BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Doremi

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2011
    Innlegg
    39
    Antall liker
    11
    Det var da et nydelig rom Kwil. Er det forresten noen av dere som skal se på sjakk i kveld/natt?
    Må bare takk Blues for en herlig tråd, kult med mange musikktips.
    Kult; prøvde og være litt ungdommelig.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Enig med gismo. Ikke ofte man ser et såpass stort anlegg, med svære HT, subs og monoblokker på gulvet, bli så godt integrert i en stue. Hva er avstanden melom HT, og hvor stor stue er dette?

    Og neste spm er, hvem vanner blomstene/plantene?!:confused:;)
    Kan besvar de enkle spørsmålene:

    - Høyttaleren er (akkurat nå) plassert med diskantene ca 1.5 m fra frontvegg, 1m fra sidevegg og med 2,5m mellom seg.
    - Rommet er ca 35 m2, snaut 5m x vel 7m.
    - Hussjefen vanner plantene, men støvtørker IKKE (etter at hun i sin tid tok med seg nåla på en Vdh. Grasshopper)

    K
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er en modig mann. Jeg hadde aldri latt mine kvinner ta seg av vanning av så farlig plasserte planter som dette. :eek:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Rålekkert oppsett kwil;)
    Flott integrert i en stue, ja dette ser jo ut som en stue, frodig og deilig:D

    Vis vedlegget 412902

    Gøtt å se at det lar seg løse på sånn måte og fortsatt med lyden i høysete:)

    gismo
    Takker så mye for den Gismo, men fruen her deler nok ikke helt inntrykket- dog er det "løst" ved at hun har sin egen passelige hule med TV og det som trengs i en annen ende og etasje av huset:)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Klarer ikke de svære jævlene og levere dypbass selv da??? :)

    O
    Skal utdype litt om valg og årsaker etter hvert. I stede for å belemre Blues sin tråd, kan jeg jo oppgradere min egen (mener å huske jeg oppdaterte den sist i 2009, så her går det unna.....)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Du oppfatter det meste du Blues, jeg kan selvfølgelig utdype hva som er gjort med de forskjellige boksene etterhvert, men som jeg nevnte ellers her kan jeg jo gjøre det i min egen tråd (hvis jeg finner`n igjen :rolleyes:)

    K

    Det var etterlyst info om anlegget.
    Det beste er vel om kwil hadde tatt den biten sjøl tror jeg, men høyttalerne er Focal Nova Utopia BE

    MED 2 stk DIGRE TILHØRENDE FOCAL-SUBER!


    Stereophile:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNtKSX887QAhURSJoKHS5zCpcQFggkMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.stereophile.com%2Ffloorloudspeakers%2F604focal%2F&usg=AFQjCNHjE_4L5ZozAcRrGdlwRqwpgkuSsg


    Med store rørforsterkere (Monoblokker) blir det mye liv i disse.


    Stereophile:
    https://www.google.no/url?sa=i&rct=...J9kfNWV11eEzaTpz1jeA185g&ust=1480541705664934


    Riaa og forforsterker tør jeg ikke gi meg ut på å si noe om, for innmaten er customized og ikke helt hva som står på boksene.
    En Bow CD-spiller som er ombygd av konstruktøren i DK.
    Platespilleren er en TWA Raven One med Kuzma 4 point, og den før omtalte Miyajima Kansui.

    Vi fikk demonstrert Kuzma-armens brukervennlighet ved at kwil skiftet høyde mange ganger på armen da det ble byttet platematter, og spilt uten matte.
    Gjort på null komma nix ved å vri på hjulet på "tårnet". Sjøl kan jeg styre meg litt for utseendet mht det estetiske, da den framstår som lite smekker, men mer preget av funksjonalitet i designet. Og funker, det gjør den til de grader.
    Flott arm, særlig hvis man er opptatt av å justere seg til det optimale en pick up kan gi av lydreproduksjon.

    Child in Time ,-Deep Purple fra Made in Japan har jeg aldri hørt bedre enn på dette anlegget.
    Sjøl med mye pådrag på volum grumser det seg ikke til, og man kan skille alle instrumenter tydelig.
    Samtidig er det ikke for polert, slik at Rock & Roll faktoren ikke forsvinner.
    (Slik det mange ganger gjør i andre high-end anlegg)

    Kansui-plogen sporer Ian Gillans primalskrik så rent som en ikke tror er mulig hvis man har hørt denne skiva før noen ganger før.
    Anne Bisson`s framtreden fra albumet Blue Mind var til å ta og føle på. Haifai,-altså.
    Trommesmekket fra Charly Antonelli var meget realistisk gjengitt.
    Det er bare å flire.;)

    Alle bildene er fra internettet, og er ikke av kwils komponenter.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk. :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Trygg, modig, dumdristig, uvøren - kjært barn har mange navn. ;)
    "trygg" henspeilte på Blues`insinuasjon om "blomsterfinn" takter......
    Tror du overtolker Blues litt nå. Han hadde neppe knekk i håndleddet og en fint håndlag med potteplanter som årsak til sine antakelser. ;)
    Vel, HAR knekk i håndleddene, både rosa skjorte OG underbukse i skapet jeg- sier noe om HVOR trygg det eller? :D. Helt ufarlig å sende meg på hifi-messe (ja, ja, kanskje ørlite unntak for Gøteborg sist- da var det mer å hvile øynene på ute på gatene enn inne på de forskjellige demorommene imo......)

    K
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk. :)
    Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det:) Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk. :)
    Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det:) Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....
    Streaming var såvidt aktuelt sist jeg var i et samliv, men selv med Spotify vil jo fruen få glede av den gode lyden. Kanskje det har noe med at de kvinnene jeg har levd med har gått inn i et samliv med en musikkbransjemann? Det er jo gjerne kvinner som har stor interesse for musikk og ser på musikksamling og anlegg som en velkommen bonus. Jeg er nok ikke den typen som tiltrekker seg kvinner som er på jakt etter stor trygghet, villa og voff. Musikkbransjens badboy-idealer er vanskelige å riste av seg, og kvinner tror ikke noe særlig på det når jeg forsøker å kommunisere at man er en annen i dag enn for 15 år siden. :cool:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk. :)
    Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det:) Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....
    Streaming var såvidt aktuelt sist jeg var i et samliv, men selv med Spotify vil jo fruen få glede av den gode lyden. Kanskje det har noe med at de kvinnene jeg har levd med har gått inn i et samliv med en musikkbransjemann? Det er jo gjerne kvinner som har stor interesse for musikk og ser på musikksamling og anlegg som en velkommen bonus. Jeg er nok ikke den typen som tiltrekker seg kvinner som er på jakt etter stor trygghet, villa og voff. Musikkbransjens badboy-idealer er vanskelige å riste av seg, og kvinner tror ikke noe særlig på det når jeg forsøker å kommunisere at man er en annen i dag enn for 15 år siden. :cool:
    He, he, vi representerer vel motsatsen da- har holdt sammen i 20 år+, HER er vi:

    Startside - www.haugertoppen.com

    Beklager Blues, ikke meningen å kuppe tråden din med info om "hva jeg spiser til middag" (men er ikke på face.....). Men nå tilbake til topic!
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må si dere er et hårete par, men tar dere godt ut på bilder for det. ;) Mitt liv er nok preget av det som kalles occupational hazards, avhengighet av vakre kvinner og rusmidler er blant disse farene. Jeg syntes vakre kvinner var meg gøy enn rusmidler. "He's too much of an African man" pleide min ugandiske ex og mor til arveprinsen si til sine venninner når hun skulle gi meg et stikk i siden. Og da siktet hun ikke bare til størrelsen på organet mellom beina, og heller ikke direkte utroskap. For slikt har jeg ikke hatt tid til. :rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Beklager Blues, ikke meningen å kuppe tråden din med info om "hva jeg spiser til middag" (men er ikke på face.....). Men nå tilbake til topic!"


    Bare kjør på kwil!
    Må innrømme at jeg har glømt at du har egen tråd.
    :rolleyes:
    Det er jo bare artig at det skjer noe i BLOODSUGARSEXMAGIK-tråden, og attpåtil noe som flere finner interessant!
    :)

    Jeg er heller ikke på FB,-gud forby:p, men her i blåskogen er det jeg sjøl som vanner plantene i huset.
    Det er viktig at grammafonplatene har det bra mht luftfuktighet og godt inneklima!;)

    Som sagt, bare fortsett.

    PS: Fin hjemmeside!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...ingen FB her heller, men tror jeg dropper ett tips her siden jeg tror jeg plukket han opp fra deg ett eller annet sted her inne...på 2x lp :cool:

    Richard Hawley ”Hollow Meadows”




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Chris er en gammel bekjent! RH er ny, men noen ganger hörer man bare att dette kommer bli spillt mye! og der er jeg nu, den der fölelsen av å snubla over noe bra :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehe jo den var spenstig, prisen på vinylen! det får bli sølv disker her i gården da, det var ett par cd´s på Bengans :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Ganska bra lyd på dette konsertopptaket fra 2012.
    Fra samme turnè 2012:


    Gamle favoritter. Så dem på Rockefeller i 1996.
    En av de konsertopplevelsene jeg ikke glemmer.

    Dette opptaket er fra samme turne i 96.

     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.405
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Cole's Corner har blitt en jule trad for meg og spille vært julaften sen vi flyttet inn i huset 2005. Når julekvelden kommer og det roet seg ner, har det bliit så att sette seg ner med en stänkare og slappe av til den platen:) Tenkt og fortsette med det:D
    Hade en bestilln av vinylen på amazon den gangen med den blev dessverre ikke sendt:p
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin tradisjon det Cash 63.
    Det er mulig Coles Corner får litt mer spilletid i romjula.:)

    Denne pleier å spinne en gang i året.-julaften.


    Hagegård med sin baryton er mektige saker. Beste versjon av O Helga Natt, og låter bra på Maggie!:)

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joni er en av de store. Levd liv, ekte og med dype følelser. Both sides now, i symfonisk versjon, er utrolig mektig. Og iallfall om en kjenner bakgrunn for teksten. Ha en fin søndag blues :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Den er det lenge siden jeg har spilt, men den skal på i kveld.
    Levd liv som du sier HC, -og fryktelig mange sigaretter, men holder på ennå.


    Jeg tror kanskje hun maler mer enn hun skaper musikk, men hun er habil på det området også.
    Hun har laget mange av sine egne plateomslag.


    Jeg har det meste av regulære utgivelser fra denne uvanlige talentfulle dama.
    Absolutt en av de som har bidratt mest til mine musikkopplevelser og forståelse av musikk.

    Jeg tror det var "Don Juans Reckless Daughter " som fikk meg til å begynne å høre på jazz i ungdommen.
    Først synes jeg det var besnærende å høre Pastorious bass, men etterhvert kom resten også.
    ,"Free Your Mind, -and your ass will follow", som det heter...;)


     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    Den er det lenge siden jeg har spilt, men den skal på i kveld.
    Levd liv som du sier HC, -og fryktelig mange sigaretter, men holder på ennå.


    Jeg tror kanskje hun maler mer enn hun skaper musikk, men hun er habil på det området også.
    Hun har laget mange av sine egne plateomslag.


    Jeg har det meste av regulære utgivelser fra denne uvanlige talentfulle dama.
    Absolutt en av de som har bidratt mest til mine musikkopplevelser og forståelse av musikk.

    Jeg tror det var "Don Juans Reckless Daughter " som fikk meg til å begynne å høre på jazz i ungdommen.
    Først synes jeg det var besnærende å høre Pastorious bass, men etterhvert kom resten også.
    ,"Free Your Mind, -and your ass will follow", som det heter...;)


    Jeg oppdaget Joni Mitchell ombord på et fly (!) mellom London og Miami. Det var fremdeles såpass mye igjen av studielånet at jeg kunne unne meg luksusen av å leie hodetelefoner ombord.
    På "contemporary rock"- spillelisten lå Joni Mitchell og "You Turn me on, I`m a Radio". Uforglemmelig og skjelsettende. :)


    "For the Roses" ble kjøpt etter første, nye studielånutbetaling.

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Bill Frisell har ei fin tone i gitaren.
    Meget god gitarist som ikke bare driver med "plink-plonk":rolleyes:
    Petra Haden, som medvirker er forresten datter av ikke ukjente, men dessverre avdøde Charlie Haden.


    Dette albumet med filmmusikk kan anbefales på mørke vinterkvelder, Bra lyd også!:)


     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Dagens godkjøp på Vinyl&Kaffe.
    Første albumet til B,S & T.
    Uten Clayton Thomas, men med Al Kooper:)
    Det er en SPEAKERS CORNER utgivelse.
    (Såkalt audiofil reissue)
    Neppe spilt mer enn en gang. Grei bruktpris.:)

     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest


    Bill Frisell har ei fin tone i gitaren.
    Meget god gitarist som ikke bare driver med "plink-plonk":rolleyes:
    Petra Haden, som medvirker er forresten datter av ikke ukjente, men dessverre avdøde Charlie Haden.


    Dette albumet med filmmusikk kan anbefales på mørke vinterkvelder, Bra lyd også!:)


    Ikke pling-plong, kanskje man skulle gi den en sjanse da:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn