Diverse Black Friday 2019 - hvad har I købt?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Tony: Den virker ikke fullt så sprø etter du har renset etpar LPer til Regaen med den...
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
498
Antall liker
77
3 kopper kaffe på kaffebrenneriet, til 25,- / stk.
 

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Innlegg
1.492
Antall liker
914
to telefoner til barna,julegave.
En receiver til meg sjøl.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Fikk faktisk ikke kjøpe basillen i år overraskende nok hehe neida bilen må ordnes grundig og dette koster, det jeg har får holde en så lenge overraskende nok at jeg sier det når byttesyken alltid har vært der, har vel blitt klokere av skade muligens, ting koster.
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.212
Antall liker
1.315
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Kjøpte 2 headset, ett til hver av gutta, ps4 spill, reisegavekort til «sjefen» og diverse andre julegaver.... Alt kjøpt sittende i godstolen via nettbrettet ;)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.243
Antall liker
9.477
Torget vurderinger
2
Kjøpte faktisk en Samsung 55" Frame TV for et familiemedlem som flyttet til ny leilighet nå. Så Black Friday passet ypperlig nå. Fikk den siste TV'en 07:30 fredag morgen. Typisk juksetilbud fra Elkjøp, knapt varer til nedsatt pris, og rabatten er STOR hos Elkjøp (-45%), men reelt knapt 10% i forhold til andre steder. Og så koster tilbehøret nesten dobbelt så mye på Elkjøp, så det blir ikke kjøpt der.... Med litt smartness kom jeg bra fra det uansett :)
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Papirposer til dobesøk på den elektriske doen(drittsekker??) nedsatt 20%
En brukt Yamaha streamer.
Handlet sikkert noe matvarer, også, det var alt. Nei, jo, bestilte noe undertøy hos Dressmann, nedsatt litt.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Pc-skjerm, et godt merke til Jr, eldstemann på 11år ( får og stasjonær) . 27 tommer og 1ms rask.
Vart en nettbutikk kontra el-kjøp da siden deres var nede. Deira tap. Jeg fikk prisgaranti så samme pris som el-kjøp som opprinnelig hadde til 100kr mindre. Sjekket seff prisjakt så ikke jeg ble lurt.

De fleste opererer med løgn.
Hifi butikkene er vel eneste som har store rabatter.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.084
Antall liker
16.969
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
For å snu på flisa, har det egentlig vært noen sinn syke hifi tilbud i år?
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.832
Antall liker
957
ekte black friday i statene er -70-90%, black week i norge har lite med det å gjøre.
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.937
Antall liker
1.274
Torget vurderinger
2
Et par votter, en skibukse og kontaktlinser. Ikke noe spenstig i år.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Julegaver, BD spiller til gamlingene, samt SoundLink Mini II Special Edition til meg selv ;)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.257
Antall liker
9.046
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Ja. :)

Nå om dagen er det season 19 i Diablo 3. Noen ganger wow, men det er en nedeperiode for meg der nå. Kan spille en shooter, men lenge siden jeg har vært gira på det.

Diablo ja.. Hadde en lang karriere i Diablo 2 :)

Shootere er morro, men går opp og ned.. Er blitt mer hekta på crafting/survival så 7days er morro. Outlaws of the old west også selv om jeg har en lei periode der nå :)
 

bjornvip

Medlem
Ble medlem
21.12.2013
Innlegg
7
Antall liker
4
Det ble en Sony UBP-X800M2 og surrerundt-høyttalere, det ble Monitor Audio Bronze, dette skal brukes på en Sony STR-DN1080 receiver, til bare musikk har jeg ett anlegg med bare 2 kanaler som jeg fortsatt vil bruke til lytting.

Edit: Siden det ikke var hifi-relatert tok jeg det ikke med men jeg gikk på en liten smell også, vaskemaskinen tok kvelden så jeg rakk og kjøpe ny før tilbudet forsvant i går kveld.
 
Sist redigert:

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det eneste jeg handlet på Black Friday var 3 flasker Niepoort Vintage Port 2017, 1 flaske Gammel Oppland Edel Portvin, samt 18 trappist øl (14 fra belgiske munkers hender og de siste 4 fra munker med adresse i Nederland). Intet av dette var med egne BF tilbud, men følte det som et varp av de store at jeg fikk tak i tre flasker av Niepoort Vintage 2017 (etter at anmeldelse i Dagens Næringsliv gjorde at det norske markedet var tømt før jeg rakk å komme ut døra hjemme engang)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Black friday og black week er bra hvis importører og butikker for tømt lageret for ukurante varer, men når nyheter og helt kurante varer går veldig billig har vi ikke lenger butikken der om noen få år. Handelsnæringen ser ut til å gjøre det samme som flyselskapene. Ser vi oss rundt er det en overetablering så det holder, alt for mange like butikker som slåss om for få kunder.......
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Black friday og black week er bra hvis importører og butikker for tømt lageret for ukurante varer, men når nyheter og helt kurante varer går veldig billig har vi ikke lenger butikken der om noen få år. Handelsnæringen ser ut til å gjøre det samme som flyselskapene. Ser vi oss rundt er det en overetablering så det holder, alt for mange like butikker som slåss om for få kunder.......
Har inntrykk av at det er problemet med land som Norge, som har relativt få innbyggere og dermed et mindre marked. Selv om vi har mye penger her i landet er så godt som hele handelsstanden presset på pris p.g.a. netthandel, og er dermed nødt til å konkurrere på vilkår som gjør det vanskelig å ha en fornuftig fortjeneste. Man satser på lave priser og høyt volum isteden, men der er det bare noen få store aktører som virkelig kan være med på leken, og det betyr kroken på døra for mange mindre aktører som ikke har mulighet til å være med på sirkuset. Brave new world, indeed.
 

Papillon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2007
Innlegg
230
Antall liker
194
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Sony støydempende knøttedingser for å ha i øret mens jeg kjører Land Rover'n opp til Lofoten....
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Black Friday er noe amerikansk tull som heldigvis noen forretninger heldigvis har begynt å boikotte.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.971
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Nå er vi vel over på Cyber`n, -mor til junior tenker bestille Beats Studio 3 wireless med noise cancelling. Skyline edition.
Grunnen til at jeg skriver dette: Apple tar ca. 3490, riktignok med et gavekort du må bruke ila kort tid. Samme set fåes på Elkjøp for 1890, og på Power for 1990. Black eller Cyber ser ikke ut til å være grunnen for prisforskjellen.

En vinner for mange dette, kids spesielt, men også oss litt eldre kids. Kanskje får jeg endelig tilbake mine godt innspilte SH Momentum;)

Er jo litt nice disse da, merker et aldri så lite «må ha» behov selv.. de lyder slett ikke verst heller.

AFBA9F86-FF0D-4683-A257-F1F833B5A8A1.jpg
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg er vel en av de som ikke var særlig interessert, men som endte opp med å bruke en del penger allikevel.

Av lyd/bilde relaterte ting, så benyttet jeg sjansen til å oppgradere "turanlegget" som var et gammelt sub/satelittsystem som jeg tidligere brukte som pc høyttalere, som etterhvert gikk over til å være oppsettet som ble med på tur. Men etter 20 år innså jeg at det muligens skulle være lov til å bytte det ut med noe som var enklere å få med seg og som var mer kompatibelt med dagens behov (stadig færre ser ut til å ha 3,5mm plugg lenger), så jeg donerte det til videre bruk i skytterklubben, mens jeg spanderte på meg en JBL Xtreme2 til 1490 kroner (selges for 2990 ellers ser det ut til) som et litt mer hendig oppsett for hytteturer.

Ellers ble det en del film, og et sett Sennheiser Momentum Free til 998, som resultat av at behovene mine har endret seg, og jeg faktisk begynner å føle på behovet etter noe å proppe i ørene på vei til og fra jobb, siden mengden grinete unger på t-banen aldri ser ut til å minske.

Så jeg er tydeligvis en del av dette kaoset selv om jeg liker å kritisere det. Sårriass.
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.470
Antall liker
988
Kjøpte en film. Svakeh mennskeh.

Etter en periode uten tv hadde jeg først tenkt å vente til Black Friday og så kjøpe en helt ok brukt sak etter alle hadde kjøpt seg nye og større skjermer. Men så dukket det opp en 50" Panasonic plasma noen uker før. HDMI, Full HD, 1000 kr. Noen synes sikkert det er for mye, men jeg er kjempefornøyd.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.738
Antall liker
13.227
Et par terrengløpesko til meg og et par joggesko til samboeren. Uvisst om det var BF eller bare den generelle dumpingen av overskuddsvarer hos XXL og Gsport som støtt og stadig er nå om dagen, men en femhundrelapp pr par var det uansett lite å si på.
 
Topp Bunn