BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg må spørre, er de så rolige som de ser ut og hadde det vært mulig for en fremmed å gi en av dem en kos, eller hadde jeg tapt både "munn og mæle?" Altså blitt bitt, avvist med knurr eller annet hint?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk i like måte. 🙂
    "Everybody's Talkin" har bra lyd, men det er jo et konsertopptak, noe som har både sterke og svake sider.

    Du bør jo dra til med billett på Sentrum Scene nå motoren. Du som er TTB-fan! 🤩

    Vis vedlegget 769694
    Ja det kunne jeg tenkt meg :) Hører mye på TTB på tuben når jeg sitter på sentralen og må bare si det svinger som faen :cool:
    Meget gode musikere er dem også og fruen har en flott stemme synes jeg

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må spørre, er de så rolige som de ser ut og hadde det vært mulig for en fremmed å gi en av dem en kos, eller hadde jeg tapt både "munn og mæle?" Altså blitt bitt, avvist med knurr eller annet hint?
    Ja, du må gjerne spørre, for det er en del folk som tror at alle Newfoundlandshunder er lik Anton som er kjent fra TV. Det er de nemlig ikke.
    Mine er ganske påpasselig med hvem som går inn porten, og ikke alle som kommer til oss finner det lurt å gå inn før vi kommer ut.
    Hundene bråker og gjør gjerne litt ut av seg. Når de skjønner at vi synes det er greit, så er det som regel helt ok.
    Det er jo en del folk fra HFS som har vært innom her, og det bruker å gå veldig bra. Noen blir bestiser! :)
    IMG_20211206_100041.jpg IMG_20211206_103435.jpg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.969
    Antall liker
    81.757
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Oki. Vet ikke hvem denne "Anton" er
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den @Cash 63 :)
    Det er en del "funny talk" fra Lou Reed mellom låtene som sikkert er for spesielt interesserte. Han var både vittig og skarp.
    Så vidt jeg husker er dette en såkalt "binaural recording", noe som gjør at den antagelig låter best med hodetelefoner. Har ikke spilt den på lenge, men skal ta den fram igjen.

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har den @Cash 63 :)
    Det er en del "funny talk" fra Lou Reed mellom låtene som sikkert er for spesielt interesserte. Han var både vittig og skarp.
    Så vidt jeg husker er dette en såkalt "binaural recording", noe som gjør at den antagelig låter best med hodetelefoner. Har ikke spilt den på lenge, men skal ta den fram igjen.

    Du har helt rett i det du sier her :) (y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20211206_151154.jpg

    Jeg er av de julekonservative, og med et lite rynk på nesa registrerer jeg at folk allerede har ferdigpynta tre i stua.
    Jeg er litt som Grinchen og har et smålunkent forhold til hele jula.
    the-grinch-its-practically-here.gif
    Jeg er enig med Prøysen at det er morosamt med jula for dæssa som er små, men når kjøpefesten og julebordene er det viktigste for oss voksne, da velger jeg heller julesanatorium.
    Føler veldig på å finne en rømningsvei. Hadde en plan, men covid og julefeiring går visst hånd i hånd, så det spøker for alternativ jul for min del.
    Da blir det grisensingrøt og ribbefett rundt kransarteriene i år også. 🤪
    Men ei julelåt eller to-tre, kan jeg like. 🥰

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20211130_074744.jpg

    Da passer det med Khruangbin. 🕺

    Vi sjekker snøforholdene på jordet.
    Nuffejentene bekler rollen som Lavinehunder.
    IMG_20211207_112130.jpg

    Litt stein og smårusk stikker opp, men med kommende snøfall i vente de neste dagene vil jeg tro at vi får ypperlige forhold i bakken for de dristige som våger seg på slike typer fartssport som miniski og romperacer.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    FB_IMG_1634030645791.jpg

    Ikke heeeelt i humør hverken Brum eller jeg.
    Lever ennå i håpet om å benytte innkjøpt Popovic-billett på lørdag. 🙏
    Hvis en viser forsiktighet m munnbind, smittefrakk og bruker spriten utvortes bør det gå bra.
    Ana Popovic-4-EspenH-450x500.jpg

    Bilde er fra Gregers, Hamar Bluesklubb sist hun var der. Enormt trøkk og driv var det da. Det frister til gjentagelse. Ett av de beste bluesband jeg har sett.

    Hendrix-cover. Det ryker en streng ved ca 6.00.
    The show must go on. 😊
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 770290
    Ikke heeeelt i humør hverken Brum eller jeg.
    Lever ennå i håpet om å benytte innkjøpt Popovic-billett på lørdag. 🙏
    Hvis en viser forsiktighet m munnbind, smittefrakk og bruker spriten utvortes bør det gå bra.
    Vis vedlegget 770302
    Bilde er fra Gregers, Hamar Bluesklubb sist hun var der. Enormt trøkk og driv var det da. Det frister til gjentagelse. Ett av de beste bluesband jeg har sett.

    Hendrix-cover. Det ryker en streng ved ca 6.00.
    The show must go on. 😊
    Tror, det er mest "safe" å bruke BÅDE utvendig og innvendig 😁
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jaggu fres i denne "dama di" Blues.
    Ana Popovic er en dame å følge med på.
    Håper det blir konsert på deg, og flere andre.
    Vi trenger alle de adspredelser, og små og store gleder vi kan få nå.

    Det er bare og stålsette seg til neste pulje med hjernedøde "forretningsmenn/turister" som drar til land med lav vaksinasjonsgrad og maks forhold for at viruset kan muttere :mad:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, det blir konsert. Med restriksjoner og forordninger selvsagt, - men det er greit. 😊
    Selvsagt ikke samme opplevelse med tilviste faste plasser, osv., men bedre enn ingen konsert. Jeg er innstilt på at man må være forsiktig og følge retningslinjer. Sånn er det bare. Dette blir bra @sundkoien! 😊


    Screenshot_20211210_003353.jpg
    Med Robben Ford:

    IMG_20211210_103050.jpg

    Håper at alle som ser innom her får ei riktig god helg. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I grunnen er ikke skjenkebestemmelser og Corona på utesteder det som affiserer meg mest her oppe i skogen. Uansett ser det foreløpig ut som det er lov å ta en øl hjemme til alle døgnets tider.
    Absolutt en god butikkøl.
    IMG_20211203_184835.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Migarstaven bør for hygienens og gjenbruksverdiens skyld impregneres med... med... øhhh... nanokryptonitt.
    Ell' no' sånt no'
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ana Popovic band, Hamar Bluesklubb, Gregers. 11/12.Trivelig følge med sundkoien som hadde tatt turen. 🙂
    IMG_20211212_014345.jpg

    Noe amputert band.
    IMG_20211212_020249.jpg

    Ikke blåsere med denne gangen, så det ble ikke helt det samme som forrige gang de var på besøk. Dessuten hadde trommisen havnet i hotel-karantene fordi hans dokumentasjon ikke var tilstrekkelig i Norge.
    Fantastisk bra at de likevel gjennomfører konserten. Proffe, gode musikere som antagelig har hatt en helvetes dag bak seg gjorde en god forestilling ut fra de forutsetningene som rår. Artistene ble både blidere og bedre etterhvert som kvelden forløp. Har dessuten Ikke hørt Popovic synge så bra tidligere. Hun var som forventet god på gitaren, og spilte ganske mye slide /bottleneck.
    Tross fullt koronaregime: Vi koste oss, - ikke sant @sundkoien? 🤗
    IMG_20211212_024829.jpg
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    4.121
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Ana Popovic band, Hamar Bluesklubb, Gregers. 11/12.Trivelig følge med sundkoien som hadde tatt turen. 🙂
    Vis vedlegget 771530
    Noe amputert band.
    Vis vedlegget 771531
    Ikke blåsere med denne gangen, så det ble ikke helt det samme som forrige gang de var på besøk. Dessuten hadde trommisen havnet i hotel-karantene fordi hans dokumentasjon ikke var tilstrekkelig i Norge.
    Fantastisk bra at de likevel gjennomfører konserten. Proffe, gode musikere som antagelig har hatt en helvetes dag bak seg gjorde en god forestilling ut fra de forutsetningene som rår. Artistene ble både blidere og bedre etterhvert som kvelden forløp. Har dessuten Ikke hørt Popovic synge så bra tidligere. Hun var som forventet god på gitaren, og spilte ganske mye slide /bottleneck.
    Tross fullt koronaregime: Vi koste oss, - ikke sant @sundkoien? 🤗
    Vis vedlegget 771534
    Dette ble en flott aften!
    Må først få takke Blues for nok en hyggelig mottagelse oppe i Blå skogen. Fikk servert deilig Chicken Curry ved ankomst, og nytraktet kaffe og ostekake til dessert. Utmerket 👌

    Vi rakk å lytte til 8-10 låter før vi hastet til Hamar, og jeg vil benytte anledningen til å si noen ord om musikkanlegget her i det Blueske hjem:
    Først og fremst låter det stort, og veldig troverdig. Scenen er stor, høy og vid. Det er en hørbar oppgradering med 3.7 i forhold til oppløsning og dybde. Det låter åpent og detaljert, med aldri hardt til tross for fullt nivå helt opp. Disse høyttalerne makter også å gi god dynamikk i mellomtonen og smekk i mellombassen. En rørslig REL hjelper godt til helt nederst. Det er tydelig at Octave med Super Blackbox holder godt tak i disse store panelene. Nærmest naturstridig da en ser på spesifikasjonene.
    Lumin-streameren spiller åpent og luftig, med godt trykk nedover. Ikke noen digitale unoter å høre.
    Det er allikevel vinyllyden som imponerer mest i Blåskogen 👍 At Machine Head med Deep Purple fra tidlig 70-tall kan låte så virilt og levende skyldes ikke bare en god pressing, men en velbalansert rigg. 😍 Nydelig 👌

    IMG_20211211_185053.jpg


    Ana Popovic hadde en lei start på Hamar. Med en trommeslager i karantene på hotellet fikk de tre andre en ekstra tøff oppgave. De løste dette på et utmerket vis. Etterhvert ble de skikkelig varme, og med et entusiastisk publikum ble det en hyggelig stund. I tillegg til Ana's solide gitarspill og utmerkede vokal (!) må både bassist og keyboardist berømme. Solide musikere 🎶

    IMG_20211211_212833.jpg


    Takk for en hyggelig kveld, Blues!

    M
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig besøk og konsertfølge i går @sundkoien. Ble bra det, tross alt.
    Takk for at du tar deg tid til å si litt om hvordan anlegget låter nå. Det er ganske lenge siden du var hos meg sist.
    Bra at du også liker lyden i stua mi. 😊

    Det er ikke nye høyttalere @HCS.
    (skulle tatt seg ut! 😆)
    Altså ingen "i".
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Her nytes bass-balsam med det nyeste albumet til Adele på Spotify ... :)
    Skal ikke bare klaske til med to basstårn rett bak panelene da blues? Med de digre panelene der kan du slippe unna med å gjemme de bak. 🤭
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her nytes bass-balsam med det nyeste albumet til Adele på Spotify ... :)
    Skal ikke bare klaske til med to basstårn rett bak panelene da blues? Med de digre panelene der kan du slippe unna med å gjemme de bak. 🤭
    Det er synd at det er apekatter som skrur lyden på Adele sine produksjoner. De hadde fortjent bedre.
    Nei takk. Ikke noe DIY basser i stua her.
    Jeg er gift, og det har foreløpig gått ganske bra. Er heller ikke plaget med bass-anemi... 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn