Bildetråd/MFKW 25 Dac/Drivverk

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Sist fredag møtte jeg denne fyren på E18 (Høvik) som en del ganger før.



Hva er det han har med denne gangen da ::)



Vel, her kan det jo ikke ligge, det passer mye bedre i bilen min.



Nå er det jo ikke bilanlegg vi snakker om da, så rett hjem for oppakking.



Oj-oj det var da litt av noen kollier for en cdspiller å være, riktignok Musical Fidelity sin første todelte (dac/drivverk) og til sammen 2x3 esker.
Godt da at MFKW750 kom i "løs" vekt.
Likevel tunge greier og bare strømforsyningen aleine veier 18,4 kilo ::) selve effektrinnet veier 34,1 og måler hele 55,3 i dybden,48,3 i bredden og "beskjedne"16,7 i høyden ;D





Omsider så fikk jeg det hele på plass og da ser det slik ut.
Drivverket som pålegg mellom to slakteblokker ::)
Drivverket har flytende oppheng (som MF sin vinylrigg)
Disse skruene på topplokket er for vaterjustering, samtidig som de vel kan fungere som plassering for dac?
Det står faktisk ikke noe om det.



Jeg har valgt å separere dacen (helt fra drivverkt) og sette den i hylla under.




Og der står den bra og der blir det stående ;D

Dacen har egen digitalinngang utenom den ,eller de to som er fra drivverket og inn.
Det er nemlig to helt separate (xlr)digital ut/innganger mellom drivverk og dac og signalene er upsamplet til 96kz før overføringen i hver sin høyre/venstre kanal.
La meg nå få ha gleden av å tro at dette gjør sitt til en forbedret lydgjengivelse da (ment for de som ikke har slike "gleder") ;D

Jeg har også nå muligheten for (p.g.a dacen ekstrainngang) å kjøre
harddisklagret musikk fra min iMac gjennom i Tunes og Airport ;)



Dette er bare moro :D
Lagre cd i AIFF kjøre det trådløst til avbildede Airport borte ved anlegget og derfra via en (billig) optisk kabel til Toslink innput på dacen.
Det eneste jeg må gjøre er å svitsje over til (aux) på dacen og vips så har jeg høykvalitetsmusikk fra imacen og ut over anlegget i den andre enden av stua.
Slike Airporte kan man jo bare monter hvor en vil i huset/leiligheten og nyte ønsket musikk på f.eks. soverommet.
I iTunes programmet finnes det også webradio som virkelig åpner en verden av muligheter til å "finne" ny musikk.
Det er en hel bråte med musikkgenrer som hver seg har en hel haug med alternative stasjoner (tror det er ca. 40 bare på jazz)
Komprimerte filer fra 128kb og nedover, men det går an å høre på dette til sitt bruk (oppdage ny musikk/bakgrunn, i hvert fall)

Jeg har ikke dannet meg særlig tydelige og konkrete meninger om det nye i mitt anlegg.
Cdsettet blir nok hos meg , jeg mister Sacd muligheten noe jeg likevel tror er et dødt format (så godt som) og jeg har kun 10-15 titler.
Forsterkeren er uten tvil meget god og passer jo godt til resten.
Det jeg vel merker best er at det nå skiller mer fra cd til cd (og vinyl) og jeg synes på mange måter at det blir noe kjent over uttrykkene Rognlien brukte ved testen av AR cd3, en får ikke alltid høre det en forventer(t) ved de forskjellige platene.
Uansett så lyder det vel bedre enn det før noen gang har gjort hos meg, likevel litt forvirrende i enkelte tilfeller og ved forskjellige innspillinger.
Nå vil jeg også legge til at jeg (selvfølgelig) ikke var tålmodig nok til å "spille" inn cdsettet før jeg bare måtte koble opp også effekttrinnet.
Jeg er ikke så flink til å være systematisk til slikt.
Men bra lyder det om enn litt forvirrende og ukjent på enkelt innspillinger (ikke dårlig bare anderledes)

Mvh.KW
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Litt av et innkjøp, blir spennende å se om de blir, har hørt effekttrinnet før, det er ihvertfall krefter i massevis....Gratulerer
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Heftige saker!! Gratis med nye komponenter!!!
Mere bilder og lytte inntryk!

mvh
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Grattis! Ser jo ut som rene julaften jo! ;) :eek: ::)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Steike! Pøs på med bilder og inntrykk. Flere bilder av forsterkerne takk!
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.282
Antall liker
3.360
Torget vurderinger
49
Gratulerer så mye :)

Rålekre komponenter , og kjempekjekke bildetråd .
Dealing på E18 ,den e fine ;D
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Konge!
Morro med bildetråd, gjerne mere bilder..hva med innmatsbilder? Gratulerer så mye! lytteinntrykk?..fortell fortell..
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Grattis!

Flere slike tråder!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Konge!
Morro med bildetråd, gjerne mere bilder..hva med innmatsbilder? Gratulerer så mye! lytteinntrykk?..fortell fortell..
Hei!
Takker for positive tilbakemeldinger :)
Så du vil ha innmatsbilder ::) ::)Nå er ikke jeg typen som skrur opp utstyret mitt av nysgjerrighet for hva som er inni (vanligvis ;) )
Likevel så har jeg gjort nettopp det, ikke med det utstyret som omtales/avbildes i denne tråden, men derimot mine Bel Canto eVo2.
Dette skal jeg lege ut i en annen ny bildetråd og det blir tripath på et noe annet nivå enn T-amp for å si det mildt.
Kommer i morgen antagelig, for de innmathungrige ;D

Til Janhella!
"Innkjøp"? nei vet du hva.
Da Antony Michaelson var "dum" nok til å kalle hele sin prestisjeserie for KW, og det uten å spørre opphavsrettighetseier "KW" først om lov til dette, så gikk han til slutt med på, for å slippe eventuell rettsforfølgelse, et forlik med meg "KW" og det er resultatet av det som er avbildet i denne tråden.
Jeg fikk bare advokaten min til å skrive at det for meg dreide seg om prinsipp fra min side og at jeg er medeier i et verdens største oljereservoar, så det står ikke på ressurser ved en eventuell rettsforfølgelse i denne saken.
Vel det tok litt tid, men nå er det her :D
Flinke disse advokatene gitt og verdt alle penga.

Test av KW settet linetsage/effekt i Stereophile av Michael Fremer som sjøl har storebroren KW1000 som referenseutstyr kan dere lese her.

http://stereophile.com/solidpoweramps/1205mf/

Mvh.KW
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Vannvittig flott. Gratulerer så mye med nye dingser i hylla. Tør jeg spør om et aldri så lite oversiktsbilde?
Bildetråder er sjef :)
 
L

Ludo

Gjest
Da Antony Michaelson var "dum" nok til å kalle hele sin prestisjeserie for KW, og det uten å spørre opphavsrettighetseier "KW" først om lov til dette, så gikk han til slutt med på, for å slippe eventuell rettsforfølgelse, et forlik med meg "KW" og det er resultatet av det som er avbildet i denne tråden.
Jeg fikk bare advokaten min til å skrive at det for meg dreide seg om prinsipp fra min side og at jeg er medeier i et verdens største oljereservoar, så det står ikke på ressurser ved en eventuell rettsforfølgelse i denne saken.
Vel det tok litt tid, men nå er det her :D
Flinke disse advokatene gitt og verdt alle penga.
Hahahaha ;D ;D ;D Kongeutsagn !!! ;D ;D ;D

Forøvrig et flott oppsett - du er sikkert kjempefornøyd ;)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Oi!! ;D

Flotte saker, det KW750-trinnet er drømmestoff....du må virkelig komme tilbake med MYE MER!!(og lytteinntrykk)

Må be høvdingen fjerne min "jeg er kurert"-tråd umiddelbart! ;)

O.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Hehe...du kunne ikke dy deg ;-)
Det kan se ut for at det blir en begivenhetsrik Påske KW ;-)
Skrabbis med nyervervede dubbeditter....
Skal si den advokaten din var effektiv. Hmmmmmm...skal vi se!?
Er det noen som missbruker mine initialer mon tro ;-)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei Power!
Farlige greier dette her.
Oversiktsbilder var ønsket og her kommer noen bilder til.



Sett fra bakerst i stua.



Linestage og effekt.



Min nye platespiller og hylle.



Her signalkabler fra/til Linestage.



Fra venstre flatsølv/bomull og nextgen WBT loddet på loddekurset hvor Rune (han med diy/kobberchassiene omtalt på OAS tråden)
kjempehyggelig og flink/snill "lærer" og jeg må innrømme at jeg var litt vel redd for å lodde disse helt på egen hånd, så det ble mye hjelp akkurat med disse ::)
Disse bringer signalene fra tubekretsen på KWDM25 dacen.
Nr 2 fra venstre er Black Magic Revolution med sølv bulletplugger, som tar seg av signalene fra solid state klasse a outputkretsen på ditto.
Nr 3 er Acoustic Zen (Matrix?) som tar seg av signalene fra Riia.
Nr4 er Black Magic Revolution Rhodium som er høyre output til effekt.

Ser nå at bildene blir noe lysere her (ute) enn når jeg behandler dem, så etter hvert venner jeg meg vel til og la de være litt mørkere ;)
ser ut til at de tåler det bra.

Kjempelyd i dag (akkurat nå med Hans Theessink).;D

Mvh.KW
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Koser deg fælt nå ;-) Det er bra KW, unner deg det!
Må vist ta turen i Påsken skjønner jeg.
Litt Hans Theessink var kanskje en ide å sette på den digtale ølbrikke avtasteren!?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei KW
NYYDELIG OPPSETT, men når kommer en slik inn?


;)

Mvh Jan I
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei KW
NYYDELIG OPPSETT, men når kommer en slik inn?


;)

Mvh Jan I
Takker!
Jeg tror neppe jeg kommer til å gå "amok" med lommeboka opp mot vinyl.
Dette p.g.a. 2 hovedgrunner, jeg er alt for glad i et forholdsvis bredt spekter av nyutgivelser og føler at det veldig enkelt og ikke minst billig å kjøpe cd (på platekompaniet)
Kort vei ca. 200 meter fra arbeidsplass til to store butikker i denne kjeden (Oslo)
Den andre er komfort/betjening ::)
Akkurat nå er jeg i Afrika, eller Afrika er hos meg via "Desert Blues2" cd 1, hvor og om får en kjøpt denne på vinyl?
Likevel skal jeg i morgen ut på loppemarkeder for å snuse etter vinyl, og jeg har kjøpt en del vinyl i det siste.
Da har jeg satset på jazz, fortrinnsvis ecm ( litt eldre Garbarek,Rypdal o.l., men også 2 skiver med Dexter Gordon)
Det vil nok fortrinnsvis bli jazz (brukt) jeg kommer til å kjøpe på vinyl, men ser ikke bort fra at det kan bli en og annen 180 gramsversjon av et eller annet (f.eks siste? til Jennifer Warnes)

Jeg tror Audio Art selger den ene de har for en brukbar pris i forhold til enegelsk pris.
Derimot aner jeg ikke hvor den står kvaltetsmessig i forhold til andre i tilsvarende prisklasse, men lekker er den.
Jeg foretrekker nå likevel en med et praktisk støvlokk jeg da.

Mvh.KW
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Men, du burde nå i det minste kjøpe KW-riaa-trinnet KW. Det er nesten irriterende å se denne lille pingle-boksen blandt disse store verstingboksene. Du får sikkert god pris :)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Men, du burde nå i det minste kjøpe KW-riaa-trinnet KW. Det er nesten irriterende å se denne lille pingle-boksen blandt disse store verstingboksene. Du får sikkert god pris :)
Hei!
Du sier noe ;D
Brodern var innom i dag og likte godt å lytte til " The Best of Lous Armstrong" (Coral 1830/1-2 stereo).
Han syntes likevel det ikke var særlig pent i stua nå ::)
Sett utenfra, fra ikke gærninger som oss så skjønner jeg faktisk det.
Likevel så synes jeg det er greit nok at det er et "bruksrom" for det hver enkelt fordriver tiden med.
Jeg lytter til musikk og ser noe (men forholdsvis) lite på tv, dette er vel det de fleste driver med i sin egen stue stort sett (de fleste ser vel på tv) og da ser jeg ikke den helt store grunnen for å skjule det ;)
Mvh.KW
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Grattis KW! Og takk for flotte bilder. Skulle bare mangle at du ikke skulle dele gleden over nytt anlegg med oss. Vi er jo medeiere av oljereservoarene dine!

Siden du skal på vinyljakt, kommer du over denne:



Katie Webster hører vel til i KW stallen din? ;)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Grattis KW! Og takk for flotte bilder. Skulle bare mangle at du ikke skulle dele gleden over nytt anlegg med oss. Vi er jo medeiere av oljereservoarene dine!

Siden du skal på vinyljakt, kommer du over denne:



Katie Webster hører vel til i KW stallen din?   ;)
Ja her gjelder det å finne platecover med nicket i ;)

;) ;D ;D ;D

Mvh Jan I
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Grattis KW! Og takk for flotte bilder. Skulle bare mangle at du ikke skulle dele gleden over nytt anlegg med oss. Vi er jo medeiere av oljereservoarene dine!

Siden du skal på vinyljakt, kommer du over denne:



Katie Webster hører vel til i KW stallen din?   ;)
Hei og takk!
Har ikke hørt om dama en gang jeg 8)
Jeg har nettopp kommet hjem fra loppemarked og jeg skjønner nå hvilken dato det er ::)
For meg og det jeg tittet etter var det en eneste stor spøk.
100-150 lp 85 % klassisk og jeg fikk inntrykk av at det var rester fra i fjor (og tidligere år?)
Nå er det vel noen som finner noe, det er jo mye annen dritt å velge i.
Likevel var det mer spennende i fjor også på komponentsiden.
Vel vel, nå setter jeg på noe musikk og koser meg litt.

Mvh.KW
 
Topp Bunn