Digitale avspillere Blu-Ray Audio i 2-kanals oppsett

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Og du sjekket at lysporet på BR er 24bit stereo PCM?
ja,har spilt den mange ganger i 24bit...men i verste fall,hvis det viser seg å være en vanlig rca kabel jeg har mellom spiller å forsterker kan det da være grunnen?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.303
Antall liker
3.102
Torget vurderinger
4
ja,har spilt den mange ganger i 24bit...men i verste fall,hvis det viser seg å være en vanlig rca kabel jeg har mellom spiller å forsterker kan det da være grunnen?
Om det ikke er feil på kablene så skulle det være OK. Hva med optisk?
Spurte om sporet siden coax bare kan kjøre stereo PCM, mens hdmi ikke har denne begrensningen?
Coaxial/Optical Audio: up to 2ch/192kHz PCM
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Om du har data involvert i kjeden kan du jo rippe dem.
Om ikke, hva med en brukt Oppo?
Hvordan er det å rippe SACD plater. Hva trenger man av utstyr og programvare for det? Har noen hybrid plater som jeg gjerne skulle fått lagret i SACD format på harddisk.
 

ToreA

Medlem
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
40
Antall liker
7
Sted
Alta
Prøvde å koble til Oppoen med RCA, og fyrte opp en Blu-Ray Audio med Yello.
Syns det ble helt nydelig lyd! 😁
Skal teste med coax når jeg får den, og høre om det blir noen hørbar forskjell, men jeg tviler egentlig på at det blir det.. DSC_0052.JPG
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.628
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Ja, har sett denne, og en Panasonic DP-UB9000EGK, som også har XLR.
Men det jeg lurer på, er om bruk av XLR vil 'nedgradere' høyoppløst lyd, og om man heller bør bruke en digital tilkobling, f.eks optisk?
Eller har dette bare betydning for hvilken DAC som brukes? (den i spilleren ved digital kontakt, eller den i pre-en ved analog kontakt)
Jeg har både EC EMT-1UP og en nyinnkjøpt Yamaha 1060 multispiller med både balansert (XLR) og RCA, coax og optisk innganger. bruker XLR til preamp. Ellers så bruker jeg Topping D90 og coax fra Yamaha og den balansert utgangen på DAC til preamp. Det blir en betydelig bedre lyd med sistnevnte løsning. Sjelden at innbyggde DAC i spiller og forsterker er bedre. Jeg har ikke mærket det ennå. Får også mere gain og nivå på instrumentene med Topping DAC.
Ser at det blir mindre produksjon av multispillere, da flere merker har sluttet å produsere. Bare noen få overliggere av Yamaha1060 Blu-ray spillere igjen. Veldig fornøyd med denne spilleren, da jeg fikk erstattet en Marantz CD spiller og en Pioneer Blu-ray spiller. Fikk frigjort noe plass i racket 🙂
NB! Kan også avspille Blu-ray/DVD audio på denne Yamaha spilleren, selv om jeg bare spiller av på 2 kanaler. Sikkert fint å høre på surround! Er bare en HDMI på Yamaha, Oppo har vel 2 stk utganger?
 
Sist redigert:

ToreA

Medlem
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
40
Antall liker
7
Sted
Alta
Jeg har både EC EMT-1UP og en nyinnkjøpt Yamaha 1060 multispiller med både balansert (XLR) og RCA, coax og optisk innganger. bruker XLR til preamp. Ellers så bruker jeg Topping D90 og coax fra Yamaha og den balansert utgangen på DAC til preamp. Det blir en betydelig bedre lyd med sistnevnte løsning. Sjelden at innbyggde DAC i spiller og forsterker er bedre. Jeg har ikke mærket det ennå. Får også mere gain og nivå på instrumentene med Topping DAC.
Ser at det blir mindre produksjon av multispillere, da flere merker har sluttet å produsere. Bare noen få overliggere av Yamaha1060 Blu-ray spillere igjen. Veldig fornøyd med denne spilleren, da jeg fikk erstattet en Marantz CD spiller og en Pioneer Blu-ray spiller. Fikk frigjort noe plass i racket 🙂
NB! Kan også avspille Blu-ray/DVD audio på denne Yamaha spilleren, selv om jeg bare spiller av på 2 kanaler. Sikkert fint å høre på surround! Er bare en HDMI på Yamaha, Oppo har vel 2 stk utganger?
Det er ikke hdmi på min Parasound P6, så det blir enten rca eller coax
 
Topp Bunn