Har montert nye blinklys på en bil tilhenger. For å identifisere hvilken ledning som gikk hvor ble hengeren plugget i en en bil og brems baklys og blinklys ble prøvd og identifisert.
Så langt alt vel. På grunn av lite plass der ledningene plugges inn i bliklysarmaturet dro jeg krymmpeslange over kabelskoene, for å forhindre kortsluttning.
Så ble det hele skrudd sammen og tapet vanntett etter alle kunstens regler. ;D
DA oppstår fenomenet. Henger er ferdig og skal brukes. Slik man alltid skal gjøre sjekkes lysene før man kjører og hva skuer mine lyseblå ??? Venstre bliklys virker ikke. FAEN!!
Vanntettingstapen taes av og lykteglasset skrues løs. Her skal defekt pære byttes!!
Nei pæra er ikke defekt, klø i hodet ??? og fram med multimeter. Jeg måler 2,5-3 volt på ledningen når venstre blink aktiveres.
Og det virket perfekt bare noen timer tidligere. :-[
Spørsmålet er: Hvor tok de siste ca 10 Volt veien ??? Om jeg har vært uforsiktig ved montering av kabelskoen på terminalen og evt revet av noen ( mange ) ledere i ledningen skulle ja da måle 12-14 volt på kabelskoen likevel ??
Svakstrømselektrikere på HFS, kom med en forklaring som IKKE innebærer at jeg må rive hele ledningsopplegget i hengeren ! 7 lederkabel og ikke en centimer til overs ! :-\
DA oppstår fenomenet. Henger er ferdig og skal brukes. Slik man alltid skal gjøre sjekkes lysene før man kjører og hva skuer mine lyseblå ??? Venstre bliklys virker ikke. FAEN!!
Spørsmålet er: Hvor tok de siste ca 10 Volt veien ??? Om jeg har vært uforsiktig ved montering av kabelskoen på terminalen og evt revet av noen ( mange ) ledere i ledningen skulle ja da måle 12-14 volt på kabelskoen likevel ??
Svakstrømselektrikere på HFS, kom med en forklaring som IKKE innebærer at jeg må rive hele ledningsopplegget i hengeren ! 7 lederkabel og ikke en centimer til overs ! :-\