BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hallo i skogen

    Var det Stillpoints Ultra SS under din Ravn? Monterte områdets første (tipper jeg) Raven GT i går- han hadde bestilt TW's egne Black Night føtter, virket fine de- MEN Stillpoints har jo masse positive skussmål.....

    Mvh
    K
    Hej kwil,

    Finns det bilder av Raven GT med Black Night fötter? Vad är skillnade mellan orginalfötterna och Black Nights, vet du det?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ikke jeg kwil, men ettersom det er min tråd og jeg også har TWA svarer jeg.

    Jeg tror det er feil å snakke om "originalføtter", da spillere fra TWA er blitt levert med forskjellige føtter, -også på samme modell til ulik tidspunkt for produksjon. Andre får gjerne korrigere, men jeg har oppfattet det slik.

    Har glemt å vise føttene på min spiller som det var snakk om.

    Dette er vel Black Night?



     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Min kom med dessa;

    IMG_2041.jpg


    Visste inte att det var möjlighet att gå för andra fötter (tänkte aldrig på att fråga rättare sagt), men intressant hur som helst om det är något att hämta på å byta ut fötterna till Black Nights.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Bah!
    Kom ikke her å si at det ikke finnes bra musikk som involverer banjo.
    Hele skiva her er gjennomsyra av tingen, og står som en påle den dag i dag IMO.
    Ble spilt inn i 2.etg over et bilvekersted på en 7-spors tapemaskin utlånt av Steve Earle (ett spor var defekt).
    Og tekstene er kanonbra.

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sant skal sies er banjo til å leve med. Men et annet instrument så KAN høres helt jæ ut er steelgitar..Men det var det med smaken da..:)


    Banjo hører jeg helst på noe slike magnepan greier.. Da blir det lettere å fordøye :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min kom med dessa;



    Visste inte att det var möjlighet att gå för andra fötter (tänkte aldrig på att fråga rättare sagt), men intressant hur som helst om det är något att hämta på å byta ut fötterna till Black Nights.
    Jeg tviler på om det er så mye å hente på å skifte føtter på TWA, men jeg tror sikkert at kwil har en annen oppfatning!:)

    Hva skal man hente evt? Disse spillerne er jo så gjennomtenkte, solide og vellydende. Jeg kommer aldri til å ha noe annet.

    Vi spilte en kveld oppe hos kwil med lik spiller men Kuzma 4p arm. Vi testet to ulike platematter+ uten.
    Det låt forskjellig i alle tre tilfeller, men det var vanskelig for meg å si hva som var best, så det går fint an å spille uten matte.
    Det er mulig man hører slike mindre forskjeller nå man bytter ben også, men om det blir "bedre"er jeg i tvil om.
    Her tror jeg underlaget spilleren står på spiller vel så stor rolle.

    Min spiller står på acrylplate med 8 stk stillbare audio technica dempeføtter under plata.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.384
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Steelgitar kan innimellom posjoneres ut i små doser som en god maltwhisky, men er ikke til behag hvis det bøttes nedpå som vanlig pilsnerøl!
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Min kom med dessa;



    Visste inte att det var möjlighet att gå för andra fötter (tänkte aldrig på att fråga rättare sagt), men intressant hur som helst om det är något att hämta på å byta ut fötterna till Black Nights.
    Jeg tviler på om det er så mye å hente på å skifte føtter på TWA, men jeg tror sikkert at kwil har en annen oppfatning!:)

    Hva skal man hente evt? Disse spillerne er jo så gjennomtenkte, solide og vellydende. Jeg kommer aldri til å ha noe annet.
    Vel, jeg liker bedre å teste enn å tro (faktisk svært dårlig på det siste, desverre....). Hadde en seanse forrige dagen hvor vi (vi var 2 pers) testet med det som nå finnes i huset. Fokjellene er markante og definitivt å ta hensyn til. Ble litt som med mattene, med fordeler og ulemper- men forskjellene var definitivt større. Å tro man har fått ut potensialet fordi produsenten har sent med noe, fungerer ikke for meg. Egen testing gir svar i ditt oppsett, og valg kan gjøres etter din smak. Altså uenig med deg her Blues, ser da ikke ut som Stillpoints det du har der- eller gjør det?

    GT og AC kommer med noen kompakte stålbein, BN benytter prinsippet med en kule som det hele hviler på. Virker som noe fjærsystem er der også- men oppbyggingen vet jeg ingenting om. Skulle jeg kjøpt blindt/ døvt- hadde JEG heller valgt Stillpoints, men da lener jeg meg på andre- ikke egen erfaring, som jeg liker best������

    Mvh
    K


    Edit: Ser mer ut som de kompakte stålbeina til TW dine Blues?

    Objektivt vant; BDR cones med Finite Cerapuc under, ift. BDR cone/ puck og Soundmechanics tre- coner med pulverdemping. Sistnevnte ble nok for stramt og pinglete, fult BDR ble mer uryddig og "grøtete" (men med slam i bassen vi kunne like). Ingen tvil om at det ble plukket opp færre resonanser med Cerapuc som underlag, ble strammere, bedre detaljering, tydeligere rom og plassering. NESTEN så jeg tross dette, foretrekker fult BDR bedre likevel, og eneste klarebkonklusjon er at her skal det testes med flere ulike remedier.........

    Mvh
    K
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ikke overrasket over at vi ikke mener det samme her kwil.

    Du er mer der:
    Du ska itte tru, du ska væta!:)

    Det er ei kule i mine ben på Raven. Jeg mener de er produsert av Stillpoints.
    Det er mulig jeg tar feil.
    Skal nå prøve å få til et bilde.

    IMG_20161221_102102 ravenben.jpg
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ahhh sorry var Crosswinds bilde jeg så, DA var det ikke rart de lignet på GT/ AC bein:D

    Men fortsatt- ligner dine på Stillpoints ultra SS? Skal det være noe under den kula, eller sitter den bare løst mot underlaget?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Kommer til å teste med avkobling av rack mot gulvet, ulike plater under spiller med forskjellig underlag mot rack og kanskje noen hjemmesnekra bibrasjonsdempendetiltak- som foreløpig kun er på planleggingsstadiet....... En fast spiller som TW, er i hvertfall kilen på detteområdet, det er konkludert HER i heimen:rolleyes:......

    K
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Spilleren burde stått i et vakum, koblet direkte til grunnfjellet (helst ikke det enang) Men i hvertfall ikke uavkoblet på parketten i samme rom som bassen flytter vegger, gulv og tak flere milimeter i takt med musikken. Selvfølgelig plukkes alt uønsket opp av pickupen, ikke akkurat fordelen til vinylsnurring dette. Naborommet burde være et minimum (men også det er jo ørlite upraktisk:rolleyes:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kommer til å teste med avkobling av rack mot gulvet, ulike plater under spiller med forskjellig underlag mot rack og kanskje noen hjemmesnekra bibrasjonsdempendetiltak- som foreløpig kun er på planleggingsstadiet....... En fast spiller som TW, er i hvertfall kilen på detteområdet, det er konkludert HER i heimen:rolleyes:......

    K
    Det er bra du går i front, og er pioner på upløyd mark.;)

    Åssen går det med streamer?

    Mulig jeg har funnet løsningen.
    Får en på lån over nyttår.
    Ren streamer uten DAC, alle inn og utganger du har bruk for.
    Ikke FOR billig!:p
    Da må du ta en tur tror jeg:)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Kommer til å teste med avkobling av rack mot gulvet, ulike plater under spiller med forskjellig underlag mot rack og kanskje noen hjemmesnekra bibrasjonsdempendetiltak- som foreløpig kun er på planleggingsstadiet....... En fast spiller som TW, er i hvertfall kilen på detteområdet, det er konkludert HER i heimen:rolleyes:......

    K
    Det er bra du går i front, og er pioner på upløyd mark.;)

    Åssen går det med streamer?

    Mulig jeg har funnet løsningen.
    Får en på lån over nyttår.
    Ren streamer uten DAC, alle inn og utganger du har bruk for.
    Ikke FOR billig!:p
    Da må du ta en tur tror jeg:)
    Bare skrik- kommer ilende jeg da:cool: (ikke skjedd en dr..... på det digitale området her)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Kommer til å teste med avkobling av rack mot gulvet, ulike plater under spiller med forskjellig underlag mot rack og kanskje noen hjemmesnekra bibrasjonsdempendetiltak- som foreløpig kun er på planleggingsstadiet....... En fast spiller som TW, er i hvertfall kilen på detteområdet, det er konkludert HER i heimen:rolleyes:......

    K
    Det er bra du går i front, og er pioner på upløyd mark.;)

    Åssen går det med streamer?

    Mulig jeg har funnet løsningen.
    Får en på lån over nyttår.
    Ren streamer uten DAC, alle inn og utganger du har bruk for.
    Ikke FOR billig!:p
    Da må du ta en tur tror jeg:)
    Vil være med je å......;);)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spilleren burde stått i et vakum, koblet direkte til grunnfjellet (helst ikke det enang) Men i hvertfall ikke uavkoblet på parketten i samme rom som bassen flytter vegger, gulv og tak flere milimeter i takt med musikken. Selvfølgelig plukkes alt uønsket opp av pickupen, ikke akkurat fordelen til vinylsnurring dette. Naborommet burde være et minimum (men også det er jo ørlite upraktisk:rolleyes:)
    Dette ER et viktig poeng kwil;)

    gismo
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Spilleren burde stått i et vakum, koblet direkte til grunnfjellet (helst ikke det enang) Men i hvertfall ikke uavkoblet på parketten i samme rom som bassen flytter vegger, gulv og tak flere milimeter i takt med musikken. Selvfølgelig plukkes alt uønsket opp av pickupen, ikke akkurat fordelen til vinylsnurring dette. Naborommet burde være et minimum (men også det er jo ørlite upraktisk:rolleyes:)
    Dette ER et viktig poeng kwil;)

    gismo
    :rolleyes:

    Litt seriøst. Vibrasjoner påvirker- det er utvilsomt. At det har MEST betydning på vinylsnurreren synes temmelig opplagt, all den tid den mekaniske bevegelsen induserer det vi til syvende å sist hører som vellyd i godstolen:cool:. At noen da bruker tiden på bibrasjonsdempende tiltak av høyttalerkablene- sier kanskje litt om galskapen vi holder på med, men akkurat på snurrer'n har jeg fått bekreftet viktigheten av å gi litt omsorg. Dette sagt, synes ikke det låter halvgæli fra vinyriggen her nå, uansett hva jeg har funnet på å putte under. Har langt mer å si hva jeg putter OPPÅ-- les; at musikken er bra:cool:

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig kwil.
    Det snakkes alt for lite om gode innspillinger.
    Det er tross alt der største lydforskjellen ligger.
    Det gjelder om du bygger anlegg til ti-tusen eller en million.

    Denne låter fint på vinyl, og mye bedre enn på Tidal.
    Men en smule dyrere...



    Analogue Productions/QRP pressing reissue treatment delivers sonics and luxury packaging second to none for discerning collectors. Now we've given three titles by Canadian songstress Sarah McLachlan this premier makeover and you reap the benefits: "Solace", "Mirrorball" and "Afterglow". Each on 45rpm LP and Hybrid SACD. McLachlan's rebellion is hushed on "Afterglow", her first studio album since 1997's "Surfacing". At times even the piano chords at the heart of the sound are tucked neatly beneath layer upon layer of strings and overdubbed voices. Listen to what’s being sung within this soothing aural bed, though, and hear the just-before-sleep murmurings of the quietest riot girl: »I’m a train wreck waiting to happen ... a wildfire born of frustration,«, »How stupid could I be ... you’re no good for me, but you’re the only one I see,«, »I have to push just to see how far you’ll go.« The latter song ("Push") resolves itself with the assurance, »You complete me.« Ultimately, McLachlan fans will be comforted again by what turns out to be her reliably untroubled aesthetic.

    Analogue Productions.
    2xLP, 200 gram. 45 rpm.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Vil være med je å......;);)"

    gismo


    Ja da masa.:)
    Kan få rommet i kjellern fast du, så kan du fløtte hit ting skjer!;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Trur kanskje dette er en flott Magnepan/REL- låt nå i disse tider blues:rolleyes:
    Ikke sikker på om den finnes på vinyl, men du har jo streaming muligheter;):cool:


    gismo
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å fy faen, det er noe av det mest ubehjelpelig dårlige jeg noensinne har hørt. :-X

    Steelgitar er forresten et kongeinstrument. Kunne virkelig tenkt meg å traktere det selv.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.667
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Trur kanskje dette er en flott Magnepan/REL- låt nå i disse tider blues:rolleyes:
    Ikke sikker på om den finnes på vinyl, men du har jo streaming muligheter;):cool:


    gismo
    Hardugåttavskaftet!:confused::p

    Tror du tulla litt med meg nå, men man vet jo aldri med deg og damer!

    Bedre denne vel?

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn