Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    ja vi kan vel feire oppstandelsen med litt søndagsmusikk fra solens rike ;)


     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Nok en grunn til å stå opp, ihvertfall kjenne glede. Og glede seg til sommeren... :)
    Ja, det var vondt å parkere den for vinteren, og abstinensene etter en kjøretur er begynt å melde seg allerede - får vel kjøpe noen slitedeler og annet knask for å trøste meg ;)

    Og så får vi håpe @Fosse gjennomfører garasjeplanene sine i løpet av vinteren slik at vi kan komme på dekksparkebesøk der og låne liften litt til våren ;)
    DSC01478.JPG
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du bruker røde senter kopper ser jeg. Har selv valgt grønne, er jo en "miljø" bil, for et godt hjemmemiljø.. Bilen din ser ny ut, artig.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har en ledig p-plass på Aleksander Kjelleandsplass om du er interessert. Står tom frem til våren og får uansett ikke brukt den i vinter (BMW-en er for høy og tung, og har en annen plass på Bislett jeg bruker når jeg er i sentrum). Sikker som graven. Du kan låne gratis frem til våren om du er interessert.

    Edit, nygarasjen skal stå klar 3. kvartal. Forhåpentligvis tidlig heller enn sent.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Jeg har en ledig p-plass på Aleksander Kjelleandsplass om du er interessert. Står tom frem til våren og får uansett ikke brukt den i vinter (BMW-en er for høy og tung, og har en annen plass på Bislett jeg bruker når jeg er i sentrum). Sikker som graven. Du kan låne gratis frem til våren om du er interessert.

    Edit, nygarasjen skal stå klar 3. kvartal. Forhåpentligvis tidlig heller enn sent.
    Har heldigvis allerede garasje til bilen litt borti gata, men takk som byr - hadde jeg hatt minien stående her på østlandet så hadde jeg lett slått til, men nå er det for sent å kjøre den over fjellet.

    Og spennende med egen mekkegarasje - er jo en av de store drømmene for oss byrotter.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Må kanskje sette opp et sted så sykkelgutta kan mekke også?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Lenge siden sist jeg spilte CD'er, så var på tide å sveive i gang Studeren igjen.
    Det ER hyggelig med fysisk format, uansett størrelse ;)

    DSC01774.JPG


    Mens flesket har fått skinnfell til jul, og slapper av etter evne.

    DSC01767.JPG
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ikke bare har han kjøpt seg tv, men skaffet seg lydplanke også! er bunnen nådd?

    svaret er ja...

    Men ny amp er bestilt til hornanlegget, så plutselig skjer det noe på den fronten også!

    (elkjøp har/hadde 50% avslag på JBL 9.1 planke med sub så klarte ikke motså fristelsen - definitivt bedre enn tv-lyden!)
    IMG_8032.jpeg
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.032
    Antall liker
    2.251
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Spennende 😬
    Har "kun" to kanaler på trauet med 4002....
    Men uten tvil det største sjokket jeg har hatt på forsterker fronten....
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ja satser på at det blir en positiv forbedring - per i dag har jeg en rimelig tilfeldig samling av balanserte og singele ended forsterkere, så gainstrukturen er ganske dårlig (selv om AL til en viss grad fikser den biffen), og diskantene suser litt for mye med ams0100.
    Blir praktisk med justerbar gain på alle kanalene!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Og så har det vel blitt litt lenge siden forrige helgetechno, så her kommer en liten ladning for folk som tør å bevege seg utenfor Kari Bremnes komfortsonen ;)

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Blitt lite tid til hifi om dagen, men ting går jo fremover sakte men sikkert

    DSC02106.JPG


    ART9 var en PU som hadde festet seg i sjelen etter at jeg fikk låne et eksemplar av @united for mange år siden, og har konstant gått med planer om å kjøpe en selv.
    Dessverre/heldigvis er livet fullt av ting å bruke penger på, så ny PU ble alltid satt på vent til fordel for andre ting, men etter et fuktig julebord med OVK ble endelig kjøps-knappen trykket inn i et overentusiastisk øyeblikk.

    Har bare så vidt fått spilt noen plater på den, men som et glass iskaldt vann på en glovarm sommerdag, spiller den akkurat like klart og forfriskende som jeg husket fra forrige gang :cool:

    Nå nærmer det seg også ferdigstillelse og leveranse av ny forsterker, så nyåret vil definitivt by på store lydmessige endringer, og en skikkelig nullstilling og fresh gjennomgang av AL filtre og targetkurver.

    og muligens også en KA flat phono forsterker som erstatning for graham slee dersom vi finner en passende strømforsyning ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Praktisk med hjul på vinyl-racket

    IMG_8059.jpeg




    Når gulvet skal oljes!

    IMG_8062.jpeg


    Et digert og tungt anlegg er definitivt ikke en fordel i med oljet tregulv, men blir forhåpentligvis 5 år til neste gang det blir nødvendig å olje på nytt ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Ser du kjøpte XI og ikke XA. Var utgangssignal utslagsgivende, produsentens vurdering av klangbalanse eller annet?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Ser du kjøpte XI og ikke XA. Var utgangssignal utslagsgivende, produsentens vurdering av klangbalanse eller annet?
    Utgangsignalet hadde ikke vært noe problem her, men litt av grunnen var nok at jeg hadde hørt forrige generasjons "XI" og likte lydsignaturen.

    Ut i fra det jeg hadde lest så skulle XA være smoothere men litt mindre dynamisk, og siden jeg kun hadde råd til en av dem så gikk jeg for det safe valget ;)

    skulle naturligvis likt å teste ut begge opp mot hverandre, og hørt forskjellen med egne ører, men det får heller bli en fremtidig drøm.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Forhåpentligvis kommer julenissen på besøk i morgen, og spenningen er til å ta og føle på ;)

    Screenshot 2022-12-18 at 15.48.25.png


    Men noe kan man jo gjøre på mens man venter.
    F.eks montere Speakon kontakter på alle 10 kanalene.
    Har man først prøvd Speakon føles vanlige terminaler som steinalderteknologi - noe det jo faktisk er!

    IMG_8073.jpeg
    IMG_8074.jpeg


    og montere/skjule lydkortet på elegant vis bak racket ved hjelp av et par pinner ;)
    IMG_8083.jpeg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Speakon er gull... Stakkars de som fremdeles er i år 2000 tallet.....
    ja, jeg kan jo alltids forstå at folk som ikke har vært borti det kan være skeptisk til estetikken, og at det kanskje er derfor det aldri har slått an i hifi-verden, men har man først blitt eksponert for pluggens konstruksjon, er det ingen vei tilbake.
    en skikkelig nytelse å ha med å gjøre, og man vet at man er garantert god kontakt.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.032
    Antall liker
    2.251
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    ja, jeg kan jo alltids forstå at folk som ikke har vært borti det kan være skeptisk til estetikken, og at det kanskje er derfor det aldri har slått an i hifi-verden, men har man først blitt eksponert for pluggens konstruksjon, er det ingen vei tilbake.
    en skikkelig nytelse å ha med å gjøre, og man vet at man er garantert god kontakt.
    Åsså slipper en uheldige kortslutninger og feil fase.... 😜
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    IMG_8085.jpeg
    IMG_8086.jpeg


    TA DAAA!!!


    IMG_8088.jpeg
    DSC02113.JPG
    DSC02115.JPG



    Ja, dette blir spennende!
    10 saftige kanaler med purifi, og individuell gainkontroll for å redusere sus på diskantene - akkurat det doktoren anbefalte.

    Og måtte jo selvfølgelig få den lakkert i samme farge som jaguaren når man først hadde muligheten til å få noe custom ;)

    Så var det det å sette seg inn i AL sin correction procedure designer igjen da - begynner jo å bli noen år siden sist, så husker ikke 100% hvordan HT var satt opp med de forrige ampene, men finner vel ut av det etter litt eksperimentering.

    største problemet er jo også hvor den skal plasseres , men den klarer vel å stå på gulvet ved siden av racket intill videre...
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjempe fin, denne må stå fremme med egen spot belysning
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.965
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg skjønner greia med spikon, bjarne.
    Men for sånne mockup tullinger som eks. meg, så funker "finger-twist-kabelstumper" fortsatt best når man er i "nysgjerrig-på-nytt" hjørnet.
    Når man vil teste nye setups, så fungerer verken speakon, eller WBT...når nye nysgjerrigheter må utforskes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn