Biasverdi Rega Elex-R

P

parafinoksen

Gjest
På grunn av temperaturforskjell på venstre og høyre side av kabinettet på Elex-R-en min mistenkter jeg at bias trengs å justeres. Har ikke åpnet og målt, men er det noen som kjenner fabrikkverdien?

1661751387465.png
 
P

parafinoksen

Gjest
Fikk e-post fra den polske distributøren, der det sto at layout og konstruksjon ikke nødvendigvis var 100 % symmetrisk, noe som kan føre til at den ene siden blir varmere enn den andre. Så lenge det ikke er noe hørbart feil, kunne jeg bare ta det helt med ro. Så da gjør jeg det. Men jeg skulle gjerne visst verdiene likevel :)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Har du sjekket om den er lik i begge kanaler?
Den ser da temmelig symetrisk ut for meg når det gjelder plassering av transistorer.
 
P

parafinoksen

Gjest
Har du sjekket om den er lik i begge kanaler?
Den ser da temmelig symetrisk ut for meg når det gjelder plassering av transistorer.
Nei, har ikke målt. Mulig jeg tar forsterkeren med til en lokal reparatør når jeg skal reise bort. Blir for stort savn å ikke ha den når jeg er hjemme. Utrolig fornøyd med og glad i den forsterkeren.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.272
Antall liker
3.301
Torget vurderinger
49
På grunn av temperaturforskjell på venstre og høyre side av kabinettet på Elex-R-en min mistenkter jeg at bias trengs å justeres. Har ikke åpnet og målt, men er det noen som kjenner fabrikkverdien?

Vis vedlegget 844926
Ser ut som alle utgangs transistorene sitter på høyresiden, tipper den da blir varmest der.
 
Topp Bunn