R
Roysen
Gjest
Du drar alt ut av sammenhengen. Ditt første sitat fra meg var skrevet for å få diskusjonen tilbake på sporet - nemlig blindtester som metode for å avdekke eventuelle lydmessige ulikheter på kabler. Dersom man på forhånd har bestemt seg for at det ikke er ulikheter skjønner jeg ikke hvorfor en slik test skal være nødvendig.knutinh skrev:Igjen og igjen kommer du med disse påstander om hva som kreves for å lytte. Kan du legge det til side? Du kan ikke påvise noe slikt:Roysen skrev:Igjen og igjen kommer du med disse påstandene om at det ikke er forskjell. Kan du legge det til side? Du kan ikke påvise noe slikt.
For ikke å gi opphav til nok en opphetet debatt om hvor slem og usaklig jeg er: Jeg påpeker det ironiske i at du av alle mennesker kritiserer noen for ikke å kunne påvise noe, når hele argumentasjonen din er bygd opp rundt påstander om hva vi kan og ikke kan høre som du ikke har påvist.Roysen skrev:Dette er helt korrekt og mye av grunnen til at det kreves trening og erfaring for å kunne finne små lydmessige ulikheter på komponenter
Nei, og dette vet vi fordi vintestere faktisk har guts til å stille opp i blindtester, og de som får jobben som blindtester blir jevnlig testet og vil i en gitt test sannsynligvis kunne plukke ut viner med større presisjon enn "legfolk".Roysen skrev:Vinsmakere er et annet eksempel. Tror objektivistene at resultatet av en blindtest hvor man skal påvise ulikheter mellom viner blir det samme dersom man benytter et testpanel med "vanlige flolk" og et testpanel med somelier?
Men nå har jo du gitt uttrykk for at blindtester uansett ikke har noen gyldighet innen hifi så da vil vel ikke en blindtest utført av verdens selverklært beste hifi-lyttere ha noensomhelst innvirkning på dine påstander med mindre testen fører til det resultatet du ønsker?
-k
Men nå tror jeg at jeg legger inn årene i denne debatten. Vi kommer ingen vei allikevel og tonen har begynt å bli temmelig skarp. Før man blir uvenner tror jeg at jeg gir meg nå mens leken ennå er god. Jeg tror de fleste her vet hvor jeg står og hva argumentasjonen min er.
Dersom noen kan bevise at jeg tar feil så vil det imidlertid være et interessant sted å starte debatten på nytt fra.
Mvh
Roysen