner Marcus King :

    Vi får se om det blir noe hifi-relatert aktivitet i helga. Her skjer det lite nytt, så slik sett må man sette sin lit til venner med mer tiltak. srtorp har noe spennende på gang, så det er mulig diesel-dyret må ut å lufte seg litt...

    FB_IMG_1636371203988.jpg


    Ønsker alle på HFS, god helg! 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært i Løten nesten annen hver dag denne uka. Sett litt av hvert. Hørt litt også.
    Skal si noe om dette senere. En liten teaser.

    Rokosjøen revisited :
    IMG_20211127_175547.jpg


    Kirkeruinen på Rokoberget :
    IMG_20211127_180120.jpg


    Hørt en ny og spennende forsterker.
    IMG_20211127_192303.jpg

    IMG_20211127_151600.jpg


    Vel hjemme måtte jeg ha en øl.
    (nesten lokal)
    IMG_20211127_175403.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spennende, gleder meg å lese om intrykk vedrørende denne👍🏼😉

    gismo
    Fin Old School IPA med malt som gir lett søtlig bakstykke hvor knekk, mørk sirup, sydhavsfrukter, fiken og modne plommer spiller hovedrollen i kroppen, mens grapefrukt, kvae og sitronskall gir bitterhet.
    Nesten som en britisk IPA, men med mer tydelig humlebitterhet. 😆
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må vel nesten si litt om forsterkeren også. 😊
    Jeg ble spurt av @srtorp om jeg hadde lyst til å å gi en slags "second opinion/eller min mening" på Canor AI 1.10.
    Dette er et nytt spennende merke i Norge.
    Canor er ikke helt nytt for meg, og de ble også vist på Hortenmessa i høst.
    Denne integrerte forsterkeren med KT88 rør, 2x20w i triode mode, eller 2x40 drevet i linear, ble demonstrert sammen med Fink Kim høyttalere. Den framstår som solid og godt bygd ( I Slovakia ). Tung og stor.
    Flott finish med tillitsvekkende volumhjul og et fantastisk flott, lettlest display. Et stort pluss. Grei betjening, men minimum av funksjoner og kun det mest nødvendige av tilslutninger. Snerten liten fjernkontroll i metall som gjør det du har behov for .
    I Horten viste Audiocom også en annen modell, en solid state forsterker med større utgangseffekt . Den sistnevnte hørte vi på forrige Warszawa-messe sammen med de større Fink Borg høyttalere. Noe som spilte svært bra.


    Ok, tilbake til gårsdagens happening.
    srtorp har samme Octave V80 som meg, men med en mindre ekstern psu/lyttebank såkalt Black Box. Anlegget kjenner jeg ganske godt etter mange besøk /flere timers lytting. Ellers består oppsettet av Blumenhofer Genuin FSII 3 høyttalere (håper det ble riktig betegnelse), Lumin T2, Dr.Feickert Woodpecker m 12" Jelco og Ortofon Cadenza Black. Riaa er Aura - AudioFidelity version. Kenneth Lau ekstern custom-made psu. Gode velfungerende kabler.🙂

    Ideen hos eieren var å prøve en forsterker som kanskje kunne dra lyden litt i retning av å være litt mindre het på grøten uten tap av detaljering og klarhet.
    Octave V80 er et fyrverkeri av en rørforsterker, og ikke helt hva mange venter å høre ved bruk av røramp. I kombi med Blumenhofer spiller det forrykende med stor underholdningsfaktor, men av og til blir det litt "hot" når det draes på. Et dilemma altså.

    Hva skjedde så ved å sette inn Canor?
    Jeg må først understreke at det ikke ble gjort noen A-B test mellom Canor og Octave. Mitt inntrykk er altså av anlegget hvordan det spilte i går på Canor IA 10.1
    Og det spilte veldig bra! Det låt åpent og fritt. Lyden slapp høyttalerne slik vi også kjenner de fra oppsettet med Octave. Størrelse, 3D/perspektiv og "orden", i lydbildet var like bra som slik jeg husker det fra tidligere. Det som er ulikt, særlig i triodemodus, er at det spiller mer avslappet med Canor . Litt rundere i kantene, litt mer lettflytende og mindre "på". Dette uten savn av klarhet eller detaljer. I dette anlegget er det såpass gode kilder, at dette helt sikkert spiller en vesentlig rolle i totalopplevelsen. Det er selvsagt et komplett anlegg man lytter til - ikke kun forsterker.
    Jeg tror man mister litt futt og smekk ved å ta ut Octave, men her er Blumenhofer kretsmester og det holder i massevis likevel. Jeg er også litt usikker på bass og basskontroll, som Octave gjør ekstremt bra til å være bestykket med rør.
    Det man opplever med Canor, er at man kan spille høyere uten å sitte på "spikermatte". dette gjør og så at man således får mer basstrykk.
    En stor bonus ved bruk av Canor er at riaa-trinnet nå ble nærmest stille. Med Octave er det litt støy når prikken på volumhjulet står høyt.

    På disse Blumenhoferne har man ikke bruk for ekstra power som Octave gir. Canor er kanskje en bedre match hvis en spiller en del musikk hvor opptak er mindre perfekt, iom at lyden blir litt mjukere og ørevennlig ved høyere nivåer.
    Jeg er glad i å spille litt høyt, så ut fra det lille jeg har hørt, og hvis det var mitt valg tror at jeg hadde gått for Canor i dette anlegget.
    En stor fordel med AI 1.10 på slike lettdrevne høyttalere er at man kan drive dem i triodemode. Noe som utvilsomt låter best ved vokalmusikk, akustiske instrumenter og når det ikke er så mye "trøkk". F. eks Chet Baker og Jesse Sykes. AC/DC låt best i linear mode.

    Dette ble kanskje litt rotete framstilt fra min side, men sluttsatsen må være at dette først og fremst handler om matching og selvsagt smak. Begge ampene spiller svært godt i dette anlegget.

    Nå ser jeg at Octave V80 ligger på Torget.
    Her i Blåskogen blir den stående. 😊


    Import og salg av Canor ved Audiocom.

    IMG_20211127_152703.jpg


    IMG_20211128_095614.jpg


    Litt mye snikk snakk til å begynne med, men det kommer mer nyttig info etter hvert i videoen:

     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende forsterker. Ble ikke helt klart for meg hvordan disse spiller oppimot hverandre, men variasjon er artig det :).
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spennende forsterker. Ble ikke helt klart for meg hvordan disse spiller oppimot hverandre, men variasjon er artig det :).
    Som jeg sier så er ikke dette en A-B test.
    Vi spilte bare på Canor.
    Jeg sier litt om Octave V80 , men det er mer om dens særtrekk enn direkte sammenligning.
    Jeg hører ikke dette anlegget hver dag, så jeg vil ikke si noe mer enn hvordan jeg oppfattet lyden i går. 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Men DET jeg skjønner er at du liker det litt høyt. Det kan jeg ordne :). Ta med deg @srtorp hit så kan det bli høyt nok 😄. Regner ikke med at å krysse mjøsbrua er for skummel for drevne karer som dere? :). Hjertelig velkommen
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Spennende forsterker. Ble ikke helt klart for meg hvordan disse spiller oppimot hverandre, men variasjon er artig det :).
    Blues oppsummerer det veldig bra, "problemet" har vert for at Octave`n har spilt litt for livlig på mine HT, Så jeg har hatt litt tro på en med litt mindre "kraft" kunne vert en bedre match, og det ble det. 2x20 i Triode og 2x40 i linear holder i massevis. Lyttetrøtthet har forsvunnet som dugg for solen :) . Har vert og er veldig fornøyd med Octave, og noen i en A B test ville kanskje ha foretrukket den, men for meg som spiller alt fra De Sørgelige Restene til Patricia Barber, så ble dette mye bedre.
    Krysse Mjøsbrua over på skyggesiden gjør vi ikke uten Politi eskorte. (Hadde vert gøy og høre anlegget ditt en gang)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for invit.👍 Sist jeg var på loftet ditt var det ALT for høyt. Det shingla i ørene da jeg temmelig omtåket ramla nedover trappa. En skulle nesten tro at sivilforsvaret hadde installert seg der. 🤣
    Alt er relativt. 😊
    Jeg har dempet meg med årene, så det går bra. Fravær av lyttetretthet er et interessant fenomen, hva gjør at det oppstår? Mindre forvrengning, mer ørevennlig forvrengning, rom,opptak...? Jeg vet ikke fasit. For min del har introduksjon av komponenter som forvrenger lite medført at jeg hører mer på musikken og mindre på anlegget. Når det er sagt, jeg har forsatt rør i kjeden. Ikke fordi det nødvendigvis er best, men fordi jeg liker lyden :). Artig når det klaffer @srtorp, da senkes skuldrene. Barber er jeg usikker på om jeg vil spille for dere, men har mye annet 😄
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Bra beskrevet inntrykk @bluesbreaker 👍🏼 Da jeg kjenner Octave’n relativt godt etter gjentatte lytteøkter hos deg og et par hos @srtorp tegner det seg et bilde av Canor😉
    Nå skal det sies at disse to anleggene har, tross samme Octave amp, to forsåvidt forskjellige høytalere😊
    Tror nok at Octave fortsatt passer best i Blåskogen og skal ikke forundre meg om Canor er et bedre valg hos @srtorp UTEN at jeg har hørt dette ennå?
    Blir morsomt å få hørt Canor ved en senere anledning om den blir stående da☺

    gismo
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Bra beskrevet inntrykk @bluesbreaker 👍🏼 Da jeg kjenner Octave’n relativt godt etter gjentatte lytteøkter hos deg og et par hos @srtorp tegner det seg et bilde av Canor😉
    Nå skal det sies at disse to anleggene har, tross samme Octave amp, to forsåvidt forskjellige høytalere😊
    Tror nok at Octave fortsatt passer best i Blåskogen og skal ikke forundre meg om Canor er et bedre valg hos @srtorp UTEN at jeg har hørt dette ennå?
    Blir morsomt å få hørt Canor ved en senere anledning om den blir stående da☺

    gismo
    Blir stående, så kommer an på hvor treg du er ? Så sjeldent jeg bytter forsterker så bør du ha en tjangs. :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Verden går av skaftet.
    Det heter da vitterlig adventskalender, og ikke julekalender?
    Viktig å holde orden på begrepene... 🤡

    Screenshot_20211129_093047.jpg


    Oye como va!

    IMG_20211129_093819.jpg


    ABRAXAS må være det beste Carlos har laget?
    Høres hvertfall slik ut i dag med fyr på peisen og 15 blå ute. 😊

    IMG_20211129_095614.jpg


    Smilla - absolutt ikke RØD på nesen.
    IMG_20211129_100056.jpg


    God første mandag i advent! 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kaldt, bikkjer som snorker, streamer uten fargedisplay, forsterker som ikke er god nok for «nabolaget», en museumsplatespiller og syrerock på en annen gammel støvsamler som gjør det usikkert om knitringen kommer fra peisen eller vinylen, alt dette mens eieren er et petimeter og bedriver ordonani om julen 😎🤪😄 Blir sikkert en bra dag likevel :love:
     

    HiFi Life AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.08.2019
    Innlegg
    41
    Antall liker
    71
    Hvorfor er det ingen importør eller forhandler av HiFi Rose i Norge?
    Vis vedlegget 766105
    HiFi Rose RS150 står fram som svært interessant.


    Denne gjør så og si alt i alle format og tjenester. Premium dac. Streamer, pre amp og ripper og spiller CD ved hjelp av en tilhørende liten transport. Streamer også video. Praktisk og flott display med utrolige muligheter. Vekt 13kg (!) EISA vinner.
    Kan kjøpes i Sverige... 🙊

    Hei
    Vi får forhåpentlig inn HiFi Rose i løpet av neste uke :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Vi får forhåpentlig inn HiFi Rose i løpet av neste uke :)
    Gratulerer!
    Denne har jo vært å få kjøpt ute i verden siden i vår, og alt tyder på at det er fullt på høyde med dyrere ting lydmessig, og kanskje et stykke foran på både form og funksjon.
    Morsomt at dere følger med her.:)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette her blir stas å høre mer om👍🏼
    Hvor havner den i pris her på berget?

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn