rolfozzy skrev:
Unplugged skrev:
rolfozzy skrev:
Unplugged skrev:
Lyngen skrev:
Det blir spennende. Men blir vel vanskelig å bedømme hva som er god musikk. Men pga tittelen så regner jeg med lydkvalitet er avgjørende men det musikalske må være på et høyt plan i tillegg?
Jeg tror 2L stiller sterkt med plater som Cikada Duo/Nordheim og mange flere. Jeg skal lytte igjennom de jeg har

.
Når det gjelder hva som er god musikk: Håper det er nok med en subjektiv bedømmelse. Det finnes ikke noe slikt som objektivt god musikk. Vi må ta vår egen smak som utgangspunkt. Imho.
Hva med objektivt dårlig musikk ? Fins det ?
Selvsagt ikke.
Litt usikker på det der.
Greit nok, som jeg skrev er det bare min mening.
Min liste vil bestå først og fremst av musikk jeg liker, og som samtidig har det jeg definerer som god lyd. Jeg kan ikke se noen annen måte å lage en slik liste på? Hva tenker du rundt det, Rolf?
Noen forslag fra min side:
Mari Boine: Eallin'
Biosphere: Substrata
Nils Petter Molvær: Khmer
De fleste her inne nikker vel anerkjennende til disse. Men blir musikken på disse platene objektivt gode av den grunn?
En annen norsk artist jeg liker er Jokke. Hans plater synes jeg ikke passer på Fidelity sin liste fordi lyden ikke er god nok. Igjen tror jeg de fleste er enig med meg, men vi synser fortsatt, gjør vi ikke? Hvor mange skal synes noe er bra eller dårlig før det blir en objektiv sannhet?
Bra og dårlig er per definisjon subjektive begreper, og har ingenting i den objektive sfære å gjøre. Igjen: imho.
PS: siden jeg er så freidig og kaller deg Rolf, skal du få vite mitt navn: Morten. Alminnelig høflighet!