Ønsker anbefaling Blir det en oppgradering?

___

Fersking
Ble medlem
19.01.2018
Innlegg
3
Antall liker
1
Har i dag b&w 685 s2 og en Yamaha rx-v767.

Siden jeg ikke lenger har behov for mer enn 2 kanaler og ønsker en oppgradering, tenker jeg å kvitte meg med reciveren og kjøpe noe nytt!

Det at alt kan kobles til reciveren å videre til tv er noe jeg liker, så har sett litt på Onkyo TX-8270.

Blir benyttet ca 50/50 musikk/tv.

Vil det være en oppgradering lydmessig? Eller har dere noe annet å anbefale?
 

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Innlegg
723
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner ikke til Onkyo'n, men etter å ha testet en nettverksreceiver fra Yamaha (R-N602) siste tiden, er det ingen tvil om at det er mye å hente lydmessig, fra en receiver. Denne har ikke hdmi-tilkobling, men er i samme gate hva gjelder segment og funksjoner. Mitt inntrykk er at nettverksreceivere er perfekt dersom funksjoner er like viktig som lyden. Litt som hjemmekinoreceivere blir det et kompromiss til musikklytting. Man får noe mer oppløsthet, og lavere støygulv ved å gå for en rendyrket stereoforsterker. Sistnevnte med en ekstern DAC, vil nok veldig ofte gi et bedre resultat, rent lydmessig.

Foreslår at du bestiller en, er du ikke fornøyd er det jo alltids returneringsmuligheter. God helg!
 
Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.560
Antall liker
9.361
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg hadde kjøpt en Old School forsterker og en separat DAC. Alle TVer har jo optisk ut så det er jo bare å koble TV-en til DACen og DACen til forsterkeren og kjøre på. Behøver ikke å koste all verden.:)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.593
Antall liker
2.795
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hva er budsjett?

Gitt følsomhet OG impedanse, er dette høyttalere som trolig vil trives best i spann med forsterkeri med solid strømforsyning.

mvh
Proffen
 

___

Fersking
Ble medlem
19.01.2018
Innlegg
3
Antall liker
1
Takk for tips!

Det er kanskje ikke så dumt å gå for en ren forsterker og kjøre optisk fra TVen til en DAC. Når jeg tenker meg om så har yamaha'n preout, så en effektforsterker på den er kanskje ikke så dumt det heller.(?)

Budsjettet er rundt 7, har dere forslag til en dac og en forsterker til den prisen? (Kan godt være brukt).

Får se hva jeg gjør, er redd det blir en litt liten oppgradering av lyden om jeg går for Onkyo'n. Men, kan jo kjøpe den og eventuelt returnere.
 
Sist redigert:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.917
Antall liker
4.425
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
jeg ville uten tvil valgt det Terje-A sier over at en ren integrert forsterker av litt eldre god klasse får enn for ikke alt for mange kronene og koster fort mye mindre enn nye recievere også, ville ikke annbefalt å bruke pre out fra en midtprisa reciever det kan fort bli bare værre enn den lyden du allerede har :)
hint sort sony forsterker på torget her på sentralen vil gi deg myye valuta for penga og har fin blanding av finesse og kraft jeg ville tatt en titt på den det er et safe valg :) har selv hatt modellen over som heter ta-fa 777 og det er en av de bedre integrerte forsterkerne jeg har hatt noen gang uovertruffen kvalitet for penga :) mine 5 cent`s og sony er såpass fint ballansert i lyden at det skal mye til før det blir pågående i toppen med tanke på valg av ekstern dac også :) for eksempel sammen med gustard x10 dac på torget også til en beskjeden sum så trur jeg dette kunne blitt meget bra til prisen :)
mvh
ivan
 

___

Fersking
Ble medlem
19.01.2018
Innlegg
3
Antall liker
1
Takk for konkrete tips, da fikk jeg litt å lese på :)
Begge deler virker som interessante valg.

Da legger jeg fra meg tanken om å bruke Yamaha'n noe videre. Blir nok at jeg går for en stereoforsterker og en DAC.

Noen flere som har noe konkret å anbefale?
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.917
Antall liker
4.425
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
ikke for å være påståelig men jeg trur det skal godt gjøres å få en bedre kombinasjon til samme kronene som det jeg tipsa over her :) og jo flere tips du får jo mer kål blir det for deg å velge ;)
mvh
ivan
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.593
Antall liker
2.795
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Xindak 6950 og den X10-dacen bør også være mulig innenfor budsjett, og begge deler vil løfte anlegget til nye høyder....

mvh
Proffen
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.917
Antall liker
4.425
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
så for meg den komboen jeg også i sta hehe :) trur nok sony og xindak-en i kombo med x-10 dacen er noe av det bedre til prisen på brukten akkurat nå :)
mvh
ivan
 
Topp Bunn