Billige og gode XLR kabler?

Loceng

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
40
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Noen som vet om steder, gjerne på nettet, hvor man kan kjøpe billige og gode XLR kabler?
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.206
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ta kontakt med Hb52 her på HFS. Han mekker dem i dine ønskede lengder. Han har sikkert et sett ferdig liggende som du kan prøve og sammenligne;)
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.689
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Gå til nærmeste instrument- / gitarbutikk. Der får du profesjonell kvalitet for få kroner.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gå til nærmeste instrument- / gitarbutikk. Der får du profesjonell kvalitet for få kroner.
Det er jo veldig enkelt hvis du har en sånn butikk i nærheten.

1m Klotz "mikrofonkabel" m/ han- og hunn-xlr koster gjerne 250-300 Kr for én (Du må ha to.), men jeg tror det er billigere fra BJC likevel.
 

Loceng

Medlem
Ble medlem
20.08.2010
Innlegg
40
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Så at jeg på BJC havnet på ca 100$, og så kommer vel moms og avgift for innmomsing i tillegg.
Her to gitarbutikker i nærheten faktisk, så får kanskje ta meg en tur dit og se hva de tilbyr.
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Ta kontakt med Hb52 her på HFS. Han mekker dem i dine ønskede lengder. Han har sikkert et sett ferdig liggende som du kan prøve og sammenligne;)
Takker for den vinagunner:)
 
X

X186841

Gjest
Da jeg kjøpte fra BJC sist var beløpet innklusive moms levert på døra av Fedex/posten.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.261
Antall liker
10.983
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte faktisk et par på 4sound idag jeg.
Trengte å koble en RIAA nr 2 til DPen, og spurte egentlig etter adapter.
Og kom hjem med et par Klotz kabler RCA-XLRhann. Helt kurant.

ps: holdt på å ramle utpå en Furch stålstrengs også, men den hadde ikke XLR så den fikk stå
 
Sist redigert:

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.914
Antall liker
1.944
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Noen som vet om steder, gjerne på nettet, hvor man kan kjøpe billige og gode XLR kabler?
Canare XLR, Star Quad mikrofonkabel
PROLYD AS - Prolyd
PS: Finner ikke disse hos Prolyd lengre. Cordial er ikke helt samme standard som Canare....
Men Canare kabler kan enkelt kjøpes fra www.bhphotovideo.com til ok pris selv med mva og importgebyr inkl. Har gjort det flere ganger og loddet kabler i spesifikke lengder selv...

Canare kablene "knuser" det meste av "hi-fi" kabel til mange tusen kroner....!
 
Sist redigert:

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.206
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ta kontakt med Hb52 her på HFS. Han mekker dem i dine ønskede lengder. Han har sikkert et sett ferdig liggende som du kan prøve og sammenligne;)
Kan også anbefale Hb52! Veldig fornøyd med mine XLR kabler fra han! :)
Da får jeg prøve et par og da. :)
Ja, hva har du å tape? Spør om du kan deponere på dem. Regner med at du må selv bekoste porto, men du har da den utvilsomme fordelen å kunne sammenligne/prøve ut i eget oppsett. Men spør, jeg aner ikke hva slags policy Hb 52 har.
 

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)
Ta kontakt med Hb52 her på HFS. Han mekker dem i dine ønskede lengder. Han har sikkert et sett ferdig liggende som du kan prøve og sammenligne;)
Kan også anbefale Hb52! Veldig fornøyd med mine XLR kabler fra han! :)
Lager han rca kabler også?

Trenger et par gode og billige fra platespiller til riaa...
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.206
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ja, han lager vel alle slags kabler, reparerer dem også. Dæven, så mye som jeg reklamerer for Hb 52, bør jeg vel kreve noen prosenter snart, hehehe! Spøk til side; søk han opp og ta direkte kontakt med han da vel. Fin fyr å ha med å gjøre ;)

Synes bare at det er bra at vi har tilgang til forskjellige resurser og kompetanser rimelig er på HFS.

Og handler det om rørtesting, feks, så har vi bla "audiomix".
 

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Klotz og Blue Jeans Cable lager slike også.

BJC-kablene (LC-1) har dobbel skjerm, ultralav kapasitans (36,5 pF/m) og proffe krympeterminaler. Jeg har vondt for å se at noe kan være bedre, egentlig. :)
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Ta kontakt med Hb52 her på HFS. Han mekker dem i dine ønskede lengder. Han har sikkert et sett ferdig liggende som du kan prøve og sammenligne;)
Kan også anbefale Hb52! Veldig fornøyd med mine XLR kabler fra han! :)
Lager han rca kabler også?

Trenger et par gode og billige fra platespiller til riaa...
Kabler mottatt og testet, rimelig pris og godt arbeid utført av Hb52 :)
Takker for den! :)
 

mr.electric

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2014
Innlegg
113
Antall liker
45
Sted
Nes, Akerhus
Hei!
Har tidligere vært noe skeptisk til å bruke for mye penger på kabler men har akkurat skiftet ut mine billige, balanserte kina-kabler mellom kilde/amp med et par Audioquest Yukon og det ble forskjell......!
Lydbildet "åpnet seg" og jeg hørte detaljer i div album jeg ikke tidligere har hørt! God erfaring og jeg vil påstå at de er noenlunde overkommelige i pris! Det er selvfølgelig alltid et spørsmål om å "matche" alle produktene/lenkene i en kjede (som et anlegg er) og det finnes mange gode kabler til ok priser! Bluejeans, som jeg ser er nevnt her, er mange fornøyd med!
Jeg er iallefall fornøyd med min løsning :D
 
Topp Bunn