Bjarnetv's hi-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    har ikke vært så mye hifi-relatert aktivitet her i det siste, bortsett fra lytting selvfølgelig, men nå har jeg visst plutselig slått på stortromma sånn litt på impuls...

    IMG_0093.jpg


    ikke at det kommer til å bli noe bygging med det første siden jeg er nedlesset med arbeid (for en gangs skyld), men det er jo kjekt å begynne samlingen av deler!

    nå blir det avslapping med en kopp kaffe og litt fredagstekno :cool:
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    ja, det er jo blitt en del de siste årene.
    skal man først brygge er det jo tross alt mye kjekkere med store kvantum enn små :cool:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Sant nok. :)

    Det ble ikke noe ripol-eventyr på deg? Du har vel egentlig nok i høyttalerne selv?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    nei, det var jo egentlig bare et raskt eksperiment for å ha noe å gjøre på, og lydmessig klarer jeg meg fint uten.
    frister heller ikke å fylle opp stuen med digre basskasser på permanent basis ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    jeg tenker jeg kommer til å gå for det trygge valget og kjøpe ferdig kabinett til holton ampen, siden verstedet mitt består av et overfylt soverom uten skikkelig arbeidsbenk.

    det store spørsmålet da er jo selvfølgelig: hvordan pimpe opp et vanlig modushop kabinett til noe litt mer fancy og stuevennlig?

    svaret var jo egentlig opplagt...

    den gode gamle trekassen :rolleyes:
    holton_plan1.jpg


    ser at modushop også kan gravere inn bokstaver på frontplaten, så da ser det jo plutselig litt skikkeligere ut!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Forrige ukes fredagstekno var digg, det samme er tegningene dine. :)

    mvh
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    digg å bare ligge på sofaen, drikke kaffe og høre på musikk hele formiddagen :cool:

    deilig "basketbass"!

    vinnie who!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    det er... FREDAG!




    har ikke kommet noe videre på forsterkerbyggingen siden jeg har vært fanget på jobb i flere uker, men det betyr jo bare at jeg har enda flere pesetas å fylle hifi-pinataen med når jeg endelig får litt fri ;9
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    men... var det ikke akkurat fredag?
    skal det liksom være fredag hele tiden nå da?

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    satt på jobb i går, og hadde endelig bestemt meg for å bestille ting til holton ampen.
    skulle bare sjekke HFS-torget en siste gang, og da forstod jeg at noen dager er stjernene rett og slett i riktig posisjon.

    IMG_0140.jpg
    IMG_0141.jpg


    takk til Grelv for en hyggelig handel!
    som en eksta bonus var det jo morsomt at det viste seg at det var grelv jeg kjøpte Sumo'en av for 6(?) år siden, når jeg var ny i "gemet" med splitter nye JBL E100 som trengte mer krefter.
    da passer det jo at jeg får kabinettet til ampen som skal erstatte den fra samme person :cool:


    dette var også uken hvor vi fant ut hva som ville skje når man gir meg i oppgave å lage en musikkvideo

    bonupoeng til Oalex som kjente igjen streken med en gang ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Og der røyk det planlagte hifi-budsjettet for 2015, allerede før året er i gang! :cool:

    IMG_0235.jpg


    Ok da, kanskje litt penger som må brukes på å bytte ut det grustygge JBL-anlegget, og på å bygge ferdig Holton'en, og... og... :rolleyes:
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Og der røyk det planlagte hifi-budsjettet for 2015, allerede før året er i gang! :cool:

    Vis vedlegget 298196

    Ok da, kanskje litt penger som må brukes på å bytte ut det grustygge JBL-anlegget, og på å bygge ferdig Holton'en, og... og... :rolleyes:
    Fantastisk morsomme biler, en kompis hadde en slik for mange år siden, var mye morro med den!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Fantastisk morsomme biler, en kompis hadde en slik for mange år siden, var mye morro med den!
    ja dette er en bil etter mitt hjerte: en liten firkantet hissigpropp uten servo :cool:

    drømmer selvsagt om å finne en turbomotor til den, men inntil videre skal den få beholde 1.7 literen.
    for å tilfredstille flere års opparbeidet mekkebehov grunnet billøshet, kommer det nok selvfølgelig en litt sintere kam og cup chip på plass etterhvert.

    jeg har også en ubrukt minidsp og en håndfull fulltoner liggende, som jo egentlig hadde passet perfekt til å erstatte det kjipe råneanlegget i bilen.

    ellers er påsken tilbrakt der den bør tilbringes... på sjøen, med en gammel dansk i glasset.
    IMG_0403.jpg
    IMG_0410.jpg
    IMG_0411.jpg

    noen som har mistet stigen sin.
    IMG_0413.jpg

    og litt under bilen, for å erstatte diverse slitne reléer, termostater og sensorer.
    IMG_0423.jpg
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    er lite tid til hifi for tiden, men har kjøpt inn en haug elementer med en drøm om å få tid til å bygge litt bilstereo i det minste.

    4x peerless 830987 3" fulltoner som skal inn i lukkede kasser på ca 1 liter.
    og 4 peerless 830946 6,5" til midbass i dører og sideveggen i baksetet.

    hele skiten skal drives av en billig pioneer "aux only" spiller, en minidsp 2x4 med minidc strømforsyning og en 4 kanals pioneer klasse-d forsterker.



    dessverre mangler det ordentlig plass til å montere elementer i bilen, så det blir nok en del kreative løsninger som forhåpentligvis ikke kommer til å låte helt grusomt ;)
    (jeg er også allergisk mot å kutte i panelene på en såpass pen bil, så alt kommer selvfølgelig til å være så reversibelt som overhode mulig)


    Holton byggingen har dessverre også blitt lagt på vent i håp om bedre tider med mer fritid, men det renner til stadighet nye deler og verktøy inn døren, så plutselig en dag har jeg alt jeg trenger og kan sette i gang med byggingen.


    Har også laget en ny musikkvideo!
    denne gangen for vamp, og med litt mer barnevennlig innhold enn den forrige ;)

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.636
    Torget vurderinger
    23
    Bra for energien og stemningen! Holder en knapp på Majestique
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    ja renegades er en skikkelig feelgod låt som fikser humøret på slutten av en grå arbeidsdag.

    lefler sjeldent med sånn RnBHipHoppy musikk men av og til får jeg på mystisk vis behov for det også.
    og så er jo 20syl så flink sånn ellers også! :rolleyes:;)
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Moro å se at du ENDA (??) har dacen.
    Vet den er svært god på å musisere.
    Spørsmålet er: har du hatt andre Dac'er i hus?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Moro å se at du ENDA (??) har dacen.
    Vet den er svært god på å musisere.
    Spørsmålet er: har du hatt andre Dac'er i hus?
    er nok bare jeg som er dårlig til å oppdatere signaturen ;)
    kjører for tiden airport expressen optisk inn i minidsp 4x10HD'en.

    var veldig glad i den, men valgte å forenkle oppettet, så droppet preamp og dac før dsp'en.

    har den fortsatt liggende i vintagehaugen min i tilfelle jeg noensinne skulle få plass til et oppsett nr.2.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    På tide å puste litt liv i tråden igjen!

    Har som noen kanskje har klart å gjette ut i fra aktivitetsnivået, ikke leflet så mye med "hifi" det siste året siden interessen rett og slett dabbet litt av.
    Er jo lett for når man er på et punkt hvor eneste veien fremover er å kaste store mengder penger i "komponentoppgraderingshullet".
    og i tillegg la min far plutselig inn årene i den unge alder av 59 år nå i sommer, som jo gjør noe med prioriteringene ellers i livet.

    Men alt er ikke doom and gloom, for nå har det endelig gått rette veien yrkesmessig, og da frister jo pluselig oppgraderingshullet litt mer.
    kanskje man bare skulle ta å kaste noen penger nedi, for "old times sake"?

    Var innom onkel skrue og gav ham, passende nok, en fin bunke med sedler han kunne kaste i pengebingen sin og grave seg gjennom som en muldvarp.
    med meg fikk jeg to av Grelvs gamle Holton monoblokker.
    DSCN4979.jpg
    DSCN4980.jpg



    første låt ut var selvfølgelig dance macabre fra chiller platen til erich kunzel og cincinnati pops orchestra.
    en skikkelig dynamikkbombe av en låt som fortsatt får meg til å kveppe når alt tar av :cool:

    her er en dl. link for de om ikke allerede har den i katalogen :rolleyes:
    https://www.dropbox.com/s/h3tcxfigovvmsro/04 Camille Saint-Saëns - Dance Macabre.mp3?dl=0

    Hadde vel egentlig ikke så store forventninger siden de bare skulle bryne seg på mellomtonen, men må si jeg ble positivt overrasket!
    Skikkelig musikalske amper med fin klang og godt trykk!
    Det føles iallefall som en solid oppgradering fra rotelen jeg brukte før (RB 1510)
    Nå må jeg jo nesten bare få ut finger'n og ferdigstille mitt eget Holton bygg slik at jeg kan bytte ut Sumoen i bassen også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.636
    Torget vurderinger
    23
    Godt å se litt aktivitet igjen - jeg var alvorlig bekymret her! Trist med gubben da, mildt sagt tidlig ja. Får en jevngammel selvplager til å stoppe opp og tenke....
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Godt å se litt aktivitet igjen - jeg var alvorlig bekymret her! Trist med gubben da, mildt sagt tidlig ja. Får en jevngammel selvplager til å stoppe opp og tenke....
    Hehe, av og til må man bare ta seg sammen og vie litt tid til anlegget.
    Hadde vel egentlig gått litt lei av å høre på musikk hele tiden, men oppdaget nylig Scott Walker og da var jeg plutselig tilbake på kjøret igjen.

    Fadern hadde nok litt uflaks, siden han fikk problemer med hjertet mens han jobbet for FN på bygden i Somalia.
    Ikke bare å ta en telefon til fastlegen da.
    Men, er jo en slags trøst at han gikk ut på topp, med støvlene på.
    Man blir i alle fall minnet på at man ikke har allverdens tid å fjase rundt, så det gjelder å få ræven i gir og få ting gjort ;)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    fredag!
    tiden for å ligge veldig mett på sofaen med en bayer glasset og smoothe låter på stereoen... :rolleyes:

    [video=youtube;AfMTHbRZLDo]https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=AfMTHbRZLDo[/video]

    kjenner jeg burde ta en målerunde og begynne forfra med XO på høyttalerene nå som mellomtoneforsterkerene er byttet ut, men det er så fristende å bare la ting være som de er litt til og nyte musikken ;)

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.636
    Torget vurderinger
    23
    Riktig pri, Bjarne! Jeg hadde masse på agendaen i kveld - ble musikk isteden! :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    ja, viktig å ikke være alt for effektiv; man må jo ha noe å gjøre i morgen også ;)

    fikk forresten akkurat en pakke til kassebilen.
    noen med et skarpt øye og "god smak" som kjenner igjen de gule coverene? :cool:

    IMG_1146.jpg


    viktig å ikke bruke alle pengene på bare en hobby - må spre litt på alle!
    se på denne bilen! får du ikke lyst å bruke litt penger på den? gi den litt gaver? :rolleyes:;)

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Fantastisk bil :)

    Forsiktig med bremsen..
    hehe, tror man mister et par hjerneceller hver gang man er ute og kjører med kassene.
    man får rett og slett utrolig lyst å gjøre ett eller annet dumt. :rolleyes:;)

    fordelen er jo at de er såpass små at selv den minste sølepytt utenfor ditt lokale amfi-senter blir til et mandig camel trophy hinder.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.464
    Antall liker
    102.636
    Torget vurderinger
    23
    Herlig!! Sett en blomst på hver så oppdager ingen det!! (regner med at det er to :cool:)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Herlig!! Sett en blomst på hver så oppdager ingen det!! (regner med at det er to :cool:)
    hehe, har selvfølgelig to!
    de hadde ligget på brukten og fristet meg lenge nok, så sendte kevlar et bud han ikke kunne godta... som han dessverre godtok.

    har foreløpig bare fått aksept for for en, så lenge jeg klarer å maskere den som en bokhylle ;)
    CHALLANGE ACCEPTED!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn