Just remember that ALL of these formats pass through two final filters en route to the listener. One filter is a loudspeaker, and the other is the atmosphere. That's where the concept of "high resolution" goes out the door for most systems. Add some room noise and the transfer function of the listener and you are left with "CD quality" at best.
Vet du hvilke bitrate de brukte i den testen? Ville ikke overraske meg om den testen er gjort med MP3 i meget lav bitrate og da er det definitivt solid forskjell. Kommer man opp til 256 kbps begynner det derimot å bli tett på lossless.“Of approximately 100 top-seed artists who compared Pono to low resolution MP3s,” he wrote, “all of them heard and felt the Pono difference, rewarding to the human senses, and is what Pono thinks you deserve to hear.”
“Of approximately 100 top-seed artists who compared Pono to low resolution MP3s,” he wrote, “all of them heard and felt the Pono difference, rewarding to the human senses, and is what Pono thinks you deserve to hear.”
Ponoen spilte altså høyoppløst musikk fra Pono sin egen butikk.256kbs aac. (etter det jeg forsto)
Jeg orker ikke lese artikkelen på nytt, men jeg mener at dem testet med identiske filer i selve AB-testen.Ponoen spilte altså høyoppløst musikk fra Pono sin egen butikk.256kbs aac. (etter det jeg forsto)
Du kan ha et poeng her, men jeg tror flesteparten av Pono kundene vil være bevisste mhp. kvaliteten på hodetelefonene.Jeg hører heller 256kbps AAC på et topp anlegg enn 24/196 på en Pono. Her er det altså en lommespiller det er snakk om, som de fleste sannsynligvis komer til å bruke sammen med middelmådige hodetelefoner.
Siden du ikke orker har jeg sakset et avsnitt til deg:Jeg orker ikke lese artikkelen på nytt, men jeg mener at dem testet med identiske filer i selve AB-testen.Ponoen spilte altså høyoppløst musikk fra Pono sin egen butikk.256kbs aac. (etter det jeg forsto)
å herregud. Jeg gikk vel utifra at enhver som kjører en sammenligning vil i det minste bruke identiske filer. Som vi vet er ikke alltid hirez-filene bedre. Dette blir mer som en stikkprøve fra økosystemet til Pono. For alt jeg vet er hirezfilene til pono komprimert til døde. Ellers foretrekkes ofte komprimerte (datakomprimerte) filer pga de låter snillere. Uansett var jo dette en test man absolutt ikke ble noe klokere på, og egentlig helt på trynet.Siden du ikke orker har jeg sakset et avsnitt til deg:Jeg orker ikke lese artikkelen på nytt, men jeg mener at dem testet med identiske filer i selve AB-testen.Ponoen spilte altså høyoppløst musikk fra Pono sin egen butikk.256kbs aac. (etter det jeg forsto)
"My test compared Pono files against Apple’s iTunes files, which come in 16-bit/256Kbps AAC format (more on formats below). That’s much better than the radically compressed MP3 files of 1998."
Det gjøres jo også et poeng ut av at de fleste sangene til Pono ikke er hirez, man bare vanlig 16/44.1. Det må sees i sammenheng med dette:
Pono’s statement that “Everyone who’s ever heard PonoMusic will tell you that the difference is surprising and dramatic” is baloney.
Nei da så,er vel i grunn og bunn det samme hva denne herrren hører og kjøper da ?Også ArsTechnica har prøvd seg, og synes heller ikke noe om produktet.
Deres tester fant at 192kHz/24-bit FLAC-filer ikke hørtes bedre ut enn høy-kvalitets MP3-filer.
Helt enig. Og så kan han overlate til Charles Hansen og Ayre å utvikle bærbare musikkspillere. Men vent litt, det er jo akkurat det han har gjort.Jeg synes strengt tatt at Neil Young skal skrive flere fantastiske låter, synge dem, og spille gitar.
Neil Young er en tulling som roter seg bort i ting han burde holde seg vekke fra. Han lager (stort sett) fantastisk musikk, alle andre prosjekter bør han overlate til folk som vet hva de driver med.Helt enig. Og så kan han overlate til Charles Hansen og Ayre å utvikle bærbare musikkspillere. Men vent litt, det er jo akkurat det han har gjort.Jeg synes strengt tatt at Neil Young skal skrive flere fantastiske låter, synge dem, og spille gitar.
Jeg har både A&K100 og PonoPlayer, det er no contest A&K spiller mye bedre er mye mindre og har bedre batterikapasitet.Må nesten ta Pono for hva det er pr. idag: En litt røff (utseendemessig, bruksmessig og med litt utdatert teknologi inkl skjerm) spiller som har behov for en liten firmwareoppdatering eller 2, mens som ellers låter helt sikkert bra til prisen. Tror nok Ayre har gjort det beste utav budsjettet, men er neppe noen match mot AK sine spillere som tross alt koster fryktelig mye mer.