Biltema's venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har Biltema kobber bremserør som høyttalerledninger for moro skyld, funker strålende.
    Har ønsket å prøve det jeg også, men det blir liksom ikke noe av en eller annen grunn
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.357
    Antall liker
    35.091
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Spennende, kan du vise link til resten av bestillingen?
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Bestilte fra denne siden:

    http://audiorevita.pl/?page_id=336

    Litt ned på siden der står det noe han kaller "Universal drive module for ultrasonic cleaner". Jeg mailet med ham og gav ham målene for Biltema vaskeren, så tilpasset han lengden på stangen og sendte med nok spacere. Har faktisk mottatt det i posten først i dag, så har ikke testet ennå, men har sjekket at motoren går rundt! Dette er et hjemmemekka produkt så det holder, men funker det så funker det. Jeg kjøpte også med "Rubber spacers", for det som i utgangspunktet følger med er lokk til syltetøyglass - bokstavelig talt.

    For øvrig spurte jeg ham om en motor som går saktere rundt. Han ga meg da link til denne som man evt kunne sette inn selv, men han ville ikke selge den for den er ikke CE merket.

    https://www.ebay.com/itm/AC-220-240...red-Motor-4W-CW-CCW-0-8-1RPM-New/402286871720

    Alle andre alternativer jeg har klart å grave frem er i hvert fall mye dyrere, så jeg syntes dette var verdt et forsøk. Jeg har også sansen for at man i teorien kan ta så mye som 10 plater om gangen, men de lærde sier at det da ikke blir så bra vasket. Om så er tilfelle så kan jeg jo jo alltids bare sette inn f.eks. 5 med doble spacere. Blir sikkert bra!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.357
    Antall liker
    35.091
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan gikk det med vaskeren? Vurderer å bestille en selv.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Biltema har et veldig bra høyttalerstoff - jeg har aldri brukt noe annet enn det faktisk. Høyttalerkabler har jeg vel stort sett kjøpt på Biltema også.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja, meget bra høyttalerstoff.
    Enkelt å få det strøkent og skrukkefritt.

    ...og bruker selvfølgelig Biltema's stifte pistol til denne jobben.
     
    Sist redigert:

    Tommy Lidal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2020
    Innlegg
    127
    Antall liker
    90
    Sted
    Leikanger - Norway
    Er god fornøgde med Biltema-produkter .. her 20cm Rockwool med BT filt limt med BT spraylim.. kona har enna ikkje bynt å klage så da e da godkjent :-D
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hm... det der var faktisk en veldig god ide! Hva slags Rockwool plater har du brukt?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.357
    Antall liker
    35.091
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har et nokså likt prosjekt gående, fungerer det greit med rockwoolplater (lyddempende) og filt med biltema-spraylim rett på?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.357
    Antall liker
    35.091
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg det er nok greit med plater som er litt stivere enn vanlige A-plater.

    Uansett en veldig god ide å lage absorbenter på denne måten. Det skal testes!
    Stiver av med ramme. Det hele skal henge på veggen bak lytterposisjon. 240x140
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Stiver av med ramme. Det hele skal henge på veggen bak lytterposisjon. 240x140
    Jeg hadde håpet å unngå ramma da serru. Men en mulighet kan jo være å lime en Rockwool plate på en bit OSB-plate og så trekke hele greia med høyttaler-filt.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.883
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg skal lage det samme til veggen bak, men vil ha en treramme rundt som bygger like mye ut som isolasjonen.
    ....ellers ser det ut som det henger en madrass på veggen.
    Har prøvd, og det ser jækla døllt ut.

    Riktig nok har jeg skrammelet i egen kjellerhule, men ett sted synes jeg man må sette grensen for hvordan ting og tang tar seg ut visuelt.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.015
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    På mine tårn har jeg føtter bestående av kvalitetspøkk fra Biltema, nydelig fjærende varmepumpekompensatorer (<5hz) og kongelig parkettvennlig filt fra Jula.
    Kompensatorene har M8 gjenger på begge sider, slik at tårna kan rettes opp etter som gulvet eller lytteren heller over. Alt er miljøvennlig kortreist kombinert med u-hjelp (handlet på Gjøvik).
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.015
    Antall liker
    4.358
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Konisk kammer (grav-vase) merket med "+" , progressivt fylt ull og Tempur for AMT kommer fra Plantasjen, men dette er off-topic i denne vennetråden.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn