Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Så er der noget galt med den strømrenser. Har også oplevet lampens funktion går i stykker efter nogen tid. Det er faktisk lidt vanskeligt det med fase. En elektriker skruetrækkere kan hjælpe. Desværre gjør de børnesikrede kontakter det næsten umuligt. Med man kan vel trykke en tand stikker eller fyrstik ind i det andet hul. Men et er sikkert - det er meget vigtigt med rigtig fase.
    Man kunne jo også bare stikke et netkabel i stikket, og måle på apparatstikker :D
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
     

    LA8PV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    272
    Antall liker
    287
    Så er der noget galt med den strømrenser. Har også oplevet lampens funktion går i stykker efter nogen tid. Det er faktisk lidt vanskeligt det med fase. En elektriker skruetrækkere kan hjælpe. Desværre gjør de børnesikrede kontakter det næsten umuligt. Med man kan vel trykke en tand stikker eller fyrstik ind i det andet hul. Men et er sikkert - det er meget vigtigt med rigtig fase.
    Man kunne jo også bare stikke et netkabel i stikket, og måle på apparatstikker :D
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
    Men hvorfor tukle med målinger, skrutrekker og tandstikker i kontakten hvis det er så lett å høre forskjell?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Så er der noget galt med den strømrenser. Har også oplevet lampens funktion går i stykker efter nogen tid. Det er faktisk lidt vanskeligt det med fase. En elektriker skruetrækkere kan hjælpe. Desværre gjør de børnesikrede kontakter det næsten umuligt. Med man kan vel trykke en tand stikker eller fyrstik ind i det andet hul. Men et er sikkert - det er meget vigtigt med rigtig fase.
    Man kunne jo også bare stikke et netkabel i stikket, og måle på apparatstikker :D
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
    Men hvorfor tukle med målinger, skrutrekker og tandstikker i kontakten hvis det er så lett å høre forskjell?
    For å bekrefte?
    Tenk om man foretrakk feil vei. Ville vært deprimerende...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
    På hvilken måte og hvor i avspillingskjeden mener du den forvrengningen oppstår?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    Så er der noget galt med den strømrenser. Har også oplevet lampens funktion går i stykker efter nogen tid. Det er faktisk lidt vanskeligt det med fase. En elektriker skruetrækkere kan hjælpe. Desværre gjør de børnesikrede kontakter det næsten umuligt. Med man kan vel trykke en tand stikker eller fyrstik ind i det andet hul. Men et er sikkert - det er meget vigtigt med rigtig fase.
    Man kunne jo også bare stikke et netkabel i stikket, og måle på apparatstikker :D
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
    Du kunne også måle potientialet for hvert apparat
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det rigtigste er at måle at fasen går ind på inderste vikling på trafoen. Det hurtigste og sparer en for tid med å lytte. Hvis man sætter anlæg op til en demo f.eks. Er der ikke tid til å lytte på hvert enkelt apparat. Alle erfaringer viser at det rigtige er fasen ind på inderste vikling.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Så er der noget galt med den strømrenser. Har også oplevet lampens funktion går i stykker efter nogen tid. Det er faktisk lidt vanskeligt det med fase. En elektriker skruetrækkere kan hjælpe. Desværre gjør de børnesikrede kontakter det næsten umuligt. Med man kan vel trykke en tand stikker eller fyrstik ind i det andet hul. Men et er sikkert - det er meget vigtigt med rigtig fase.
    Man kunne jo også bare stikke et netkabel i stikket, og måle på apparatstikker :D
    På IEC stikket. Ja det var absolut også en mulighed. Her de sidste par år har jeg haft meget stor Focus på å ha kontrol på fase og nul. Det gør kollosal forskel på lyden. Hvis fejl så lyder det som digital overstyring. Det gør ørerne blodige :)
    ????
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    894
    Antall liker
    575
    Det rigtigste er at måle at fasen går ind på inderste vikling på trafoen. Det hurtigste og sparer en for tid med å lytte. Hvis man sætter anlæg op til en demo f.eks. Er der ikke tid til å lytte på hvert enkelt apparat. Alle erfaringer viser at det rigtige er fasen ind på inderste vikling.
    Jeg siger ikke noget om at lytte? Hvert apparat skal jo være i korret fase iflg dig. Det gøres ved at måle chassis iforhold til jord.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel?
    Ja.

    Men den beste strømkabelen kjøper du ikke, den lager du selv.
    Strømkabelen har størst virkning på effekttrinn og pre-amp. Ikke så mye på kilden, Imo.

    Den svarte avtagbare standardkabelen som følger med apparatene, går alltid rett i søpla.
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Det første man hører det på er faktisk bassen. Den kan nærmest gå fra basreflex til lukket med lavt Q bare på grund af 230 Vac kablerne / fra Tunami til Analysis Plus.
    Passer fint med hvad de gør hos Scanspeak, der har en (anonym) ingeniør fortalt mig at bedste afstemning af deres enheder i et givent kabinet, foregår med forskellige længder af en hemmelig type netkabel...

    Meget praktisk og effektiv måde også at kompensere for rumresonenser på...

    :rolleyes:
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg føler meg beriket av all lærdommen her [emoji23]
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel?
    Ja.

    Men den beste strømkabelen kjøper du ikke, den lager du selv.
    Strømkabelen har størst virkning på effekttrinn og pre-amp. Ikke så mye på kilden, Imo.

    Den svarte avtagbare standardkabelen som følger med apparatene, går alltid rett i søpla.
    Vel vel. Her er et innblikk fra min egen tilværelse sitert fra en tidligere tråd til glede/irritasjon for nye/gamle lesere.

    Her hadde jeg altså kvitta meg med en "eksotisk" strømkabel og erstatta denne med en helt ordinær apparatledning. Det var ikke måte på hva jeg ifølge hjernen min opplevde etter å ha vært bakom racket en tur, og her satt jeg altså og VISSTE at det jeg hadde gjort ikke hadde noen som helst innvirkning på lydkvaliteten. Hva om jeg ikke hadde visst at dette var hjernen min som spilte meg et puss?

    Jeg har altså kvittet meg med en ledning inn på effektforsterkeren som påstås å ha strømfilter-egenskaper og erstattet denne med en helt ordinær apparatledning som jeg fant liggende i en skuff. I tillegg har jeg byttet ut noen mindre strømpadder med noen større 10-veis fra Brennenstuhl etter tips i denne tråden.

    Likevel har disse tankene surret rundt i hodet mitt de siste par dagene mens jeg har sittet og hørt på musikk:

    "Det låter jammen meg mer detaljert nå".
    "Det er mer avslørende nå".
    "Jeg kan høre flere nyanser i lydbildet nå".
    "Det låt litt spissere før, nå låter det mer balansert".
    "Mellomtonen låter åpnere".

    Når disse tankene surrer rundt i hodet mitt etter at jeg har gjort endringer som ikke skal bety noe som helst for det lydmessige resultatet, kan jeg velge to ulike løsningsforslag:

    1) Hjernen spiller meg et puss siden hukommelsen forteller meg at jeg har vært bakom racket og rota i det siste. I tillegg lytter jeg mer konsentrert, og hjernen forsøker å konstruere at denne rotinga bak racket har ført til lydmessige endringer.

    2) Det er ikke alt vi vet.

    Hvilken løsning tror du på?

    :D
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Jeg hadde håpet på å høre nye og fantastiske ting etter all denne vitenskaplige lærdommen, men nei. Var nok litt for optimistisk. Sikkert feil målekurver eller kanskje jeg bare innbilte meg at disse målekurvene var viktige. Det er jo utrolig hva man ikke hører når man ser hva man skal høre.
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel?
    Ja.

    Men den beste strømkabelen kjøper du ikke, den lager du selv.
    Strømkabelen har størst virkning på effekttrinn og pre-amp. Ikke så mye på kilden, Imo.

    Den svarte avtagbare standardkabelen som følger med apparatene, går alltid rett i søpla.
    Audio Research sine 20A standardkabler med C19 plugg er noe av de beste jeg har hørt av standardkabler. Mistenker at disse er tatt frem av lydmessige grunner.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Blir det bedre lyd i forsterkeren med ny strømkabel?
    Ja.

    Men den beste strømkabelen kjøper du ikke, den lager du selv.
    Strømkabelen har størst virkning på effekttrinn og pre-amp. Ikke så mye på kilden, Imo.

    Den svarte avtagbare standardkabelen som følger med apparatene, går alltid rett i søpla.
    Så du kjøper et anstendig apparat til en anstendig pris med medfølgende kabler og tror at noen hjemmesnekrede kabler er av mye høyere kvalitet, tror du at en produsent konstruerer og produserer et produkt av god kvalitet for å legge ved en kabel av dårlig kvalitet?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Hifi-produkter er ikke så spesielle når det gjelder strøm, så poenget er vel heller at en standard apparatkabel fungerer helt fint, altså en slik:

    nettkabel.jpg
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.426
    Antall liker
    9.674
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Etter å ha besøkt messa i Horten sitter jeg igjen med et spørsmål rundt dette med strøm og rens. Etter hva jeg kunne se hadde samtlige utstillere digre strømrensbokser og gedigne kabler, noe jeg ikke har problemer med da det tross alt ser skikkelig tøft ut på ei messe. :)

    Men det jeg ikke helt får tak i er hvorfor man etter en svær (og formodentlig dyr) strømrens fortsatt trenger en dyr og fet strømkabel, altså fra strømrens til apparatet? Har ikke den fancy strømrensen gjort en god nok jobb til at ordinær nettkabel er tilstrekkelig? Hva er (salgs)argumentene her? Etter hva jeg kunne se enkelte steder på messa gikk det først en gedigen kabel fra vegguttak til en strømrens, og så gikk det ditto fete kabler fra strømrens til de ulike apparatene.

    Ser skikkelig heftig ut gjør det uansett da. :)
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er slik som du sier,at samtlige brukte strømrenser må vel det,etter ekspertisen her ikke bety annet enn att samtlige utstillere møtte opp med feilkonstruert,umoderne strømforsyninger i elektronikken
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    En må være fullstendig klar over at all denne strøm-hypen har sin opprinnelse i U-land, dvs land som omtrent uten unntak har mye dårligere strømnett en Norge. Ikke det at fantasiforsterkabler hjelper noe der heller men problemer i strømnettet er langt mer omfattende enn det er mulighet for i Norge.

    Hypen om strømkabler er i overrennet i U-landene og det er jo naturlig at leverandører her pusher på for alt det er verdt med å tilby produkter man ikke vet t man ikke trenger....

    Apparatusen til Drossel er jo et eksempel på dingser som er feilkonstruert om det er så at det hjelper å vende pluggene i stikkontaktene. Så kan man jo likevel fundere på om det er apparatusen eller tinnitusen som har mesteparten av skylda....
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det rigtigste er at måle at fasen går ind på inderste vikling på trafoen. Det hurtigste og sparer en for tid med å lytte. Hvis man sætter anlæg op til en demo f.eks. Er der ikke tid til å lytte på hvert enkelt apparat. Alle erfaringer viser at det rigtige er fasen ind på inderste vikling.
    Jeg siger ikke noget om at lytte? Hvert apparat skal jo være i korret fase iflg dig. Det gøres ved at måle chassis iforhold til jord.
    Det kan man selvfølgelig også. Har været der men synes Schuko stikkets mærkning giver en hurtigere indignation. Det ben med 10 A 250 v skal være til fase. Det der med at have et apparat, som måler på apparatets overflade, synes jeg er usikkert. Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Etter å ha besøkt messa i Horten sitter jeg igjen med et spørsmål rundt dette med strøm og rens. Etter hva jeg kunne se hadde samtlige utstillere digre strømrensbokser og gedigne kabler, noe jeg ikke har problemer med da det tross alt ser skikkelig tøft ut på ei messe. :)

    Men det jeg ikke helt får tak i er hvorfor man etter en svær (og formodentlig dyr) strømrens fortsatt trenger en dyr og fet strømkabel, altså fra strømrens til apparatet? Har ikke den fancy strømrensen gjort en god nok jobb til at ordinær nettkabel er tilstrekkelig? Hva er (salgs)argumentene her? Etter hva jeg kunne se enkelte steder på messa gikk det først en gedigen kabel fra vegguttak til en strømrens, og så gikk det ditto fete kabler fra strømrens til de ulike apparatene.

    Ser skikkelig heftig ut gjør det uansett da. :)
    Impedansen skal stadig være lav ind i forstærkeren. Mest vigtigt hvis man har en kraftig forstærker og store dynamiske højttalere.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    En må være fullstendig klar over at all denne strøm-hypen har sin opprinnelse i U-land, dvs land som omtrent uten unntak har mye dårligere strømnett en Norge. Ikke det at fantasiforsterkabler hjelper noe der heller men problemer i strømnettet er langt mer omfattende enn det er mulighet for i Norge.

    Hypen om strømkabler er i overrennet i U-landene og det er jo naturlig at leverandører her pusher på for alt det er verdt med å tilby produkter man ikke vet t man ikke trenger....

    Apparatusen til Drossel er jo et eksempel på dingser som er feilkonstruert om det er så at det hjelper å vende pluggene i stikkontaktene. Så kan man jo likevel fundere på om det er apparatusen eller tinnitusen som har mesteparten av skylda....
    Moderator
     
    X

    X186841

    Gjest
    Paul McGowan hos PS Audio er jo en uuttømmelig kilde til fakta, absolutt ingen gammel ringrev av en bruktbilselger :rolleyes:
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Neida, det betyr att de fortsatt greier å pushe ledning i pyntestrømpe og pimpa strømfordelere med spinnville priser til godtroende kunder.
    Og dette er alt du har å bidra med,år etter år.

    Fra "Høvdingen"

    #377

    https://www.hifisentralen.no/forume...lyd-i-forsterkeren-med-ny-stra-mkabel-19.html

    "En bør holde prisdiskusjon utenfor, og heller ta det i egne egnede tråder. Det må være lov å spørre om kabel X til kr X er verdt pengene, men stort sett er nok svaret NEI."
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
    Det er værd at bemærke at den bedste fasning ikke altid at det laveste potentiale hvert enkelt apparat...:)
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Etter å ha besøkt messa i Horten sitter jeg igjen med et spørsmål rundt dette med strøm og rens. Etter hva jeg kunne se hadde samtlige utstillere digre strømrensbokser og gedigne kabler, noe jeg ikke har problemer med da det tross alt ser skikkelig tøft ut på ei messe. :)

    Men det jeg ikke helt får tak i er hvorfor man etter en svær (og formodentlig dyr) strømrens fortsatt trenger en dyr og fet strømkabel, altså fra strømrens til apparatet? Har ikke den fancy strømrensen gjort en god nok jobb til at ordinær nettkabel er tilstrekkelig? Hva er (salgs)argumentene her? Etter hva jeg kunne se enkelte steder på messa gikk det først en gedigen kabel fra vegguttak til en strømrens, og så gikk det ditto fete kabler fra strømrens til de ulike apparatene.

    Ser skikkelig heftig ut gjør det uansett da. :)

    En udstiller vil aldrig ekskludere en kundegruppe, specielt ikke en købedygtig :)

    Men en snak på tomandshånd kan give nogle spændende meninger...spørg udstillerne fortroligt...

    Ofte er der også samarbejde udstillerne imellem, så man henviser kunder til hinanden...normal business
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    Hvor er brannfakkelen?
    Gullører med bedre anlegg enn den gjengse nordmann!
    Skulle være en smal å bevise alle opplevde artifakter for å legge diskusjonen død, derav jeg nevnte min erfaring med fargeblindtestene..... Jeg ble verken stresset, nervøs, fargeblind eller grepet av panikk under gjennomføringen slik gullørene virker å bli.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
    Det er værd at bemærke at den bedste fasning ikke altid at det laveste potentiale hvert enkelt apparat...:)
    Også derfor man skal have styr på fasen hele vejen. Det har jeg haft de sidste par år. Bliver lettere med Shuko stik. Fasen er hvor der står 10 A 250 Volt. Men jeg forstår at elnettet kan være anderledes i Norge. Som sagt skal fasen tilkobles den inderste vinding på en trafo. Så skærmene resten for udstråling. Der ligger jo et felt rundt trafoen og dens tilledninger. Jeg spurgte Toroidy om hvad der var fasen på deres trafoer. Så det er for mig set ganske enkelt å gjøre det rigtigt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    i
    Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
    Det er værd at bemærke at den bedste fasning ikke altid at det laveste potentiale hvert enkelt apparat...:)
    Også derfor man skal have styr på fasen hele vejen. Det har jeg haft de sidste par år. Bliver lettere med Shuko stik. Fasen er hvor der står 10 A 250 Volt. Men jeg forstår at elnettet kan være anderledes i Norge. Som sagt skal fasen tilkobles den inderste vinding på en trafo. Så skærmene resten for udstråling. Der ligger jo et felt rundt trafoen og dens tilledninger. Jeg spurgte Toroidy om hvad der var fasen på deres trafoer. Så det er for mig set ganske enkelt å gjøre det rigtigt.
    Hva mener du med at strømmen er i fase?
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
    Det er værd at bemærke at den bedste fasning ikke altid at det laveste potentiale hvert enkelt apparat...:)
    Også derfor man skal have styr på fasen hele vejen. Det har jeg haft de sidste par år. Bliver lettere med Shuko stik. Fasen er hvor der står 10 A 250 Volt. Men jeg forstår at elnettet kan være anderledes i Norge. Som sagt skal fasen tilkobles den inderste vinding på en trafo. Så skærmene resten for udstråling. Der ligger jo et felt rundt trafoen og dens tilledninger. Jeg spurgte Toroidy om hvad der var fasen på deres trafoer. Så det er for mig set ganske enkelt å gjøre det rigtigt.

    Det er vigtigt at forstå hvad der sker og ikke altid koble sådan man får lavest potentiale på hvert apparat. Formålet er at mindske støjstrømme i signalkabler...

    Du kan ikke vide optimal kobling på forhånd, det skal måles....
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Bare at fasen går ind på inderste vikling på trafoerne så udstråling bliver mindst mulig. Så skærmer resten af kobberet for det. Sikkert nogen som har bedre forklaringer. Men det er ret meget mere harmonisk og varm lyd man får ud af det. I Danmark finder man let fasen med en elektriker dkuetrækker. Hver ikke hvordan det er i Norge
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Også nogen som trækker fingrene over apparatets overflade for at mærke om de sitrer.
    Det er værd at bemærke at den bedste fasning ikke altid at det laveste potentiale hvert enkelt apparat...:)
    Også derfor man skal have styr på fasen hele vejen. Det har jeg haft de sidste par år. Bliver lettere med Shuko stik. Fasen er hvor der står 10 A 250 Volt. Men jeg forstår at elnettet kan være anderledes i Norge. Som sagt skal fasen tilkobles den inderste vinding på en trafo. Så skærmene resten for udstråling. Der ligger jo et felt rundt trafoen og dens tilledninger. Jeg spurgte Toroidy om hvad der var fasen på deres trafoer. Så det er for mig set ganske enkelt å gjøre det rigtigt.

    Det er vigtigt at forstå hvad der sker og ikke altid koble sådan man får lavest potentiale på hvert apparat. Formålet er at mindske støjstrømme i signalkabler...

    Du kan ikke vide optimal kobling på forhånd, det skal måles....
    Har jeg også ofte gjort. Brugt et multimeter. De "måledimser" man kan købe er absolut ikke optimale.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Uten prisantydning:

    Det betyr att man fortsatt greier å pushe meningsløse ledninger i pyntestrømpe og pimpa strømfordelere til lettpåvirkelige individer. Og strømfiltere uten å ane om kunden virkelig har ett strømproblem, som han sjelden har hvis utstyret er nogenlunde vettug konstruert.

    Neida, det betyr att de fortsatt greier å pushe ledning i pyntestrømpe og pimpa strømfordelere med spinnville priser til godtroende kunder.
    Og dette er alt du har å bidra med,år etter år.

    Fra "Høvdingen"

    #377

    https://www.hifisentralen.no/forume...lyd-i-forsterkeren-med-ny-stra-mkabel-19.html

    "En bør holde prisdiskusjon utenfor, og heller ta det i egne egnede tråder. Det må være lov å spørre om kabel X til kr X er verdt pengene, men stort sett er nok svaret NEI."
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Uten prisantydning:
    Det betyr att man fortsatt greier å pushe meningsløse ledninger i pyntestrømpe og pimpa strømfordelere til lettpåvirkelige individer. Og strømfiltere uten å ane om kunden virkelig har ett strømproblem, som han sjelden har hvis utstyret er nogenlunde vettug konstruert.
    Det vikarierende begrepet 'lettpåvirkelige individer' er ellers det jeg ynder å kalle pariakasten, åpenbart sett med enkeltes briller.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Noen er mer mottakelig enn andre. Atter andre stoler litt for mye på produsenter og selgere.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Og nogen stoler på sig selv. Kan være du skulle tage et kursus til hjælp.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn