Bilder: Nye høytalere i hus: Legacy Focus

B

Bollefjes

Gjest
Da fikk jeg kjøpt meg et par av disse kjempene. Har akkurat satt dem opp og har ikke fått hørt noe særlig på dem enda så jeg er spent som dere sikkert skjønner:)

Høytalerne er et 5-veis system med totalt 7 elementer per høytaler: 3 x 12" der 1 fungerer som mellombass og 2 som subwoofere, 2 x 5" mellomtoner, 1 x 1.25" diskant og et 4" superdiskantbånd.

Å få totalt 170 kg høytalere opp i fjerde etg. var forøvrig mindre morsomt! Uansett: her er noen bilder. Er det forresten noen andre som har noen erfaring med disse?
 

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.187
Antall liker
10.724
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nye høytalere i hus: Legacy Focus (bilder)

Gratulerer så mye. Må de gi deg mye glede. Ser heftige ut.
 
L

loFi

Gjest
Nye høytalere i hus: Legacy Focus (bilder)

Jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i 3 etg i blokka di ;D
 
B

Bollefjes

Gjest
Nye høytalere i hus: Legacy Focus (bilder)

loFi skrev:
Jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i 3 etg i blokka di ;D
Hehe:) Der er jeg faktisk så heldig at de som eier den leiligheten bor i utlandet og bare er hjemme et par uker i året:)
 
B

Bollefjes

Gjest
Halleluja!! Har nå jobbet endel med dem med hensyn til plassering og justering av min Tact 2.2x romkorreksjon og jeg kan med sikkerhet si at dette er den beste lyden jeg noensinne har hatt hjemme. En ting jeg virkelig liker er at de spiller skikkelig bra også når volumet er lavt. Samtidig kan man skru opp omtrent så mye man vil og det låter like silkemykt. Har nå med Velodyne bassene fullt nivå fra ca 13 hz. Dette svinger like mye på Diana Krall som på Kerry Chandler!

Stereophile hadde forøvrig en test av disse her: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/104legacy/

Nei nå har jeg ikke tid til å skrive mere..god musikk venter :)
 

Vedlegg

B

Back_Door

Gjest
Gratulerer med flotte høyttalere!
Kan du fortelle litt om resten av anlegget også?
 

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
3
De så heftige ut ja! Hva er prisen på disse tørr jeg spørre?
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.334
Antall liker
375
Torget vurderinger
14
Hei

Flotte høyttalere det der ja. Driver du dei med Cayin rør forsterkeren?

Ser det er ein ukjent(for meg)signalkildepå bildet.Hvilken kilde bruker du?

TAF
 

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
3
Hvordan låter de? hva med en liten skildring? ;)

Tror om Signature 3 kontra Classic?
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Very nice!

Heftige høyttalere får'n si, Legacy er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å stifte nærmere bekjentskap til. Cdhyllen din er noe i den gata jeg har lett etter lenge, hvor kjøpte du denne? Det jeg har funnet er som regel alt for smått, eller urimelig dyrt.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.127
Antall liker
3.908
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
audiomur skrev:
Cdhyllen din er noe i den gata jeg har lett etter lenge, hvor kjøpte du denne? Det jeg har funnet er som regel alt for smått, eller urimelig dyrt.
Ja, du sier noe. Jeg ble først litt blendet av de pene bildene av de pene høyttalerne - den cd-hylla trenger vi litt info om. ;)
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Gratulerer med flotte høytalere=) Dette var noe annet enn de cls'ene du hadde da jeg var der kan jeg tenke meg! :)
 
B

Bollefjes

Gjest
shaunv skrev:
Gratulerer med flotte høytalere=) Dette var noe annet enn de cls'ene du hadde da jeg var der kan jeg tenke meg! :)
Hehe:) CLS hadde sine styrker de mht oppløsning osv som få høytalere gjør like godt, men totalt sett er dette en mere komplett høytaler i mitt rom ja uten tvil. Husker deg ikke helt dog.. har du vært hjemme hos meg?
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Bollefjes skrev:
shaunv skrev:
Gratulerer med flotte høytalere=) Dette var noe annet enn de cls'ene du hadde da jeg var der kan jeg tenke meg! :)
Hehe:) CLS hadde sine styrker de mht oppløsning osv som få høytalere gjør like godt, men totalt sett er dette en mere komplett høytaler i mitt rom ja uten tvil. Husker deg ikke helt dog.. har du vært hjemme hos meg?
Ja jeg tok med meg vincent settet:) Ikke rart du ikke husker i grunn ;)
 
B

Bollefjes

Gjest
shaunv skrev:
Bollefjes skrev:
shaunv skrev:
Gratulerer med flotte høytalere=) Dette var noe annet enn de cls'ene du hadde da jeg var der kan jeg tenke meg! :)
Hehe:) CLS hadde sine styrker de mht oppløsning osv som få høytalere gjør like godt, men totalt sett er dette en mere komplett høytaler i mitt rom ja uten tvil. Husker deg ikke helt dog.. har du vært hjemme hos meg?
Ja jeg tok med meg vincent settet:) Ikke rart du ikke husker i grunn ;)

Aha.. ja det var jo en stund siden. Men husker deg nå:)
 
B

Bollefjes

Gjest
T A F skrev:
Hei

Flotte høyttalere det der ja. Driver du dei med Cayin rør forsterkeren?

Ser det er ein ukjent(for meg)signalkildepå bildet.Hvilken kilde bruker du?

TAF
Takk, takk. Jeg driver de med Cayinen, men ikke som integrert. Man kan hoppe over forforsterkerdelen og bruke den som et rent effekttrinn og det er det jeg gjør. Spiller veldig bra på disse høytalerne, men skal selges siden jeg heller vil ha en ren effektforsterker. Lurer litt på en Cary V12 eller to etterhvert. Som forforsterker bruker jeg en Tact 2.2x med romkorreksjon: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=693&zoneid=3
Denne har også aktiv deling til subber med tidskorrigering osv. Som signalkilde bruker jeg en pc løsning med touchscreen skjerm i kabinettet og et RME lydkort med digitalt signal rett inn i Tacten. Dette er en av de få lydkortene som ikke bruker windows interne (og dårlige) mikser og leverer derfor et bit-perfekt signal. Jeg har ca 1000-1200 cd´er rippet tapsfritt på harddisk.
 
B

Bollefjes

Gjest
audiomur skrev:
Very nice!

Heftige høyttalere får'n si, Legacy er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å stifte nærmere bekjentskap til. Cdhyllen din er noe i den gata jeg har lett etter lenge, hvor kjøpte du denne? Det jeg har funnet er som regel alt for smått, eller urimelig dyrt.
Det er 10 stk av denne montert over hverandre: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80026973
Nå ser det ut som at fargen min har gått ut av sortimentet.
 
Topp Bunn