Det er hi-fi-vÊr, og stille i trÄden. Alt vel eller bare overarbeidet, overrekker og oversyklet som vanlig?
Hehe - har ikke blitt sÄ mye hifi-fokus den siste mÄnedene, men det er ikke pÄ grunn av overarbeid denne gangen!
kan jo ta en lite oppsummering av hĂžsten, siden det er en stund siden forrige oppdatering.
Sensommeren begynte ganske sÄ lovende etter et heller kaotisk halvÄr - som noen vet, sÄ gikk animasjonsfirmaet mitt konkurs like fÞr sommerferien etter at et filmprosjekt vi var co-produsenter pÄ gikk i stampe og endte som et skikkelig tapsprosjekt.
Det er jo naturligvis alltid synd nÄr et firma man har jobbet med Ä bygge opp i 11 Är gÄr til helvete, men var egentlig bare lettet over at hele prosessen var ferdig, at vi hadde klart Ä ferdigstille alle jobbene vi hadde tatt pÄ oss, og betalt lÞnnen til alle ansatte fÞr lyset ble slukket.
Hadde ogsÄ fÄtt meg en ny jobb pÄ et filmprosjekt som skulle gÄ frem til jul, sÄ alt var egentlig fryd og gammen.
Punktum for sommeren ble hÞytidelig arrangerte en meget hyggelig sommerfest for OVK helt pÄ tampen av august - burde kanskje heller blitt kalt en hÞstfest, men pytt sann.
SelvfÞlgelig ble det syndeflod pÄ akkurat den dagen (selv om det ikke var meldt regn), men klarte Ä skrape sammen noen partytelt, sÄ vi ble bare
litt vÄte og stemningen var pÄ topp.
PÄ bilfronten var det ogsÄ god stemning - fikk lÄne verkstedsplass av en annen ung jaguar-entusiast (den nÄvÊrende eieren av HSC sin gamle XJR)
Fikk demontert forstillingen og byttet ut alle foringene, noe som var pÄ hÞy tid, da kjÞreegenskapene var begynt Ä bli litt uforutsigbare.
Resultatet var en helt ekstrem forskjell i bÄde handling og komfort, sÄ det var en skikkelig hÞydare nÄr bilen kom tilbake pÄ veien - gÞy jobb var det ogsÄ!
Fikk ogsÄ plukket opp minien fra vinterlagring
Den hadde sluttet Ä lade batteriet pÄ veien ned til lageret i fjor og gÄtt tom for strÞm 300m fÞr mÄl.
Hadde skaffet en ny dynamo som forhÄpentligvis skulle fikse problemet... noe den selvfÞlgelig ikke gjorde.
Hadde nÄ uansett tatt med to batterier, sÄ kjÞrte rundt og byttet batteri frem og tilbake fÞr jeg endelig fant ledningen med brudd som fÞrte til ladeproblematikken.
Den sliter fortsatt med hÞyt oljeforbruk, men nÄ har jeg endelig fÄtt godkjent sÞknad om motorbytte (behandlingstid 13 mÄneder!) og avtalt at jeg skal leie en verkstedsplass fra november, sÄ da blir det endelig motorbytte i lÞpet av vinteren!
Den nye motoren har stÄtt klar over ett Är, sÄ det har tatt sin tidÄ fÄ alle brikkene pÄ plass
Men som dere kanskje skjÞnner, sÄ kan man bare ha flaks 50% av tiden, sÄ i september ble jeg arbeidsledig igjen, siden produksjonen jeg jobbet pÄ mÄtte ta en pause for Ä fÄ orden pÄ finansieringen (det er harde tider i bransjen).
Bestemte meg for at da hadde jeg i alle fall en god unnskylding til Ä pusse opp badet, som var et kaldt gufs fra 1990 og pÄ overtid Ä bytte ut.
Kom omtrent sÄ langt som dette fÞr jeg skulle av sted til Gran Canaria for Ä feire min mors 70Ärsdag i begynnelsen av oktober.
Nye rĂžr var lagt inn, og alt klart for Ă„ justere veggene og tette gulv fĂžr stĂžping.
Men fĂžrst litt velfortjent avslapping i solen...
men sÄ var det dette med den uflaks-kvoten som fortsatt ikke var brukt opp.
Fikk plutselig akutt blindtarmbetennelse og mÄtte hasteopereres kun 3 dager inn i ferien - klassisk!
SÄ sÄnn er stÄa nÄ - kom meg tilbake til oslo rett fÞr helgen, og har nÄ mÄttet krype til korset og leid inn profesjonell hjelp for Ä fÄ ferdig badet siden jeg ikke fÄr lov Ä lÞfte tungt pÄ en god stund.
Litt upraktisk Ä ikke ha fungerende bad og mÄtte dusje pÄ treningsstudio med nyoperert kropp, men det er jo ogsÄ en opplevelse.
Satser pÄ at uflakskvoten er brukt opp for en stund nÄ, sÄ hÄper det blir en smooth ferdigstilling av bad og en avslappende hifi-vinter uten alt for mange flere komplikasjoner