Rocke-Rolf
Hi-Fi entusiast
Hei,
jeg lurte i fjor her på forumet om jeg skulle gå for en Vipera eller Cannondale cyclocross. Jeg valgte Cannondalen og angrer på det. Vil bare advare dere mot Bike Brothers, de har bare vært ubehagelige og vil ikke ta ansvar for å ha solgt en sykkel til 10 000,- som ikke fungerer som den skal.
Jeg kjøpte sykkelen hos Bike Brothers Forus. Fra første tur fikk jeg problemer med at frontbremsen ikke kunne brukes da det vibrerte slik at jeg nesten ble kastet av sykkelen ved hard bremsing, og ellers vibrerte ubehagelig ved mindre bremsing.
Den første gangen jeg tok sykkelen tilbake sa de at det ville gå seg til. Den andre gangen vet jeg ikke hva de gjorde, men daglig leder, Arnstein Nagell, avfeide meg med at "de har vel skiftet bremseklosser". Den tredje gangen mente selgeren at det var felgen som var feilprodusert og skiftet denne. Den fjerde gangen jeg tok den tilbake krevde jeg å få hevet kjøpet som jeg har krav på i kjøpsloven. Da sa daglig leder "ja det vil du vel, men det får du ikke. En sykkel som ikke koster mer har gjerne slike problemer." Han mente altså at en sykkel til 10 000,- burde ha slike problemer.
Da sa jeg at jeg ville kontakte forbrukerrådet sa han "ja det må du bare gjøre, de bryr jeg meg ikke om".
De prøvde sykkelen og var enige i at den ikke fungerte som den skulle.
Så endte det med at jeg måtte ta sykkelen tilbake til butikken 5 ganger, og har brukt masse tid og penger på en sykkel jeg ikke har kunnet bruke. Nå har de skiftet gaffelen og satt på en skivebrems foran, så sykkelen kan brukes. Men det tok altså 5 ganger og flere måneder, samt ubehagelige opplevelser med daglig leder som har opptrådt ufint og ubehagelig. Og jeg forstår ikke hvorfor, de kunne jo bare sendt sykkelen tilbake til produsenten. Jeg bruker aldri bike brothers igjen!
jeg lurte i fjor her på forumet om jeg skulle gå for en Vipera eller Cannondale cyclocross. Jeg valgte Cannondalen og angrer på det. Vil bare advare dere mot Bike Brothers, de har bare vært ubehagelige og vil ikke ta ansvar for å ha solgt en sykkel til 10 000,- som ikke fungerer som den skal.
Jeg kjøpte sykkelen hos Bike Brothers Forus. Fra første tur fikk jeg problemer med at frontbremsen ikke kunne brukes da det vibrerte slik at jeg nesten ble kastet av sykkelen ved hard bremsing, og ellers vibrerte ubehagelig ved mindre bremsing.
Den første gangen jeg tok sykkelen tilbake sa de at det ville gå seg til. Den andre gangen vet jeg ikke hva de gjorde, men daglig leder, Arnstein Nagell, avfeide meg med at "de har vel skiftet bremseklosser". Den tredje gangen mente selgeren at det var felgen som var feilprodusert og skiftet denne. Den fjerde gangen jeg tok den tilbake krevde jeg å få hevet kjøpet som jeg har krav på i kjøpsloven. Da sa daglig leder "ja det vil du vel, men det får du ikke. En sykkel som ikke koster mer har gjerne slike problemer." Han mente altså at en sykkel til 10 000,- burde ha slike problemer.
Da sa jeg at jeg ville kontakte forbrukerrådet sa han "ja det må du bare gjøre, de bryr jeg meg ikke om".
De prøvde sykkelen og var enige i at den ikke fungerte som den skulle.
Så endte det med at jeg måtte ta sykkelen tilbake til butikken 5 ganger, og har brukt masse tid og penger på en sykkel jeg ikke har kunnet bruke. Nå har de skiftet gaffelen og satt på en skivebrems foran, så sykkelen kan brukes. Men det tok altså 5 ganger og flere måneder, samt ubehagelige opplevelser med daglig leder som har opptrådt ufint og ubehagelig. Og jeg forstår ikke hvorfor, de kunne jo bare sendt sykkelen tilbake til produsenten. Jeg bruker aldri bike brothers igjen!