L
Lydarne
Gjest
Ja og R betyder også utroligt meget ved kabler til linje signaler, jeg synes du skulle undersøge disse ting ligeså omhyggeligt som jeg og mange andre har gjort, så vil du også opdage at du finder ingen entydige lytte sammenhænge som er afhængige af L og C hvis de holdes inden for rimelige værdier, og så har du ellers lov til at kalde mig arrogant osv. jeg er fløjtende ligeglad , jeg ved hvad jeg snakker om, jeg har om man så må sige haft hænderne nede i grøden.roffe skrev:Dette er en test mellom rimelige kabler med svært målbare forskjeller, der den mest åpenbare er kabeltykkelsen. Kabeltykkelsen = R (motstand) i kabelen. De fleste som argumenterer mot at det oppnås hørbare forbedringer ved oppgradering til eksotiske kabler er som regel også av den oppfatning at varierende R er den viktigste årsaken til forskjeller mellom høyttalerkabler. Dette bekreftes også av målinger gjort på kabler av audioholics.com.ch skrev:Poenget for meg er at her er et eksempel hvor kabler har blitt identifisert i en blindtest. Det er altså mulig.
Om det måtte lange kabellengder og rosa støy til for å gjøre det, er av underordnet betydning i forhold til en del av språkbruken, absolutte viten og arrogant selvsikkerhet som demonstreres her på forumet.
Jeg synes begge sider i kabeldebattene har innslag av absolutt viten, arrogant selvsikkerhet og dertil tilhørende språkbruk. Den viktigste feilen som begås i kabeldebattene er likevel evnen til å med vilje misforstå motparten slik det passer seg for debatten.
Jeg tror de aller fleste som debatterer kabler er enige om at dersom kablene har veldig avvikende målbare parametre, spesielt i "filteregenskapene" R, L og C, så kan dette også være hørbart.
I denne testen er forskjellene i tykkelse, og dermed R, så stor at det ikke er vanskelig å tro på som hørbart, og man har også understreket forskjellen ved å øke kabellengden, noe som gjør at kabelens R blir enda større i relasjon til høyttalerens impedans og dermed påvirker lyden enda mer. Er det virkelig noen uenighet om muligheten for hørbare kabelforskjeller her?