Beyerdynamic

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hei, er det noen venner av Beyerdynamic her?

Gikk akkurat til innkjøp av MMX 300 v2 og venter på en USB dac som kommer i posten :)
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Har Beyer dt 1990 pro og dt 770 pro. Bruker 770 til jobb og gaming (Med musikk på øret) og 1990 til lytting med dedikert kl. A forsterker i stua. Herlige hodetelefoner!! :)
 
S

svk

Gjest
Har dt770. Men har lenge vært nysgjerrig på åpne.hvordan låter 1990 i forholdt til 770?
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hei!

Umiddelbart ut av esken, så opplevde jeg at dt 1990 var litt faste rundt hodet, og ubehagelige å ha på. Byttet putene til de andre som fulgte med, og fikk behagelige klokker, på linje med dt 770. Lyden er som du sier litt annerledes, da 1990 er semi-åpne klokker. Jeg opplever 1990 som mer oppløste, og hakket strammere enn dt 770. Det er jo en prestasjon, da 770 virkelig leverer på det meste. Begge er flotte klokker, men 1990 er nok mer highend i lyden. :)
 
S

svk

Gjest
Nå låter det egentlig veldig bra og jeg er fornøyd. bør vel bare la det være sånn det er nå.
men har ikke helt lagt vekk tanken på å prøve Grado 80/125/225 eller beyer T70/1990 el lign
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Hei igjen!

Jeg nyter musikk oftere foran pc'en, enn i stua, så dt 770 leverer bra de. :) Men leker med tanken på å bytte de om, men 770 skjermer meg fra pc-støyen, og det vil ikke 1990 makte like godt.

Nyt musikken! :)
 
S

svk

Gjest
tror nok jeg lar det være som det er.dumt å tukle med noe som fungerer. tror kanskje jeg skal kjøpe inn litt musikk istedenfor, men har jo glemt ut hvilken musikk jeg liker. har jo brukt alt for mye tid på å finne en head fi rig som er billig å låter bra.

prøver meg kanskje på grado 80 og en dragonfly som et on the go/jobb oppsett.
 
Sist redigert av en moderator:
S

svk

Gjest
Hvilke forsterkere bruker dere sammen med beyerdynamic?
 

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
379
Antall liker
254
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Jeg venter inn en Beyerdynamic DT 1770 PRO . Vil teste den ut på en RME adi-2 dac fs . Er litt skeptisk om RME holder mål, om ikke kan det bli nødvendig med en kraftigere Kina hodetelefonforsterker med kl A drift
 

hvego

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.09.2009
Innlegg
311
Antall liker
364
Hvorfor er det egentlig så stille i denne tråden?

Jeg har hatt et par DT 900 en stund og er i grunn fornøyd med dem. Men mye vil ha mer, og jeg kjøpte til slutt et par DT 1990, som kom i posten i går. Jeg frykta at forskjellen ikke skulle være spesielt stor, men det vil jeg si den er: De klokkene gir virkelig mye informasjon! Det er detaljer i hele frekvensspekteret så vidt jeg kan bedømme etter å ha lyttet ca et par timer, med hhv Luxman DA-250 og Topping A50s som forsterkere. I omtaler nevnes det at de skal være skarpe i toppen - det er de vel, men om det er for skarpt eller ikke vet jeg ikke ennå, det vil tiden fortelle.

Jeg har venta en stund på å finne et par DT 1990, og dermed fulgt litt med på brukten og finn i det siste: Det virker som at det finnes en del Beyerdynamic i omløp i Norge, men det er lite skriving her på HFS - hva kan grunnen være til det? Jeg syns dette er lekre greier med knallfin finish og god kvalitetsfølelse!
 
Topp Bunn